پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
مدیرکل گمرک‌های استان فارس و منتخب مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم شورای اسلامی، اظهار امیدواری کردند که ظرف ۲ هفته آینده و تا سوم خرداد ۹۹ گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.
به گزارش کازرون نما؛ مدیرکل گمرک‌های استان فارس که به نمایندگی از رییس کل گمرک ایران، دوشنبه از منطقه ویژه اقتصادی کازرون بازدید می‌کرد، با تاکید براینکه زمینه برای استقرار گمرک در این منطقه فراهم است، گفت: امیدواریم بتوانیم تا یک یا ۲ هفته آینده این واحد را در این مکان افتتاح کنیم.

خداداد رحیمی افزود با توجه به موقعیت خوب شهرستان کازرون، راه‌اندازی این گمرک می‌تواند در سالی که بنام جهش تولید نامگذاری شده است در رونق اقتصادی کشور، استان فارس و این شهرستان نقش عمده‌ای داشته باشد.

وی بیان کرد: شهرستان کازرون با توجه به نزدیکی به بندر بوشهر می‌تواند به عنوان کنار بندر از ظرفیت‌های آن بهره گیرد.

منتخب شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازردهم شورای اسلامی نیز که در این بازدید حضور داشت، گفت: شرایط و زیرساخت‌های لازم برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون مهیا شده است و ظرف یک یا ۲ هفته آینده، فعالیت گمرگ در کازرون به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

فریدون عباسی اظهار داشت: با استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، امکان جذب سرمایه‌گذار نیز فراهم است و صاحبان سرمایه می‌توانند به راحتی از این فرصت به دست آمده بهره‌مند شوند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان کازرون هم گفت: با توجه به آماده بودن امکانات مورد نیاز برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، سوم خردا د ۹۹ همزمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام، گمرک در این منطقه ویژه افتتاح خواهد شد.

داریوش دهقان افزود اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال نیز برای رفع نواقص جزیی منطقه ویژه اقتصادی کازرون اختصاص یافته است.  




منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌شود.
از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه‌گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات و خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و اعمال تخفیف‌های مالیاتی ویژه است.





http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18670 :لینک این خبر جهت کپی
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴