پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس،گفت: رییس و سه نفر از اعضای بنیاد صلح گاندی در سفری دو و نیم روزه به این استان از آثاری تاریخی و فرهنگی شیراز و کازرون دیدن کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس،گفت: رییس و سه نفر از اعضای بنیاد صلح گاندی در سفری دو و نیم روزه به این استان از آثاری تاریخی و فرهنگی شیراز و کازرون دیدن کردند.

موید محسن نژاد افزود: هیات خارجی هندی روز گذشته وارد شیراز شدند و از جاذبه های فرهنگی و تاریخی این کلانشهر دیدن کردند و امروز نیز   با سفر به شهرستان کازرون( ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز)  از نزدیک با توانمندی های این خطه در حوزه گردشگری و میهمان نوازی مردمان این دیار آشنا شدند.

وی اضافه کرد: این هیات خارجی محیط گردشگری استان فارس را که فضایی امن بر آن حاکم است از نزدیک لمس کردند و همچنین با نمونه های متنوع هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس آشنا شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار داشت: این گروه از مراکز تولید و عرضه صنایع دستی شهرهای شیراز و کازرون نیز دیدن کردند.

وی با بیان اینکه این گروه هر ساله همزمان با تولد مهاتما گاندی رهبر فقید استقلال هند به نقاط مختلف جهان سفر می‌کند،گفت: هدف از این سفرها،گسترش و رساندن پیام صلح و دوستی به ملت های جهان است.

محسن‌نژاد بیان کرد: این گروه سفری ۱۲ روزه به ایران داشت که سهم استان فارس از این سفر حداقل دو روز و نیم بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: این هیات جمعه به سمت بوشهر حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای این گروه معمولا در سفرهای خود به نقاط مختلف جهان بصورت پیاده تردد می کنند،افزود: هدف این گروه بیشتر نزدیکی با مردم سراسر جهان و هم نشینی با آنها است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کشور ما به دنبال معرفی ایران و ایجاد کمپین‌هایی برای نشان دادن زندگی طبیعی مردم و دایر بودن بازارها و جریان داشتن روال طبیعی زندگی در ایران و استان فارس است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس  اضافه کرد: در حال حاضر تبلیغات منفی بسیاری علیه کشور ما در دنیا انجام می شود که به مردم جهان اینگونه القا شود که امنیت گردشگری کشور ما دچار خدشه شده است در صورتی که اینگونه نیست و سفر هیات های خارجی مانند بنیاد صلح گاندی و مشاهده آرامش در جامعه ما و محیط های تاریخی و فرهنگی و آشنایی آنها با فرهنگ نقاط مختلف جامعه باعث می شود هجمه های منفی علیه کشور ما کمرنگ شود.

وی عنوان کرد: هرچه گروه های مختلف خارجی به ایران و استان فارس سفر کنند و از نزدیک شاهد آرامش و امنیت واقعی حاکم در جامعه باشند با تبلیغات منفی علیه کشور ما مقابله خواهد شد.

محسن نژاد اظهار داشت: این هیات خارجی در قالب بنیاد صلح گاندی برای اولین بار است که به ایران و استان فارس سفر کرده است.وی گفت: این گروه خارجی بصورت روزانه گزارش سفر خود را در فضای بین الملل منتشر می کند که تاکنون نیز اخبار خوبی از سفر به استان فارس در سایت بنیاد صلح گاندی منعکس شده است.

محسن نژاد با اشاره به این مطلب که در راس این هیات راجاگوپال پی وی، رییس بنیاد صلح گاندی قرار دارد،گفت: اعضای این گروه در سفر دوازده روزه خود  به کشورایران به جز استان فارس از بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد،اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی نیز بازدید می کنند.


منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲