پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۰۶۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
رئیس صنعت و معدن کازرون اعلام کرد:
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کازرون گفت: از 70 واحد تولیدی مستقر در شهرستان کازرون 45 واحد تعطیل شده است.

به گزارش کازرون نما، سهراب رزاقی که به دعوت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در پاتوق مطالبه‌گری دانشجویان حاضر شده بود، با اشاره به وظایف این اداره اظهار داشت: شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و تعریف راهبردهای ایجاد سرمایه‌گذاری از جمله وظایف اداره صمت محسوب می‌شود که در این راستا سعی کرده‌ایم طی چهار و پنج سال گذشته حدود 150 مصداق در حوزه صنعت و معدن را شناسایی کرده و هر کس خواهان سرمایه‌گذاری و اخذ مجوز در این حوزه باشد، این مصادیق را معرفی و او را در این حوزه راهنمایی کنیم.

 وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 125 مجوز در حوزه صنعت و معدن در سطح شهرستان کازرون صادر شده است، به مسائل و مشکلات پیش روی حوزه تولید اشاره کرد و گفت: باوجود تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حمایت از تولیدگران، متأسفانه دولت‌های مختلف به این امر توجه کافی نداشته‌اند.

تعطیلی 45 واحد از 70 واحد تولیدی در شهرستان کازرون

رئیس ادره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کازرون با اشاره به 167 طرح مصوب در کمیته فنی شهرستان در حوزه فرش دست‌باف، واحدهای آموزشی و تولیدات صنفی، افزود: ما به کسانی که موفق به کسب مجوز شوند کمک کرده تا تسهیلات مالی را از بانک دریافت کنند.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت «بهین‌یاب» به آدرسwww.behinyab.ir  از خدمات ارائه شده و نحوه دریافت مجوز، کسب اطلاع کنند.

رزاقی در ادامه به موضوع واحدهای شهرستان کازرون پرداخت و اذعان کرد: در شهرستان کازرون 25 واحد فعال و 45 واحد تعطیل وجود دارد. همچنین در 3 شهرک صنعتی در شهر کازرون، قائمیه و بالاده نیز در دست ساخت است.

رزاقی در خصوص حوزه معدن نیز گفت: معادن کازرون بیشتر مربوط به شن، ماسه، سنگ و گچ بوده و کارخانه‌هایی در این حوزه‌ها در سطح شهرستان فعال هستند.

فعالیت 8 هزار واحد صنفی در شهرستان کازرون

این مقام مسوول به حوزه تجارت در کازرون اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش بازرگانی داخلی حدود 8 هزار واحد صنفی در سطح شهرستان فعالیت دارد که 6هزار و 400 واحد دارای پروانه هستند.

وی به اتحادیه‌های صنفی موجود در کازرون اشاره کرد و گفت: این اتحادیه‌ها بسته به نوع صنف خود از 70 تا هزار و 100 عضو دارند که هر چهار سال یک بار، با انجام انتخابات پنج نفر به عنوان هیئت مدیره اصناف مختلف و یک نفر بازرس انتخاب می‌شوند و این انتخاب شدگان خود اقدام به انتخاب اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف می‌کنند.

رزاقی ادامه داد: در سطح شهرستان حدود 55 نفر به کار صادرات و واردات مشغول هستند که دفتر غالب آنها خارج از شهرستان است.

تولیدکنندگان بدون پشتوانه علمی به تولید می‌پردازند

رئیس ادره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کازرون در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص انفعال و عملکرد منفی این اداره در حمایت از تولیدگران، گفت: وظیفه اداره صنعت، معدن و تجارت، تسهیل‌گری است نه دخالت در تولید؛ یعنی ما باید موانع رفع تولید را شناسایی کرده و در جهت رفع آن اقدام کنیم؛ واحد تولیدی یک زنجیره بعدی دارد به نام توزیع که این را باید خود تولیدگر و سرمایه‌گذار به فکر باشد که شبکه توزیع مناسبی را تدارک ببیند.

تعطیلی 45 واحد از 70 واحد تولیدی در شهرستان کازرون

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان کازرون اکثر تولیدکنندگان بدون پشتوانه علمی به تولید می‌پردازند و به مسئله توزیع توجه علمی نداشته و حاضر نیستند در این حوزه هزینه کنند.

بنگاه‌داری بانک‌ها

رزاقی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که پرسید، چرا تسهیلات به راحتی به دست تولیدکنندگان نمی‌رسد، اظهارداشت: قبول دارم که بانک‌ها در ارائه تسهیلات کوتاهی می‌کنند، اما کسی زورش به بانک‌ها نمی‌رسد؛ حتی احمدی‌نژاد هم نتوانست بنگاه‌داری بانک‌ها را بشکند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کازرون گفت: برخی از مشکلات تولید مربوط به حوزه سیاست‌گذاری سرمایه‌گذاری است و از دست اداره ما خارج است؛ باید همه ادارات مرتبط دست به دست هم دهند تا مشکلات حوزه تولید رفع شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که چرا واحدهای صنعتی از ظرفیت علمی دانشجویان یا اساتید در افزایش بهره‌وری استفاده نمی‌کند، پاسخ داد: موافقم که واحدهای صنعتی و تولیدی در صورت استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، می‌توانند افزایش بهره‌وری تولیدی و صنعتی داشته باشند اما باید توجه داشت که برخی محدودیت‌های قانونی مانع از این مسئله می‌شود.

رزاقی با اشاره به ابهام در سلامت برخی انتخابات‌های اتحادیه‌ها، بیان داشت: همه سخنان مربوط به یکی از صنوف است که در هیچ محکمه قضایی این مسئله به اثبات نرسیده است.

 رئیس ادره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کازرون در پاسخ به انتقادات گسترده دانشجویان حاضر در خصوص تفاوت قیمت کالاهای مشابه در مغازه‌های مختلف و بدون ضابطه بودن این قیمت‌ها و عدم برخورد در خور ناظران و بازرسان، گفت: تفاوت قیمت‌های کالاهای مشابه را می‌پذیرم؛ نیروهای بازرس ما بسیار محدود بوده و من از همه شما می‌خواهم در صورت مشاهد مصادیق تخلف، از طریق تماس با ستاد خبری 124 شکایات خود را به اطلاع ماموران ما برسانید؛ قول می‌دهیم کمتر از 24 ساعت مسئله را بررسی کرده و برخورد قانونی کنیم.

مطالبه‌گری ویژگی جداناپذیر دانشجویان است

مسوول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در این نشست با اشاره به روحیه پرسشگری و آرمان‌خواهی دانشجویان، اظهار داشت: مطالبه‌گری ویژگی جداناپذیر دانشجویان بوده به گونه‌ای که جنبش دانشجویی بدون این ویژگی را باید عقیم و منفعل دانست.

تعطیلی 45 واحد از 70 واحد تولیدی در شهرستان کازرون

 محسن رحمانی اضافه کرد: حضور مسوولان در میان دانشجویان و پاسخ به پرسش‌های آن‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

رئیس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون اظهارداشت: در نظر داریم با دعوت از مسوولان مختلف شهرستان در پاتوق مطالبه‌گری بسیج دانشجویی ضمن بررسی عملکرد کاری آن مسوول، پیشنهادات خود را جهت هر چه بهتر شدن وضعیت موجود ارائه دهیم.

مسوول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه دعوت مسوولان در پاتوق مطالبه‌گری بر اساس درخواست و پیشنهادات مردم صورت می‌گیرد، گفت: سازوکار این موضوع طراحی و در آینده نه چندان دور به اطلاع مردم می‌رسانیم.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
کاکوی ممدلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی، الان در همه شهرها وجود داره و در دو سال گذشته، تعداد زیادی از این واحدها تعطیل شدن و هزاران نفر بیکار شدن.
بسیاری از کارگاههای تولید مبل هم تعطیل و نیمه تعطیل شدن. تو این شرایط، دولت هنوز هم ادعای ایجاد اشتغال داره، خخخخخ.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
تا امثال ... با رانت و رابطه رئیس مادام العمر هست باید هم کارگران بیکار و کارخانه دارها ورشکسته بشوند مهم صندلی ریاست است که مستدام باشد علی برکت اله
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
چه آمار امیدوار کننده ای!!! تو کشوری که تولید کننده، مشکل داره و نمیتونه فعالیت کنه، خود به خود دلالی و واسطه گری و واردات رشد میکنه. اونوقت میشه همین فاجعه ای که الان تو کشورمون شاهدش هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
آقای رازقی ما گریه کن نمی خواهیم مسئولیت و وظیفه شما این وسط چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
حکایت برخی از مدیران امروز ما
کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
مهم ترین مشکل مشکل مدیریتی است جناب آقای رئیس مادام العمر
لطفا کمی هم بفکر مردم باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
اگر راست می گویید و بفکر مردم هستید اولین اقدام شما استعفاء و عذرخواهی از جوانان بیکار و خانواده های بیکار شدگان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴