پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
» خبر
تشریح سئوال نمایندگان از وزیر کشور:
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور باید مانع تبدیل شدن موضوعات تقسیم کشوری به یک بحران شود به خصوص که درگیری در بخش قائمیه کازرون که مقرر بود به شهرستان ارتقا یابد، منجر به کشته شدن 4 تن از هموطنان شده است.

به گزارش کازرون نما، داریوش اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح سوال خود از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که قرار است روز سه شنبه (9 مردادماه) در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس مطرح شود، گفت: اخیرا به علت موضوع ارتقای بخش قائمیه شهرستان کازرون درگیری های زیادی میان مردم صورت گرفته است.

 نحوه به‌کارگیری فرمانداران، انسداد مرزها و درگیری‌های کازرون وزیر کشور را به مجلس کشاند

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور باید مانع تبدیل شدن موضوعات تقسیم کشوری به یک بحران شود به خصوص که درگیری در بخش قائمیه کازرون که مقرر بود به شهرستان ارتقا یابد، منجر به کشته شدن 4 تن از هموطنان شده است.

 

فرهنگی: بی توجهی وزارت کشور به دهیاری‌ها باعث بروز مشکلاتی در روستاها شده است

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم  درباره سوال خود از وزیر کشور اظهار داشت: برخوردهای صلبی با دهیاران و بی توجهی به امور دهیاری در استان های مختلف از جمله نکاتی است که وزارت کشور به آن توجه نکرده و باعث بروز مشکلاتی شده است.

 نحوه به‌کارگیری فرمانداران، انسداد مرزها و درگیری‌های کازرون وزیر کشور را به مجلس کشاند

یارمحمدی: وزارت کشور به وضعیت افراد فاقد اسناد هویتی رسیدگی نکرده است

علیم یارمحمدی نیز به تشریح سوال خود از رحمانی فضلی پرداخت که قرار است در کمیسیون شوراها مطرح شود و گفت: از آنجایی که وزیر کشور مسئولیت استانداران را بر عهده دارد باید سیاست های اقتصاد مقاومتی و طرح ها را در مجموعه تحت مدیریت خود پیگیری و عملیاتی کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیگیری طرح ها در برخی از استان ها فراموش شده است.

نحوه به‌کارگیری فرمانداران، انسداد مرزها و درگیری‌های کازرون وزیر کشور را به مجلس کشاند 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان درباره دومین سوال خود از وزیر کشور خاطرنشان کرد: برخی مردم به دلایلی در برخی استان ها مثل سیستان و بلوچستان فاقد اسناد هویتی هستند که همین امر باعث شده از بسیاری از خدمات کشوری بی بهره باشند و منع خدمات شوند و وزارت کشور هنوز به این موضوع رسیدگی نکرده است.

 

شکری: به کارگیری بخشداران و فرمانداران بدون توجه به مصوبات قانونی

محمود شکری در گفت‌وگو با خانه ملت، نیز درباره سوال خود از وزیر کشور عنوان کرد: در قانون آمده است که فرمانداران و بخشداران باید بر اساس سوابق خود در این سمت منصوب شوند اما متأسفانه این مصوبه نادیده گرفته شده و در حال حاضر به کارگیری برخی بخشداران و فرمانداران خلاف قانون است.

 نحوه به‌کارگیری فرمانداران، انسداد مرزها و درگیری‌های کازرون وزیر کشور را به مجلس کشاند

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی درباره دومین سوال خود از رحمانی فضلی بیان داشت: طرحی به نام طرح ساحلی گیسوم در تالش توسط شهرداری اداره می شد که به مزایده گذاشته و یک شرکت توسعه عمران در آن برنده شد اما اکنون فرماندار دستور توقف واگذاری را داده است در حالی که هیچ استناد قانونی در این خصوص وجود ندارد.

 

مرادی: انسداد معابر مرزی معیشت مرزنشینان را تهدید کرده است

منصور مرادی همچنین در تشریح سوال خود از رحمانی فضلی درباره وضعیت مرزهای کشور ابراز داشت: عدم ساماندهی مرزها و بستن معابر مرزی باعث شد سوال از وزیر کشور را از اردیبهشت ماه سال جاری پیگیری کنیم.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مرزهای کشور به خوبی مدیریت نشده و بستن آن باعث در تنگنا قرار گرفتن مردمی شده است که معیشت خود را از این راه تأمین می کردند، اظهار داشت: به همین دلیل تحصن هایی صورت گرفت و در شهرهای مریوان و بانه سفره خالی پهن شد و این به علت بی توجهی دولت به مسأله مرزها بود.

 نحوه به‌کارگیری فرمانداران، انسداد مرزها و درگیری‌های کازرون وزیر کشور را به مجلس کشاند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که عملا شعارهای رئیس جمهور در خصوص معیشت عملی نمی شود، خاطرنشان کرد: کارت های کولبری برای کولبران صادر شد اما در بخشی از آن که مربوط به وزارت کشور است مشکلاتی وجود دارد و هنوز کولبران نمی توانند کولبری کنند.


مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
متاسفانه همه ما مردم و مسئولین، بسیار سطحی نگر و ساده اندیش شدیم. به جای انجام اقدامات زیربنایی برای توسعه و پیشرفت شهرستان، به یک سری اقدامات ظاهری و کم تاثیر مثل تقسیمات کشوری بسنده کردیم.
به عنوان مثال یک مسئله ساده، الان نزدیک به 10 روز هست که فرستنده دیجیتال کازرون دچار اختلال شده و کانالهای دیجیتال به صورت متناوب قطع میشن و هربار که تلویزیون رو روشن می کنیم، سیگنال 9 یا 10 تا شبکه دریافت نمیشه. چه کسی مسئول این موضوع هست؟ چرا در این زمینه قصور انجام میشه؟ چرا صدا و سیمای استان، رسیدگی نمیکنه؟ چرا فرمانداری پیگیر این ماجرا نیست؟ چرا واقعا نسبت به مشکلات شهر، خودمون رو به نافهمی زدیم؟ صدا و سیمای استان، برای شیراز، فرستنده دوم گذاشته تا تعداد شبکه های دیجیتال برای مردم شیراز بیش از 20 تا باشه، این در حالیه که برای کازرون که یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت استان هست، فقط یک فرستنده گذاشته و به تبع اون تعداد شبکه های دیجیتال کازرون، کمتر از 20 تا میشه (لذا شبکه هایی مثل امید، شما، تماشا، ایران کالا و الکوثر دریافت نمیشه). علاوه بر اون، دریافت شبکه سه سیما در شیراز با کیفیت بالای اچ دی هست و در کازرون به صورت اس دی!!! حالا جالبه که همون یک فرستنده کازرون هم خوب کار نمیکنه و دچار اختلال شده. آیا چنین عملکردهایی به منزله تشویق مردم برای روی آوردن به ماهواره و شبکه های ماهواره ای نیست؟؟ وقتی در قرن 21 و عصر ارتباطات و رسانه های دیجیتال، حتی از فراهم کردن بستر مناسب برای دریافت 25 شبکه دیجیتال تلویزیونی ناتوانیم، چطور میخوایم کشورمون رو به قله های پیشرفت و تکنولوژی برسونیم؟؟ من به عنوان یک شهروند کازرونی از مسئولین محترم رسانه کازرون نما خواهشمندم که با توجه به وظیفه رسانه ای و اطلاع رسانی خودتون، پیگیر این مشکل و مشکلاتی از این دست باشید و از مسئولین بخواید که پاسخگوی چنین مشکلاتی باشن و نتایج پیگیریها رو به اطلاع مردم شهر برسونید، حتی اگر بتونید که چنین مشکلی رو به صورت یک خبر و مشکل مجزا، در صفحه اصلی سایت پیگیری نمایید، موثرتر هم هست. فراموش نکنیم که رفتار خود ما، باعث پاسخگو بودن و پاسخگو شدن مسئولین میشه. متشکرم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸