پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

 در طول تاریخ انسان، این اشرف مخلوقات توانسته است بر بسیاری از مشکلات با عقل و تدبیر فائق آید.

توانسته است با استفاده از علم و تجربه به جنگ نارسایی‌ها و ناکامی‌ها برود و با توکل به پروردگار و با ایمان و تلاش و با نیروی اهورایی بدی‌ها را کنار بزند.

اما بایستی به خاطر داشت که برای به مقصد و مقصود رسیدن باید از راهی رفت که مسیری سهل و آسان و بدون خطر باشد!

این مقدمه را عرض کردم تا خاطر عزیز شما هم‌شهریان گرامی و فهیم را به این نکته جلب کنم که در مبارزه با ویروس کرونا و این بیماری خطرناک مهم‌ترین مسئله حفظ خونسردی و گوش دادن به دستورات متخصصان امر و مسوولان بهداشت و درمان و سلامتی است.

هرگز نباید یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق کرد... نباید دچار استرس و نگرانی و دلهره شد، بلکه بایستی با نیرویی مضاعف و همتی بلند و با توجه به توصیه‌های پزشکی و سلامتی و اجرای راهکارهای پیش‌گیری به جنگ این دشمن خطرناک سلامتی رفت...جای نگرانی هست اما باید خونسرد بود و توجه کرد تا آسیب نبینیم، تا دچار بیماری نشویم با رعایت بهداشت شخصی و عمومی! باید به جای ترس انداختن در دل مردم از همه بخواهیم که فقط مراقب باشند و رعایت کنند و احتیاط و این بیماری را جدی بگیرند تا موفق شویم! البته فراموش نباید کرد که پیروزی زمانی حاصل می‌شود که همه با هم و مصمم تمامی موارد تذکر داده شده را رعایت کنیم!

امروز در سطح شهر به مواردی بر می‌خوریم که گفتن و نوشتن از آن جز باعث رنجش خاطر چیزی دیگر را در بر ندارد!

حیرت‌ انگیز است...

وقتی که این چند روز  اخیر به شلوغی و تردد خودروها در سطح شهر می‌نگریم! وقتی که بسیاری از شهروندان بدون ماسک و بدون دست‌کش در رفت و آمد و بگو‌ و بشنو هستند! وقتی در خیابان و کوچه و بازار آشغال‌های غیر بهداشتی، دست‌کش استفاده شده، دستمال کاغدی مصرف شده روی زمین رها شده و به وسیله‌ی لگد خوردن و با باد به این سمت و آن سمت سطح شهر در حرکت است را مشاهده می‌کنیم! این رفتارهای ناشیانه و به دور از اخلاق و در کمال نامهربانی هم چهره‌ی زشتی به شهر عزیزمان می‌دهد و هم بیماری را هر چه سریع‌تر انتشار می‌دهد!

جای تعجب است... 

وقتی که برخی زباله گردها پلاستیک‌های آَشغالی کنار در ِ منازل را برای دستیابی به مواد بازیافتی پاره کرده و موجب زشت کردن چهره‌ی کوچه و بر هم زدن نظم و آرامش و کمک کردن به منتشر شدن ویروس خطرناک کرونا که ممکن است آلوده به بعضی از آشغال‌ها باشد می‌شوند! به راستی پاکبانان عزیزمان چه گناهی مرتکب شده‌اند که باید جان خود و فرزندان‌شان را برای جمع‌آوری زباله‌های خودساخته‌ی ما به خطر بیندازند؟! مگر این‌قشر زحمت‌کش هم‌نوع و هم‌شهری ما نیستند؟! مگر خون ما رنگین‌تر از آن‌هاست؛ اگر بعضی‌ها نگویند وظیفه دارند و وظیفه دارید! پس وظیفه‌ی ما و شما در حفظ زیبایی و رعایت بهداشت و حقوق دیگر شهروندان چه می‌شود؟! وظیفه‌ی ما در مقابل آن‌هایی که از صبح تا شب و سحر مشغول جمع‌آوری زباله‌ و آشغال‌های ریخته‌ی شده‌ی ما هستند چه‌ می‌شود؟ و چرا رعایت نمی‌کنیم... مگر نمی‌گوییم شهر ما خانه‌ی ماست!

دل آدم می‌گیرد وقتی که می‌بینیم حافظان سلامت و پزشکان و پرستاران و دست‌اندرکاران حوزه‌ی بهداشت و درمان دارند خون دل می‌خورند و بدخوابی می‌کشند و در دلهره و اصطراب به سر می‌برند تا با این بیماری مهلک مبارزه کنند و سلامتی افراد بیمار و مبتلا که تست آن‌ها مثبت اعلام شده را برگردانند اما بعضی از ما رعایت مسائل بهداشتی را نمی‌کنیم!

بسار تعجب آور است که....

وقتی شاهد عطسه و سرفه کردن برخی از شهروندان در فضای عمومی و اماکن شلوغ هستیم و زمان تذکر دادن با تمسخر آنان روبرو می‌شویم! بسیاری از شهروندان دل‌سوز و آگاه تذکر داده‌اند و خواسته‌اند که بنویسیم و بگوییم و هشدار بدهیم تا بعضی‌ها بیش‌تر رعایت کنند و حقوق دیگران را تضییع نکنند! بارها عرض کردم و سایر دوستان با ذوق و اهل قلم و فرهیخته نیز اشاره کرده‌اند که ما کازرونی‌ها از با فرهنگ‌ترین مردم دنیا هستیم...

چون در مهد علم و ادب و فرهنگ و اخلاق بزرگ شده‌ایم...

چون از روابط اجتماعی خوب و والایی برخوردار هستیم...

چون آموزه‌های دینی و اخلاقی را خوب فرا گرفته‌ایم!

پس باید و باید این روزها بیش‌تر به کار ببندیم!

چون ما می‌توانیم!

نویسنده: بهادر ریاضی
برچسب ها: بهادر ریاضی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹