پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
در نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی ایران صورت گرفت:
دکتر محمد عارف (هنرمند کازرونی) در نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی ایران که مراسم اختتامیه آن دوازدهم دی ماه نود و هشت در مشهد مقدس برگزار گردید، با نمایشنامه «مزارشریف» جایزه دوم جشنواره نمایشنامه نویسی اقتباسی ملی ایران به همراه شش میلیون تومان جایزه نقدی را دریافت کرد‌ و مورد توجه حمایت مالی برای اجرای آن در دو سالن اصلی تهران قرار گرفته است.
دکتر محمد عارف (هنرمند کازرونی) در نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی ایران که مراسم اختتامیه آن با حضور نمایشنامه نویسان کشور، نادر برهانی مرند دبیر جشنواره بین المللی تاتر فجر، شهرام کرمی رییس مرکز هنرهای نمایشی ایران، پیام دهکردی، فریبا متخصص، نصرالله قادری، سیدمهدی شجاعی، شهرام زرگر، سعید تشکری و هنرمندان هنرهای نمایشی کشور، دوازدهم دی ماه نود و هشت در مشهد مقدس برگزار گردید، با نمایشنامه «مزارشریف» جایزه دوم جشنواره نمایشنامه نویسی اقتباسی ملی ایران به همراه شش میلیون تومان جایزه نقدی را دریافت کرد‌ و مورد توجه حمایت مالی برای اجرای آن در دو سالن اصلی تهران قرار گرفته است.


محمد  عارف با نگارش نمایشنامه «مزارشریف» به رویارویی «عشق با جنگ و خیانت» در افغانستان پرداخته است. بن مایه اصلی این نمایشنامه عشق است. بن مایه های فرعی متن نیز با تاثیر از خیانت و توطئه های جاری در فضا، موجد تراژدی زمانه و تلخی روزگار مردم افغانستان گردانده است. زخمه هایی که مردم افغانستان و جهان را دچار بهت و سرگشتگی کرده است. نمایشنامه «مزارشریف» به لحاظ محتوایی جزو متون نمایشی پژوهش محور در حوزه انسان شناسی هنری است و به لحاظ ساختاری نیز در قلمرو درام مستند مورد توجه درام شناسان ایران قرار گرفته است. 

داوران جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی ایران متشکل از آقایان:  نادر برهانی مرند ( دبیر جشنواره بین المللی تاتر فجر)، نصرالله قادری، دکتر سید مهدی شجاعی، شهرام زرگر و سعید تشکری بوده اند.

پیشتر نیز محمد عارف، تندیس بلورین پژوهشگری برگزیده هنر دانشگاه های ایران را به امضای وزیر علوم ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران دریافت کرده است‌ 

فیلمنامه سینمایی «روز تولد تو» به نویسندگی محمد عارف نیز نامزد دریافت جایزه قلم طلایی بین‌المللی سینمایی قرار گرفته است. 

نخستین فیلم نیمه بلند محمد عارف با عنوان «ساحل پریشان» در سال ۱۳۷۴ در شهرنجان و پریشان و فامور کازرون فیلمبرداری شده و در یازدهمین دوره فستیوال بین المللی فیلم های کودک و نوجوان شرکت داشته است. 

محمد عارف دارای درجه فوق دکترای انسان شناسی هنر، متولد کازرون است که دوران ابتدایی را در دبستان فرصت و حسام الدینی، راهنمایی تحصیلی را در مدرسه جلوه، و متوسطه را در هنرستان دکتر علی شریعتی کازرون گذرانده است.

برچسب ها: محمد عارف
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹