پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
دکتر فریدون عباسی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا:
دکتر فریدون عباسی در گفتگویی گفت: افراد مختلفی با من تماس می‌گرفتند و می‌خواستند به من کمیسیون تعارف کنند تا من به گروه و دسته‌ای که تشکیل داده‌اند بپیوندم اما من قبول نکردم/ ما با تیم همکاران دولت آقای احمدی‌نژاد ارتباط داریم و دوست هستیم حتی اطلاعات هم میان ما تبادل می‌شود اما اینکه من به رای آن‌ها کنار بروم، این طور نیست.
به گزارش کازرون نما؛ فریدون عباسی منتخب مردم کازرون در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه اخیری که میان برخی کاندیداهای ریاست مجلس برگزار شد، گفت: من به این جلسه دعوت نشدم اما از برگزاری آن اطلاع داشتم.

وی همچنین درباره‌ مطرح کردن توافقی میان مدیران دولت نهم و دهم مبنی بر کاندیداتوری یک فرد مشخص از بین آن‌ها، اظهار داشت: من در آن توافق نیستم و خودم نیز به صورت مستقل داوطلب ریاست شدم، همچنین اولین نفری هم بودم که این مسأله را به صورت رسمی و علنی اعلام کردم.

عباسی در ادامه ابراز داشت: ما با تیم همکاران دولت آقای احمدی‌نژاد ارتباط داریم و دوست هستیم حتی اطلاعات هم میان ما تبادل می‌شود اما اینکه من به رای آن‌ها کنار بروم، این طور نیست.

وی درخصوص مسأله تصمیم‌گیری برای مجلس از بیرون و برخی تلاش‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، گفت: افراد مختلفی با من تماس می‌گرفتند و می‌خواستند به من کمیسیون تعارف کنند تا من به گروه و دسته‌ای که تشکیل داده‌اند بپیوندم، اما من در پاسخ به آن‌ها گفتم که به نظر نمایندگان احترام می‌گذارم. به عبارت دیگر یعنی من در صحن علنی خودم را به عنوان داوطلب ریاست مطرح می‌کنم و می‌دانم که حداقل یک رای از خودم را دارم اما ترجیح می‌دهم که نمایندگان در صحن مجلس در این خصوص تصمیم بگیرند.

نماینده کازرون افزود: به سایرین هم گفتم که من در عرصه هستم و هیچ وابستگی تشکیلاتی به جایی ندارم، خب برخی دوستان این مطلب را شنیدند و مورد استقبال قرار گرفت که یک نفر می‌گوید می‌خواهم رای را از نمایندگان در صحن مجلس بگیرم نه از اشخاص و احزاب در بیرون از مجلس.

معاون رییس‌جمهور دولت دهم درباره‌ احتمال ائتلاف با شمس‌الدین حسینی دیگر عضو کابینه‌ این دولت در روزهای پایانی منتهی به انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: نه من چنین احتمالی را محتمل نمی‌بینم، ممکن است آن‌ها با همدیگر به توافق و اجماعی برسند، اما من قصد دارم به صورت مستقل شرکت کنم. یعنی خودم فکر می‌کنم که در صحنه هستم، چرا که بحث و دغدغه‌ من این است که یک تفکر جدید در کشور عرضه شود، معمولا کانال‌های این مناصب به سوی یک افراد خاص و احزاب خاص بسته شده و از این جهت دچار تکرار هستیم.

وی ادامه داد: در کشور ما این گونه نیست که احزاب مسئولیت بپذیرند و بگویند که ما این اشتباه را مرتکب شدیم، لذا من فکر می‌کنم باید چهره‌‌های جدیدی مطرح شوند و در پی حضور آن‌ها راهکارهای جدید ایجاد شود و اداره‌ مجلس به گونه‌ای باشد که نمایندگان احساس کنند، مجلس در رأس امور است.

عباسی درخصوص برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تشکیل فراکسیون «احمدی‌نژادی‌ها» در مجلس یازدهم، با رد این مساله، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی مطرح نیست، آقای احمدی‌نژاد یک ایدئولوژی یا سبک نیست. ایشان یک نفر بود که در یک دوره‌ای از شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تاییدیه گرفت و دو دوره مردم به او رای دادند و اکنون دوره‌اش تمام شده است.

وی ادامه داد: یعنی وقتی شورای نگهبان دوباره نمی‌پذیرد که ایشان برای ریاست جمهوری بیاید یعنی ایشان خاتمه پیدا کرده است. در نتیجه اینکه دائم در خصوص جریانی به نام «احمدی‌نژادی‌ها» فضاسازی می‌کنند، یک جوسازی مطبوعاتی است. اعضای کابینه‌ آقای احمدی‌نژاد افرادی بودند که به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر بودند و براساس موضع انقلابی بودن و پیروی از رهبری در کابینه‌ ایشان جمع شدند اما در هر شرایط تعدادی از این افراد خودشان دارای سبک مشخصی هستند و خیلی از آقای احمدی‌نژاد پیروی نمی‌کنند.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18647 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸