پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
با حضور مدیرکل حراست استانداری فارس:
سه شنبه گذشته (۳۰ بهمن ماه) مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید حراست شهرداری کازرون با حضور مدیر کل حراست استانداری فارس و معاون مدیر کل حراست استانداری، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و جمعی از کارکنان شهرداری کازرون در سالن کنفرانس شهرداری این شهر برگزار گردید

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون، طی حکمی از سوی مدیر کل حراست استانداری فارس، محسن پیران به عنوان سرپرست حراست شهرداری کازرون معرفی و جایگزین مهدی بخرد گردید.

در ابتدای این مراسم شهردار کازرون ضمن خیر مقدم به میهمانان و همچنین تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اظهار کرد: در اینجا لازم هست از مردم انقلابی و همیشه در صحنه کازرون و همچنین پرسنل شهردار کازرون که با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک بار دیگر دشمنان ایران و این انقلاب را در رسیدن به اهدافشان مایوس کردند تشکر کنیم.

مهندس باقری در ادامه به تشریح و اهمیت جایگاه حراست در نهادها و ادارات پرداخت و گفت: حراست برای یک مجموعه نقش حمایتی و در واقع چشم و چراغ اداره و یا نهاد می باشد و هدف از تشکیل این واحد حفظ و ارتقای سلامت اداری است که به آن مجموعه کمک می کند دچار انحراف نشود.

وی گفت: از جمله وظایف حراست اطلاع رسانی به موقع از وضعیت مجموعه به مراجع ذی صلاح و مدیر است، وظیفه دیگر حراست، حفاظت از اماکن، تجهیزات، تاسیسات و صیانت از کارکنان می باشد. اما وظیفه مهم بحث حفاظت از اسناد هست که در نهادی مثل شهرداری بسیار مهم است؛ در شهرداری اسناد مالی و تعهد آور زیادی داریم که اگر حفظ نشوند، آسیب جدی به بدنه و پیکره شهرداری وارد می کند که البته با پیشرفت تکنولوژی و اسکن تا حدودی این مشکل رفع شده است.

وی ادامه داد: حراست نقش هشدار دهنده دارد یک حراست خوب قبل از اینکه برای همکار بخواهد اتفاق رخ دهد باید هشدار بدهد در واقع باید از بروز تخلف پیشگیری کند نقش دیگر نقش اصلاحی دارد و اگر این دو روش کار ساز نبود به خاطر اینکه آسیب بیشتری به مجموعه نرسد نقش جدا کننده دارد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس حراست شهرداری کازرون برگزار گردید

شهردار کازرون ضمن قدردانی از زحمات 13 ساله آقای بخرد در حراست شهرداری خاطر نشان کرد: شهرداری از تلاش و زحمات خالصانه آقای بخرد رئیس حراست شهرداری کازرون نهایت بهره را برده و با کمک ایشان از بحران ها و مشکلات عبور کردیم و امیدواریم ایشان با توجه به تحصیلات مرتبط در حوزه حقوقی بعد از این نیز در پست محوله(معاونت حقوقی شهرداری کازرون) موفق و موید باشند و همچنین انتظار داریم همکاران و کارکنان نهایت همکاری را با مهندس پیران همچون قبل داشته باشند.

در ادامه مدیر کل حراست استانداری فارس اظهار کرد: شهرداری یک نهاد غیردولتی است شرح وظایف و فعالیت این نهاد گسترده است و با دیگر ادارات متفاوت می باشد و این مجموعه تقریباً خودش باید اعتبار و درآمدش را تامین کند.

وی افزود: در سال ۱۳۶۸ بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام حراست ها موظف شدند

آسایش و آرامش را برای مجموعه فراهم نمایند تا از آسیب ها و تهدید های درون و برون سازمانی در امان بماند در همین راستا وظایف حراست شامل حفاظت پرسنل، حفاظت اسناد و حفاظت فیزیکی می باشد که به خاطر پیشرفت تکنولوژی حفاظت it هم به وظایف حراست اضافه شده است همین پیشرفت و تکنولوژی سیستم های مداربسته،دوربین ها و برخی برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری باعث پیشرفت ارتقاء این سیستم شده است.

وی عنوان کرد: رویکرد اصلی مسئولین حراست مچ گیری و پرونده سازی نیست و نباید تحت هیچ عنوانی به کرامت یک انسان تعرض شود و باید آبروی شخص حفظ شود. نباید به حیثیت یک انسان صدمه ای وارد نماییم.

وی با بیان اینکه کار در حراست شهرداری سخت و استرس زا می باشد اظهار کرد: حراست شهرداری باید از ابتدا با اعتماد سازی و ایجاد حس تعامل و همکاری بین پرسنل شهرداری و سازمانهای زیر مجموعه شهرداری اعتماد سازی کند در مرحله بعدی با شناسایی چالش ها و مشکلات و مطلع کردن شهردار از این مشکلات با همفکری سعی در جهت پیشگیری از این مشکلات کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های مهدی بخرد، مسئول قبلی حراست شهرداری ، عنوان کرد: در دوران تصدی ایشان شاهد تعامل خوب و سازنده بین مدیریت و کارکنان و دیگر ادارات بودیم و با تلاش ایشان بسیاری از موارد در داخل اداره تدبیر می شد برای این عزیز در پست جدید آرزوی موفقیت می کنم.

در پایان این مراسم توسط نصرالله حقانی مدیر کل حراست استانداری از زحمات و تلاشهای مهدی بخرد با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.


نویسنده: روابط عمومی شهرداری و شورای شهر کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰