پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

گاهی چه راحت می‌شود، پل شد. پل میان چند نسل با فاصله‌ای به اندازه سال‌ها غریبی و ناآشنایی. «بی‌بی حاضر» همان پل بود، همان پل میان چند نسل غریب، ناگهان کودکان دهه 1320 و 1330 یا کمی بعد و قبل از آن که حالا خودشان مادربزرگ و پدربزرگ‌های این روزها بودند، با کودکان دهه 1360 که حالا هر کدام پدران و مادران امروز شدند، با کودکان دهه 1370 و حتی کودکان دهه 1390 که هنوز همان کودکان بازیگوش هستند زیر یک سقف با هم جمع شدند تا عروسک‌های دست دوز بی‌بی کازرونی را تماشا کنند.

نمایشگاه عروسک‌های دست دوز «بی‌بی حاضر» شمع محفل جمع چندین نسل شد تا همه به زیر یک سقف و همه در یک حس و حال با صفا این عروسک‌ها را ببینند. عروسک‌های بی‌بی عجیب بود، بسیار ساده بود، اما نگاهشان می‌کردی برایت یک دنیا صمیمیت و صفا داشت.

برای سفر همیشگی «بی‌بی حاضر»

«بی‌بی حاضر» ناگهان کار ساعت‌ها برنامه سازی و مستند سازی برای معرفی یک شهر را یک تنه در چند دقیقه انجام داد؛ وقتی با همان قدم‌های پرمهرش روبروی دوربین تلویزیون رفت تا بگوید: از محله "دُرفشون" کازرون آمده.

بی‌بی کجایی که ببینی نام محله دُرفشون را چگونه پس از سال‌ها فراموشی برای نسل‌‌های جدید آشنا کردی. راستی فلان اداره چقدر باید هزینه و وقت صرف می‌کرد تا نام قدیم محل درفشون کازرون را برای نسل جدید ساکنان این شهر آشنا می‌کرد؟ بی بی اما این کار را یک تنه کرد.

مگر می‌شود گفت که «بی‌بی حاضر» دیگر نیست؛ او از همیشه حاضرتر است؛ بی‌بی حاضر در قلب و یاد هزاران و هزار کازرونی حاضر است.

بی ‌ی حاضر، «تو می‌روی به سلامت، سلام ما برسانی»


نویسنده: رضا عمویی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷