پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
پس از 5 سال فعالیت:
علی بحرانی که از 8 تیرماه 1393 به عنوان مدیرمسئول پایگاه خبری – تحلیلی کازرون نما فعالیت داشت، از مدیریت این سایت کناره گیری کرد. مدیرمسئول جدید پایگاه جامع خبری – تحلیلی کازرون نما نیز به زودی و پس از طی مراحل قانونی معرفی خواهد شد و بر اساس قانون مطبوعات، تا آن زمان همچنان مسئولیت حقوقی و قانونی سایت بر عهده مدیرمسئول قبلی خواهد بود اما سایت توسط تیم سردبیری اداره خواهد شد.

به گزارش کازرون نما، علی بحرانی درخصوص علت کناره گیری از مسئولیت این سایت گفت: کار رسانه ای کار بسیار حساس، زمان بر و وقت گیر است؛ خصوصا رسانه هایی که به صورت افتخاری و مستقل و بدون درآمد و پشتوانه با حداقل نیروی انسانی اداره می شوند و به تبع آن بخش عمده کارها از قبیل رصد اخبار، تنظیم خبر، جمع آوری خبر، بارگزاری، مطالعه و تایید نظرات مخاطبان و... توسط یکی – دو نفر انجام می گردد؛ به همین خاطر و به دلیل مشغله کاری و شخصی از مدت ها قبل امکان اداره بهینه و گسترده و متمرکز سایت برای اینجانب میسر نبود و این مساله موجب افول فعالیت سایت و کیفیت اخبار شده بود.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدا قرار بود بنده تنها 2 سال این مسئولیت را برعهده داشته باشم، اما به دلیل اصرار حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رضا صنعتی صاحب امتیاز سایت و به جهت ارادتی که به ایشان داشتم، این مسئولیت به بیش از 5 سال به درازا کشید و اکنون به دلیل نزدیک شدن به زمان انتخابات و لزوم افزایش فعالیت سایت در این مقطع، نیاز به حضور مدیری تازه نفس که فراغت بیشتر، فکر جدیدتر و انگیزه بالاتری داشته باشد، به شدت احساس می گردد.

علی بحرانی یکی دیگر از دلایل کناره گیری خود از این مسئولیت را عدم حضور در کازرون عنوان کرد و افزود: اگرچه کازرون نما یک رسانه برخط و مجازی است که از همه جای دنیا قابل به روز رسانی است، اما برای مدیریت بهینه و فعال و موثر این رسانه محلی، نیاز است که مسئول آن در شهرستان کازرون حضور داشته باشد تا بتواند ارتباط مستقیم و موثری با حوزه های مرتبط در فعالیت این سایت برقرار نماید و عدم اقامت و حضور من در کازرون طی 5 سال گذشته، از جهات مختلف به زیان کازرون نما بوده است.

علی بحرانی از مدیریت کازرون نما خداحافظی کرد/انتخاب مدیرمسئول جدید در آینده نزدیک

مدیرمسئول سابق کازرون نما افزود: طی این مدت اینجانب تلاش نمودم که علیرغم سلیقه و نظر و تحلیل شخصی، مشی مستقل و بی طرفانه سایت را حفظ و در موضوعات مختلف، صداها و نظرات متفاوت و گوناگون را منعکس نمایم؛ همچنین توجه خاص به بخش های تابع شهرستان داشته باشم و اخبار بخش ها را پررنگ و برجسته نمایم تا بخشی از کم توجهی های گذشته جبران شود؛ هرچند به دلیل نبود امکانات و محدودیت ها به لحاظ نیروی انسانی نتوانستم به آن میزانی که در ذهن داشتم برسم.

بحرانی یکی دیگر از نقاط قوت دوره مدیریت خود بر این رسانه را توجه و احترام به نظر مخاطبان عنوان کرد و خاطر نشان نمود: علی رغم انتقاد و بعضا فشار و توصیه هایی که بود، تلاش نمودم حداکثر نظرات مخاطبان را تا آنجا که چهارچوب های قانونی،حقوقی، عرفی، شرعی و اخلاقی اجازه می‌داد منتشر و منعکس نمایم و یا نظرات مورد دار را با کمترین میزان ویرایش منتشر کنم که در میان آن ها نظراتی بر علیه سایت و شخص خودم نیز به چشم می خورد و مخاطبان قطعا در نظر دارند که در پاسخ به نظرات آن ها نهایت ادب، احترام و سعه صدر را به کار برده و همواره قبل از هر پاسخی سپاسگزار اظهار نظرشان بودم.

این فعال رسانه ای در ادامه افزود: در این مدت 5 ساله بیش از 63 هزار خبر با موضوعات گوناگون در کازرون نما بارگذاری شد و تلاش گردید که این رسانه، محلی برای انعکاس صدای افراد بی تریبون، خصوصا در حوزه فرهنگ، ورزش، جوانان و نوجوانان باشد و همواره اخبار این فعالیت ها، به ویژه فرهنگی و ورزشی در قسمت های تیتر 1 و اخبار ویژه و صدر دیگر خبرها منتشر شود تا کمکی به رشد آنها باشد.

بحرانی رشد بازدید و مراجعه مخاطبان به صفحات سایت از سه میلیون نفر در سال 93 به بیش از 5 میلیون بازدید در اوایل سال 97، آنهم در زمانی که تعداد سایت های خبری در شهرستان از 1 به 4 سایت افزایش یافت و فعالیت و رشد قارچ گونه کانال های خبری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی طی سال های اخیر رقیب جدی برای ما محسوب می شدند را از موفقیت های خود بر شمرد و افزود: قرار گرفتن نام کازرون نما در بالاترین رده رتبه بندی "الکسا" در میان سایت های کازرونی و حفظ این جایگاه و قرار داشتن در جایگاه معتبرترین رسانه مجازی شهرستان به اذعان مخاطبان، دستاوردی است که به همت همه دوستان و همکاران در کازرون نما که با عشق و علاقه از وقت فراغت خود و خانواده شان خالصانه برای ارتقاء فضای رسانه ای کازرون هزینه کردند حاصل شد؛ و جا دارد در همین جا از همه این عزیزان شامل: حجج الاسلام حاج آقا رضا و حاج آقا مهدی صنعتی و حاج آقا محمدهادی علی بابایی و آقایان مهندس غلامحسین امامی، مهندس محمد دهداری، علی گلچین، مهندس حسین بحرانی، مهندس محمدمهدی اسدزاده، مجتبی محکم و نیز اساتید بزرگوار جناب آقایان عمادالدین شیخ الحکمایی، محمدرضا و محمودرضا پولادی، امان اله دهقان فرد، بهادر ریاضی، رضا عمویی، محمدجواد سیاح پور و... که برخی در مقاطعی و برخی تا امروز با تحریریه همکاری داشتند و نیز مسئولین مختلف دستگاه های اجرایی و همکارانمان در سایر نشریات و رسانه های شهرستان و صدالبته همگی مخاطبان پایگاه خبری – تحلیلی کازرون نما تشکر و سپاسگزاری نمایم.

علی بحرانی از مدیریت کازرون نما خداحافظی کرد/انتخاب مدیرمسئول جدید در آینده نزدیک

وی یادآور شد: خداحافظی بنده از مدیریت کازرون نما به معنای قطع همکاری بنده با این سایت نیست و مادامی که مدیران جدید سایت به بنده نیاز داشته باشند، در تحریریه و در یکی از سرویس های این رسانه همچنان حضور داشته و فعال خواهم بود.

علی بحرانی در پایان، کار رسانه ای را بسیار حساس و پیچیده و در عین حال بُرنده دانست و خطر تضییع حق دیگران را در آن بسیار محتمل عنوان کرد و افزود: قطعا در این مدت در خلال این اخبار و نظرات و مطالب سایت ناراحتی و یا اهانت و یا ناحقی در مورد افرادی بوجود آمده است و لذا در همین جا لازم میدانم از همه عزیزان حلالیت طلبیده و خداوند را گواه بگیرم که در حق هیچ شخصی به عمد مرتکب هیچ ناحقی نشدم و اگر شخصی خواهان جبران حق تضییع شده خویش است، در حد توان و امکان آماده جبران و انعکاس دفاع ایشان در سایت هستم.

گفتنی است: مدیرمسئول جدید پایگاه جامع خبری – تحلیلی کازرون نما به زودی و پس از طی مراحل قانونی معرفی خواهد شد و بر اساس قانون مطبوعات، تا آن زمان همچنان مسئولیت حقوقی و قانونی سایت بر عهده مدیرمسئول قبلی خواهد بود اما سایت توسط تیم سردبیری اداره خواهد شد.


نویسنده: سرویس فرهنگ
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
خدا قوت بر آقای بحرانی و تیم کازرون نما
ممرضو
|
Netherlands
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
حال می موقعی که مدیر بی سی جوونا چه کرد؟
نه کاری نه باری هیچی ای آ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸