پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
امام جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون گفت: هیچ گاه جامعه از تریبون نمازجمعه دعوت به تجمع غیرقانونی و اغتشاش یا کاری نمی‌شود که مخل نظم عمومی باشد. همواره تریبون نمازجمعه و مساجد آرام بخش بودند.

به گزارش کازرون نما به نقل از نامه نیوز: اواخر اردیبهشت ماه موضوع اعتراضات مردمی در کازرون چند روزی نقل محافل خبری بود. همان ایام از سوی برخی رسانه های معلوم الحال اتهاماتی مطرح می شد که امام جمعه در وقوع اعتراضات نقش داشته است. بعداز گذشته دو ماه مصادف با شکل گیری تجمعاتی در خرمشهر با حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون به گفتگو نشستیم. او در این گفتگو ضمن رد اتهامات در مورد نقش خود در وقایع کازرون، توصیه ای هم به مردم خرمشهر کرده است.

 

شایعه شده که شما در آستانه برکناری از امامت جمعه کازرون هستید، آیا صحت دارد یا خیر؟

من که نباید در این موضوع وارد شوم اما خیر، شایعه است و صحت ندارد.

 

بعد از ماجرای ناآرامی ها در کازرون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با شما صحبت نکرد چون خبرهایی بود که اعتراض ها از نمازجمعه شروع شد؟

اینها اتهاماتی است که دیگران زدند. چنین مسائلی صحت نداشت.

 جامعه از تریبون نمازجمعه دعوت به تجمع غیرقانونی و اغتشاش نمی‌شود

اخیرا در خرمشهر اعتراضای اتفاق افتاد، چه توصیه ای به مردم این شهر دارید؟

همانطور که مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام فرمودند، امروز یکی از راه های نفوذ دشمن سوء استفاده از اجتماعات و اعتراضات بعضا به حق مردم است. مردم اعتراضاتی برای آب و برق و اشتغال و بحث تقسیمات کشوری دارند، دشمن بین اجتماعات مسالمت آمیز می آید و تحریک می کند تا تجمع به درگیری منجر شود بنابراین همه باید واقعا مراقب باشند و اعتراضات را از مجاری قانونی دنبال کنند. البته مسئولان هم وقتی مسئله ای و معضلی پی می آید باید گوش شنوا داشته باشند. در خرمشهر چند سال مشکل آب وجود دارد و در ماه های اخیر هم واقعا مردم مشکلات فراوانی را تحمل کردند. انتظار می رود مسئولان به صحنه بیایند و سرعت عمل به خرج دهند، اطلاع رسانی کنند تا شایعات ناصحیحی همچون صادرات آب به کشورهای همسایه، ذهنیت مردم را شکل ندهد. بنابراین مسئولان هم باید گوش شان برای شنیدن اعتراضات به حق مردم شنوا باشد و به موقع پاسخ دهند. مسائل مربوط به کازرون هم ۷-۸ ماه ادامه داشت. اگر مسئولان در این ۷-۸ ماه روشنگری بیشتری می کردند، سوالات و شبهات افکارعمومی را پاسخ می دادند و حساسیت های منطقه ای را در نظر می گرفتند، کار به آن حادثه تلخ منجر نمی شد. لذا این تجربیاتی برای ماست. مسئولان باید در اینگونه مسائل خیلی با تدبیر و سعه صدر و با سرعت عمل بیشتری انشاءالله برخورد کنند. مردم هم باید مراقب باشند به این فضاسازی هایی که بعضا دشمن در فضای مجازی انجام می دهد و اقدام به اشاعه شایعات و دروغ سازی و کشته سازی می کند بها ندهند تا ما شاهد حوادث تلخ نباشیم که دشمن بخواهد از آنها سوءاستفاده کند.

 

خودتان گفتید که شایعه ای راه انداختند و منشاء اعتراضات کازرون را به نمازجمعه نسبت دادند، آیا این مسئله بعد از آن واقعه روی جمعیت نمازگزار تأثیری داشت؟

نه تنها تأثیر منفی نداشت بلکه جمعیت نمازگزار بیشتر هم شد. این شایعات ساخته و پرداخته افراد مغرض یا معاند است. نمازجمعه و مواضع امام جمعه همه ثبت و ضبط است. یعنی هیچ گاه از تریبون نمازجمعه جامعه دعوت به تجمع غیرقانونی و اغتشاش یا کاری نمی شود که مخل نظم عمومی باشد. همواره تریبون نمازجمعه و مساجد آرام بخش بودند. یعنی وقتی مردم اعتراضی داشتند و مسئولان به موقع پاسخ ندادند وظیفه امام جمعه است که با روشنگری فضا را آرام کند. اینکه کسی بگوید «امام جمعه و تریبون نمازجمعه در موضوع اعتراض های کازرون تعیین کننده بود»، کم لطفی یا کم اطلاعی یا غرض و مرض است. مستنداتش هم است و قطعا امام جمعه هم کسی نیست که در نمازجمعه هر طوری دلش بخواهد موضع بگیرد بلکه در عوض رعایت مصالح کشور، نظام، شهر و مردم را می کند ضمن آنکه ارگان ها و نهادهای نظارتی هم هستند و نظر می دهند پس بنابراین اینکه کسی بگوید «از نمازجمعه تحریکی صورت گرفته چنین چیزی نبوده است». زمانی ما از تریبون نمازجمعه موضع گرفتیم که مسئولان به تذکرات و هشدارهای پیشگیرانه توجه نکردند و کار به کف خیابان و اجتماعات چند هزارنفری کشید. امام جمعه وظیفه دارد مردم را دعوت به آرامش و قانونمندی کند و از خطرات پیش رو هشدار دهد و برحذر دارد، ضمن آنکه تریبون نمازجمعه، تریبون مطالبه گری هم است.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲