پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
فرماندار کازرون خواستار شد:
فرماندار شهرستان کازرون گفت: آب منطقه‌ای فارس با دقت و سرعت مطالعات سد چروم را انجام دهد تا بتوانیم با در نظر گرفتن تمامی شرایط خدمت بهینه‌ای را به مردم شهرستان انجام دهیم.

به گزارش کازرون نما، داریوش دهقان صبح امروز دوشنبه 16 مهرماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سد مخزنی چروم با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در مدت اخیر اظهار داشت: از آب منطقه‌ای فارس خواستیم با دقت و سرعت مطالعات سد چروم را انجام تا بتوانیم با در نظر گرفتن تمامی شرایط خدمت بهینه‌ای را به مردم این منطقه انجام بدهیم.

وی گفت: اعتقاد من این است که ساخت سد مخزنی چروم کار بزرگ و اساسی برای تمام شهرستان کازرون است که منجر به کاهش چشمگیر بیکاری و رونق و توسعه کشاورزی منطقه می‌شود.

لزوم تسریع در مطالعه و اجرای سد مخزنی چروم

دهقان ادامه داد: کار و اقدام بسیار خوبی که در حال حاضر در منطقه خشت شاهد آن هستیم نهادینه شدن دانش و فن آوری تولید محصولات فرآوری شده از خرما و نخل بوده که باید در این زمینه با برنامه ریزی کمک بیشتری صورت گیرد.

فرماندار شهرستان کازرون با اشاره به فاجعه‌ای که در بخش کربال خرامه افتاد و منجر به مهاجرت قریب به 20 هزار نفر و از دست دادن شغل‌شان شد بیان داشت: ما و همه مسوولان عزممان جزم و آماده هر گونه همکاری هستیم و اعتبار مالی لازم جهت مطالعات مربوطه تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید دست روی دست گذاشت که در این قضیه زمان بسیار مهم و تعیین کننده است که چشم امید مردم در مرحله اول به خدا و در مرحله بعد به همت و تلاش مسوولان است.

به گزارش فارس، هدف از اجرای سد چروم کنترل سیلاب و جمع‌آوری رواناب‌های سطحی و تامین آب کشاورزی بوده که مطالعه آن از سال 83 شروع و بر روی رودخانه شاپور احداث می‌شود.

این رودخانه از ارتفاعات شمال شرقی کازرون سرچشمه می‌گیرد و پس از اتصال آب چشمه ساسانی و با دریافت آب شکستیان و طی یک مسیر کوهستانی وارد دشت خشت می‌شود.

این رودخانه یکی از مهمترین منابع تأمین آب شرب و کشاورزی شهرستان کازرون، دشت خشت و بخش عمده‌ای از استان بوشهر است.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹