پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

ابتدا یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و یکایک شهدای خبرنگار در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های حمایت و همراهی با جبهه مقاومت منطقه و اهمیت کارکرد رسانه در رویارویی با نقشه‌ها و طرح‌های استکبار جهانی در تضعیف مولفه‌های اقتدار ملی کشور را گرامی می‌داریم.

بسیار پسندیده و موجب دلگرمی است که هفدهم مردادماه سالروز شهادت این شهید والامقام عرصه‌ی خبرنگاری و رسانه که به دست گروهک تروریستی طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید، از طرف شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان روز خبرنگار نامیده شده است و هرساله به این مناسبت با برگزاری دیدارها و نشست‌ها و مراسم و تشریفاتی از طرف برخی مسئولین، ارگان‌ها و نهادها از جایگاه و اهمیت کار خبرنگار صحبت می‌شود و حرف‌های قشنگ و دهن‌پرکنی مثل: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند، نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند و نقش رسانه و مطبوعات در توسعه پایدار بی‌بدیل است، رابط بین مردم و مسئولین هستند و... زده می‌شود و از خبرنگاران و رسانه تجلیل به‌عمل می‌آید.

درعین‌حال هر روز که می‌گذرد به اهمیت کار خبرنگاری افزون می‌شود، ولی متأسفانه این دیدارها، نشست‌ها و تجلیل‌ها صرفاً تشریفاتی و تکراری تمام می‌شود و کمتر به رفع مشکلات، کمبودها، نیازها و خواسته‌های منطقی و حداقلی خبرنگاران توجه شده است.

لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد که مسئولین ذی‌ربط به اهم مشکلات این قشر زحمت‌کش عنایت فرمایند و اقدام عملی برای رفع مشکلات و نیازهای آنان نمایند.

عمده مشکلات خبرنگاران عبارتند از:

عدم ثبات شغلی: آینده شغلی آن‌ها در ابهام است. اکثراً به صورت حق‌التحریر فعالیت دارند و درآمد و حقوق ثابتی نداشته و وضعیت مالی بسیار بد و شکننده‌ای دارند و هنوز مشکل بیمه‌ی بسیاری از آن‌ها حل نشده است.

خطر تعطیلی نشریات: فعالیت بسیاری از خبرنگاران به فعالیت نشریات و مطبوعات وابسته است و وضع نشریات و مطبوعات هم که دیگر بر همگان واضح است که عدم مدیریت درست و بی‌سروسامانی واردات کاغذ، موجب کسادی و نیمه‌تعطیلی چاپخانه ها، تعطیلی بعضی نشریات، تقلیل صفحات و کاهش تیراژ، بالا رفتن بیش از حد هزینه چاپ و توزیع، کاهش درآمد و همه و همه، باعث وضع غیرقابل پیش‌بینی ادامه فعالیت نشریات و مطبوعات گردیده است. و تابه‌حال بسیاری از خبرنگاران و همکاران رسانه‌های مکتوب با تعدیل نیرو و کاهش درآمد به صف بیکاران اضافه شده‌اند.

در پایان به صراحت باید گفت: عمده این مشکلات در مدیریت‌ها است و دست‌های خیانت و دزدی و چپاول که در بدنه اجرایی نفوذ کرده‌اند.  

منبع: هفته‌نامه شهرسبز- شماره 483 - 15 مرداد 1398

*صاحب امتیاز هفته نامه شهرسبز


نویسنده: علی اسدزاده*
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹