پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

یادداشتی در سایت کازرون نما از جناب امان اله دهقان فرد مطالعه کردم که تحلیل گونه ای بر حوادث اردیبهشت کازرون داشت که مرا واداشت چند کلمه ای با ایشان در میان بگذارم .

در ابتدا ایشان به سخنان مقام معظم رهبری استناد می کند که در خرداد ۹۷ فرمودند: وارد کردن تعداد معدودی از عوامل نفوذی و اشرار به اجتماعات مردمی جهت تبدیل مطالبات آرام به حرکت های ضد امنیتی و..." و این مطلب را مصداق اصلی جریان کازرون دانسته اند و سپس عنوان می کند که سخنان رهبری براساس "اخبار و گزارش های دقیق سازمان های اطلاعاتی و امنیتی مطرح می شود".

ایشان و همه تحلیلگران و دستگاه های اطلاعاتی جریان کازرون را رصد میکرده اند و پیش بینی نفوذی ها در بدنه مردم داشته اند که مطالبات آرام مردم را به مطالبات خشن تبدیل کنند؛ حال سوال اینجاست که چه پیشنهاد عملی برای جلو گیری از این واقعه انجام شده که مسئولین (نماینده مجلس، دولت و استاندار، فرماندار، امام جمعه و گروه های سیاسی، نمایندگان اسبق مجلس و دیگر اثر گذاران و...) باید انجام می دادند که از نفوذ "نفوذی ها" جلو گیری کنند و مطالبات آرام مردم فیصله پیدا کند؟ و چگونه تشخیص داده شده که مصداق کلام مقام معظم رهبری واقعه کازرون است و نه حوادث دی ماه ۹۶ و یا وقایع مشابه؟

جناب دهقان این شیوه گفتار و انتقال مطالبات به دشمن و نفوذ آنان چیزی است که راه حل کار نیست؛ بلکه پاک کردن صورت مسله است و بارها در جریانات مختلف با همین حربه مطالبات مسیر دیگری را طی کرده است.

قطعا یکی از مسیر ها در بازجویی ها رسیدن به ارتباط با دشمن است. دیگر اینکه دشمن از هر اعتراض و مطالبه ای میتواند سوءاستفاده کند و مسئولیت ماست که شیوه اعتراض و مطالبه گری را برای مردم تشریح کنیم تا به اتفاقات ناگوار منجر نشود. شما با این  سخن تان عملا همه دلسوزان شهر را متهم به همکاری با دشمن فرضی می کنید و آیا شما می توانید این ادعا را ثابت کنید؟

شما چه نشانه ای دیده بودید که چنین پیش بینی خارق العاده ای کرده اید. ....

کاش به عنوان کارشناس ارشد و دیپلمات عنوان می کردید که شیوه اعتراض و مطالبه گری در کشورهایی که مسئولیت دیپلماتیک داشته اید چگونه است و آن کشورها برای اینگونه مسایل چگونه راه حلی داشته و دارند. البته با توجه به منافع ملی کشور.

اینکه شما تشخیص خط نفوذ را می دهید و رهنمود می دهید و کسی توجه نمی کند جای سوال زیاد دارد.

در پایان از شما به عنوان کارشناس ارشد و دیپلمات چند سوال دارم که پاسختان می تواند رهگشای خیلی از مشکلات باشد:

۱- مردم مطالباتشان را چگونه مشخص و اعلام کنند تا دشمن نفوذ و سوء استفاده نکند؟

۲ -شیوه نقد و انتقاد از حاکمان چگونه باشد که مطالبات آرام به خشونت کشیده نشود؟

۳- چگونه می توان در یک حادثه مسئولین را به چالش کشید تا مشخص شود تصمیم چه کسانی می تواند در مسیر نفوذ دشمن و ارتباط به بیگانه باشد؟

و در آخر بعد از گذشت چهل سال از عمر جمهوری اسلامی هنوز مردم ما مطالبتشان را به شیوه دوران گذشته طلب می کنند (حمله به اماکن عمومی، شعارهای تند و ساختار شکنانه، حمله به بانک ها، آتش زدن، تخریب و حتی گاهی درگیری با نیروی های امتیتی و انتظامی و...) و کسی برای مردم تشریح نکرده است که مردم مطالباتشان را از کدام کانال و مسیر طی کنند  که منجر به حوادث ناگوار نشود؟ یعنی در واقع برای چگونگی حل مطالبات هیچ تغییر و رشدی وجود نداشته است.

* عبدالحسین پیروان بازنشسته فرهنگی

15 تیر 97
نویسنده: عبدالحسین پیروان*
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
احسنت
نفوذ به نظر من بیشتر در اصولگرایان صورت گرفته چون آنها حاشیه امن دارند. و الا غیراصولگراها که همواره متهم بوده اند. پس هیچ دشمن احمقی نمی یاد از طریق نفوذ به اونها به ارکان نظام وارد بشه. نفوذ باید از جایی صورت بگیره که بهش خوش گمان هستند.
اما متاسفانه اصولگراها برای حذف رقیب از بکارگیری این اتهام به هر منتقد و معترضی استفاده می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
موافقم با آقای پیروان
بعضی ها فقط بلدن حرف بزنن...همین
اگه راست میگین یه مشکلی حل کنید جناب کارشناس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
امان اله خان هم به فکر دور بعد انتخاباته که به حساب خودش با مصاحبه های روزانه و نامه نگاری در مورد تقسیمات کشوری رای مردم کازرون رو میخاد جلب کنه در صورتی که مردم کازرون نماینده آتی خودشون رو انتخاب کردن دیگه زیاد به مغزتون فشار نیاریید و جملات غلمبه سلمبه تحویل افکار عمومی ندید و برید از ادامه بازنشستگی تون لذت ببرید
نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
حداقل آقای دهقانی فرد این عرضه و شهامت را داشته که وارد میدان شود و جانانه از هم شهری هایش دفاع کنه ، اون فردی که شما می گویید کازرونی ها برای آینده انتخاب کرده اند چرا توی این مشکلات کنار مردم حضور نداشت ؟ کازرونی ها دوست و دشمن خودشون را در قضیه تقسیمات شناختند و فهمیدن که چه کسانی تا الان فقط سوار شدن بر مردم را بلد بودن ولی در هنگام بروز مشکلات خودشون را مخفی گردن . درود بر آقای دهقانی فرد که با نوشته هاش مردم را خوب بیدار کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
اون آقا اون فردی رو که گفته مردم برای دور بعد انتخابش کردن رو که معرفیش نکرد اون وقت شما چطور فهمیدی که کنار مردم بوده یا نبوده؟!
شاید مثلا منظورش آقای خرسند بوده
چی میدونم والله دنیای سیاسته دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸