پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

صحیح گُزینی توسط شَبَکِه ها و جناح ها، مطالبهِ انتخاباتیِ عمومِ مردم و کازرونی ها

قسمت هفدهم از سلسله یادداشت های "بررسیِ عواملِ تاثیر گذار بر انتخابات های کازرون، راه های «شناختِ» کاندیداها و «تفکیکِ» شعاری ها از شعوری ها!"

ماه های مُنتهی به انتخابات، علی رغمِ وَزِشِ بادهای سُوزِشْ ناکِ تابستان و زمستان و از طرفی ریزِشِ پائیزیِ برگ های درختان، اما حقیقتا که دنیایِ عجیب و غریبِ کاندیداها و تصویرهایِ توصیفیِ از سبزینه ها توسط آن ها، فصلِ بهار و آوازخوانی پَرَندِگان را در ذهن ها ترسیم می نمایند!. دنیایِ زیبایی که بعضی از این ها، در هیاهوهای تبلیغاتیِ شان بِناگُذاري مي كنند، پس از نشستِ گَرد و غبارها، با اندک بادی فرو ریخته و اثری جز انگشت ندامت گزیدن و پشیمانی برای حامیان، اطرافیان و اکنافیان بر جای نخواهد گذاشت. در همین رابطه و با توجه به لزوم توجه دل دادِگانِ نظام و مِیهَن دوستانِ گِرام، مواردی گوشزد می گردد.

یک)- سیاه نمایانیِ وضعیتِ گذشته، تیره گِراییِ اوضاعِ موجوده و در مقابل شَفاف نماییِ ایامِ آینده و مدیحه سرایی از خود با شعرهای سروده!، تنها قسمتی از ترفندِ کاندیداهای تازه به دوران رسیده در دوره های قبلی بوده که متاسفانه این روند همچنان در حال باز تولید طیِ ماه های جاری و انتخابات های آتی هستند. توجه داشته باشیم این موجودات، همان هایی هستند که قبلا با نشان دادنِ باغ های سرسبزِ خیالی، موجبِ فریبِ رأی دهندِگان و جلبِ نِگاهِ انتخاب کُنَندِگان در اقصا نُقاط ایران شده بودند لکن پس از سوار شدن بر مرکبِ مراد، هم خود را باختند و هم موجباتِ ناامیدی مردم‌ از مدیران را فراهم کردند.

دو)- رویِشِ قارچ گونه ی گروه ها، فعال شدنِ تیم های یک بار مصرفِ کاندیداها، راه افتادنِ مراكزِ حمایتیِ وابسته به شرکت ها و کارخانه ها، آغاز به کارِ "شَبَکِه"ها و کانال ها، شروعِ مباحثِ تُندِ سیاسی، عقیدتی و فرهنگیِ جُناح ها، چِهره آرایی و آرایِشِ صورت ها جَهَتِ پِنهان سازیِ واقعیت ها، زمینه چینی برای مُنجی آفرینی از بعضی ها بین بخش ها و روستاها، هوچی گری های منطقه ای و تلاش برای ایجادِ گُسَل های قومیتی بین آن ها و بالاخره قربانی نمودنِ آرزوها، امیدها و نسل ها در پایِ مِیل ها و نفسانیت های بعضی نماینده ها و... از مهم ترین اقداماتِ سیاسی کارها و جِناح بازها در آستانه ی انتخاب ها بوده و خواهد بود .

سه)- تلاش براي مُتمرکِز کردنِ آرای مردم، به ویژه توسط مراکزِ أُرگانی، سیاسی، فرهنگی، مَحافِلِ نوظهور و بعضی تشکیلاتِ پُر نفوذ! در سطحِ شهرستان و استان البته تا جایی مفید و‌ چاره ساز خواهد بود که گام های موردِ نیاز از ابتدا تا انتها دقیقا مُشخص گردیده، اهداف، برنامه ها و اقدامات نیز در همین چارچوب دنبال شود. موفقیتِ این گونه مجموعه ها در صورتی مُثمِرِ ثَمر خواهد بود که:

١/سه)- کاندیداها با شاخص ها، ارزش ها و معیارها سنجیده شوند نه، این ها با آنان!.

٢/سه)- دست اندکاران و طَرّاحان، بدونِ هرگونه پیش فرضِ ذِهنی و زَد و بندهایِ شخصی و‌ جمعی، واردِ تصمیم سازی، تصمیم گیری و اقداماتِ عَملیاتی گردیده و از تَعَصُبِ فردی و قول و قرارهای قبلی و‌ بعدی خودداری نمایند.

٣/سه)- کاندیداهای مورد نظر، قبلا در امتحاناتی همچون شجاعت، شهامت، نِزاکت، صداقت، کفایت، فصاحت، امانت و... عملا، قبول شده باشند.

٤/سه)- درصورتِ برخورداریِ آنان از سابقه ی نمایندگیِ مجلس، علاوه بر شاخِص های مذکور، همچنین پاک دستیِ خود و اطرافیان، دفاع عملی از مردم، حمایتِ عادلانه از همه مناطق، ارتباطِ مهربانانه با اقشار مختلفِ جامعه، ولایت پذیری خاضعانه و خدامحوریِ عالِمانه و... را نیز در کارنامه اشان داشته باشند.

... در غير اين صورت، صِرفِ اقدماتِ ذکر شده، نه تنها نَفعي را در پي نخواهد داشت بلکه قطعا، پراکندِگی متدینین، اختلاف زاییِ بین مؤمنین، رأی آوریِ ناصالِحین و نتیجه نَگیریِ کازرونیین!، را موجب خواهد گردید.

چهار)- "گُزینشِ صحیح" و "صحیح گُزینی"، دو اصلِ لازم و‌ جُدایی ناپذیر در انتخابِ کاندیداها بوده و بدیهی است تک تکِ آحادِ جامعه که نسبت به "نظامِ حاکم" و "حاکمیتِ نظام" و از طرفی "آینده ی بستگان" و "بستگان آینده"، حساسیت دارند بایستی دقت کافی و کاملی را در مورد آن ها داشته باشند. توجه داشته باشیم "صحیح وانمایی" از افرادِ "ناصحیح"!، علاوه بر این که ترفندی جدید در رقابت ها محسوب می شود، همچنین به نوعی، غَشِّ در معامله! و کُلاه گذاریِ در مُعادِله ی انتخاباتی تَلَقی گردیده و چنین گُزینِه هایی چیزی جُز ضرر، زیان و وَبال برای مردم، جامعه و نظام به دنبال نخواهند داشت .

پنج)- مرزِ بینِ ضرر زننده ها و نفع رساننده ها، سودمندها و زیان دِه ها، اِخلاص دارها و ریاکارها، خدا محورها و دنیا طلب ها، شجاع ها و ترسوها، ولایت مدارها و ولایت ندارها، واقِع گراها و تَوَهم سَراها و بالاخره فرصت سوها با فرصت سوزها!، آن هم در هِنگامه ی تبلیغاتِ انتخاباتی، بسیار کم رنگ و بعضا غیرِ قابلِ تشخیص بوده و در این جاست که تنها کسانی موفق به گُزینشِ صحیح و گُزینه های اَصَح! می شوند که از چراغِ راستگویان ، بصیرتِ ایمان، نصیحتِ بزرگان و تجربه گُذشته گان به خوبی استفاده کنند.

در انتها، از خداوندِ سُبحان، ارواحِ پاکِ شهیدان، سُوزُ دُعایِ شب زنده داران، آهِ دلِ دردمندان، عنایاتِ خاصِه ی همه ی خوبان، به ویژه امامِ زمان (عج)،  خواهانیم، توفیقِ شناختِ گُزینه های برخودار از فَهمِ انقلابی و وِلایی، گُزینشِ صحیحِ کاندیداهای بهره مند از نِگاه مَردُمی و البته، بررسیِ بیش ترِ صلاحیتِ افراد برای حضور در مراکزِ تصمیم سازی، تصمیم گیری و قانون گذاری را به همه ی مایان، شمایان، مسئولان و رأی دهندِگان عنایت فرماید. آمین

ان شااله ادامه دارد...


نویسنده: امان اله دهقان فرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴