پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۶۵
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
» خبر
از بامداد امروز:
برخی از موافقان ایجاد شهرستان جدید "کوه چنار" با انتزاع دو بخش از شهرستان کازرون، از اوایل بامداد امروز شنبه شانزدهم تیر 97 تا حدود ساعت 8 صبح با قراردادن موانعی، جاده قائمیه به کازرون را بستند. استاندار فارس نیز در حاشیه دیدار از پروژه بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات مجبور به دیدار با مردم قائمیه شد.

به گزارش کازرون نما، این افراد از دقایق ابتدایی امروز با آتش زدن لاستیک در عرض خیابان و قراردادن موانعی، خروجی شهر قائمیه مرکز بخش چنارشاهیجان به سمت کازرون را مسدود کردند.

موافقان طرح تفکیک شهرستان کازرون جاده قائمیه – کازرون را بستند/ استاندار فارس راهی چنارشاهیجان شد

موافقان طرح تفکیک شهرستان کازرون جاده قائمیه – کازرون را بستند/ استاندار فارس راهی چنارشاهیجان شد

این در حالی است که برخی منابع، علت این اقدام مردم قائمیه را اطلاع آنها از سفر تبادار استاندار فارس به منطقه برای بازدید از پروژه طرح بزرگراه دشت ارژن به ابوالحیات عنوان کرده اند که بر همین اساس ساعتی قبل استاندار فارس پس از اطلاع از این وقایع، با حضور در مصلای نمازجمعه قائمیه با مردم این بخش دیدار کرد.

موافقان طرح تفکیک شهرستان کازرون جاده قائمیه – کازرون را بستند/ استاندار فارس راهی چنارشاهیجان شد

این افراد که خواهان تقسیم کازرون و ایجاد شهرستان جدید "کوه چنار" هستند به سخنان وزیر کشور استناد کرده اند و براساس آن معتقدند که موضوع تقسیم کازرون منتفی شده است و نباید منتفی شدن موضوع محقق شود.

موافقان طرح تفکیک شهرستان کازرون جاده قائمیه – کازرون را بستند/ استاندار فارس راهی چنارشاهیجان شد

گفتنی است: مشاهدات میدانی خبرنگار کازرون نما حکایت از آن دارد که سخنان استاندار فارس برای مردم این بخش اقناع کننده نبوده است.

موافقان طرح تفکیک شهرستان کازرون جاده قائمیه – کازرون را بستند/ استاندار فارس راهی چنارشاهیجان شد


نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
فقط یه نگاه به اوضاع کشور بندازید، وضعیت اقتصادی که اظهرمن الشمس هست. بیکاری گسترده و تورم افسارگسیخته که حتی صدای حامیان سیاسی دولت رو هم درآورده. این هم از تصمیمات این دولت که همش بحران زاست. تنها چیزی که از این دولت تا الان ندیدیم تدبیره و تنها چیزی که در این جامعه وجود نداره، امیده!!!! تازه داشت اوضاع کازرون آروم میشد که انگار بعضی ها میخوان دوباره آتش اختلافات رو شعله ور کنن. این وضعیت تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟؟؟
سعید دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
چه جالب! در حالی که عده زیادی از مردم کازرون و چنارشاهیجان، مسابقه مهاجرت به شیراز گذاشتن و حاضر نیستن تو این منطقه زندگی کنن، بعضی ها اینقدر ساده لوحند که هنوز به دنبال طرح تفکیک یا عدم تفکیک هستن. این کارها تاثیر چندانی در پیشرفت این منطقه نداره و نخواهد داشت. تو این کشور، امکانات رو تنها برای مراکز استان و شهرهای بزرگ میذارن و بودجه ها رو اونجاها هزینه میکنن.
فقط یه نگاه به اطراف خودتون بندازید، ببینید مردم چقدر برای مهاجرت و ترک این شهر، حریص شدن و نرخ مهاجرت به شیراز چقدر نگران کننده شده.
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
این کارها فقط دامن زدن به اختلافاته و دشمن شاد کنه. ما دشمنانی داریم که همیشه منتظرن که کوچکترین اعتراضی رو به یک جدال خیابانی و آشوب و اغتشاش و ناامنی تبدیل کنن و خودشون صریحا هم اینو میگن. این کارها یعنی ادامه همون اشتباهات و همون راههای غیراصولی....امیدوارم که مردم کازرون هوشیاری خودشون رو حفظ کنن و قاطی این بازی خطرناک اغتشاشگران نشوند. باورکنید در محیط آشوب و ناامنی، هیچ کس نفعی نمی بره.
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
جواب سعید دهقانی:
اینکه طرح تفکیک کازرون بی تاثیر باشه که به نظر من حرف درستی نیست. مطمئنا تاثیراتی داره. البته نظر واقعی خودم اینه که تاثیر ملموسی در متحول کردن منطقه نداره و زیادی دارن بزرگش می کنن. بودجه هر منطقه به تناسب جمعیت اون منطقه اختصاص پیدا می کنه و مثلا با تشکیل شهرستان کوه چنار با جمعیت خیلی محدود، بودجه آنچنانی اختصاص پیدا نمیکنه. ضمن اینکه قطعا در دور بعدی مجلس، کسی مثل رضازاده که بومی اونجا باشه رای نمیاره . لذا با فشار نماینده مجلس هم نمیشه بودجه قابل توجهی به این منطقه اختصاص داد.
در مورد مهاجرت مردم به شیراز، کاملا با نظرتون موافقم. چون خودم به عینه دارم می بینم که چطور سیل جمعیت کازرونی ها به سمت شیراز روانه شده و از این به بعد هم خواهد شد. تو اقوام خودمون، تا الان چند تا خانواده رفتن شیراز و خیلی هم ابراز رضایت دارن. امسال هم عمو و خاله خودم، خونشون رو گذاشتن برای فروش و میخوان به شیراز مهاجرت کنن. پارسال هم دو تا از همسایه هامون رفتن شیراز. تقریبا این روند داره هر سال تکرار میشه و شاید به اندازه جمعیت ساکن کازرون، کازرونی های مقیم شیراز باشن. به نظر میاد که این پدیده کم کم داره هویت شهر رو تغییر میده و مردم رو برای مهاجرت، تحریک میکنه. البته این نکته هم حائز اهمیته که کازرون هیچگونه زیرساخت اقتصادی و فرهنگی برای اشتغال و پیشرفت جوانان نداره و از نظر امکانات واقعا دچار یک محرومیت تاریخیه. همین امر باعث حرص زیاد مردم برای مهاجرت شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
من موندم چراکازرونی ها اینقدحریص هستن که دوست ندارن چنارشاهیجان پیشرفت کنه من خودم اهل نورآباد هستم چنارشاهیجان وکوهمره بااین همه جمعیت بیمارستان نداره.ی پارک برای بازی کردن بچه هانداره امکانات زیرصفره میخوره به شهرهای سیستان وبلوچستان.تازه ازکازرون جدابشه که خیلی بهتره اداره جات کازرون وبیمارستان خلوت ترمیشه..خودکازرونی هاهم راحت ترمیشن...یادمه زمانی که رستم ازممسنی میخاست جدابشه مامردم نورآاباداینقدخوشحال بودیم که خودمردم اون منطقه اندازه ماخوشحال نبودن چون مااداره هامون خلوت میشدندوکارهامون زودترانجام میگرفت بیمارستان خلوت میشد وبیماران زودترکارهاشون راانجام میدادن.تعجبم خیلی
شفیعی
|
United States
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
والا منم نمیدونم چرا با جدایی چنارشاهیجان مخالف هستن ؟ آخه اگه یه کم انصاف داشته باشید اونها هم حق جدا بشن و پیشرفت کنند . چنار هم جمعیتش زیاده هم وسعتش از نظر جغرافیایی بزرگه و شرایط شهرستان شدن را دارد .

کازرونی ها لطفا از رفتار ما مردم ممسنی با شهرستان جدید رستم الگو بگیرید .
مهدی
|
United Kingdom
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
قابل توجه عزیزانی که به ظاهر اهل نورآباد یا ممسنی هستند و تظاهر به همنوع دوستی میکنند و مردم منطقه ای را نصیحت میکنند در حالیکه شهرشان زمانی جز پهنه کازرون بزرگ و پر افتخار بوده است.
لازم نیست کسی را نصیحت کنید و مردم کازرون موافق پیشرفت خود و تمام بخش های تابعه هستند و بوده اند ولی به شرطی که شهرستان شدن فقط براساس پتانسیل بخش ها باشه نه اینکه چشم طمع به بخش های حیاتی کازرون باشه. پس به هموطنانمون عرض میکنیم پیرشفت کنید و ماهم خوشحال میشیم ولی از خودتان مایه بزارید و چشم طمع به تاریخ و کشاورزی و مذهبی کازرون نداشته باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
کازرونی‌ها هنگام جدا شدن ممسنی، حساس نشدند و حتی کمک هم کردند.
مسئله فعلی به هویت و شناسنامه کازرون مربوط می‌شود که حساسیت ایجاد شده است.
مشکل اصلی این است که جدا کردن روستاهای شاپور و سیدحسین از چنارشاهیجان، غیرممکن است.
لطفا در ابراز نظر بیشتر دقت به خرج دهید و منصفانه صحبت کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
آغا مهدی بهتره شما هم بدونی سال 1322 بخش کازرون و بخش ممسنی هم از شیراز جدا شدن و شهرستان کازرون از به هم پیوستن دو بخش سابق شیراز بنامهای بخش کازرون و بخش ممسنی که هر دو بخش بودن و اتفاقا در یک تراز سطحی هم بودن از لحاظ وسعت ممسنی هنوز از کازرون وسیعتر بود ولی مرکزیت رو به کازرون دادن چون کازرونی ها افراد تو راس حکومت بیشتری داشتن و به نوعی پارتی قویتری داشتن و اینطوری شهرستان کازرون بوجود اومد در صورتی که روزی که ممسنی شهرستان شد با داشته های خودش جدا شد و نه داشته های کازرون که شما میفرمایید از پهنه پهناور کازرون جداش کردن چون هر دو قبل از به هم پیوستن و تشکیل شهرستان کازرون بخش های مستقل بوده اند و زیر نظر شیراز اداره میشده اند و زیر مجموعه کازرون نبوده که حال بخواهید منتی بر سر ممسنی بذارید و فخر فروشی کنید و بهتره بگید کازرون با کمک ممسنی شهرستان کازرون شد و بدون ممسنی شهرستان نمیشد چون بدون ممسنی شرایط و شاخصه های شهرستان شدن رو نداشت وگرنه همون سال 1322 بخش کازرون بدون بخش ممسنی و در همین محدوده فعلی به شهرستان تبدیل میشد و به بخش ممسنی وسیعتر از خود متکی و متوسل نمیشد و کازرون با ممسنی کازرون شد پس اگر منتی هم باشه باید از جانب ممسنی بر سر دیگر مناطق باشه نه از جانب کازرون بر سر ممسنی
وضعیت فعلی بخش نودان و بخش چنارشاهیجان و تشکیل شهرستان کوهچنار هم برگرفته از شیوه تشکیل شهرستان کازرون در سال 22 هست که با جدایی دو بخش ممسنی و بخش کازرون از شهرستان شیراز تشکیل شهرستان کازرون رو داده اند و رجال شهرستان شیراز هیچ مخالفتی با این قضیه نکرده و همکاری لازمه را هم به عمل آوردند وگرنه در همان زمان شیراز هم میتوانست ادعا کند شاهپور و تنگ چوگان و سید حسین جزءجدانشدنی شهرستان شیرازه و اجازه جدایی این آثار از پیکره شهرستان شیراز داده نمیشود و بروید بدون شاهپور و تنگ چوگان و سیدحسین و دشت برم و دشت ارژن دوباره جدا شده و دریاچه فامور شهرستان شوید و یا بگویند اصلا مرکزیت شهرستان جدید باید ممسنی باشد نه کازرون ولی دیدید که شیراز هیچ کدام از این کارها رو هم نکرد(طبق همین اختلاف افکنی بین دو بخش کوه و چنار که توسط برادران سیاسی و حزبی کازرونی در این مدت علیه قائمیه شد و گفته میشد اول که شهرستان نشه بعد اگه قراره شهرستان بشه مرکز باید نودان بشه نه قائمیه)
و اگر کازرون با شهرستان شدن ممسنی مخالفت نکرد چون ممسنی از روز اول جزء بخش کازرون نبوده و خود بخشی جدا بوده که در برهه ای از زمانه با کازرون یکپارچه شده و دوباره به حالت اول خود بازگشته و دیگر اینکه جمعیت بسیار بالای ممسنی و فاصله 60 کیلومتری مرکز ممسنی و 140 کیلومتری بعضی از روستاهای آن تا مرکز کازرون و وسعت دو برابری بخش ممسنی نسبت به بخش کازرون و ... دیگر نتوانستند از مستقل شدن ممسنی جلوگیری کنند نه اینکه نخواستند!!
در ضمن همزمان با شهرستان شدن کوهچنار در استان فارس شهرستان شدن بخش بیضا سپیدان هم در کمیسیون امنیتی دفاعی ریاست جمهوری هم تایید شده و در انتظار ابلاغ
در صورتی که سپیدان همراه با بیضا 90هزارنفر بیش نیست و بیضا 40هزار نفره که از سپیدان جدا بشه سپیدان میشه سپیدان 50هزار نفری و از نیمی از وسعت سپیدان نیز کاسته میشه در صورتی که خود اردکان مرکز سپیدان 60 کیلومتر بیشتر از شیراز فاصله ندارد و بیضا در 15 کیلومتری شیراز قرار گرفته و هیچ توجیهی هم نداره که بخواد از سپیدان جدا بشه ولی این کار داره انجام میشه و مردم سپیدان هم با اینکه جمعت شهرستانشان نصف و وسعتشان از نصف هم کمتر و از نظر مسافت هم بیضا با اردکان فاصله چندانی نداره تقریبا فاصله ی 25 کیلومتری باز هم مخالفتی نکرده و همکاری نیز کرده اند .

حال وضعیت آن دیار(سپیدان) کجا و وضعیت این ناکجاآباد(کازرون) کجا ؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
بهتر است با دقت و مستند صحبت کنیم.
ممسنی اساسا شهر نبود و بافتی روستایی داشت و در دوران معاصر تبدیل به شهر شد. اما کازرون از قدیم شهر بوده است.
ضمنا برای بررسی بیشتر به این دو لینک مراجعه کنید:
http://kazeroon.farsp.ir/menu.aspx?id=1976
http://mamasani.farsp.ir/menu.aspx?id=1808
شفیعی
|
United States
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
لطفا اول برو مطالعه کن بعد اظهار نظر بفرما . ممسنی از ابتدا از لحاظ قومی و زبانی جز جدا نشدنی منطقه لر نشین بویراحمد بوده و از لحاظ تقسیمات کشوری هم جز شیراز بوده و تحت نظر شیراز بوده و بعدها مستقل شده .ممسنی هیچوقت جز کازرون نبوده و نمیتونسته باشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
در پاسخ به شفیعی:
طبق اسناد رسمي کازرون در تاريخ 22 تيرماه 1325 با موافقت هيات وزيران با پيشنهاد شماره 6192/64312 وزارت کشور بخش کازرون با 3 بخش متشکل از بخش هاي ممسني که از شيراز جدا شده و خشت وکمارج وکوهمره در ساختمان بلديه (شهرداري)واقع در خيابان شريعتي در درمانگاه تامين اجتماعي فعلي شروع بکار نمود.
منبع: سایت استانداری فارس
http://kazeroon.farsp.ir/menu.aspx?id=1976
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
شفیعی با دقت بخواند و به آن فکر کند:
شهرستان ممسني همواره تا سال 1342 شمسي ، بخشي از شهرستان كازرون به شمار مي رفت ، ولي از سال 1342 به بعد به فرمانداري ممسني ارتقاء يافت و نورآباد با بافتي نو ، مركز شهرستان قرار گرفت.
به نقل از وبگاه استانداری فارس:
http://mamasani.farsp.ir/menu.aspx?id=1808
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸