پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
» خبر
عضو کمیسیون شوراهای مجلس:
عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: به دلیل اینکه اتفاقاتی در کازرون حول محور تقسیمات کشوری رخ داده، نمی‌توانیم کل کشور را از حقوق خود در زمینه تقسیمات کشوری محروم کنیم.

به گزارش کازرون نما، احمد علیرضابیگی در خصوص لزوم اجرای تقسیمات کشوری، اظهار داشت: موضوع تقسیمات کشوری بر مبنای نظرات کارشناسی و با مبنا قراردادن همه جوانب، جزء حقوق مردم است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتظار مردم اجرای سیاست‌های تقسیمات کشوری است، بیان کرد: مردم در جغرافیاهای مختلف به دنبال آن هستند که بر مبنای شاخص‌هایی که به دست آورده‌اند در تقسیمات جغرافیایی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

حوادث کازرون نباید مردم را از حقوق خود در تقسیمات کشوری محروم کند

وی با اشاره به دلیل عدم اجرای تقسیمات کشوری و توقف ارتقا بخش‌ها به شهر، و تبدیل شهرها به شهرستان، افزود: آنچه که در کازرون رخ داده محصول فقدان هماهنگی و عدم اقناع افکار عمومی بوده است و به دلیل اینکه اتفاقاتی در کازرون حول محور تقسیمات کشوری رخ داده، نمی‌توانیم کل کشور را از حقوق خود محروم کنیم.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه اجرای تقسیمات کشوری آثار مثبتی به دنبال دارد، گفت: بایستی موضوع تقسیمات کشوری به خصوص در زمینه ارتقاء دهیاری‌ها به شهرداری و تبدیل شهرها به شهرستان می‌تواند موجب دلگرمی مردم شود و زمینه پیشرفت مناطق مختلف را فراهم کند.

بنا به این گزارش، ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور درخصوص اجرای قانون تقسیمات کشوری با قید فوریت بیانیه ای را صادر کردند و  در نشست علنی روز (یکشنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی این بیانیه توسط  اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد./


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
جناب آقای علیرضا بیگی
سلام علیکم
ابتدائآ بر خود به عنوان یک شهروند کازرونی لازم می دانم خدمت حضرتعالی عرض نمایم در اولین فرصت مطالعه ای مختصر از شهرستان کازرون از گذشته تا کنون داشته باشید تا حداقل اشرافی به این موضوع پیدا نمایید که این شهرستان با مردمی بسیار فهیم و دارای شعور و شور بالای فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی در برهه های مختلف از تاریخ مردمی برجسته بوده اند.
مردم فهیم شهرستان کازرون به خوبی می دانند که منافع فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی آن ها در تبعیت و اجرای نص صریح قوانین است و نه تدابیر و سیاسیت های مبتنی بر برداشت فردی و یا جناحی.
جناب آقای علیرضا بیگی حساب مطالبات قانونی مردم کازرون درارتباط با جغرافیای اقتصادی از آنچه شما به عنوان حوادث نام می برید کاملا جدا نمایید ضمن تذکر این نکته که جنابعالی به جهت استفاده این عبارت لازم است از مردم شهرستان کازرون عذرخواهی کنید.
اگر در چارچوب قانون تقسیمات کشوری و با لحاظ شرایط و اوضاع اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی فعلی کشور ، شرایط لازم و زیر ساخت های مورد نیاز برای اجرای تقسیمات کشوری فراهم می باشد و این اقدام غیر ضرور موجب زحمت و دشواری در سایر امور حیاتی و ضروری نمی شود دلیل بیاورید و تقسیم کنید.
جناب بیگی اگر فهم و شعور مردم را تا این حد تقلیل می دهید که فکر می کنید با تبدیل محل سکونت آن ها از ده به شهر و از شهر به شهرستان نوعی دلگرمی به آن ها داده اید ، بدانید کاملا در اشتباه استراتژیک افتاده اید.
منافع مردم در داشتن رفاه نسبی است. پس برای این مردم در صدد فراهم سازی زمینه های بهبود معیشتی باشید.اگر رفاه نباشد ، اگر مردم در تامین مایحتاج زندگی خود با مشکل مواجه باشند برایشان فرقی نمی کند محل زندگیشان در تقسیمات کشوری ده ، شهر ، شهرستان و یا استان باشد.
از نمایندگان انتظار می رود که حداقل شناخت مدیریت اقتضایی را داشته باشند ، حداقل شناخت از اوضاع و شرایط عادی و غیر عادی و بعضا بحران را داشته باشند.
و پایان کلام اینکه جناب آقای نماینده اگر برای حوزه نمایندگی خود توجیهات قانونی در زمینه تقسیمات کشوری دارید ، از متولیان محترم امر درخواست نمایید ، پیگیری نمایید که ان شاء الله آنچه منافع مردم شما در آن است برایتان محقق و عملیاتی شود ، لیکن اجازه ندارید بدون علم و آگاهی از نام دیگر شهرستان ها مصداق سازی و مثال سازی کنید برای ایجاد یک چالش اداری و منفعل کردن نظام تقسمات کشوری.
و من الله توفیق
شهروند کازرونی
1397/06/18
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲