پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۹۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
پیام مخاطب:
به نظر میرسه که تعداد مخاطبان سایت هم به شدت کاهش پیدا کرده. این رو کاملا از تعداد کامنتها میشه فهمید. تا یکسال پیش، هر خبری که روی خروجی این سایت قرار می گرفت، حداقل 5 تا 10 کامنت داشت، ولی الان چی بشه که یک نفر بیاد یک کامنت بذاره...!!!!

به گزارش کازرون نما، یکی از مخاطبان سایت جامع خبری – تحلیلی کازرون نما به نام "محمد" در تاریخ 27 دی ماه در ذیل یکی از مطالب منتشره در سایت پیامی را خطاب به مدیر مسئول کازرون نما ارسال نموده که به دلیل اهمیت موضوع و نیاز به پاسخ مدون به آن و اینکه احتمالا این سئوال بسیاری از مخاطبان ما و حتی دیگر سایت های خبری باشد، لازم دیدیم که به عنوان یک پست مجزا این پیام و پاسخ مدیر مسئول کازرون نما منتشر گردد. پیام این مخاطب عزیز و پاسخ مدیر کازرون نما به شرح زیر است:

یه پیام دارم خطاب به سایت کازرون نما، امیدوارم مدیر محترم سایت، جواب بدن:

سایت کازرون نما برای یک دوره چندماهه تعطیل شد. پس از بازگشایی و فعالیت مجدد این سایت، فعالیت خبری و تحلیلی سایت به شدت کاهش پیدا کرده و بروزرسانی خبرها به کندی و با تاخیر زیاد انجام میشه. تنوع مطالب هم کم شده.

همچنین به نظر میرسه که تعداد مخاطبان سایت هم به شدت کاهش پیدا کرده. این رو کاملا از تعداد کامنتها میشه فهمید. تا یکسال پیش، هر خبری که روی خروجی این سایت قرار می گرفت، حداقل 5 تا 10 کامنت داشت، ولی الان چی بشه که یک نفر بیاد یک کامنت بذاره...!!!!

به طور کلی، نوعی فضای رخوت، سکوت و روزمرگی بر سایت حاکم شده که اصلا جالب نیست. چیزی به نام نشاط رسانه ای رو من نمی بینم.

اگه مدیر محترم سایت، در این باره توضیح بدن، ممنون میشم. واینکه حداقل راهکارهایی برای خروج از این وضع و روزگار بیان کنن. البته وضعیت سایت مشابه (کازرون نگاه) هم تقریبا همینطوری هست.

خودم چند تا مورد تو ذهنم هست، میخوام یه تحلیل و همفکری با مدیریت سایت انجام بدیم:

به نظر من، فضای حاکم بر اقتصاد کشور، تا حدی مردم رو دچار دلسردی و ناامیدی و افسردگی کرده. افزایش شدید قیمتها، کاهش قابل توجه قدرت خرید مردم و نزول سطح رفاه عمومی باعث شده که مردم آنچنان رغبتی به پیگیری مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر نداشته باشن و ذهن مردم به شدت درگیر مسائل اقتصادی شده.

دلیل دیگه، مهاجرت گسترده مردم از کازرون به شهرهای اطراف، بخصوص شیراز میتونه باشه. تا حدی که متاسفانه یک فرهنگی تو این شهر جاافتاده که مهاجرت به شیراز تبدیل به یک افتخار و دستاورد بزرگ شده. خوب طبیعتا وقتی مردم اصیل کازرون مهاجرت میکنن، دیگه کاری به وضعیت شهر ندارن و رسانه های شهر هم به انزوا و فراموشی سپرده میشن.

دلیل دیگه، شاید رشد استفاده از شبکه های اجتماعی مثل توییتر، تلگرام، اینستاگرام و ... و روی آوردن مردم به شبکه های خبری موبایلی و ماهواره ای باشه. به نظر میرسه که مردم بیشتر وقت خودشون رو صرف پیگیری پست های مسئولین، سلبریتی ها و ... میکنن و اصطلاحا ذائقه فضای مجازی مردم عوض شده. فارغ از محاسن و معایبی که این پدیده داره، ولی از دیدگاه بنده، مردم دیگه برای سایتهای خبری و تحلیلی محلی، ارزش چندانی قائل نیستن و بیشتر به فعالیتهای سطحی و سرگرمی در فضای مجازی روی آوردن.

در هر حال، بنده به عنوان یک شهروند کازرونی از چنین حال و هوایی اصلا خوشحال و راضی نیستم و به نظرم ما داریم دچار سقوط اجتماعی میشیم. ارزشها، آرمانها و امور کلیدی و با اهمیت داره به فراموشی سپرده میشه و مسائل سطحی، بی ارزش و ... داره اهمیت پیدا میکنه.

مثلا اینقدر که برای عکس، زندگی خصوصی و نظرات یک سلبریتی اهمیت قائلیم و اون رو دنبال می کنیم، حاضر به آسیب شناسی جامعه، حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی، بالارفتن سواد رسانه ای، روی آوردن به فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی و ... نیستیم.

نتیجه چنین وضعی شده همین که سایتهای خبری تحلیلی محلی مانند کازرون نما به فراموشی سپرده میشن و مخاطبان اونها به شدت ریزش میکنه.

خوشحال میشم اگه مدیریت محترم سایت، در این زمینه توضیحاتی ارایه کنن که آیا ایشان هم چنین نظری دارن و یا اینکه عوامل دیگری رو دخیل میدونن. متشکرم.

سئوال یک مخاطب در مورد افت فعالیت سایت و پاسخ مدیر کازرون نما 

پاسخ مدیر مسئول کازرون نما:

دوست عزیز سلام

قبل از هرچیز از تاخیر در پاسخ به نظر شما که به دلیل مشغله شخص بنده بود و اینکه به احترام شما میخواستم به طور کامل و با فرصت مناسب و وقت کافی با شما صحبت نمایم که حق مطلب را ادا کرده باشم عذرخواهی کنم و سپاسگزارم که به عنوان یک مخاطب به سادگی از کنار مسائل رسانه ای که به آن رجوع میکنید نمی گذرید و توجه عمیق به مسائل پیرامون آن دارید و افت و خیزهای رسانه مطبوعتان برایتان اهمیت دارد و راجع به آن فکر میکنید و تحلیل دارید و این برای ما بسیار ارزشمند است و از این بابت به خود می بالیم.

خُب بخش بسیار زیادی از دغدغه و تحلیل شما کاملا صحیح است؛ و متاسفانه فضای رسانه ای فعلی کشور خصوصا رسانه های محلی و علی الخصوص نشریات مکتوب امروز متاثر از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. شاید بهترین مثالی که الان به ذهنم میرسد ماجرای کارتون "ماشین ها" باشد که یک شهر بین راهی قدیمی به نام "رادیاتور اسپرینگ" به دلیل احداث یک آزادراه در مجاورت آن به فراموشی سپرده می‌شود و با وجود امکانات متعدد و مهم موجود و قابل دسترسی برای استراحت مسافران و سرویس خودروها در آن اما، رانندگان سرعت بالا در آزادراه و سریع تر رسیدن ولو به قیمت خستگی و دیدن مناظر بی روح در طول مسیر را ترجیح می‌دهند.

همانگونه که شما هم به درستی بیان کرده بودید، امروز ذائقه مخاطبان تغییر کرده و فعلا دیگر "سایت خبری" مُد روز نیست؛ همانگونه که دهه هشتاد بهار وبلاگ نویسی بود و شهرستان کازرون همگام با سراسر کشور هزاران وبلاگ و وبلاگ نویس را به خود دید و چه استعدادهایی که از همین وبلاگ نویسی ظهور و بروز یافتند، امروز اما آن شور و فضا به سردی گرایده و تولد سایت های خبری در کازرون هم که امتداد همان وبلاگ نویسی بود، امروز در مقابل پررنگی کانال ها و گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رنگ باخته و دیگر فروغ و نشاط قبلی را ندارد و شاید به دلیل اینکه مخاطبان وقت خود را در فضاهای مجازی نو ظهور  می‌گذرانند و یا به دلیل تغییر همان ذائقه که این فضاها مخاطب را به خبرهای عجله ای کوتاه و تولید فوری عادت داده و ماهیت یکطرفه بودن آنها صرفا ارتباط را یکسویه کرده، مخاطبان دیگر حال و حوصله پیام گذاشتن و نظر نوشتن و اشتراک دیدگاه در مورد یک خبر را ندارد و یا شاید فراموش کرده و یا عادت کرده که یک طرفه فقط شنونده و خواننده باشد و نه گوینده و نویسنده.

سئوال یک مخاطب در مورد افت فعالیت سایت و پاسخ مدیر کازرون نما

با این حال و ضمن تایید بخش زیادی از دلایلی که شما در چرایی افول فعالیت سایت‌ها از جمله سایت کازرون نما (که برخی دلایل بیشتر و برخی کمتر دخیل در آن هستند) فرمودید، ذکر چند نکته را در ادامه صحبت شما لازم می دانم.

اول) اگرچه در یکی – دو سال اخیر اقبال مخاطبان از سایت های خبری بیشتر به سمت شبکه های اجتماعی بوده است، اما همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، آمار بازدید سایت کازرون نما در سال 1397 و تا این لحظه که من در حال تهیه این متن هستم (ساعت 19:20 روز سه شنبه 2 بهمن ماه) آمار بازدید مخاطبان از کل سایت 3.723.020 مورد بوده است. یعنی به طور متوسط بیش از 12000 بازدید در روز. این در حالی است که سه ماهه اول امسال نیز فعالیت سایت به دلیل مشکلات مالی که قطعا در جریان آن هستید تعطیل بوده و مطلب جدید در سایت در این مدت بارگزاری نشده است. همچنین با وجود گذشت 2 روز از بهمن ماه، میزان بازدید از سایت طبق آمار نمایش داده شده تعداد 16.420 مورد بوده است (تا ساعت 19:20) که به طور متوسط بالغ بر 8.200 بازدید در روز می‌شود که برای یک سایت محلی با گستره اخبار شهرستانی به اعتقاد بنده آمار خوب و قابل قبولی است که البته بررسی آمارهای بازدید از هر سرویس به تفکیک و نیز آمار ارجاع از لینک‌های RSS که ارائه آن در این بحث نمی‌گنجد، میزان مراجعه به مطالب آرشیوی از طریق جستجوهای اینترنتی و لینک اخبار و مطالب سایت را به خوبی مشخص می‌نماید. چیزی که در شبکه های اجتماعی فضای مجازی به این گستردگی و برای بازه های زمانی طولانی امکان پذیر نیست. به عنوان مثال نمی توان مطلبی را که 2 سال قبل در یک کانال تلگرامی منتشر شده را به راحتی جستجو کرد و به آن دست یافت.

 سئوال یک مخاطب در مورد افت فعالیت سایت و پاسخ مدیر کازرون نما

نمودار آمار کل بازدید از سایت کازرون نما در 10 ماهه گذشته سال 1397

لازم به ذکر است که رتبه سایت کازرون نما در "رنکینگ الکسا" که معتبرترین مرجع رتبه بندی سایت های اینترنتی است، 601.063 می‌باشد که همچنان در میان سایت‌های کازرون بالاترین رتبه است.

دوم) امروزه متاسفانه به دلیل همان تغییر ذائقه، اکثر سازمان ها خود اقدام به راه اندازی کانال خبری نموده اند و از این رو چندان میلی به تعامل با رسانه ها ندارند. به همین دلیل مشاهده گردید که وقتی یک سایت خبری رسمی و پرمخاطب و با سابقه همانند کازرون نما 9 ماه به دلیل مشکلات مالی تعطیل گردید، اصلا اهمیتی برای سازمان های دولتی شهرستان نداشت و کوچکترین تلاش برای رفع تعطیلی و حتی واکنش در این خصوص نداشتند.

سوم) مشکلات مالی و عدم درآمد سایت ها باعث شده است که عموما نتوانند برای تولید خبر، خبرنگار و تجهیزات خبری از قبیل دوربین و دستگاه ضبط صدا و... فراهم نمایند و همکاری با این سایت ها برای خبرنگاران و عکاسان جنبه افتخاری داشته و صرفا بر حسب علاقه جوانانی است که دوست دارند کار رسانه ای انجام دهند. بنابراین امروز ما شاهد یک تکرار و تشابه در مطالب تمامی سایت ها و حتی کانال های خبری در شبکه های اجتماعی هستیم و این مساله هم باعث ایجاد رخوت و زدگی در فضای خبری شده و هم اینکه بسیاری از علاقمندان خود با راه اندازی یک کانال خبری، بدون هیچ دردسری شخصا و راسا علاقه و میل به کار رسانه‌ای شان را ارضاء می نمایند و دیگر نیازی نیست که بخواهند برای سایت یا یک رسانه دیگر کار افتخاری و مجانی انجام دهند.

چهارم) به دلیل وجود همین کانال های خبری در شبکه های اجتماعی، امروز سرعت انتشار اخبار بسیار بالاست لذا سایت ها امروزه بیشتر باید خود را به سمت تحلیل اخبار و گزارش های خبری سوق دهند؛ همانند کاری که مثلا خبرگزاری تسنیم در پیش گرفته است و دیگر مانند سابق به اخبار جاری نمی‌پردازد و بیشتر بر روی گزارش‌های خبری و تحلیل متمرکز شده است. اما برای پرداختن به این کار خبرنگار لازم است که به همان دلایلی که در بالا به آن اشاره شد، برای سایت های کوچک و محلی مانند ما چنین کاری بدون پول امکان‌پذیر نیست و متاسفانه نخبگان و چهره های علمی و فرهنگی و دانشگاهی شهرستان نیز علی‌رغم اینکه بارها از آنها درخواست شده، در جهت تحلیل وقایع و اتفاقات و اخبار شهرستان همکاری لازم را ندارند و به صورت مستمر و دائمی و متمرکز کمکی به رسانه های شهرستان نمی کنند.

پنجم) متاسفانه یکی از دلایل اختصاصی رکود و رخوت حاکم بر کازرون نما در ماه‌های اخیر چه در سایت و چه در کانال تلگرامی کازرون نما که دیگر شادابی و پویایی سال گذشته را ندارد و تعداد اعضای آن که در اوایل سال به مرز 7000 عضو نزدیک شده بود امروزه به زیر 4000 نفر ریزش نموده،(البته فیلتر شدن تلگرام هم در تشدید این ریزش تاثیر گذار بود) دلسردی شخص بنده و نیز مدیر کانال تلگرامی کازرون نما است؛ که پس از وقایع اردیبهشت ماه کازرون و احضارهای بی دلیل به مراجع انتظامی و اخذ تعهد اجباری و بی مورد از ادمین کانال آنهم برای کاری که مرتکب نشده ایم و پرونده سازی هایی که هنوز پس از 8 ماه در مراجع قضایی باز است، شخص بنده و ایشان را به این نتیجه رسانده که رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار به مثابه دیوار کوتاهی است که در حوادث و اتفاقات، وقتی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی دستشان به کانال‌های خبری بی نام و نشان و معاند و یا خارج نشین مانند BBC و رادیو فردا و VOA و... نمی‌رسد، یقه ما را گرفته و انگار تاوان شایعه‌پراکنی و دروغ نویسی آن‌ها را ما باید پس دهیم. در حالی که ما به عنوان رسانه رسمی و مجوزدار و متعهد در بطن وقایع بودیم و اخبار و اطلاعات مستقیما و زنده به دستمان می‌رسید، حق انتشار نداشتیم تا به اصطلاح آتش معرکه شعله‌ور نگردد و اذهان عمومی مشوش نشود ولی فلان کانال خبری که معلموم نیست سر در کدام توبره معاند خارج نشین دارد هرچه میخواست منتشر میکرد و کسی هم دستش به آن‌ها نمی رسید و در آخر مایی که همواره مردم را به آرامش و رعایت قانون و چهارچوب و ارزش‌ها دعوت میکردیم، و هم صدای مردم بودیم و هم صدای حاکمیت، نه تنها تشکر و خسته نباشیدی ندیدیم، بلکه احضار شده و برای کار نکرده باید تعهد عدم تکرار می‌دادیم. در چنین فضایی و چنین نوع نگاهی که از سوی متولیان و حاکمیت به فعالیت رسانه‌ای هست و آستانه تحمل نهادها آنقدر پائین است که با انتشار یک خبر یا نقد ساده ولو انتقاد از اینکه چرا خودرو فلان نهاد در مسیر عابر پیاده پارک شده بلافاصله برخورد بگیر و ببندی می‌شود، به قول ما کازرونی ها "مِی کُمُم درد میکنه آ که اَ وَختِ خودُم وا زَن بَچَم بِزَنُم بیام مُفتَکی کار رسانه‌هی بُکُنُم. سی کی؟ سه چه؟"

اما درخصوص راه‌کارها که فرموده بودید، به اعتقاد شخص بنده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز مثل هر پدیده جدید تب و تابی دارد که به زودی فروکش خواهد کرد و وقتی هیجانات پیرامون یک مساله حذف شد، جریان ناب و اصلی آن پدیده نمایان و مشخص می‌شود. آنگاه خود همین فضای مجازی در بستر واقعی و اصلی خود قطعا به نشریات مکتوب و الکترونیکی کمک خواهد کرد؛ ضمن آنکه با گذشت مدت زمان بیشتر، مشخص خواهد شد که شبکه‌های اجتماعی قابلیت آرشیو و ارائه مطالب گذشته را ندارند و همچنان این رسانه‌های الکترونیک خواهند بود که دسترسی به مطالب را در طول زمان برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و میسر و فراهم می‌نمایند و به هرحال اصالت و شناسنامه‌دار بودن حرف اول را خواهد زد.

همچنین بنده معتقدم که علاقمندانی که امروز خود راسا و شخصا در شبکه‌های اجتماعی اقدام به راه اندازی کانال خبری می نمایند مانند مثلا کانال خبری کازرون فردا و یا خبرگزاری بلوط که در ماه‌های اخیر راه اندازی شده‌اند؛ و همچنین روابط عمومی ارگان‌ها و سازمان های دولتی، باید به جای شاخه شاخه شدن به هم افزایی رسانه‌های موجود کمک نمایند. به عقیده بنده 5 رسانه قوی بسیار موثرتر و بهتر از 50 شبهه رسانه کوچک  و ضعیف اثرگذاری و بُرد دارد. ضمن اینکه این عزیزان چه اندیشه و تفکری داشته اند که در رسانه‌های دیگر عملی نشده؟ به عنوان مثال احساس میکنند که بعد فرهنگی در فضای رسانه‌ای کازرون ضعیف است؟ خُب بسم الله سایت کازرون نما آمادگی دارد از همکاری آنها در فعال نمودن سرویس فرهنگی خود بهره بگیرد یا سرویس ورزشی یا تاریخی یا دیگر سرویس ها بهره بگیرد. حال خط مشی یا تفکرات کازرون نما را قبول ندارند، بسیار خُب رسانه دیگری که به خط مشی و فکر آنها نزدیک تر است را برگزینند و به تقویت و هم افزایی آن کمک کنند.

همچنین بارها به ارگان‌های دولتی اعلام نموده ایم که این سایت با برخورداری از یک نسخه نرم افزاری قوی و حرفه‌ای که همانند بسیاری از سایت های مطرح کشوری است، آمادگی دارد با قیمت های بسیار پایین صفحه اختصاصی به روابط عمومی ها واگذار کند تا هم مشکلات مالی سایت حل شود و هم در هزینه های آنها که سالانه صرف نگهداری و ایجاد سایت اختصاصی و یا دیگر روش‌های اطلاع رسانی می‌کنند صرفه جویی شود. اما هیچگاه هیچ واکنشی از این ارگان‌ها دریافت ننموده ایم.

در مورد خود سایت کازرون نما هم ان شاالله به زودی زود با جایگزین شدن یک مدیر جوان تر و خوش فکر و تازه نفس به جای بنده، با انرژی بهتر و فکر جدیدتر و فراغ بال بیشتر، فعالیت و پویایی سایت و کانال بیشتر می شود و این حرکت نو و پر انرژی به یاری خداوند کازرون نما را به روزهای پر رونق گذشته باز خواهد گرداند.

شادباشید

علی بحرانی – مدیر کازرون نما

1397/11/02


نویسنده: مدیر مسئول
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
با عرض سلام خدمت مدیریت محترم سایت
از توجه و حسن نظر جنابعالی نسبت به نظر بنده، کمال تشکر را دارم. والا این کامنت رو از سر دلسوزی نوشتم و اینکه دلم برای روزهای پر رونق شهرم و فضای رسانه ای اون تنگ شده بود. خودم معمولا سایت های کازرون نما و کازرون نگاه رو دنبال می کنم. ولی مدتی بود که چنین فکرهایی تو سرم جولان می دادند.
پاسخ جامع شما رو خواندم و خوب اطلاعات مفیدی هم دادید. متاسفانه برای خود من هم سوال بود که چرا سایتی مثل کازرون نما چند ماهه که تعطیل شده و مسئولین و متنفذین بعضا پرمدعای این شهر، کوچکترین واکنشی ندارن و این تعطیلی اینقدر طول کشید. فارغ از مسائل و گرایشهای سیاسی و فرهنگی معمول که هر شخص و یا نهاد و رسانه ای داره، ولی تعطیلی یک رسانه ی پرسابقه، کاملا برای فضای خبری و تحلیلی یک شهر مضر هست. البته برای پیشبرد اهداف رسانه ای، مسائل مالی اهمیت زیادی داره و البته وقتی هیچ پشتیبان مالی برای سایت وجود نداشته باشه، دیگه وضع سخت تر هم میشه.
متاسفانه رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، مردم رو تو لاک نداری و مشکلات مالی خودشون فرو برده و امروز، اصطلاحا هر کسی دستش روی کلاه خودشه که باد نبره....
به نظرم مهاجرت کازرونی های اصیل به شیراز هم خیلی تاثیر گذاره. من همین الان میتونم بیست نفر از مسئولین قبلی این شهر رو براتون نام ببرم که الان همشون شیراز هستن و فقط دور از جون، برای تشییع جنازه ها حاضر میشن. وقتی ما کازرونی ها منتظر بهانه ایم و اینکه یه پولی دستمون بیاد، سریع بار و بندیلمون ببندیم و از اینجا بریم، دیگه کی این وسط دلسوز شهر میشه. جالبه که اینهایی که از این شهر رفتن، بین مردم تبلیغ هم میکنن که شما هم بیاین، اونجا خوبه و ....
ای کاش به اندازه ای که دنبال سر دادن ندای (شیرن کازرون) در هر جای این مملکت بودیم، مثل شیر پشت شهرمون و هرآنچه وابسته به این شهر هست می ایستادیم.
در هر حال امیدوارم که وضع بهتر بشه و به فکر بهبود وضعیت شهرمون باشیم تا کازرون مظلوم، به مظلومیت بیشتر دچار نشه. بار دیگر تشکر از مدیر محترم سایت و آرزوی رونق بیشتر برای سایت های کازرون نما و کازرون نگاه.
فروتن
|
Germany
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
با سلام، ضمن تشکر از مسئولان محترم این سایت ارزشمند، آرزوی توفیق روزافزون برای شما را دارم.
مدیر پایگاه
سلام جناب فروتن عزیز و سپاس از لطف و محبت شما
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
تا وقتی اینستاگرام و تلگرام و از این مزخرفات هست، دیگه کسی دنبال سایت خبری نمی گرده. ملت فقط دنبال سرگرمی هستن، دیگه به کیفیت سرگرمی که کاری ندارن. تا یه چیزی هم میگی، سریع میگن اینستاگرام ایجاد شغل کرده و فعالیت تجاری داره و کسب و کاره. خداوکیلی 30 میلیون ایرانی (به گواهی وزیر ارتباطات) برای شغل و کسب و کار، عضو اینستاگرام شدن؟؟!! اگه اینجوری بود که الان آمار بیکاری منفی بود. داریم کی رو گول میزنیم؟؟!! استفاده درست و به جا و منطقی از هر چیزی عیبی نداره، ولی دیگه تو این دوره زمونه همه میدونن که جوانها تو اینستاگرام چیکار میکنن.
این هم یه دوره ای داره و تموم میشه. بخاطر همینه که اطلاعات سیاسی و دینی و فرهنگی نسل جوان امروزی خیلی کم شده در حد حلزون. در کل یه ملتی شدیم که بیشتر دنبال وقت گذرونی هستیم تا یک فعالیت مفید و به صرفه. فقط ادعامون گوش فلک رو کر کرده.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
درود بر دوست عزیز علی آقا، در وهله اول بسیار تشکر میکنم ازت بخاطر این همه زحمتی که توی این سایت متقبل شدی و به رسانه ای مستقل تبدیلش کردی که همه ی جریانات فکری و سیاسی بهش سر میزدن و اغلب نظریات رو هم با کمترین سانسور انعکاس میدادی. بسیاری از افرادی که در مقام مخالف یا موافق یک مطلب اظهار نظر میکردند، همه به نحوی به اصلاح امور اعتقاد داشتند ولی با بروز بحران های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در کشور و همچنین در کازرون و نوع مواجهه مسولین با این بحران ها، چه مسولین اصولگرا و چه اصلاح طلب، مردم اعتقاد و امیدشون به اصلاح امور در آینده رو از دست دادند و دیگه حوصله ی نقد و بررسی مطالب رو ندارند، چون میدونن تنها چیزی که توی این کشور ارزش و اعتباری نداره خواست و نظر مردمه. تمام ظرفیت و توان ... و مسولین صرف مسدود کردن هر روزنه ی امیدی هست که احساس کنند مردم بهش دل بستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳