پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

چله ی سوزناکِ فُراق، سوگ نامه ای در هجرانِ شیخُ الشهدای کازرون

چِلِّه ها، آفریننده ی فرصت هایی در زندگی آدم هاست تا علاوه بر چشیدنِ طعم تلخ و شیرینِ زندگی، همچنین زمانه اي را براي انديشيدنِ بيش تر درباره یِ نعمتِ كنارِ هم بودن ها و كَنكاشِ افزون تر از غم ها و سوگ مندی ها، فراهم آورد. امروز اما ما مانده ایم با جداییِ چهل روزه ی مردي مردم دار، خطيبي پُر کار، امام جمعه ای احساس مدار، سرداری امیدوار، سربازی فِداکار، مسئولی جان نثار و شهیدی سَرْ بَرِ دار. اوئی، که شهر، استان، کشور، حوزه ها، مراجع، طلاب، آقا و ولیِّ امرش در این مدت، هم پایِ ملت و هم سو با امت، در سوگش، سوگنامه نوشتند و از فُقدانش به عَزا نشستند. به پاسِ نیکی هایت و به رسمِ پروانه ها، می نگاریم:

یک)- شهیدِ پروازیده ی رمضان، حالا که شب ها و روزها، نبودنت بینِ مردمانِ چشم به راه شَهرَت را باور کرده اند، گرچه می خواهم شنیده ها را نشنیده بگیرم، دیده ها را نبینم، و گفته ها را نگویم، اما وقتی که امامَتِ امت، "مظلومیَتَت" را یادآور شد، فهمیدم نمی شود نَگُفت، همین هایی که امروز بعضا‌ برای ارسالِ پیام و جا نمایی در ردیفِ اولِ مراسمِ عزایت خود را به سختی می اندازند!، دیروز چگونه در تنها گذاشتنت بین مشکلات، سکوتِ مطلق را پیشه نموده! و حتی در تنظیمِ گزارشات و تعبیرِ مباحثاتِ یک سویه، سِبقتِ نامسبوق می گرفتند، در عین حال اما خدا خواست، شما که عزیزِ مردم و رفیقِ مظلوم بودید را، هم نشینِ عزیزانش و هم ردیفِ رفیقانش گرداند، خوشا به حالِتان که قَدرِتان را دانستند و برای همیشه میانِ قَدریان، مأوٰایتان دادند.

دو)- جانبازِ جان فِدای شهرستان، باورش سخت بود، اما باورمان شد مردمانِ خِطه ی سلمان، که سال ها هم پایِشان حرکت کردی و در کِنارشان به جهادِ بزرگ و کوچک پرداختی، هَمِگی قدرشناسانه با زبانی روزه و گرمای سوزانِ تابستانه، آمدند تا به تاریخ بباورانند، آنان تشنه گانِ محبت و چشمه گانِ جوشانِ ولایتند و آن گاه که حقیقتا باورشان شود، مردان و زنانی ولایت بان، از جِنسِ خودِشان صادقانه برایِ شان تلاش می کنند، هیچ‌ گاه فراموشش نخواهند نمود و همچنان که یادشان را در قلب ها نِگه خواهند داشت، نامِ شان را در تاریخ و تار و پودِ سرزمین شان به ماندِگار ترین شکل، جاودانه خواهند نمود. خوشا به سعادتِ تان که در دل ها و یادها مانا شدید و الگویی برای خدمت گزاریِ آیندِگان گردیدید.

چله ی سوزناکِ فُراق

سه)- شهیدِ روزهای سخت و تنهایی کازرون، وقتی بودی، کم تر می دانستیم چه می کُنی!، هِنگامه ای اما که دیگر نبودی تازه متوجه شدیم چه کرده ای!، بیش از آنی که مسئولیت و زندگی را با استراحت سپری کنی، به تعبیرِ زیبایِ امامِ جامعه ی اسلامی "فعال" و "پُر تلاش" ظاهر گردیدی و امروز هم که ظاهرا نیستی، ولی با کوله باری از خدمت و دنیایی مظلومیت، البته که با افتخار، عِزَّت و پوششِ لباسِ خونینِ شهادت، در کنار دوستان و رفیقانِ منتظِرِ شهیدت، تا روزِ قیامت به استراحتِ ابدی پرداختی. خوشا به جایگاهت که با شهدا، انبیا و اولیا همنشین شده ای.

چهار)- یادگارِ ماندِگاران دفاعِ مقدس، گفته بودی که ایامی را در جنگ با شهدا بوده ای و یادم هست که اشاره ای هم به جانبازی ات داشتی ولی ای کاش زودتر می دانستم که بِناست خود نیز، به این زودی، شاهدی از شهدایِ حکومتِ علوی و پوشاننده ی لباس مظلومیت و سُرخینِ زهرایی شوی. خوشا به حالَتْ، از همان دَری که عالِمانه آمده بودی، عاشقانه هم، خارج شدی و با همان فرشته سانانِ زمینی که هم نشینی داشتی، با همانان نیز، در آسمان، هم داستان گردیدی!.

پنج)- سربازِ دل داده ی حَضَراتِ حجة الله، سیدعلی و روح الله، روزگاهی که سربازِ مولا شدی، عهد کرده بودی که به رسمِ سربازان، در لباسِ رزمِ جهادگران، جان را به جان آفرین تقدیم نمایی و چه وفایی به عَهْد شد آن سحرگاهانِ قَدرِ بیست و سوم رمضان، که لباسِ مقدسِ انبیا و عمامه و ردای اولیا، با خونِ پاک، اما به ناحق ریخته ات، رنگین و سندی دیگر از مظلومیت و دل دادِگی های روحانیتِ عزیز را در این قطعه ی باستانی از ایران اسلامی، تثبیت ساخت. خوشا به هوایی که در سر، لباسی که بر تن و دعایی که بر لب داشتی.

شش)- شیخُ الشُهَداٰ کازرونیان، گرچه فرودِ خنجرِ نفاق، کج راهی و لج بازی در قلبِ پُر طَپِش و جانِ پُر زِ عشقت، موجبِ داغ داریِ عالِمانِ دین، عَزاٰیِ مردُمانِ ایران زمین، ناگواریِ هم شهریان و دل نِگرانی های دوستان، خانواده، ساکنان و هم سنگرهای دیروزین گردید در عین حال مطمئنیم، به رسمِ سنت های  رایجِ الهی، همان گونه که حضورت موجبِ آسودگیِ، آرامِش و آسایش محرومین و دِل مُحکَمیِ مسئولین بود، عروج غَمگینت نیز، مُنادیِ وحدت، یک پارچِگیِ  ملت و تدبیرِ دولت، خواهد گردید.

... و در پایان اما، شما دوستان، مدیران، مسئولان، عالِمان، روحانیان، ولایت مداران، اصول گرایان، اصلاح طلبان و عمومِ مردمانِ خوبِ دیارِ سلمان، توجه داشته باشیم که شهرستان خوش نام و آرامِ کازرون، طی دو سال گذشته، حوادثی ناهمگون با فرهنگ و بی ارتباط با پیشینه و پَسینه ی سرزمینی و دینیِ خود را با ضررهای مالی، جانی و آبرویی بسیار، پشت سر گذاشته و طبیعی است آیندِگان از مُقَصِران، مُحَرِکان، مُسَبِبان، مُخالِفان و مُضَرِران نه تنها به نیکی یاد نخواهند کرد بلکه قطعا دامَن زنندِگانِ به اختلافات و آتش به پا کُنَندِگان میانِ ملت، از هر طایفه، قبیله، محله و منطقه ای، را در دادگاهِ تاریخ و وجدان های بیدار به بدترینِ شکل، موردِ بازخواست قرار خواهند داد. یادمان باشد، این ناحیه ی ناخُوش احوال دیگر توانی برای تَکرارِ امتحانات، تضییعِ امکانات و ادامه اختلافات را نداشته و پس از عروجِ غمناکِ شهیدِ والامقام و باز ایستایی طپشِ قلبِ پُر تلاشِ خطیبِ جمعه های شهرستان، بیش از هر زمانِ دیگری نیازمندِ وحدتِ همِگانی و حرکتِ جمعی برای رفعِ محرومیت های تَجمیعی و دفعِ خطراتِ تحمیلی، خواهیم‌ بود .


نویسنده: امان اله دهقان فرد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صمیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
فکر می‌کنم اگر کسی از شخصیت شهید اطلاعی نداشته، همین یادداشت زیبا و آهنگین می تواند ایشان را تا عمق نگاه افراد بشناساند. احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹