پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
معاون هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی كشور خبر داد
معاون هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی كشور با اشاره به بازنگری در طرح جامع منطقه ويژه اقتصادی كازرون، از فراهم بودن مقدمات راه‌اندازی منطقه ويژه اقتصادی كازرون خبر داد.

به گزارش کازرون نما، جعفر آهنگران امروز یکشنبه 8 مهرماه در بازدید از مناطق ویژه اقتصادی کازرون از فراهم بودن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهر خبر داد و اظهار داشت: با انجام اصلاحاتی در طرح جامع این منطقه و افزایش گستره استقرار صنایع مختلف، این منطقه آماده جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی بابیان این‌که زیرساخت‌های اولیه و عملیات فنس‌کشی باهدف محصور شدن این منطقه بر اساس نقشه‌های گمرک انجام ‌شده است، افزود: مقرر شده به ‌زودی گمرک در این محل مستقر شود که در این زمینه ساختمان موقت گمرک نیز آماده ‌شده است.

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به این‌که اصلاحات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون در حال انجام است، گفت: این طرح اصلاحی به‌زودی آماده و به تصویب خواهد رسید.

آهنگران از اصلاح و بازنگری در روابط استقرار گروه‌های مختلف صنعتی در این منطقه ویژه اقتصادی باهدف افزایش گستره استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد و تصریح کرد: اکنون در این منطقه ویژه اقتصادی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مجوز استقرار دارند که با تصویب اصلاحیه جدید، همه گروه‌های صنعتی می‌توانند در این منطقه مستقرشده و به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به این‌که سازمان متولی ایجاد 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور است، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی کازرون یکی از مناطق 9 گانه این سازمان است که بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران و مجلس شورای اسلامی ایجادشده است.

بازنگری در طرح جامع منطقه ويژه اقتصادی كازرون

اختصاص 10 میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت‌ها

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هم‌اینک زیرساخت‌های اولیه نظیر برق، شبکه توزیع آب، شبکه فاضلاب، خیابان‌کشی، معابر، آسفالت برخی معابر، تصفیه‌خانه فاضلاب و فنس‌کشی انجام‌شده است.

فتحعلی محمدزاده با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها از منابع شهرستانی، افزود: امسال دو برابر این میزان اعتبار نیز از منابع استانی و ملی تخصیص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بازنگری طرح جامع منطقه ویژه و اصلاح رده‌های استقرار واحدهای صنعتی باهدف استقرار همه گروه‌های صنعتی با قید فوریت در دستور کار قرارگرفته است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مطرح کرد: با انجام بازنگری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه به‌سرعت آماده جذب سرمایه‌گذار شود.

 

به‌زودی اتصال منطقه ویژه کازرون به شبکه سراسری گاز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان این‌که تاکنون برای اجرای زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون افزون بر 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: در این زمینه طرح‌های عمرانی و زیرساختی نظیر زیرسازی و جدول‌گذاری، شبکه 20 کیلوولت برق، شبکه توزیع آب، شبکه فاضلاب، احداث مخزن 1000 مترمکعبی، تصفیه‌خانه فاضلاب و عملیات فنس‌گذاری اجراشده است.

احد فتوحی با اشاره به اجرای شبکه داخلی گاز در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، تصریح کرد: عملیات اجرایی گازرسانی نیز توسط شرکت گاز در حال انجام است که با بهره‌برداری از این طرح، این منطقه ویژه اقتصادی به شبکه سراسری گاز نیز متصل شود.

وی بابیان این‌که ساخت ساختمان نگهبانی، محل استقرار گمرک و انبار روباز گمرک در دستور کار است، از اختصاص مشوق‌های ویژه برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: با تصویب نهایی طرح جامع در دبیرخانه مناطق ویژه و اقتصادی کشور، شرایط و نحوه واگذاری زمین و نیز مشوق‌ها اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت 73 هکتار راه‌اندازی می‌شود که 50 هکتار از آن صنعتی است و این میزان نیز قابل‌افزایش است، افزود: با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹