پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

بزرگ دیده بان نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهاردهم خردادماه جاری و در مهم ترین سخنرانی سالیانه ی خود ضمن تصریح بر برنامه ریزی های دشمن برای ایجاد فشارهای عملی بر جامعه ی اسلامی، همچنین اشاره ای نیز به «وارد کردن تعداد معدودی از عوامل نفوذی و اشرار به اجتماعات مردمی جهت تبدیل مطالبات آرام به حرکت های ضد امنیتی و...» داشته اند که به عقیده اغلب کارشناسان، مصداقِ اصلیِ این بیانات، اتفاقات اردیبهشت ماه شهرستان کازرون بوده است. با عنایت به این که سخنان ایشان مستند به اخبار و گزارش های دقیق سازمان های اطلاعاتی مطرح می شود و البته با هدف بررسی بیش تر هشدارهای معظمٌ له، موارد زیر مورد اشاره قرار می گیرند:

۱- صاحب این قلم، مورخ ۹۶/۱۲/۲۰، و درست دو روز پس از تصویب بی سر و صدای طرح تقسیم کازرون در کمیسیون دفاعی و امنیتی هیات محترم دولت، طی یاداشتی مفصل زیر عنوان «سخني مشفقانه با مردم، نخبگان، مسئولین، تاثیر گزاران و تاثیر پذیرانِ کازرون» ضمن پیش بینی خطرهای ناشی از چنین اقداماتی، صراحتا نسبت به برنامه ریزی سرویس های جاسوسی برای نفوذ در عمق مناطق داخلی و بهره برداری های ضد امنیتی از چنین مطالباتی، هشدار و خواستار اتخاذ تدابیر لازم توسط نیروهای امنیتی و مدیران سیاسی و دولتی شده و تا قبل از اعتراضات منجر به اغتشاش ۹۷/۳/۲۶، نیز چندین یادداشت هشدار آمیز دیگر منتشر نمود که متاسفانه هرگز مورد توجه دستگاه های مربوطه واقع نگردید!.

۲- اگر چه حضور نفوذی ها و سوء استفاده ی آنان از مطالبات مردمی و صنفی، معمولا در لحظات آخر و بیش تر با سوار شدن بر امواج تُند و یا کُندِ مطالبه گران صورت می گیرد در عین حال بایستی توجه داشت که در موارد متعددی، از آغازين ساعات تولدِ یک مطالبه تا آخرین مراحل آن، که همانا حضور در کف خیابان خواهد بود، ردِّ پای دشمنان و مسئولينِ آگاه و يا دوستان و مديران ناآگاه؟! به خوبي مورد رديابي و در صورت اندكْ توجهي قابل شناسايي توسط مردم و مامورين امنيتي خواهد بود.

٣- دقت در اقدامات دشمن طی سال های گذشته نشان می دهد که يكي از مهم ترين ترفند نفوذي ها در بحران آفرینی های اجتماعی، «مطالبه سازی»های منطقه ای با استفاده از حساسیت های قومیتی و سپس تبدیل آن ها به اقدامات ضد امنیتی و ضد حاکمیتی است که یکی از بارزترین آن ها، تجزیه طلبی های گذشته ی اقوام و قبایل در کردستان، خوزستان، ترکمن صحرا و... بوده و البته این برنامه قرار است در سطوح جزیی تر در تمامی مناطق دارای حساسیت های این چنینی طی سال های پیش رو، در مناطق داخلی تر و کم تر مشکل دار،  دنبال شود.

۴- کشور بزرگ ایران علی رغم واقع شدن در حلقه های وحشتناک آتش، خون و ناامنی در گوشه گوشه بیرونی مرزهای جغرافیایی خود و اقدامات شبانه روزی صدها سرویس‌اطلاعاتی مربوط به دوست! و دشمن، اما به برکت «اتحادِ» درونی و همراهی مردم با حاکمیت، چهل سال است که در آرامشی مثال زدنی به سر می برد و بر همین اساس طی مطالعات صورت گرفته، آخرین راه باقی مانده برای فروپاشی نظام و تسلیم مردم، همانا تجزیه درونی و فروپاشی از داخل به وسیله ی مطالبه گری های کاذب و البته با استفاده از نفوذی ها پیدا و پنهان خود بوده است.

۵- طرح تقسیم شهرستان کازرون و مطالبه ی عده ای از هم شهریان محترممان، نه اولین مورد در قانون تقسیمات کشوری و نه هم آخرین آن قبل و پس از پیروزی ‌انقلاب اسلامی بوده، در عین حال اما آن چه این بار موجب تکدر خاطر و هشدار ویژه ی رهبری معظم انقلاب و اغتشاشات تاسف بار و عبرت زای چند ماهه ی اخیر گردید، همانا بی تدبیرهاي بعضي از مدیران شهرستانی، میانی و کشوری و پیش برد این طرح در فضایی ابهام آلود و توام با سکوت توسط طراّٰحان، آمران و مجریان بوده و طبیعی است در چنین مواردی «نفوذی»ها و عاملانِ فروپاشی از درون، علاوه بر حضور در کنار مدیرانِ تصمیم ساز و تصمیم گیر، در نهایت اعتراضات آرام را، به اغتشاشات، درگیری و واگرایی های منطقه ای، قومیتی، مردمی و حاکمیتی تبدیل خواهند نمود.

۶- اگر چه به دلایل مختلفی، از جمله لزومِ رعایت اصل وحدت در بین احاد جامعه و حفظ آرامش در وضعیت کنونی، تصریح به مشخصاتِ واقعیِ نفوذی ها و مجموعه های وابسته، آن هم در فضای عمومی، بر خلاف مصالح نظام و شهرستان می باشد در عین حال اما جستجو در سخنان سال های گذشته ی مقام معظم رهبری پیرامون «فتنه» سازان و پرده نشینان وابسته به آنان در مراکز تصمیم سازِ داخلی!، تا اندازه ی زیادی مشخصه های عوامل «نفوذی» مورد نظرِ ایشان در اغتشاشات اخیر کازرون را نیز تبیین خواهد نمود، شاخص هایی که متاسفانه می توان ردِّ پای عامل های نفوذ کرده را هم در جناح های فکری و هم مجموعه های مجازی بعضا فعال به نام مردم، به عینه ردیابی نمود.

در پایانِ بخشِ اولْ از این یادداشت، مشروح سخنان حکیمانه، مدبرانه و امنیت افزای مقام معظم رهبری در خصوص اتفاقات اخیر شهرستان جهت دقت بیش تر همه ی دوست داران و دل سوزانِ میهن اسلامی و کازرونِ بزرگ، به ویژه جوانان، ولایت مداران و تاریخ سازانِ این خطه از ایران عزیز، بازنشر می شود:

«و امّا فشار عملی، که [درباره‌ی] این هم فقط یک جمله به همه‌ی ملّت عزیزمان عرض می کنم در سرتاسر کشور؛ فشار عملی‌شان عبارت است از اینکه در کشور آشوب ایجاد کنند؛ این برنامه‌ی قطعی آن ها است که البتّه سرِ آنها به سنگ خواهد خورد؛ همچنان‌‌ که تا حالا خورده است. نقشه‌ی دشمن این است که از مطالبات مردمی سوءاستفاده کنند. ممکن است در یک شهری، در یک نقطه‌ای از کشور یک عدّه‌ای مطالبه‌ای داشته باشند، جمع بشوند، دنبال مطالباتند؛ مثلاً ... یا مردمی در یک شهری، دنبال مطالبات شهری خودشان هستند. دشمن در یک‌چنین مواردی نقشه می کشد، عوامل نفوذی خود را، در واقع اشرار و انسان های خبیثی را به تعداد معدودی در این اجتماعات وارد می کنند تا اجتماعات آرام مردم را تبدیل کنند به حرکت ضدّ امنیّتی و حرکت آشوبگرانه، تا به این وسیله کشور را و ملّت را و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند؛ این را مردم در سراسر کشور توجّه داشته باشند؛ این نقشه‌ی دشمن است، ما خبر داریم؛ نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند برای این کار؛ البتّه به گمان من بلکه به اعتقاد راسخ من، این ها کور خوانده‌اند و مردم عزیز ما در مقابل آنچه آن ها برنامه‌ریزی کرده‌اند، با قدرت، با شهامت، با هوشیاری خواهند ایستاد. و من توصیه می کنم مردم عزیز ما همچنان‌‌که تا امروز هشیاری خودشان را حفظ کرده‌اند، باز هم حفظ کنند».


*كارشناس ارشد سياسي و ديپلمات سابق جمهوري اسلامي ايران
نویسنده: امان اله دهقان فرد*
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷