پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی خبر داد:
دکتر مهدی رضایی ضمن اعلام این خبر افزود: باتوجه به ظرفیت‌های غنی شعر کازرون برگزاری جشنواره شعری به نام جشنواره سالانه شعر کازرون به تصویب رسیده است تا از این طریق بتوان از ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه سلمان فارسی برای ارایه خدمات علمی و فرهنگی به شهرستان کازرون استفاده نمود.

دومین جشنواره سالانه شعر کازرون در قالب سه محور مجزا و همراه با بزرگداشت گُلبُن کازرونی، شاعر بنام کازرون در دوره قاجار برگزار می‌شود.

به گزارش دریافتی کازرون نما، دکتر مهدی رضایی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی ضمن اعلام این خبر افزود: باتوجه به اینکه این دانشگاه تا مقطع دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی به آموزش دانشجویان می‌پردازد و باتوجه به ظرفیت‌های غنی شعر کازرون در طول تاریخ و همچنین در دوره معاصر، برگزاری جشنواره شعری به نام جشنواره سالانه شعر کازرون در تقویم فرهنگی دانشگاه به تصویب رسیده است تا از این طریق بتوان بیش از پیش از ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه سلمان فارسی برای ارایه خدمات علمی و فرهنگی به شهرستان کازرون استفاده نمود.

وی در ادامه ضمن اشاره به استفاده از نظرهای کارشناسان مختلف برای برنامه‌ریزی جشنواره سالانه شعر کازرون افزود: در تلاش هستیم تا این جشنواره بتواند به عنوان یکی از بسترهای لازم برای تقویت فضای فرهنگی شهرستان کازرون ایفای نقش کند و به دنبال تحقق این موضوع، جلسات متعددی را با کارشناسان مختلف حوزه‌ی شعر و ادبیات برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم ساختار اجرایی جشنواره را با بهترین بهره‌وری ممکن شکل‌دهی نماییم.

دکتر رضایی همچنین تصریح نمود: این جشنواره فرصتی مناسب برای پرداختن به چهره‌های شاخص شعر کازرون محسوب می‌شود و در همین راستا هر دوره به بزرگداشت یکی از شاعران کازرونی اختصاص می‌یابد. نخستین جشنواره با یاد شاعر فقید و بنام کازرونی، مرحوم نصرالله مردانی برگزار شد و جشنواره پیش‌رو به بزرگداشت گُلبُن کازرونی از شعرای عصر قاجار اختصاص یافته است.

برگزاری دومین جشنواره سالانه شعر کازرون بابزرگداشت گُلبُن کازرونی/تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره

معاون فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی در ادامه با اعلام اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره سالانه شعر کازرون در این دانشگاه راه‌اندازی شده است، خاطر نشان نمود: با تأسیس و راه‌اندازی دبیرخانه سالانه شعر کازرون در تلاش هستیم تا ضمن مدیریت بهتر برگزاری جشنواره سالانه شعر، در طول سال نیز ارتباط‌های موثر و بیشتری با جریان‌های شعر و ادبیات کازرون برقرار کنیم تا از این طریق بتوانیم خدمات علمی و پژوهشی بیشتری را در حوزه ادبیات به این شهرستان ارایه نماییم.

وی همچنین درخصوص شرایط برگزاری دومین جشنواره سالانه شعر کازرون افزود: این جشنواره در سه محور آزاد، کازرون و طنز برگزار خواهد شد و در هر محور اشعار آزاد و کلاسیک به صورت جداگانه داوری خواهند شد. شرکت در بخش مسابقه این جشنواره محدودیت سنی ندارد و از برگزیدگان نهایی در روز برگزاری جشنواره تقدیر خواهد شد.

گفتنی است بنا بر اعلام دبیرخانه این جشنواره، دومین جشنواره سالانه شعر کازرون، روز یکم اردیبهشت ماه سال 1399 و در سالن علامه دوانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳