پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
امام جمعه کازرون تاکید کرد:
با نزدیک شدن به روز جهانی قدس و شروع تحرکاتی مشکوک در فضای مجازی برای به انحراف کشاندن حضور مردم کازرون در راهپیمایی این روز به بهانه حمایت از حجت الاسلام خرسند، امام جمعه این شهر با تاکید بر اینکه درخواست تجمع اعتراضی در روز قدس شیطنت و خواسته دشمن و ضدانقلاب است و قطعا پشت آن ضدانقلاب قرار دارد، خواستار برگزاری مراسم این روز با حفظ آرامش شد

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در مراسم شهادت امیرالمونین (ع) در مسجد شهدای کازرون با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در حرم امام خمینی (ره) بیان داشت: مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) نکاتی فرمودند که برای امروز شهر ما مناسب است و آن هشیاری مردم و متدینین است. ایشان فرمودند که مردم مطالبه ای دارند و دشمن افرادی نفوذی و آشوبگر را وارد می کند تا این مطالبه به حق مردم به آشوب تبدیل شود. کما اینکه در شهر ما اینچنین شد و برخی دقت نکرده و به تذکرات توجه نکردند. همچنان برخی نیز پشیمان نیستند و می خواهند ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه بهانه همیشه هست، اما ما باید مسائل را اصلی و فرعی بکنیم ادامه داد: آیا مشکل امروز منطقه و کشور ما اینست که منطقه ای شهرستان بشود یا نشود، این چقد تاثیر دارد؟ این کوبیدن بر عرق تعصبات منطقه ای به گونه‌ایست که انگار دشمن خارجی می خواهد اینجا را اشغال کند. حال منطقه ای شهرستان بشود، آیا بناست از روی نقشه جایی برود؟ این تقسیمات و مرزبندی بین کشورها کار انگلیس خبیث و استعمار بود در صورتی که در زمان امیرالمومنین(ع) همه یک حکومت بودند. تقسیمات درون کشوری امروز برای اداره امورات مردم است. که البته آن هم قانون دارد و قانون فصل الخطاب است.

حجت الاسلام خرسند با توصیه به کنترل خویش در این مسائل تصریح کرد: ناصر دیوانی که گفته می‌شود، با انگلیسی ها مبارزه کرد، نه با خودش. امروز این امنیت مفت و مجانی به دست ما نرسیده که مجانی از دست بدهیم. اگر در این کشور ناامنی بشود، حکومت پهلوی را که نمی آورند، بلکه داعش می آورند که به کسی رحم نکند.

وی با اشاره به برخی اتفاقات چند روز گذشته و سخنان یک مسوول گفت: حال مسوولی در مراسمی چند حرف نسنجیده زده و بنده هم مِن باب اعتراص خارج شدم. بعد هم آمدند و من حرف هایم را زدم که برای حفظ آرامش جامعه منتشر نشده است. حال برخی بیانیه داده‌اند برای تجمع کردن و به حمایت از امام جمعه که من ممنونم از همشهریان، اما برای هرگونه تجمع و شعار دادن راضی نیستم. بنده تا الان به وظیفه ام عمل کردم و از این به بعد هم میکنم. تمام شهرستان بلکه نظام برای بنده اهمیت دارد.

نباید هیچ شعار و تجمع اعتراضی در روز قدس شکل بگیرد/ بهترین حمایت از امام جمعه، حفظ آرامش در جامعه است

امام جمعه کازرون با اشاره به تحرکات مشکوک دشمن در از بین بردن دوباره آرامش کازرون گفت: دست هایی در کار است که می خواهند کازرون را به عنوان شهری انقلابی بدنام بکنند. ما اخبار و مستنداتی داریم که برخی قابل بیان نیست. مراقب باشید؛ بنده راضی نیستم کسی برای حمایت از بنده شعار یا حرفی بزند. بهترین حمایت از امام جمعه حفظ آرامش در جامعه است و غیر از آن من راضی نیستم.

وی با تاکید بر محکومیت هرگونه شعار و تجمع اعتراضی پیرامون مسائل اخیر کازرون در روز قدس ابراز داشت: خواسته های مردم از مجاری قانونی دنبال شده و بعد از ماه رمضان هم دنبال می کنم. می دانم در این مسایل کم لطفی‌هایی به مردم کازرون شد که باید جبران بشود. اما امروز آرامش مهم است. اینکه برخی می گویند در روز قدس به حمایت از امام جمعه و علیه فلانی کاری کنند، این کار شیطنت است. دانسته یا ندانسته این کاری است که دشمن و ضد انقلاب میخواهد. روز قدس روز اسلام است و مردم فقط باید مرگ بر آمریکا و اسرائیل بگویند. روز قدس روز اسلام و نمایش وحدت مسلمانان است.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به دلسوزان اصلی کشور اذعان داشت: متاسفانه کاری که برخی در فتنه ۸۸ کردند و رهبری هم به عنوان کاری زشت اشاره کردند این بود که عده‌ای در آن روز با بطری در دست و روزه خواری شعار می‌دادند که نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، که دروغ گفتند. اگر راست می گویند بروند امروز در مرز ایران دفاع کنند. آنان دلسوز ایرانند یا عزیزانی که در مرزها در حال مبارزه اشرار هستند و یا رزمندگان دفاع مقدس که جان خود را برای امنیت این کشور فدا کردند. در صورتی که آنانی که آن شعار را سر می دادند جانشان را فدای آمریکا و انگلیس می‌کنند. حال شاید از روی دلسوزی کسی بگوید روز قدس روز کازرون است، خیر روز کازرون ۷ دی ماه است. روزی که 150 جوان کازرونی در عملیات کربلای 4 و 5 برای ایجاد امنیت امروز ما جان دادند.

وی با توصیه مردم به سعه صدر و پیگیری اعتراض از مجاری قانونی بیان داشت: بنده چون خواسته مردم کازرون را به حق می دانستم‌ حمایت کرده و مسایل را منتقل کردم. مسوولی اگر چیزی می گوید باید مراقب باشد چه می گوید و جبران کند. ما هم بدانیم که اشتباه را با اشتباه جواب نمی دهند. آیا ما بیاییم در کازرون برای رسانه های معاند خارجی، منافقین، سلطنت طلبان و داعش خوراک تهیه کنیم؟ قانون راه گذاشته است. بالاخره اگر بنده امام جمعه خلاف کردم راه هست و یا نماینده، فرماندار و هر مسوولی تخلف کرد راهکار قانونی دارد. راهش این نیست که برای هرچیزی شعار بدهیم و تجمع بکنیم. به جای شعارها پیگیری قانونی بکنیم.

امام جمعه کازرون با تاکید بر عدم تجمع در روز قدس و اشاره به نقش ضدانقلاب در این قضیه بیان داشت: نباید هیچ تجمع اینچنینی در روز قدس شکل بگیرد. این حرکت کاملا مشکوکی است که شاید برخی بر اساس دلسوزی بگویند، اما قطعا پشت این قضیه جریان ضدانقلاب است. بنده مدافع مسائل شما بوده و هستم. و باید اخوت روز به روز بیشتر بشود. آن حرفها هم حرفهای نابجا و محکومی است و همان روز جواب داده شده و اقدامات لازم هم شده پس کش دادنش درست نیست.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به همت مسوولین در جهت حل مشکلات، به بیان برخی اثرات منفی اتفاقات و ناامنی گذشته در کازرون پرداخت: فرماندار جوان و پرتلاشی آمده و اهل همین شهرستان بوده و شناخت کافی دارد. استاندار هم گفت که کازرون هنوز فرمانداری ویژه نشده اما اختیار فرمانداری ویژه را برای حل مسائل شهرستان به فرماندار دادم. شهردار پرتلاش کازرون گفت که درآمد شهرداری بعد از این حوادث صفر شده است. این نتیجه بی نظمی و ناامنی است. رییس بیمارستان گفت که ما سهمیه چند پزشک داشتیم اما به خاطر مشکلات اخیر گفتند به کازرون نمی آییم. آیا ما این را می خواهیم؟

وی افزود: حال مسوولی حرفی زد، باید سکوت کرد و برای هر حرفی که نباید سینه سپر کرد. تمام این مسائل برای کازرون است. کازرون با آرامش توسعه پیدا می کند و سرمایه گذار بدون امنیت و آرامش وارد نمی شود و از طرفی هیچ پروژه ای اجرا نمی شود. پس اولویت حفظ آرامش است. هیئتی هم خواهد آمد و مسایل را بررسی می کند. مسوولان هم بنای خدمت دارند. فرماندار محترم جدی است و بنده از ایشان حمایت می کنم و شما هم حمایت کنید.

امام جمعه کازرون با تاکید بر حفظ آرامش و توقف مباحث اخیر گفت: آن مباحث نباید ادامه پیدا کند که البته برخورد شد و تذکر هم داده شد. اما کشاندن این مباحث به کوچه و خیابان آن هم در روزی همچون روز قدس به مصلحت انقلاب، اسلام و کازرون نیست. این عرض بنده را خواهش میکنم رسانه ها در فضای مجازی به گوش مردم برسانند و افراد ساده یا مغرض کاری نکنند که بنده جور دیگری رفتار کنم. روز قدس روز اسلام است. امسال حضور کازرونی ها با وحدت و صمیمیت بیشتر و با مشت های گره کرده علیه امریکا و اسراییل باشد. گله ها را در جلسات تخصصی دیگر و با انتقال به مسوولین از طرق قانونی بگذاریم.


نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳