پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
معاونان استاندار فارس:
وضعیت اجرای طرح‌های عمرانی نیمه تمام شهرستان کازرون در نشستی با حضور مسئولان استان و شهرستان بررسی شد.

به گزارش کازرون نما، معاونان هماهنگی امور عمرانی و سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این نشست که یکشنبه 26 خردادماه در کازرون برگزار شد، بر شتاب بخشی به اجرای این طرح‌ها تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه به دستور عنایت اله رحیمی استاندار فارس به کازرون سفر کرده است، به پیشینه تاریخی مذهبی و فرهنگی مردم کازرون اشاره کرد و گفت: برای سرعت بخشی به پروژه‌های نیمه تمام که روند کندی در پیشرفت دارد اعتباراتی از سه محل پیش بینی شده است تا اجرای این طرح‌ها شتاب گیرند.

محمود رضایی کوچی گفت: اجرای ۱۲ طرح عمرانی نیمه تمام در شهرستان کازرون از جمله در حوزه‌های راه اصلی و فرعی، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب شهری و روستایی، تصفیه خانه کازرون، کتابخانه مرکزی و… با اولویت دنبال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: علاوه بر منابع و اعتبارات ملی این طرح‌ها، ۶ میلیارد تومان از منابع تملک دارایی، ۱۶ میلیارد تومان از منابع نفت و گاز و ۳۴ میلیارد تومان از منابع توازن منطقه‌ای به اجرای این طرح‌ها در شهرستان کازرون اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: اختصاص این منابع مالی به طرح‌های نیمه تمام شهرستان کازرون در شورای برنامه ریزی استان فارس به تصویب رسیده است.

اجرای طرح‌های نیمه تمام کازرون شتاب گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: تصمیم‌های اتخاذ شده در سطح استان و شهرستان برای توسعه شهرستان کازرون باید پیگیری شود تا در بازه زمانی مصوب شده اجرایی شود.

سیداحمد احمدی زاده با تاکید بر ضرورت تقویت اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم گفت: مسئولان نباید در اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم کوتاهی کنند؛ در شرایط کنونی می‌توان گفت که دولت از این منظر مظلوم واقع شده است.
معاون استانداری فارس گفت: اطلاع رسانی خدمات دولت در شرایط دشوار مالی و تنگناهای اعتباری می‌تواند زمینه ساز تقویت روحیه امید در جامعه باشد.

احمدی زاده در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال بر اهتمام همه مسئولان و فعالان سیاسی اجتماعی به تقویت مشارکت مردم در عرصه تعیین سرنوشت تاکید کرد.

در ادامه این نشست، شماری از مدیران کل و مسئولان استانی و محلی گزارشی از طرح‌های عمرانی که طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در شهرستان کازرون به بهره برداری می رسند، ارائه کردند.

در این نشست، عبدالخالق کشاورز معاون دانشگاه علوم پزشکی استان فارس گفت: تا هفته دولت امسال پلی‌کلینیک شیمی درمانی کازرون که تنها پلی کلینیک در غرب فارس است و همچنین درمانگاه تخصصی کازرون که ساخت آن به پایان رسیده است با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

یک مقام شرکت آبفای استان فارس هم با گزارشی از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون گفت: این پروژه از سال ۷۳ در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار آغاز شد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار پیشرفت کندی داشت و در سال ۷۷ فعال شد.
وی گفت: پیشرفت این پروژه هم اینک ۹۰ درصد است؛ تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است و با تخصیص پنج میلیارد تومان دیگر امسال این پروژه راه اندازی خواهد شد.

کتابخانه مرکزی کازرون از دیگر طرح‌های نیمه تمام بود که راهکارهای شتاب بخشی به تکمیل آن در این نشست بررسی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این نشست گفت: ساخت این کتابخانه در سه طبقه با زیر بنای دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در سال ۹۰ شروع شد و این طرح تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

روح الله منوچهری افزود: برای اتمام این پروژه به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ درصورتی که مبلغ دو میلیارد تومان تخصیص پیدا کند امسال فاز اول این کتابخانه راه اندازی می‌شود.

در این جلسه به چگونگی پیشرفت فیزیکی سد نرگسی اشاره شد که نوذر جلالی پور معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: پیشرفت فیزیکی طرح ۵۶ درصد است و تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه و ۶۰ درصد عملیات خاکریزی بدنه این سد انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات امسال این طرح حدود ۲۳ میلیارد تومان است، اگر تخصیص اعتبار به این سد مثل امسال جهشی انجام شود می‌توان گفت تا دوسال آینده این سد به اتمام خواهد رسید.

ابوذر رضایی رئیس شرکت آبفای روستایی کازرون به مشکلات کم آبی در برخی روستاهای این شهرستان از جمله در بخش جره و بالاده کازرون اشاره کرد و گفت: هم اینک ۳۰ روستای شهرستان کازرون با تانکر آبرسانی می‌شود.

رضایی گفت: اگر ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به طرح آبرسانی روستایی در کازرون تخصیص پیدا کند می‌توان بخش عمده‌ای از مشکل کم آبی روستاهای این شهرستان حل کرد.

در ادامه این نشست، مسئولان شهرستان کازرون درباره طرح‌ها و مشکلات راه‌های اصلی و فرعی شهرستان و اعتبارات مورد نیاز و پروژه های دردست ساخت نوسازی مدارس در شهرستان گزارشی ارائه کردند و تصمیماتی برای شتاب بخشی به این طرح‌ها گرفته شد.

معاونان استاندار فارس در سفر به شهرستان کازرون همچنین از چند طرح نیمه تمام این شهرستان بازدید و دستورهای لازم برای شتاب بخشی به اجرای این طرح‌ها را صادر کردند.


منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲