پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
همزمان با سراسر کشور:
مردم شهر کازرون روز جمعه همگام با مردم دیگر نقاط ایران و جهان اسلام، ضمن محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی، در شعارهایی لزوم آزادی قدس شریف از اشغال صهیونیست ها را فریاد زدند.

به گزارش کازرون نما، مردم کازرون راهپیمایی خود را از میدان شهدا آغاز کردند و در گذر از مسیر خیابان اباذر به سمت ستاد نماز جمعه، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

با وجود آن که برخی فراخوان ها مبنی بر اقدامات و شعار دادن در حمایت از افراد در ارتباط با تحولات اخیر این شهرستان بود، مردم کازرون هوشیارانه از سر دادن شعارهای متفرقه خودداری کردند و یکصدا با ملت ایران، آزادی قدس شریف را خواستار شدند.

پیش از این حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون 16 خردادماه جاری گفته بود: برخی می گویند در راهپیمایی روز قدس به حمایت از بنده می خواهند کاری کنند که به این افراد می گویم نباید اقدامی صورت گیرد و شعارهای این روز یکپارچه در حمایت از فلسطین باشد.

این فراخوان ها پس از آن مطرح شد که امام جمعه کازرون در اعتراض به سخنان نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جلسه تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان را ترک کرده بود.

امام جمعه کازرون در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلی نماز جمعه این شهر، روز قدس را روز اسلام و نمایش وحدت اسلامی خواند و حضور گسترده مردم در این آیین در شرایط هوای گرم و روزه داری را گواهی بر پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام محمد خرسند افزود: امنیت کشور ما با مساله قدس و فلسطین گره خورده است همچنانکه امام راحل فرمود، روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام و حکومت اسلامی است.

امام جمعه کازرون در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز به کار فرماندار جدید این شهرستان گفت: فرماندار جدید شهرستان، بومی و با انگیزه است و اختیارات ویژه ای از استانداری و وزارت کشور برای حل مشکلات و پیگیری پروژه ها دارد، از این رو باید از وی حمایت کنیم تا فضای کار و تلاش تقویت شود.

خرسند افزود: دست افرادی که به دنبال خدمت و تقویت آرامش در شهرستان کازرون هستند را می فشارم و با آنها همکاری می کنم تا مشکلات حل شود.

وی با اشاره به وقایع روزهای پایانی اردیبهشت ماه کازرون که در جریان تجمع ها و درگیری های آن مقطع زمانی سه نفر کشته شدند، اظهار داشت: دشمن تلاش دارد با سوء استفاده از مطالبات مردمی، کشور را به هم بریزد و انتظار می رود که مسئولان قبل از این که مسائل به اعتراض و تجمع منجر شود برای حل مسائل تدبیر کنند.

امام جمعه کازرون با بیان این که حساب مردم کازرون از اراذل و اوباش و ضد انقلاب جدا است، گفت: توسط خود مردم و معتمدان محلات و بزرگان مسائل حل شد و آرامش به این شهرستان برگشت و امروز لازم است که قدر این آرامش و فرصت را بدانیم و توجه داشته باشیم که دشمن به دنبال ورود از هر روزنه ای و آسیب به کشور است.

خرسند در ادامه خطاب به مردم کازرون گفت: اگر به عمل شخصی اعتراض دارید از نهادهای قانونی پیگیری کنید.

وی اظهار داشت: مسائل و حوادث کازرون حتما ریشه یابی شود و گزارش آن به مردم ارائه شود.

امام جمعه کازرون همچنین با اشاره به دستگیری برخی افراد در حوادث اواخر اردیبهشت ماه امسال کازرون گفت: انتظار است به برکت ماه مبارک رمضان، با افرادی که خطاهایی در این رویدادها داشته اند با رافت اسلامی برخورد شود تا آرامش کاملی در شهرستان بوجود آید.

وی اظهار داشت: در مسیر تحقق آرامش کامل در شهرستان، باید همه مسئولان و افراد مراقب سخنان خود و پیامدهای آن باشیم و قبل از طرح سخنان به این موضوع فکر کنیم که آیا این مطالب به اختلاف دامن می زند یا باعث تقویت وحدت می شود.

خرسند همچنین گفت: نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه بیانیه ای در رابطه با حوادث اخیر منتشر کردند که ای کاش زودتر آن را اعلام می کردند؛ نماینده مردم در مجلس با ابراز تاسف از اتفاقات اخیر، قانون را فصل الخطاب دانسته اند و امیدوار هستیم که این موضوع را در عمل شاهد باشیم و کم کاری های گذشته رفع شود.


منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷