پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
این خبر در حال تکمیل است:
در پی حادثه قتل تاثر برانگیز و شهادت گونه حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، شخصیت ها و گروه های مختلفی در پیامهایی ضمن تسلیت این اتفاق، به این حادثه واکنش نشان دادند

به گزارش کازرون نما، متن پیام های دریافت شده از گروه ها و شخصیت های مختلف با ذکر این توضیح که این خبر همچنان در حال تکمیل شدن است، به شرح زیر می باشد:

 پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه‌ی امام‌جمعه‌ی فعال و موفق کازرون جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمّد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون بویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالأخص خانواده‌ی گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض میکنم. ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرع به لقاءالله پیوست و این نشانه‌ی پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پر تلاش است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسألت میکنم.

سیدعلی خامنه‌ای

واکنش ها به حادثه قتل شهادت گونه امام جمعه کازرون


پیام تسلیت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

خبر بسيار ناگوار حادثه شهادت امام جمعه كازرون حجت السلام والمسلمین آقاى خرسند بسيار مايه تاسف گرديد. نامبرده عالمى فرزانه، مجاهد و از علاقمندان صديق انقلاب اسلامى و از طرفداران آرامش در منطقه بود.

اين حادثه غم‌انگيز هنگامى ناراحت كننده‌تر مى‌شود كه بدانيم در ماه رمضان و در شب احياء، بعد از مراسم احياء واقع شده است. آن فقيد سعيد در ملاقاتى كه با اينجانب داشت مى‌گفت منطقه ناآرام است و مسؤولين هم توجهى ندارند.

اميدواريم هرچه زودتر اين حادثه غم‌انگيز ريشه‌يابى شود و مجرمان به سزاى اعمالشان برسند تا كسى به خود اجازه ندهد به آسانى يك امام جمعه معروف را اينچنين به قتل برساند.

اين عالم فرزانه از ائمه جمعه فعال و حامى حوزه علميه در منطقه كازرون بود.

اهالى محترم كازرون كه مردمى شريف و ديندارند و همچنین مسؤولين محلى مراقب باشند، آرامش را حفظ كنند تا خداى نكرده اين حادثه منشأ حوادث ناگوار ديگرى نشود.

حقير اين حادثه دردناك را به تمام اهالى محترم كازرون و ائمه جمعة استان فارس به خصوص به علماى اعلام و به‌ويژه به خاندان محترم آن فقيد سعيد صميمانه تسليت عرض مى‌كنم؛ علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر براى خانواده او را از درگاه خداوند متعال خواهانم


حضرت آیت‌الله ‌العظمی سبحانی شهادت امام جمعه کازرون را تسلیت گفتند

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه ناگوار و جانسوز شهادت‌گونه عالم فرزانه مجاهد فی سبیل الله جناب حجة الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه محترم شهرستان کازرون مایه تأسف و تأثّر گردید.

این عالم بزرگوار در شب قدر پس از انجام مراسم، جام شهادت نوشید. ما این حادثه ناگوار را به حضرت ولی عصر(عج) و علماء و دانشمندان منطقه و مردم شریف کازرون بالاخص به بازماندگان آن عزیز تسلیت می‌گوییم و برای آن شهید بزرگوار علو درجه خواهانیم.

قم - جعفر سبحانی


پیام  تسلیت حضرت آیت الله العظما نوری همدانی از مراجع تقلید در پی شهادت امام جمعه کازرون

 در این پیام آمده است: 

خبر شهادت جناب حجت الاسلام آقای خرسند امام جمعه محترم شهرستان کازرون موجب تاثر و تاسف گردید.

اینجانب در طول سالیان متمادی ارتباط با ایشان جز عشق به اسلام و انقلاب چیز دیگری از این شهیدوالامقام سراغ ندارد.

بی شک شهادت فوز عظیمی است که خداوند به بندگان صالح خود عطا می‌نماید و آرزوی همه مومنین است، تاسف ما از آن جهت است که جامعه دینی و فرهنگی وسیاسی کشور چهره‌ای خدوم و انقلابی و مخلص را از دست داد.

از مسئولان  تقاضا دارم هرچه زودتر عاملان این جنایت را به سزای عمل خود رسانده و نسبت به جلوگیری از اینگونه حوادث تدبیر کرده و از نقش مخرب فضای مجازی در اینگونه موارد غافل نباشند.

اینجانب شهادت این عالم خدمتگزار را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، اهالی محترم و شهیدپرور کازرون و خانواده آن مرحوم تبریک و تسلیت عرض مینمایم و برای آن شهید بزرگوار علو مقام مسئلت می کنم./باشگاه خبرنگاران جوان


پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت امام جمعه ‌ی کازرون:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد خرسند امام جمعه خدوم و متعهد کازرون در ایام پرفیض ماه رمضان و شب‌های قدر را به ملت شریف ایران به ویژه اهالیشهر کازرون و خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات برای آن روحانی مخلص و صبر و اجر برای بیت محترم مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

 پیام رئیس قوه قضاییه بمناسبت شهادت امام جمعه کازرون:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

شهادت مظلومانه‌ حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمّد خرسند (قدس الله نفسه الزکیه) را که در ناب ترین و نورانی ترین لحظات حیات ایشان و پس از مناجاتی عاشقانه با رب متعال در شب قدر رقم خورد به حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، علما و طلاب حوزه‌های علمیه، مردم شهید پرور استان فارس و شهرستان کازرون و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال رحمت واسعه الهی، علو درجات و حشر با مولای متقیان حضرت علی(ع) و اولیای الهی را برای آن فقید سعید مسألت می کنم.

در این راستا لازم است مراجع قضایی، امنیتی و انتظامی در اسرع وقت با بررسی و آسیب شناسی بسترهای منجر به وقوع این قبیل حوادث، از تکرار چنین جرایمی پیشگیری به عمل آورند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران اطمینان خواهد داد، حسب تکالیف انقلابی و قانونی خود، برخورد سریع، دقیق و مقتدرانه با جریانات منحرف و التقاطی خواهد داشت.

سید ابراهیم رئیسی


واکنش ها به حادثه قتل شهادت گونه امام جمعه کازرون


 پیام تسلیت آیت الله حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری

بسمه تعالی

شهادت مظلومانه روحانی ارزشمند و امام جمعه انقلابی کازرون شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند را به اهالی ایمانی انقلابی و ولایی آن شهر و دیار و به حوزه و علما و روحانیون عزیز و والدین و خانواده و بازماندگان آن عزیز سفر کرده تسلیت می گویم

روحانیت سر افراز پای دین و انقلاب ایستاده و خواهد ایستاد. ننگ و نفرین و لعنت بر دشمنان نظام اسلامی

پایدار باد ملت و نظام و مراجع عظام بویژه رهبری مقتدر نظام اسلامی. خداوند آن شهید  عالی مقام را مهمان مولایش امیرالمومنین فرماید

دعاگوی شما حسینی خراسانی

عضو مجلس خبرگان رهبری


پیام تسلیت آیت الله بنیادی در پی شهادت حجت الاسلام خرسند

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص):

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شی؛

شهادت امام‌جمعه مکرم شهرستان کازرون، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد خرسند رحمه الله علیه، آنهم بعد از بازگشت از مجلس نورانی احیاء شب قدر در شب نزول قرآن، مایه تاثر و حزن و اندوه اینجانب گردید؛

ایشان از جمله روحانیون انقلابی، ولایی و روشن ضمیر کشور و شهرستان کازرون بودند که علاوه بر تهذیب نفس و تحصیل علوم دینی، حضور بلند مدتی در جبهه های هشت سال دفاع مقدس داشتند و در سالهای اخیر توانستند در سنگر امامت جمعه شهرستان کازرون، به نحو احسن به ایفای نقش بپردازند ؛

 خدمات شایان آن عزیز سفر کرده، به مکتب اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) و نظام‌مقدس جمهوری اسلامی و بخصوص دلسوزی و تلاش برای رشد شهرستان کازرون، برای همگان بخصوص مردم قدرشناس کازرون روشن است؛

اینجانب با تسلیت این مصیبت به محضر بقیه الله الاعظم(عج)، رهبری معظم انقلاب، مردم شهیدپرور کازرون و خانواده این روحانی خدوم، علو درجات و غفران و رحمت واسعه الهی را برای ایشان از پیشگاه خدای متعال خواستارم، و برای بازماندگان، آرزوی صبر و اجر جزیل دارم‌؛

والسلام علیکم و رحمه الله

بزرگ بنیادی

۱۳۹۸/۳/۸


پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین خرسند (ره)

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر شهادت مظلومانه حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خرسند(ره)، امام‌جمعه فقید کازرون، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این روحانی مبارز و انقلابی که همچون امام و مقتدای خویش در سحرگاه  ماه مبارک رمضان و بعد از توسل به پیشگاه خدای متعال و برگزاری مراسم پرفیض احیای شب بیست و سوم به ضرب تیغ رهروان شیطان به شهادت رسید،  قریب یک دهه در سنگر امامت جمعه، خالصانه و مؤمنانه برای تقویت و ارتقاء سطح فرهنگ دینی و باورهای اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان، مجاهدت و تلاش وافر داشت و در این جایگاه، دوستی صدیق و محوری مورد اعتماد برای متدیّنان و نیروهای ارزشی در شهرستان کازرون و حتی استان فارس بود و به مردم خدمت نمود و از هیچ کوششی جهت برپایی آرامش در  این شهرستان  دریغ نکرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت آن روحانی خدوم، انقلابی و بصیر را به حضرت ولی‌عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، حوزه‌های علمیه استان فارس، مردم غیور و با محبت کازرون و خانواده محترم این فاضل عزیز تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن مجاهد شهید غفران و رحمت الهی مسئلت می‌نماید.

همچنین از مقامات امنیتی و قضایی درخواست می‌نماید، به دور از ساده انگاری، ضمن بررسی ریشه‌ها و علل چنین تفکرات انحرافی، پشت صحنه‌های این حادثه را تا حصول نتیجه‌ی نهایی تعقیب نموده و با صدور اشّد مجازات برای این جانی و هم‌دستان احتمالی از تکرار وقوع چنین حوادثی جلوگیری نمایند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بوشهر در پی شهادت امام جمعه کازرون

در پی شهادت حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر این حادثه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: سپاس و ستایش خداوند را سزاست که شهدا را حیاتی جاودانه و عرشی عطا نمود و درود و سلام بی کران بر پیامبر خاتم و خاندان معصومش (علیهم السلام) که شهادت را افتخاری بس بزرگ و آسمانی تفسیر و مژده فرمود.

بدینوسیله شهادت مظلومانه حضرت مستطاب جناب حجت الاسلام و المسلمین خرسند امام جمعه محترم کازرون به ساحت مقدس حضرت حجه بن الحسن (روحی فداه)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(دامت برکاته العالیه)، خانواده گرانقدر آن شهید والا مقام و مردم عزیز و بزرگوار کازرون تسلیت عرض می‌نمایم.

در ادامه این پیام آمده: آن روحانی فاضل، جلیل القدر، با صفا و سرشار از فضائل اخلاقی، صمیمیت و مردم داری در تمامی مراحل عمر شریف خود با روحیه و رویه انقلابی با تمام وجود به پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخت و به خدمت به مردم به ویژه مردم شهید پرور کازرون دلسوزانه و با جدیت همت گماشت و منشأ خدمات ارزشمند بسیار گشت و در فضای ملی در حزب مؤتلفه و استان فارس تأثیری بس قابل تقدیر گذاشت و سر انجام در آسمانی ترین شب سال (لیلة القدر) به فیض شهادت نائل شد و به همان صراط و فرجام مولایش امیر مؤمنان امام علی بن ابی طالب(علیه السلام) دست یافت.

مجددا این جانب از طرف خود و مردم ولایتمدار استان بوشهر شهادت آن عالم بزرگوار را تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای ایشان علو درجات و برای خانواده محترم معظم له صبر وافر و اجر کامل مسألت نموده و برای مردم ارجمند، ولایی و انقلابی کازرون موفقیت و بهروزی از آن ذات اقدس الهی تقاضا دارم./فارس


پیام تسلیت آیت الله ملک حسینی در پی شهادت امام جمعه کازرون

 

در پیام آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد آمده است:

خبر شهادت عالم فقید، روحانی شهید حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد خرسند موجب تألم و تأثر گردید و در عین حال احساس غبطه را موجب شد. غبطه بر زمان عروج ملکوتی اش، بر گونه بازگشت به سوی خداوند متعال با بدنی مجروح و قلبی شکافته از کین اعداء دین همراه با فرشتگانی که پس از آمین گفتن به دعای مومنان در شب قدر به جایگاه آسمانی خویش باز می‌گشتند. گوارایش باد.

خطیبی تاثیرگذار، عالمی فرهیخته، دوستی مهربان و دلسوزی پیگیر در موقعیت و جایگاه امامت جمعه بود. میراث سال‌ها حضور در جبهه و عرصه‌های مختلف اجتماعی و انقلابی در مقاومت هایش جلوه داشت. منش او هماره وی را مورد تکریم بزرگان قرار می‌داد و پیروی از ولایت راهبرد همیشگی وی در مسیر انقلاب بود. حقاَ می‌بایست این ضایعه مولمه را به قیّم الزمان امام عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب دامت برکاته، جامعه روحانیت، مرم انقلابی فارس به ویژه مردم غیور و فهیم شهر کازرون تسلیت گفت و همراه با خانواده و بستگان داغدار و سوگمند به عزا و سوگ نشست.

از خداوند منان برای همگان صبر متزاید و بر این صبر اجر متکاثر می‌طلبم. بی شک تشییع آن شهید بر قلب‌ها و دست‌ها بی نظیر خواهد بود./باشگاه خبرنگاران جوان


اطلاعیه حزب موتلفه اسلامی درباره شهادت امام جمعه کازرون

 إنا لله و إنا الیه راجعون 

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و امام‌جمعه تلاشگر کازرون در سحرگاه ۲۳ رمضان در حالی که از مراسم معنوی احیا بازمی‌گشت؛ به شهادت رسید.

این جنایت علیه یک روحانی پاکباخته و مجاهد در راه ارزش های اسلامی و مدافع حقوق مردم که سابقه جانبازی در دفاع مقدس داشت و به حضور در کنار مردم و پیگیری مطالبات آنها شهره بود، بخشی از تلاش‌ها برای هجمه به انقلاب اسلامی و روحانیت پیشرو در حل مشکلات کشور است.

شهادت در ایام قدر آرزوی هر مومن است و شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند به این فخر و زیور آراسته گردید. بدون شک خون پاک این مجاهد راستین در راستای شهادت شهدای محراب و دیگر یاران حزب موتلفه اسلامی می‌باشد که همواره رسواگر دست‌های ناپاک ضدانقلاب و استکبار جهانی بوده است.

حزب موتلفه اسلامی ضمن تسلیت شهادت این عالم بصیر به محضر امام زمان علیه السلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و مردم شریف شهرستان کازرون و همچنین اعضای حزب موتلفه اسلامی، خواستار دستگیری هرچه سریع‌تر عوامل این جنایت و روشن شدن ابعاد آن برای افکار عمومی است./جماران

 

پیام تسلیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به مناسبت شهادت امام جمعه کازرون

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، طی بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت امام جمعه کازرون به مردم شریف کازرون، این اقدام تروریستی را محکوم و خواستار برخورد قاطع با عاملان این جنایت شد

باسمه تعالی

*انا لله و انا الیه راجعون*

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با محکومیت اقدام وحشیانه و زبونانه ای که در به شهادت رسانیدن امام جمعه فاضل، مردمی و انقلابی شهرستان کازرون صورت پذیرفت، عروج ملکوتی و وصال آن واصل الی الله را با شهادت، در سحرگاه سومین شب از لیالی قدر و بلافاصله پس از برگزاری مراسم احیاء، به پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء)، رهبر عالیقدر انقلاب (مدظله العالی)، نماینده مکرم ولی فقیه در استان فارس، روحانیت معظم و عموم مردم شریف، همیشه در صحنه و قدرشناس این شهرستان شهیدپرور که از پیشگامان و طلایه داران انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می شوند، تبریک و تسلیت عرض نموده و برای خانواده ی داغدار، بازماندگان و ارادتمندان، طلب صبر و اجر دارد.

جناب حجه الاسلام و المسلمین محمد خرسند (رضوان الله تعالی علیه)، که افتخار سه نوبت مجروحیت در دوران دفاع مقدس را در کارنامه ی خدمات مشعشع خود به این مرز و بوم ثبت کرده و مدال جانبازی بر گردن آویخته بود، بیش از یک دهه، بی تکلف و بی ادعا در سنگر امامت جمعه شهرستان به جهاد فرهنگی پرداخت و به شایستگی، مقدرات الهی را در شب قدربه جبران یک عمر خدمات صادقانه به مردم، با فیض شهادت دریافت کرد.

نهاد نماز جمعه، ضمن تقدیر از سرعت عمل نهادهای امنیتی و انتظامی در شناسایی و دستگیری ضارب، از همه ی دستگاه های مسئول در حوزه ی ملی و استانی انتظار دارد در محاکمه و اعمال اشد مجازات برای عوامل اصلی و فرعی، با قاطعیت عمل کنند، تا شاهد تکرار چنین حوادث تأسف آوری نباشیم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور


پیام تسلیت رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به مناسبت شهادت امام جمعه کازرون 

بسمه تعالی

انا لله وانا الیه راجعون

شهادت مظلومانه حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا محمد خرسند امام جمعه شهرستان خوشنام، سرافراز، شهیدپرور و انقلابی کازرون در سحرگاه شب قدر ماه مبارک رمضان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهالی مومن استان فارس و آن شهرستان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

شهادت هنر مردان خدا و سیره و سلوک تاریخی شیعیان واقعی امام علی علیه السلام است.

او براستی نماد وحدت کازرون، مدافع نظام اسلامی و یار محرومان و خیرخواه و  دلسوز مردم بود.

خدای متعال آن بزرگوار را با امیرالمومنین حیدر کرار در جنت و رضوان محشور و قاتل شقی و بدذات ایشان را با اشقیاء به اسفل السافلین جهنم واصل نماید.

خدایا به بازماندگان و دوستان آن شهید صبر و اجر عنایت فرما

پرویز فتاح

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)


پیام تسلیت دکتر پاکدل رییس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت عالم ربانی حجت الاسلام و المسلمین خرسند؛

در پی شهادت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد خرسند امام جمعه شهرستان کازرون ؛ علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

 

انا لله و انا علیه راجعون

چه سخت است در غم از دست دادن عزیزی گریستن و چه زیباست در برابر خواست خداوند سر تعظیم فرود آوردن و چه زیباتر اینکه شهادت یار مردان و زنان این سرزمین بوده و هست.

بار دیگر کینه و عداوت دشمنان قسم خورده این سرزمین از دمل چرکی آن سر برآورده و این بار قرعه شهادت و دل دادن به کوی عشق نصیب مردی بزرگوار ار خطه دلیران استان فارس و شهرستان کازرون گردید. مجتهدی عالم و انسانی بزرگوار که سالها در جهت تعلیم و تعلم و خدمت به انقلاب و این سرزمین تلاش کرد. خبر شهادت این نستوه بزرگ کام همه مردمان انقلابی استان فارس و به ویژه مردم سلحشور کازرون را تلخ نمود و البته که همه ما به خوبی آگاه هستیم که اجر مردان خدا شهادت در راه اوست .

چند هفته پیش بود که این مرد بزرگ و عالم ربانی که حقیر افتخار مریدی و شاگردی ایشان را دارم با حضور بزرگوارانه خود در فدراسیون هندبال و تبریک انتصاب بنده، ضمن دادن قوت قلب، نشان داد که چقدر نسبت به شهر و همشهریانش تعصب دارد

اینجانب ضمن تسلیت به مردم بزرگوار کشورم ایران به ویژه استان فارس و همشهریان عزیزم کازرون مظلوم، از درگاه خداوند علو درجات را برای ایشان مسئلت می دارم .


پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در فارس در پی شهادت امام جمعه کازرون

در پی شهادت مظلومانه حجت الاسلام والمسلمین خرسند، امام جمعه فقید کازرون، آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز پیام تسلیتی صادر کرد.

"بسم الله الرحمن الرحیم

يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي في عِبادي وَ ادْخُلي جَنَّتي 

شهادت مظلومانه حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج محمد خرسند قدس الله نفسه الزکیه عالم جلیل القدری که عمری را در سنگر تهذیب نفس و  مبارزه با رژیم منحوس پهلوی سپری کرد، مایه تأسف و تألم خاطر اینجانب گردید .

شهادت این مبارز انقلابی و عالم جلیل القدر در لیله القدر نشان از اوج خباثت دشمنان دین و دیانت و رذالت گروههای التقاطی و برنامه های هدفمند آنان است .

فقدان این مجاهد فی سبیل الله که بیش از دو دهه سمت امامت جمعه شهرستان کازرون را بعهده داشته و خدمات شایان توجهی به حوزه علمیه و اهالی محترم آن دیار مبذول داشته اند را به حضرت ولی الله الاعظم روحی له الفدا، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، علماء اعلام و اهالی محترم شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای این مبارز فقید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت مینمایم . 

از تمامی دوستداران آن یار دیرین امام و رهبری درخواست دارد با حضور در مراسم تشییع، خاکسپاری و ترحیم ایشان، چشم فتنه را کور نمایند. والـسلام" 


 پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پی شهادت امام جمعه کازرون

در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد خرسند، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی کازرون در سومین شب قدر سال جاری، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

شهادت هنر مردان خداست.

گمان مبرید که شهدا مرده اند بلکه زده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

مردم شریف، انقلابی و شهیدپرور کازرون

شهادت جانگداز حجت الاسلام شیخ محمد خرسند، امام جمعه و دبیر شورای فرهنگ عمومی آن شهرستان را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شما مردم گرامی تبریک و تسلیت عرض می کنم.

شیخ محمد خرسند در دوران زندگی خویش، همواره در راه اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی گام برداشت.

وی که بنیان گزار اولین دارالقرآن مرکزی شهرستان کازرون بود، توانست در این تشکل دینی قاریانی را پرورش دهد که امروز جزو قاریان کشوری محسوب می شوند و از راه هنر و اندیشه قرآن را در کازرون مانا کرد.

نه تنها مردم کازرون که مردم فارس نیز این عالم برجسته و معلم قرآن را به مردم داری و حمایت از مظلومین می شناسند.

چه زیبا قرین شده است که در شب نزول قرآن، این معلم قرآن شربت شهادت نوشید و همزمان با اذان صبحگاهی با قرآن مأجور شد تا صوت زیبای قرآن و نمازش برای همیشه در گوش کازرون ماندگار شود.

مردم شریف کازرون، همیشه توصیه های امام جمعه شهید خود را از یاد نخواهند برد که بر وحدت و همراهی با قرآن تأکید می کرد.

صابر سهرابی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس


پیام تسلیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله شیراز

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهادت حجة الاسلام والمسلمین حاج محمد خرسند امام جمعه محترم و محبوب شهرستان کازرون باعث تالم خاطر گردید، این ضایعه بزرگ را در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با شب لیلة القدر و شهادت علی(ع) گونه این برادر مخلص و ولایی را به ساحت مقدس امام زمان(ع)، مقام معظم رهبری، مردم شهید پرور شهرستان کازرون و خانواده معظم نامبرده تسلیت عرض نموده برای نامبرده علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم

والسلام

عباس حاجی پور

نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله شیراز

پیام تسلیت حجت الاسلام ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در پی شهادت امام جمعه فقید کازرون:

 

*وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ*

شهادت امام جمعه متقی و ایثارگر، فدایی دین و دلسوز مردم حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای خرسند را به ساحت مقدس حضرت بقیةالله و مقام معظم رهبری و مردم متدین و شریف کازرون و خانواده آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

دورانی پرتلاش از فعالیت و ایثار در صحنه های حساس عبادی، سیاسی، دینی و حوزوی از آن بزرگوار به یادگار ماند.

رحمت و غفران الهی و محشور گردیدن در جوار اولیای اسلام عزیز را برای آن شهید والامقام و تسلی خاطر و صبر و اجر برای خانواده ارجمند و جمع بستگان و داغدیدگان از درگاه احدیت مسئلت مینمایم.

محمدهادی ربانی شیرازی

امام جمعه زرقان

و مشاور استاندارفارس


پیام تسلیت معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان فارس

 

انا لله و انا الیه راجعون

بیت مکرم حجت الاسلام و المسلمین خرسند

سلامٌ علیکم

درگذشت روحانی عالیقدر «حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد خرسند» موجب تأثر و تألم گردید. عالم پارسا و وارسته ای که عمر گهربار خویش را خالصانه و متعهدانه در مسیر حق و حقیقت و دفاع از اسلام و انقلاب سپری کردند و سال ها در مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کازرون خدمات ارزشمندی ارائه نمودند.

ضمن عرض تسلیت و همدردی با بیت مکرم آن مرحوم و همچنین مسئولین و مردم ولایتمدار شهرستان کازرون، از خداوند متعال علو درجات برای این عالم جلیل القدر و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت می نمایم. ان شاء الله روح بلند آن روحانی فرزانه در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار گردد.

عزیز اله خاکسار

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان فارس

پیام تسلیت دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًاۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

شهادت مظلومانه روحانی مجاهد و انقلابی، رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس امام جمعه فقید و مردمی کازرون حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد خرسند رحمه الله علیه موجب تالم و تاثر آحاد مردم عزیز استان فارس گردید.

ایشان مشاوری امین و واقع بین و خیرخواه برای همه خصوصا استادان و دانشجویان بود؛ خدمات بی منت و خالصانه و ارزشمند این شهید عزیز به این مرز و بوم فراموش شدنی نیست.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت ولی اللّه الاعظم روحی لمقدمه الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، مراجع عظام، علماء اعلام، حوزه‌های علمیه و عموم مردم شریف شهرستان کازرون، بالاخص بیت محترم ایشان، غفران و رحمت الهی از درگاه حضرت حق تعالی مسألت می‌نماییم.

باشد که در جوار باریتعالی و در کنار امام راحل (ره)، شهداء و صالحین مشمول الطاف خاصّه خداوند، قرار گیرند.

دکتر مجید رحیمی

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس


پیام تسلیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با صدور پیامی شهادت مظلومانه «حجت الاسلام محمد خرسند»، امام جمعه فقید شهرستان کازرون را تسلیت گفت؛ در این پیام آمده است:

 

«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»              سوره آل عمران – آیه 169

شهادت مظلومانه مجاهد فی سبیل الله و روحانی مبارز «حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند»، امام جمعه فقید شهرستان کازرون که در سایه سار مسجد، خدمت به دین را برای باقیات الصالحات خویش برگزیده بود، مایه تاسف و تالم خاطر فراوان شد.

ایشان بیش از 2 دهه از عمر با برکتش خویش را در سمت امام جمعه شهرستان کازرون همانند چراغ هدایت در آن دیار صرف گسترش دین مبین اسلام، تحقق اهداف متعالیه قرآن و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و خداوند متعال بالاترین پاداش این مجاهدت های بی شائبه و دلسوزانه را در شبی از لیالی قدر با نوشیدن شربت شهادت به وی اعطا نمود.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس بدینوسیله شهادت مظلومانه این عالم و مجاهد انقلابی را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران، استان فارس و به ویژه مردم همیشه در صحنه شهرستان کازرون، بیت معظم ایشان تسلیت عرض می نماید و برای بازماندگان از درگاه ایزدمتعال صبر و شکیبایی مسئلت دارد./شبستان


نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی طی پیامی شهادت امام جمعه کازرون را تسلیت گفت

متن پیام بدین شرح است:

*بسم رب شهدا والصدیقین*

بار دیگر دست کوردلی شقی از آستین جهالت برون آمد، گلی از گلهای بوستان تشیع پرپر گردید

شهادت مظلومانه یادگار هشت سال دفاع مقدس، روحانی فاضل، خطیب توانمند، اسوه تقوی و فضیلت، یار و یاور محرومان، یار مهربان و سنگ صبور برادر خدمتگذارم حضرت حجت السلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند، موجب تاثر و تالم فراوان اینجانب و همه دوستداران ولایت و امامت و مردم عزیز شهرستان گردید

لذا شهادت این عزیز سفر کرده به سوی معبود که همچون مولای خود علی(ع) در یکی از شب های قدر شرب شهادت نوشید را به محضر مقام معظم رهبری و عموم شیعیان بویژه مردم شریف و شهید پرور شهرستان عزیزمان کازرون، جامعه شریف روحانیت، بیت معظم و معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای آن عالم فرزانه علو درجات و برای بیت معظم اجر و صبر جمیل خواستارم .

روحش شاد و با اولیا الله و امیرالمومنان علی (ع) محشور باد

حسین رضازاده

نماینده مردم شریف شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی


پیام تسلیت دکتر شاهین محمد صادقی، نماینده ادوار هفتم و نهم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًاۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

شهادت مظلومانه دوست و برادر عزیزم، عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند قلب هر انسان آزاده و خدا جویی را به درد می آورد

تقارن شهادت این عالم مجاهد با ایام شهادت مولای متقیان علی ابن ابیطالب علیه السلام و لیالی پر فیض قدر، سعادتی است که نصیب هر کسی نمی شود

تردیدی وجود ندارد که این چنین جنایاتی، نه تنها در عزم و اراده ملت انقلابی ایران و حرکت پرشتاب نظام اسلامی جهت نیل به اهداف والای خود خللی وارد نمی کند، بلکه  انگیزه ای مضاعف جهت ایستادگی مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایجاد می نماید.

اینجانب ضمن ابراز تأسف و تألم فراوان، ضایعه فقدان ایشان را که پس از عمری مجاهدت در راه خدمت به محرومین، اسلام و ایران به لقاءالله پیوست به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، جامعه بزرگ روحانیت، آحاد ملت شریف ایران به ویژه مردم شهیدپرور شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن شهید عزیز علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند بزرگ مسألت می نمایم

دکتر شاهین محمد صادقی، نماینده ادوار هفتم و نهم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی


پیام تسلیت نماینده مردم شریف فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین و میمند در مجلس نهم شورای اسلامی

 

"به نام ایزد جاوید"

"اذا مات العالم الفقیه، ثلم فی الاسلام، ثلمة لا یسدها شی"

سرزمین قلب ما، جایگاه حقیقی انسانهایی است که، بنا به فرمایش شهید بهشتی، شیفتگان خدمتند، نه تشنگان قدرت.

بله، شهید والا مقام، حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد خرسند، شیفته خدمت و محب ملت بودند که در راستای تبلیغ دین و سیاست، و حفاظت و حراست از اسلام و حقوق همه جانبه ملت، در سنگر ثقیل و پایدار نماز جمعه، خالصانه خدمت نمودند.

زنده یاد، معلم اخلاق و پدر معنوی شهرستان کازرون بودند که عمر با برکتشان را در راه تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی فرزندان مملکت، به سر بردند و در اخلاق مداری و مردم داری، سرآمد بودند؛ اما متاسفانه، عاقبت، مورد هدف عناد دشمنان دین و جاهلان ابن ملجم گونه و داعشانِ زمان، قرار گرفتند و جان خود را در سحرگاه لیلة القدر 23 رمضان، فدای اسلام عزیز نموده، و به جان آفرین تسلیم نمودند.

این ضایعه بزرگ، را به ساحت رهبری معظم نظام، مردم شریف استان فارس، و بویژه مردم ولایت مدار شهرستان کازرون ، و جامعه روحانیت، و خانواده بزرگوار آن شهید سعید، تسلیت و تعزیت عرض نموده، و برای شادروان، رحمت و غفران الهی طالبیم.

 نادر فریدونی

نماینده مردم شریف فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین و میمند در مجلس نهم شورای اسلامی


پیام مشترک تسلیت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کازرون در پی شهادت امام جمعه فقید شهر کازرون حجت السلام والمسلمین حاج محمدخرسند

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت هنر مردان خداست.(امام خمینی(ره) )

شهادت جانباز سرافراز جنگ تحمیلی، عالم مجاهد، چهره خدوم و عزیز حجت السلام والمسلمین حاج محمد خرسند که طی مدت تصدی مسئولیت امام جمعه، با خطبه های روشنگر خویش، در تقویت بنیان‌های مذهبی، فکری، اتحاد و همدلی مردمان ولایت مدار و شهیدپرور کازرون تلاش مجاهدانه داشتند. اینجانبان این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، طلاب و روحانیون، خانواده معظم شهدا، مردم شریف شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید عزیز علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.


پیام تسلیت رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت علی گونه حجت الاسلام و المسلمین خرسند، نماینده فقید ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کازرون موجبات تالم و تاثر شدید همه دلسوزان اسلام و انقلاب را فراهم نمود. ایشان از شاگردان واقعی مکتب امام خمینی (ره) و از مدافعان واقعی حریم ولایت و پیگیر جدی و خستگی ناپذیر تحقق منویات مقام معظم رهبری بودند که عمر پربرکت خویش را وقف اسلام و انقلاب و خدمت به شهرستان کازرون نمودند. موضع گیری های خردمندانه و صریح ایشان در مسائل شهرستان و امور جاری کشور، همیشه مایه تحسین و زبانزد همه دلسوزان ایران و انقلاب بود.

با شهادت ایشان که شباهت فراوان به شهادت مولایش امام علی علیه اسلام داشت، شهرستان کازرون، خادمی دلسوز از دست داد و این شهادت مظلومانه ثابت کرد که دشمنان واقعی اسلام و انقلاب، هیچ گاه برای آسیب رساندن به این ملت از پای ننشسته اند و پیوسته مترصد فرصت برای صدمه زدن به ایران و انقلاب هستند.

این جانب از طرف دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، این ضایعه جبران ناپذیر را به محضر مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت، مردم شهیدپرور کازرون و بیت محترم ایشان تسلیت عرض نموده و پیگیری این فاجعه تا مرحله خشکاندن کامل ریشه های این دشمنی ها و نفاق ها را از مسئولان مربوط خواستاریم.

دکتر انوشیروان غفاری پور

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون


پیام  تسلیت دانشگاه پیام نور مرکز کازرون به مناسبت شهادت حجت الاسلام محمد خرسند 

انّا للّه و انّا الیه راجِعون

 حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد خرسند امام جمعه معزز کازرون؛ مجاهدی نستوه بود که در راه خدمت به اسلام و مسلمین هرگز از پای ننشست. او در سحرگاه ۲۳ ماه مبارک رمضان، شب قدر خود را مقدر به شهادت و وصال حضرت دوست نمود.

 با نهایت اندوه، شهادت جانسوز این پدر معنوی و عالم گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری (مُدَّ ظِلّه العَالی)، جامعه روحانیت معظم، بیت مکرم ایشان و مردم شهید پرور کازرون و استان فارس تسلیت می‌گوییم.

روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز کازرون


پیام تسلیت دانشگاه آزاد اسلامی کازرون به مناسبت شهادت حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند

خبر شهادت عالمی متفکر، اندیشمند، فرهیخته، خطیبی توانا، دلسوز و یاوری توانا برای محرومان و مستضعفان و پدری مهربان و با سخاوت برای عموم طلاب و روحانیون و مدیری هوشمند و علاقه مند و دغدغه مند و پر تلاش و خستگی ناپذیر برای عموم مردم و رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، موجب تالم خاطر استادان و دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون گردید.

این شهید عزیز، عمر شریف و ارزشمند خود را وقف اسلام و ترویج معارف ناب اسلام و خدمت صادقانه و مخلصانه نمود؛ شهید والامقام حضرت حجت الاسلام محمد خرسند شهید راه مقابله با جمود، تحجر، انحراف و نفاق و بی خردی و التقاط گردید. شهید شب قدر حضرت خرسند با کجروی ها مبارزه ای سرسختانه و دائمی داشت و هیچگاه در بیان حقایق واهمه و ترسی به خود راه نداد. معظم له در اوج شجاعت، مهربانی و تواضع و انکسار نفس را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده بود.

ایشان مشاوری امین و واقع بین و خیرخواه برای همه خصوصا استادان و دانشجویان بود؛ خدمات بی منت و خالصانه و ارزشمند این شهید عزیز به این مرز وبوم فراموش شدنی نیست؛

این شهید عزیز در عمر با برکت خود در دفاع از ولایت و امامت امت لحظه ای کوتاه نیامد.

لذا استادان و دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون  ضمن دعوت عموم مردم و دانشگاهیان به شرکت گسترده در مراسم های بزرگداشت و تشییع  جنازه شهید شب قدر امام جمعه ی مظلوم کازرون و بیان تسلیت به بازماندگان و بیت شریف و مکرم و عموم علاقه مندان و آرزوی علو درجات و حشر با سید الشهداء حضرت امام حسین علیه السلام برای آن مرحوم، حمایت خود را از روحانیت آگاه در برخورد با تحجر، و مقابله با گروهک های ضاله اعلام می کنند.

پیام تسلیت رييس آموزشكده فني و حرفه اي دختران كازرون

 

بسم الله الرحمن الرحيم

انالله و انا اليه راجعون

در مسلخ عشق جز نكو را نكشند.        روبه صفتان زشت خو را نكشند

امام جمعه محبوب و مردمي،شهيد رمضان ،رزمنده هشت سال دفاع مقدس جناب آقاي حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمد خرسند،آن شب قدر در راز و نياز عاشقانه خويش با معبودت چه زمزمه كردي كه هنوز سپيده سر نزده، همچون مولايت اميرالمومنين علي (ع) در باغ شهادت به رويت گشوده شد و مستجاب الدعوة گرديدي، چه زيبا در قربانگاه عشق جوانمردانه بر نردبان شهادت ،سبكبال خراميدي و به سوي ياران ديرينت هجرت كردي.

نماز بارانت در فصل خشكسالي،سيلاب اشكي شد كه در صبحگاه شهادتت بر پهناي صورتمان جاري گرديد و آبي شد بر آتش دل هاي شكسته و به خون نشسته مان .

پوشيدن رداي زيباي شهادت بر سرو قامتت به وسعت تاريخ مبارك و ننگ و نفرين ابدي نثار گروه ملحد و دون صفتاني باد كه دست شان ازآستين آن سلاخ لعين به شنيع ترين حالت ممكن بر آوردند.

شهادت و عروج آسمانيت را به پيشگاه حضرت وليعصر(عج) ،مقام معظم رهبري،جامعه معزز روحانيت،مردم شريف كازرون و خانوده داغدارتان تسليت عرض مي نمايم.

اعظم قنبريان

رييس آموزشكده فني و حرفه اي دختران كازرون

 

 

 

 

پیام تسلیت استادان کازرونی عضو هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران

 

«به نام خداوندگار شهیدان»

پرواز آسمانی برادر ارجمند و استوار در عرصه ی حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی، «حاج محمد خرسند» به گاه عشق بازی با آفریدگار جهانیان در سحرگاه ملاقات با امام علی(ع) موجب تاسف و اندوه اینجانبان، فرزندان شهرستان کازرون در کرسی های آموزش عالی دانشگاههای ایران گردید.

بدینوسیله مراتب همدردی و تسلیت خود را به حضور خانواده مکرم امام جمعه مردمی و مردم عزیز شهرستان کازرون ابراز داشته، از خداوندگار شهیدان، استمرار اهداف عالیِ مبتنی بر آرزوهای قلبی ایشان در ایجاد امنیت، آرامش و پیشرفت های یکپارچه ی شهرستان کازرون را آرزومندیم.

«خوشا آنان که پا در وادی حق       نهادند و نلغزیدند و رفتند»

 

 

 

پیام تسلیت دانشگاه علمی کاربردی مرکز کازرون در پی شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت دردناک و دل‌خراش روحانی انقلابی، عالم ربانی، مدیری جهادی و پناه محرومان و مستضعفان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه محبوب و مردمی کازرون که مظلومانه در سحرگاه پر فضیلت بیست و سوم ماه مبارک رمضان پس از مراسم احیاء و مناجات با پروردگار به وقوع پیوست، موجب تأسف و تأثر گردید.

فقدان این مجاهد فی سبیل الله که بیش از یک دهه سمت امامت جمعه کازرون را بعهده داشته و منشأ خدمات شایان توجهی در تمام عرصه های شهرستان بودند را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علما، روحانیون و مردم محترم شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علو درجات برای این مبارز فقید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می‌نماییم.

از تمامی دوستداران آن یار دیرین امام و رهبری درخواست دارد با حضور پرشور در مراسم تشییع و ترحیم آن فقید سعید، چشم فتنه را برای همیشه کور نمایند. والسلام

روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز کازرون


پیام تسلیت رئیس مرکز علمی کاربردی کارخانجات مخابراتی ایران

انا لله و انا الیه راجعون

بیت مکرم شهید والا مقام حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند

سلامٌ علیکم

خبر شهادت مظلومانه و دلخراش روحانی عالیقدر حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد خرسند (ره) موجب تأثر و تألم گردید. عالم پارسا و وارسته ای که عمر ارزشمندخویش را خالصانه و متعهدانه در مسیر حق و حقیقت و دفاع از اسلام و انقلاب سپری کردند بدون شک یاد و خاطره ی اخلاق و منش نیکو وخدمات ارزشمند ایشان سالها در اذهان ماندگار خواهد بود

ضمن عرض تسلیت و همدردی با بیت مکرم آن مرحوم و همچنین مسئولین و مردم ولایتمدار شهرستان کازرون، از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم جلیل القدر و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت می نمایم. ان شاء الله روح بلند آن روحانی فرزانه در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار گردد.

 دکتر اسدالله عباسی

رئیس مرکز علمی کاربردی کارخانجات مخابراتی ایران


بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با انتشار بیانیه‌ای شهادت امام‌جمعه کازرون را تسلیت گفت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ


صفحات تاریخ که ورق میخورد، هر بار شاهد عیان‌تر شدن مظلومیت منادیان حق و سیاه‌تر شدن چهره عاملان یا جاهلان و فریب خوردگانی هستیم که توانایی شنیدن کلام دین را ندارند.

این‌بار و در سحر معنوی روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان، عنصری از همین عاملان و جاهلان در اقدامی خبیثانه و جاهلانه امام جمعه بزرگوار کازرون را به فیض بزرگ شهادت رساند.

چه سعادتی بالاتر و ارزشمندتر از شهادت در راه خدا که همیشه و در طول تاریخ غایت آمال مومنان و حق طلبان عالم بوده و هست.

لکن معتقدیم این دست اقدامات اصولا با هدف تضعیف و تزلزل جایگاه روحانیت انجام و قصد دارد به خیال خود ارزش و شان این مقام معنوی را در میام مردم ایران کاهش دهد.

اما به لطف خدا دیدیم که در مراسم تشییع این عالم فقید تیر این سیاست هم مثل همیشه به سنگ خورده و پیکر بی جان حجت الاسلام خرسند در میان انبوه مردم شریف کازرون تشییع شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن عرض تبریک و تسلیت این واقعه به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور کازرون، از دستگاه‌های مربوطه از جمله قوه قضاییه، نهاد‌های امنیتی و انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط تقاضا دارد که علاوه بر برخورد قاطع با فرد مجرم، با زمینه‌های ایجاد چنین اقدامات ددمنشانه‌ای شدیدا برخورد نموده تا دیگر شاهد انجام چنین جنایات فجیعی در ایران اسلامی نباشیم و السلام علیکم و رحمه الله.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

منبع: تسنیم


پیام تسلیت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مردم شریف و شهید پرور شهرستان کازرون

خبر شهادت عالم انقلابی و روحانی خستگی ناپذیر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد خرسند موجی از تأثر و فضایی غم آلود را در سطح شهرستان ایجاد نمود.

این مرد مجاهد عمری را در راه دفاع از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت از امامین انقلاب اسلامی صرف نمود و در آخر با دستی پر از معنویت شب قدر به همرزمان شهیدش پیوست.

اینجانب و سایر پاسداران و بسیجیان شهرستان، ضایعه دردناک را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری(مدظله) و تمامی دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه مردم شریف و شهید پرور کازرون تسلیت عرض نموده و علو درجات برای آن عزیز از دست رفته و همنشینی با مولا و مقتدایش امیر مؤمنان علی (ع) را از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون

سرهنگ دوم پاسدار شهرام افشاریان


پیام تسلیت فرمانده تیپ تکاور امام سجاد(ع)نزسا شهرستان کازرون

بسم الله الرحمن الرحیم

*و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون*

خبر شهادت عالم وارسته و مجاهد خستگی ناپذیر و یار صدیق انقلاب و رهبری *حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند* امام جمعه گرانقدر و محبوب کازرون که بر اثر حادثه تروریستی در لیالی قدر دار فانی را وداع گفت، که بسیار موجب تألم خاطر و تاسف عمیق گردید را دریافت نمودم .

بی شک بیان شیوا، در منابر و خطبه های نمازجمعه همواره نمایانگر تدین و عشق او به شریعت احمدی و دین محمدی بود.

این روحانی خدمتگزار و انقلابی در طول سالیان دراز، همواره در صفوف مقدم مجاهدات اجتماعی و انقلابی حضور داشته و در جایگاه برجسته ی امامت جمعه و فعالیت های متعدد علمی، اجتماعی و مردمی متعهدانه به انجام وظایف خطیر پرداخته اند

فقدان این عالم بصیر و صدیق، ضایعه ای برای جامعه ی روحانیت و مردم عزیز و انقلابی شهرستان کازرون است

اینگونه جنایات که حاکی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی کوچکتر از آن است که در عزم ملت دشمن شناس و بصیر شهرستان کازرون در آستانه ی راهپیمایی جهانی و عظیم روز قدس خللی ایجاد کند.

این ضایعه ی غم انگیز را به خانواده ی مکرم ایشان، روحانیون و ملت عزیز و فهیم شهرستان کازرون تسلیت عرض نموده، علو درجات برای آن شهید عزیز و صبر جزیل برای امت شهید پرور شهرستان کازرون از خداوند متعال مسئلت مینمایم.

۰۸/خردادماه / ۱۳۹۸

سرهنگ پاسدار نوشاد آبداری

فرمانده تیپ تکاور امام سجاد(ع)نزسا-شهرستان کازرون


پیام بسیج دانشجویی کازرون به مناسبت شهادت حجت الاسلام خرسند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در پی شهادت مظلومانه حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه این شهر با انتشار پیامی با تاکید بر اینکه همزمانی شهادت ایشان با شب قدر توسط یکی از منحرفین فکری و عقیدتی نشان از تایید مسیر حرکت وی و عمق کینه دشمنان دین و اسلام ار روحانیت است، متعد شد مطالبات ایشان را در فضای دانشگاه جامع عمل بپوشاند.

متن این پیام به شرح زیر است:

"افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبک‌بالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند". امام خمینی(ره)

خبر شهادت مظلومانه روحانی مجاهد و عالم خستگی‌ناپذیر، رزمنده و جانبازان دوران دفاع مقدس و سردار جنگ نرم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون، همه ما را در بهت، غم و ماتم فرو برد و اندوه سنگینی را بر دل دانشجویان انقلابی گذاشت.

شهادت این فرمانده قرارگاه بصیرتی و فرهنگی شهرستان همزمان با شب پرفضیلت قدر به دست یکی از منحرفین فکری و عقیدتی نشان از تایید مسیر حرکت حجت الاسلام خرسند و عمق کینه دشمنان دین و اسلام از روحانیت است.

شهید خرسند همواره با تشکل‌ها دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی ارتباط نزدیک داشت و همواره با رهنمودهای خویش، راهنمای راستینی برای دانشجویان بود و دیدار اخیرشان با تشکل‌های دانشجویی در ماه رمضان که در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد، هیچ‌گاه از خاطره جنبش دانشجویی کازرون پاک نخواهد شد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون متعهد می‌گردد در حد توان به توصیه های ایشان به بسیج دانشجویی و تشکل های دانشجویی که همانا، تقویت ایمان، علم‌آموزی، امید به آینده، ممانعت از سیاسی‌کاری در دانشگاه، مطالبه‌گری و ایستادن مقابل رفتار ناشایست مسئولین، رونق کرسی‌های آزاداندیشی، تلاش در جهت تحقق گام دوم انقلاب است، جامع عمل بپوشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون ضمن اعلام تسلیت به همسر، فرزندان، جامعه روحانیت، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همه دلسوزان اسلام و انقلاب، صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات اخروی را برای این عالم شهید از خداوند متعال مسألت می‌نماید‌.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون

چهارشنبه ۸ خردادماه ۱۳۹۸

 

پیام تسلیت بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای آباده

انّا للّه و انّا الیه راجِعون

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد خرسند امام جمعه معزز کازرون؛ مجاهدی نستوه بود که در راه خدمت به اسلام و مسلمین هرگز از پای ننشست.

او در سحرگاه ۲۳ ماه مبارک رمضان، شب قدر خود را مقدر به شهادت و وصال حضرت دوست نمود.

با نهایت اندوه، شهادت جانسوز این پدر معنوی و عالم گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری (مُدَّ ظِلّه العَالی) ، جامعه روحانیت معظم، بیت مکرم ایشان و مردم شهید پرور کازرون و استان فارس تسلیت می‌گوییم.

بسیج دانشجویی سید احمد خمینی (ره)

دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) آباده


پیام تسلیت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فراشبند

مردم شهید پرور و انقلابی شهرستان کازرون.

سلام علیکم.

با تاسف و تاثر درگذشت حجت السلام حاج آقا محمد خرسند روحانی ربانی و مردمی را به خانواده محترم ایشان و مردم متدین، مذهبی، شهیدپرور و انقلابی شهرستان کازرون تسلیت عرض مینمایم.

از خداوند منان، برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم و برای آن فقید، رضوان و رحمت الهی را خواستاریم.

بلاشک رویش های تفکر انقلابی امثال حاج آقا خرسند رو به رشد است و مجموعه بسیج شهرستان فراشبند به لطف ایزد منان با ایستادگی بر آرمان های امام راحل و رهنمود های امام خامنه ای نمیگذارد خون این روحانی ارزشمند پایمال شود.

سرهنگ دوم پاسدار محمود عابدی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فراشبند.


پیام شورای همفکری بسیج دانش آموزی شهرستان کازرون

انا لله و انا الیه راجعون

خبر دردناک شهادت امام جمعه مردمی و محبوب شهرستان، جناب حجت الاسلام و المسلمین خرسند قلب دانش آموزان بسیجی شهرستان را به درد آورد .

بدینوسیله شورای همفکری بسیج دانش آموزی مراتب تسلیت و همدردی خود را به مقام عظمی ولایت، مردم شریف و انقلابی کازرون و خانواده مکرم ایشان اعلام می دارد.

این شورا از تمامی دانش آموزان شهرستان و مردم همیشه در صحنه شهرستان تقاضا دارد که با حضوری پر شور در مراسم تشییع، ذره ای از لطف این عالم ربانی به شهر کازرون را جبران نمایند

علیرضا بهاری

ریاست شورای همفکری بسیج دانش اموزی شهرستان کازرون


پیام تسلیت مدیر آموزش و پرورش کازرون در پی شهادت امام جمعه این شهر

در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین حاج محمدخرسند، امام جمعه فقید کازرون، امیرحسین جمشیدی، مدیر آموزش وپرورش این شهر، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، پیام تسلیت امیرحسین جمشیدی به شرح ذیل است:

شهادت یادگار دفاع مقدس، جانباز سرافزار جنگ تحمیلی، یار دیرین ولایت و رهبری، عالم مجاهد، خستگی ناپذیر و مردمی حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه شهر کازرون را به پیشگاه حضرت مهدی(عج)، مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان و همه همشهریان بزرگوار تسلیت عرض نموده و برای آن شهید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

امیرحسین جمشیدی

مدیر آموزش و پرورش کازرون


پیام تسلیت رییس دادگستری شهرستان کازرون در پی شهادت حجت الاسلام خرسند

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون

بار دیگر جریان التقاط و انحراف دست به جنایتی سهمگین در به شهادت رساندن عالم مجاهد، انقلابی و مردمدار حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج محمد خرسند امام جمعه شهر کازرون زد.

بدون شک جریان التقاط نمی تواند با به شهادت رساندن این عالم فرزانه و مبارز خللی در مسیر درخشان انقلاب اسلامی وارد سازد.

اینجانب از طرف خود و مجموع دادگستری شهرستان کازرون، فقدان این عالم بزرگوار را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر، رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما و مردم شهید پرور و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم و علو درجات را برای آن عزیز سفرکرده از خداوند متعال خواهانم

سیدابراهیم موسوی

رییس دادگستری شهرستان کازرون


پیام تسلیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه الراجعون

در مطلع الفجر ۲۳ ماه رمضان المبارک، در حرکتی تنفر آمیز و ناجوانمردانه شهری با یکهزار و صد شهید فرزانه بار دیگر عزادار شد.

قلب هزاران زن و مرد و پیر و جوان از شنیدن شهادت عالمی مبارز، مجاهدی نستوه و باتقوی و دلسوزی عزیز؛ از غم و تاثر لبریز و یاد و خاطره ایت اله شهید دانشجو در اذهان تداعی گردید.

با قلبی غمگین و دلی شکسته این مصیبت را به حضرت ولی عصر (عج )، مقام عظمای ولایت، مراجع عظام تقلید، اهالی شهرستان کازرون، بیت معظم ایشان و تمامی دوستداران و محبینشان تسلیت عرض مینماییم.

 *(( اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون ))*


پیام تسلیت اداره امور عشایری شهرستان کازرون

چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی

آن شب قدر که این تازه براتم دادند

شهادت مظلومانه حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد خرسند امام جمعه فقید شهرستان ولایت‌مدار کازرون در سحرگاه 23 ماه مبارک رمضان موجب تاسف و تالم خاطرمان گردید.

این جانب به نمایندگی از جامعه سترگ عشایر کازرون این ضایعه دردناک را محضر بیت محترم ایشان و مردم شهیدپرور کازرون تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

 از پیشگاه حضرت احدیت برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

مهرداد جعفری

مسول امورعشایرکازرون

 

پیام تسلیت مدیریت و کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون به مناسبت شهادت امام جمعه این شهر

«والسابقون السابقون اولئک المقربون»

عاقبت روح دریایی به دریا پیوست

شهادت علی وار و مظلومانه بزرگ مرد عرصه ی علم و اخلاق و تقوا ، رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی شهرستان کازرون و نیز یاور و همراه دلسوز مردم حجه الاسلام والمسلمین حاج محمد خرسند را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور کازرون تسلیت می گوییم

مدیریت و کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون


تسلیت جامعه روحانیت کازرون در پی قتل امام جمعه این شهرستان

جامعه روحانیت شهرستان کازرون در پی قتل امام جمعه این شهرستان پیام تسلیتی صادر کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت فخر اولیاء خداست.

باسمه تعالی

بار دیگر کینه دشمنان انقلاب و روحانیت در اقدامی ددمنشانه دست خود را به خون پاک سربازی از جان فدایان ولایت و خادم مردم، جناب حجت الاسلام والمسلمین شهیدجانباز حاج شیخ محمد خرسند امام جمعه محترم و معزز شهرستان کازرون آلوده نمود. مجاهدی که در راه خدمت به اسلام و مردم این دیار هرگز از پای ننشست و در سحرگاه ۲۳ماه مبارک رمضان شب قدر خود را مقدر به شهادت نمود. جامعه روحانیت کازرون که چهار دهه قبل نیز در ماه مبارک رمضان شهید حجت الاسلام دانشجو را تقدیم انقلاب نموده است، این بار نیز شهید سرافراز دیگری را نثار اسلام نمود.

جامعه روحانیت کازرون این ثلمه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و شجره طیبه روحانیت و بیت مکرم ایشان و مردم شهید پرور کازرون تبریک و تسلیت می‌گوید.

 

پیام تسلیت امام جمعه قائمیه و اعلام سه روز عزای عمومی

امام جمعه قائمیه در پیامی شهادت حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون را تسلیت و سه روز عزای عمومی اعلام کرد

بسم الله الرحمن الرحیم.

انا لله وانا الیه راجعون.

گرچه وصال معبود در سحرگاه ماه مبارک رمضان برای طالبان حقیقت و معرفت شیرین است؛ اما فقدان درگذشت شهادت گونه‌ی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج محمد خرسند امام جمعه محبوب کازرون به آسانی به باور نمی نشیند و موجب تاثر و اندوه فراوان است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام، رهبرمعظم انقلاب و ائمه جمعه کشور، حوزه های علمیه و مردم شریف و ولایتمدار استان فارس و شهرستان کازرون، از خداوند برای آن عالم فقید سعید حشر با امیرالمومنین علیه السلام و برای بازماندگان و مردم انقلابی شهرستان کازرون صبر و اجر وافر آرزومندم.

ضمن محکومیت شدید این جنایت دلخراش، سه روز عزای عمومی اعلام مینمایم. والسلام علیکم ورحمه الله.

حسین انصاری امام جمعه شهر قائمیه

 

پیام تسلیت رییس شورای اسلامی شهر نودان 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت علی گونه حجت الاسلام و المسلمین خرسند، نماینده فقید ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کازرون موجبات تالم و تاثر شدید همه دلسوزان اسلام و انقلاب را فراهم نمود.

ایشان از شاگردان واقعی مکتب امام خمینی (ره) و از مدافعان واقعی حریم ولایت و پیگیر جدی و خستگی ناپذیر تحقق منویات مقام معظم رهبری بودند که عمر پربرکت خویش را وقف اسلام و انقلاب و خدمت به شهرستان کازرون نمودند.

موضع گیری های خردمندانه و صریح ایشان در دفاع از شهرستان و امور جاری کشور، همیشه مایه تحسین و زبانزد همه دلسوزان ایران و انقلاب بود.

با شهادت ایشان که شباهت فراوان به شهادت مولایش امام علی علیه اسلام داشت، شهرستان کازرون، خادمی دلسوز از دست داد و این شهادت مظلومانه ثابت کرد که دشمنان واقعی اسلام و انقلاب، هیچ گاه برای آسیب رساندن به این ملت از پای ننشسته اند و پیوسته مترصد فرصت برای صدمه زدن به ایران و انقلاب هستند.

اینجانب هم از طرف خودم و هم شورای اسلامی شهر نودان این ضایعه بزرگ به جامعه اسلامی و روحانیت محترم و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض میکنم.

نورالدین دهداری

رییس شورای اسلامی شهر نودان


پیام تسلیت شهرداری و شورای اسلامی شهر نودان

.................. *باسمه تعالی*.............

خبر شهادت دردناک و دل‌خراش *حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند (ره)* امام جمعه فقید شهرستان کازرون که مظلومانه در جنایتی آشکار در سحرگاه پر فضیلت بیست و سوم *ماه مبارک رمضان* به وقوع پیوست، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

شهادت سرنوشت قبیله ایمان و «أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» است، شیعه تاریخ خود را با خون نوشته و با خون آبیاری می‌کند و روحانیت اصیل سینه خود را سپر دفاع از دین خدا کرده و خواهد کرد و از ابتدای انقلاب اسلامی پیوند انکار ناپذیر روحانیت با شهادت بر دوست و دشمن پوشیده نیست و از آنجایی که حوزه‌های علمیه مقر اصلی مبارزه با جریان‌های فکری و عقیدتی باطل است، منافقین به مقابله با روحانیت روی آورده‌اند .

*شهرداری و شورای اسلامی شهر نودان* ضمن اعلام محکومیت این اقدام وحشیانه و مذبوحانه، فقدان این مجاهد فی سبیل الله که بیش از دو دهه سمت امامت جمعه شهرستان کازرون را بعهده داشته و خدمات شایان توجهی به حوزه علمیه و اهالی محترم آن دیار مبذول داشته اند را به حضرت ولی الله الاعظم روحی له الفدا، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، علما اعلام و *اهالی محترم شهرستان کازرون و بیت مکرم ایشان* تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیا الله و صالحین را برای این مبارز فقید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

(شهرداری و شورای اسلامی شهر نودان)


پیام تسلیت شورای هیئت های مذهبی شهرستان کازرون

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

همشهریان عزیزِ و هیات‌های مذهبی و داغ دیده شهرستان بزرگ کازرون

شهادتِ خادم الحسین، یادگارِ دفاع مقدس، جانباز سرفرازِ جنگ، میدان دارِ عرصه ی فرهنگ، مُبارزِ خستگی ناپذیرِ، یار دیرین ولایت و رهبری، خطیبِ فرهیخته نماز جمعه، مُدافعِ منافعِ مردمی، عالِمِ فرهیخته، رئیس حوزه های علمیه شهرستان، حجة الاسلام و‌المسلمین حاج محمد خرسند را ابتدائا به مَحضرِ مهدی فاطمه، حجة ابن الحسن عج، مقام عظمای ولایت و‌ رهبری، آیت الله العظمی خامنه ای، علما، روحانیون و، مردم خدا جوی و ولایت مدار زادگاه سلمان فارسی و ارادتمندان ایشان در سراسرِ کشور و استان، وارادتمندان ایشان تسلیت گفته، عُلوِ درجات را برای ایشان در بهشتِ برین و هم نشینی با شهیدِ شب های قَدرِ رمضان، امیر المؤمنین علی(ع)، مسالت می نماییم.

*شادی روح پاکش، رحم الله من قرء الفاتحة مع الصلوات .

روابط عمومی  شورای هیات مذهبی شهرستان کازرون

۱۳۹۸/۳/۸


پیام تسلیت کانون منا (پیشکسوتان جبهه و جنگ کازرونی مقیم شیراز )

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

*من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا*

 شهید شیخ محمد خرسند به دوستان شهیدش پیوست

شهادت حجت الاسلام شیخ محمد خرسند جانباز و رزمنده ۸سال دفاع مقدس که عمری در مجاهدت و جبهه ها سپری کرد و پایان زندگیش لقاء خداوند بزرگ بود را به عموم مردم کازرون و همرزمان دوران دفاع مقدس و دوستدارانش و بیت مکرم ایشان(پدر و برادران) تسلیت عرضه نموده، از خداوند بقای عمر بازماندگان و صبر جمیل آرزو داریم

کانون منا (پیشکسوتان جبهه و جنگ کازرونی مقیم شیراز )

 

پیام تسلیت امان اله دهقان فرد فعال سیاسی و دیپلمات اسبق

*بسم الله الرحمن الرحیم*

 

 انا لله و انا الیه راجعون

هم شهریان عزیزِ مصیبت دیده، دوستان و سرورانِ محترم و داغ دیده شهرستان بزرگ کازرون

شهادتِ مردِ میدان های سخت، یادگارِ دفاع مقدس، جانباز سرفرازِ جنگ، میدان دارِ عرصه ی فرهنگ، مُبارزِ خستگی ناپذیرِ جبهه های سیاسی، یار دیرین ولایت و رهبری، خطیبِ فرهیخته ی جمعه های مهدوی، مُدافعِ منافعِ مردمی، عالِمِ فرهیخته، رئیس حوزه های علمیه شهرستان، حجة الاسلام و‌المسلمین حاج محمد خرسند را ابتدائا به مَحضرِ مهدی فاطمه، حجة ابن الحسن عج، مقام عظمای ولایت و‌ رهبری، آیت الله العظمی خامنه ای، علما، روحانیان و سربازان حضرتِ ولیِّ عصر، مردم خدا جو و ولایت مدار زادگاه سلمان و علاقه مندانِ ایشان در سراسرِ کشور و استان، تبریک و‌ تسلیت گفته، عُلوِ درجات را برای ایشان در بهشتِ برین و هم نشینی با شهیدِ شب های قَدرِ رمضان، امیر المؤمنین علی(ع)، مسالت می نماییم.

با توجه به علاقه مندی همه گانی نسبت به این شاگردِ مکتبِ امام صادق(ع) و محبوبیت آن شهیدِ جنت مکان بین مردم و احساساتِ پاکِ جوانان نسبت به ایشان، از همه ی عزیزان و‌ سروران، به ویژه نُخبگان، بزرگان، نویسندِگان و فعالانِ فضای مجازی و تاثیرگذارانِ افکارِ عمومی، تقاضا می شود نسبت به تحرکاتِ منافقانه و تحریک آمیزِ دشمن و اقداماتِ احتمالیِ مذبوحانه جهتِ ایجاد تفرقه در جامعه، هوشیاری خود را حفظ نموده و از انتشار گزارش ها و اخباری که با هدفِ ضربه به یک پارچگی و اتحاد ساکنان و‌ اقوام و ‌افراد می شود، جدّاً پرهیز نمایند.

خداوند به خانواده ی داغ دار، پدر پیر، همسر و فرزندان و طفلِ صغیر و همه ارادتمندان، مُتَدیِنان و نمازگزاران شهرستان، صبرِ جمیل و اجرِ جزیل عنایت فرماید .

شادی روح پاکش، رحم الله من قرء الفاتحة مع الصلوات .

*اللهم صل علی محمد و آل محمد*

*امان الله دهقان فرد*

*۱۳۹۸/۳/۸*

 

پیام تسلیت مدیر مسئول و تحریریه سایت خبری – تحلیلی کازرون نما

انا لله و انا الیه راجعون

ترور مظلومانه حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند (امام جمعه محترم کازرون) که از رزمندگان دفاع مقدس و از ائمه جمعه فعال استان فارس بود و خدمات شایانی به فرهنگ دینی کازرون داشت را به جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه، خانواده و بستگان آن مرحوم و مردم این دیار تسلیت می‌گوییم.

امید که به برکت ایام پرفضیلت قدر مورد وفور رحمت الهی قرار گیرند.


پیام تسلیت خانواده مرحوم مهندس رجبعلی طاهری از مبارزین انقلابی و نماینده مردم شهرستان کازرون در اولین دوره مجلس شورای اسلامی

بسم رب شهدا و الصديقين

الغوث، الغوث...

سحرگاه بیست و سوم ماه مبارک رمضان است، ليلة القدر است و ملائک بر زمین فرود آمده‌اند و روح بزرگی، خرسند از همراهی ایشان به دیدار معشوق می‌شتابد.

آری! این است وعده الهی و راه نجات؛ عمری در تعلیم و تربیت و حمایت جامعه کوشا باشی، سال‌ها مبلغ دین و امانت دار ولایت باشی، به وقت نفاق پرچم‌دار همدلی و اتحاد باشی، هرگز کبر و غرور به خود راه ندهی و همواره خویشتن را بدهکار مردم بدانی!...

بی‌شک وعده الهی حق است و بهترین گواه و ثواب این راهِ صواب شهادت است.

با این حال خبر برایم شوک آور بود و باعث تاثر و تفخرم گردید.

متاسف شدم که جهل یک قربانی دیگر گرفت و علف‌ هرز نفاق و تجزیه دامان انسانيت و روحانیت را به خون رنگین کرد و مردی دوست داشتنی با آن قلب رئوف را از خانواده و فرزندانش و از خیل دوست‌دارانش و از مردم شریف کازرون جدا نمود. ولی مفتخرم که شهادت در سحرگاه قدر نصیب امام‌ همه روزهای شهر کازرون شد.

در پایان ضمن تبریک و تسلیت به پیشگاه ولی عصر (اروحنا له الفدا)، مقام معظم رهبری و مردم شریف کازرون؛ برای خانواده معزز و گرامی این شهید رمضان آرزوی صبر و تسلای قلب می‌نمایم و علو درجات و رضوان الهی را برای شهید حجة الإسلام محمد خرسند از درگاه الهی مسألت می‌نمایم.

علی طاهری (فرزند مرحوم مهندس رجبعلی طاهری)

۸خرداد۹۸


اعلام برائت خانواده‌ی قاتل امام‌جمعه شهید کازرون

خانواده قاتل امام جمعه کازرون با انتشار نامه‌ای خطاب به بیت حجت‌الاسلام خرسند و مردم این شهرستان ضمن اظهار تاسف نسبت به حادثه به‌وجود آمده از فرد قاتل اعلام برائت و خواستار برخورد قاطعانه با وی شدند.

در این نامه آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

مردم عزیز و ولایتمدار شهرستان کازرون و خانواده عالم وارسته و مردمی شهید خرسند

ضمن عرض تسلیت این ضایعه ی دردناک به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، امت شهید پرور و ولایتمدار شهرستان کازرون و خانواده شریف شهید خرسند این اتفاق ناگوار به یکباره همه را شوکه کرده و شهر را در ماتم و عزا فرو برده است. اینجانبان خانواده درخشنده ضمن اظهار تاسف شدید و اعلام برائت، این اقدام پلید را محکوم نموده و از مسئولین محترم و دستگاه قضایی تقاضا داریم ضمن بررسی ابعاد پرونده برخورد قاطعانه را انجام دهند.

خانواده درخشنده



نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳