پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
طی بارندگی اخیر صورت گرفت:
طی بارندگی های آخر هفته گذشته در سطح شهرستان کازرون، منطقه ارژن – پریشان با 27 میلیمتر و بخش جره و بالاده با 4 میلیمتر بارندگی، بیشترین و کمترین میزان بارش را به خود اختصاص دادند.

به گزارش کازرون نما به نقل از آمار منتشره اداره هواشناسی شهرستان کازرون، تا ساعت 06:30 صبح روز جمعه 14 دی ماه، درحالی کازرون شاهد بارش 17.8 میلیمتری بود که دشت ارژن با 27 میلیمتر و جره و بالاده با 4 میلیمتر بارندگی، بیشترین و کمترین میزان بارش در سطح شهرستان کازرون را به خود اختصاص دادند.

همچنین بناف با 21.5 میلیمتر، قائمیه با 20 میلیمتر و کوهمره نودان با 18.5 میلیمتر جزو مناطق برپارش و بیدزرد با 6، سرمشهد با 6.5، نرگسزار فامور و کوشک باقری نیز با 7 میلیمتر جزو کم بارش ترین نقاط شهرستان کازرون بودند.

از بارش حداکثری منطقه ارژن – پریشان تا حداقلی جره و بالاده/کازرون در جایگاه سوم بارش های فارس 

این در حالی است که آمار بیشینه میزان بارندگی در سطح استان فارس نیز تقریبا با شهرستان کازرون یکسان است؛ به نحوی که طبق گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در بارش اخیر اقلید با 21.7 میلیمتر پربارش‌ترین و فسا 0.4 میلیمتر کم‌بارش‌ترین نقطه فارس بوده‌اند و استهبان، جهرم، خنج، داراب، زرین‌دشت، لار، لامرد و نی‌ریز نیز سهمی از بارش‌ها این سامانه اخیر نبرده‌اند. در مجموع استان فارس در بارش اخیر 4.9 میلیمتر بارندگی داشته است.

 از بارش حداکثری منطقه ارژن – پریشان تا حداقلی جره و بالاده/کازرون در جایگاه سوم بارش های فارس

بنا به این گزارش و براساس آمار بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان فارس، از ابتدای سال جاری تا ساعت 9:30 پانزدهم دی‌ماه 102.9 میلیمتر باران در فارس باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته (36.7 میلیمتر) 180 درصد و در مقایسه مدت مشابه در بلند مدت (101.9 میلیمتر) یک درصد افزایش داشته است.

از بارش حداکثری منطقه ارژن – پریشان تا حداقلی جره و بالاده/کازرون در جایگاه سوم بارش های فارس 

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون شهرستان‌ سپیدان (318.4 میلیمتر)، ممسنی (276.7 میلیمتر) و کازرون (223.7 میلیمتر) بیشترین میزان بارندگی و شهرستان آباده (29.3 میلیمتر)، نی‌ریز (37.9 میلیمتر) و فسا (41.8 میلیمتر) کم‌ترین میزان بارندگی را در بین شهرستان‌های فارس داشته‌اند.

همچنین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تنها در 10 نقطه فارس میزان بارندگی بالای 100 میلی‌متر بوده و در 5 نقطه فارس میزان بارندگی‌ها به 50 میلی‌متر هم نرسیده است.

گفتنی است: همه شهرستان‌های فارس با افزایش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده‌اند؛ اما در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت، 16 نقطه فارس با افت بارندگی و 12 نقطه فارس با افزایش بارندگی مواجه بوده‌اند.


نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷