پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
مقام معظم رهبری در باب اهمیت مشارکت در انتخابات فرمودند: انتخابات برای کشور و ملت فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید است. معظم له افزودند که: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی تضمین‌کننده‌ی امنیت کشور خواهد بود، زیرا دشمنان از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارد.

برگزاری انتخابات با حضور و مشارکت آزادانه مردم، نماد جمهوریت و تجلی مردم‌سالاری و پشتوانه عظیم مردم از نظام حاکم و اجرای قوانین آن است.

مقام معظم رهبری در باب اهمیت مشارکت در انتخابات فرمودند: انتخابات برای کشور و ملت فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید است. معظم له افزودند که: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی تضمین‌کننده‌ی امنیت کشور خواهد بود، زیرا دشمنان از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارد.

همچنین در دعوت همگانی از مردم برای شرکت در انتخابات فرمودند: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید، اما اگر ایران را دوست دارد باید پای صندوق‌های رأی بیاید. بنابراین هرکسی به ایران و امنیت کشور علاقه‌مند است، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگان را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح دو وظیفه‌ی مهم دینی و ملی بنابراین اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات، اهمیت دخالت در سرنوشت کشور و ملت است؛ از این رو وظیفه‌ای ملی است و چون جمهوری ما دارای ماهیت دینی اسلامی است (جمهوری اسلامی) وظیفه‌ای دینی و شرعی هم هست. با توجه به اینکه انتخابات پیش رو یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تعیین سرنوشت کشور محسوب می‌شود، رسالتی سنگین بر دوش همگان است تا همدیگر را تشویق و ترغیب نمایند، تا در روز انتخابات حضوری پرشور، باشکوه و حداکثری داشته باشند، تا در پیشگاه الهی سربلند و همچنان از منظر جهانیان ملتی سرافراز و با اقتدار باشیم.

اما اگر در انتخابات حضور حداکثری باشد، ولی انتخاب آگاهانه و اصلح نداشته باشیم وظیفه‌مان را ناقص و تکلیفمان را درست انجام نداده‌ایم و نمایندگانی ناکارآمد و کم‌کار وارد مجلس می‌شوند که نتوانند در مقابل دشمنان مواضع انقلابی و محکم اتخاذ کنند. لذا وظیفه‌ی همه‌ی ما، به ویژه معتمدین، نخبگان و فرهیختگان است که آگاهی و شناخت مردم را برای انتخاب نمایندگان شایسته و اصلح، بدون جانب‌داری از جریان‌های جناحی افزایش دهند و زمینه لازم شناخت کاندیداهای اصلح را فراهم نمایند. تا ان‌شاءا... ضمن مشارکت حداکثری با انتخاب اصلح، کلید مجلس یازدهم را به نمایندگانی که واجد صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم باشند، سپرده شود.

مقام معظم رهبری در بیانات خویش به مناسبت‌های مختلف به این مهم اشاره کرده و مردم را نسبت به دقت در انتخاب کاندیداها توجه داده‌اند. معظم له در این زمینه فرموده‌اند: مردم عزیز ما به خصوص جوانان، احساساتشان را کنترل و با عقلشان کار کنند، با دو چشم باز نگاه کنند و انتخاب نمایند.

البته سلایق هم زیاد است، همه‌گونه سلیقه وجود دارد، تا به حال هم همین‌طور بوده است. هر کسی طبق سلیقه‌ی خود عمل کند، منتهی همه توجه کنند که این انتخاباتی که ما می‌کنیم، می‌بایست جواب آن را بدهیم، این طور نیست که بگوییم حالا ما اصلاً انتخاب نمی‌کنیم، یا انتخاب می‌کنیم و کسی چه می‌فهمد؛ بله، مردم نمی‌فهمند که ما چه انتخاب کرده‌ایم، اما خدای متعال که تشخیص می‌دهد. ما باید جواب او را بدهیم، ما باید محاسبه کنیم، تحقیق کنیم، بررسی کنیم و معیارها را ملاحظه نماییم، تا بتوانیم پاسخ خداوند را بدهیم. اگر انسان نمی‌تواند، از اشخاصی که مورد اعتماد هستند، از کسانی که انسان می‌تواند در مسائل مهم، در مسائلی که باید به خدا جواب داد، به آن‌ها اعتماد کند، استفسار نماید؛ اشکالی هم ندارد.

------------------

* پی‌نوشت:

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران 29/ 11/ 1378


نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷