پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
بارندگی:
آیا مایلید که از وضعیت بارندگی سال های گذشته در کازرون آگاهی بدست آورید؟ مقایسه آمارها و ارقام سنوات گذشته نکات جالبی را به ما می آموزد

آیا مایلید که از وضعیت بارندگی سال های گذشته در کازرون آگاهی بدست آورید؟ مقایسه آمارها و ارقام سنوات گذشته نکات جالبی را به ما  می آموزد: نخست آمار بارندگی در 54 سال گذشته کازرون:

آمار بارندگی 54سال گذشته به تفکیک سال در جدول زیر آمده است.

 تحلیل بارندگی 54 ساله کازرون

آماری که در اینجا ارائه می شود، مربوط است به میزان بارندگی شهرستان کازرون از سال 1340تا 1394 یعنی مربوط به 54  سال گذشته.

آیا شما میدانید پر بارانترین و کم باران ترین سال ها در این 54 سال کدام بوده است؟ یا در کدام دهه بیشترین و کمترین میزان بارندگی را داشته ایم؟

این آمار را به صورت سطحی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادم. بر طبق این آمار بیشترین میزان بارندگی در کازرون در سال 1354و به میزان 1083 میلی‌متر و بعد از آن در سال 1350 با میزان 1000 میلی‌متر بوده است.

در مقابل کمترین میزان بارندگی هم در سال 1344 و به میزان 145 میلی‌متر و در سال 1372با 172.5 میلی‌متر گزارش شده است.

دهه 40 کم باران ترین دهه با میانگین 364 و دهه 50 پر باران ترین دهه با میانگین 690 میلی‌متر بوده است. دهه 60 با 508 و دهه 70 با 551 و دهه 80 با 429 میلی‌متر و دهه 90 (فعلا تا بهمن ماه) با میانگین 370 میلی‌متر   بارندگی مشخص می باشند و میانگین کل بارندگی در 54سال گذشته کازرون برابر 485 میلی‌متر که عددی بسیار عالی و در مقایسه با میانگین کل کشور که 250 میلی‌متر می‌باشد بسیار درخشان است.

البته میانگین ده سال گذشته کازرون 341 میلی‌متر بوده و این نشانگر کاهش میزان بارندگی ها در یک دهه‌ی گذشته نسبت به 50 سال اخیر می‌باشد.

در این 54 سال 2سال میزان بارش بالای 1000 بوده است. بقیه موارد نیز در جدول زیر مشخص شده است.

تحلیل بارندگی 54 ساله کازرون


نویسنده: محمودرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴