پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
خطیب جمعه کازرون:
خطیب جمعه کازرون با تاکید بر قانون مداری و توجه به حساسیت های منطقه‌ای بیان داشت: از ابتدا حرفمان عمل به قانون بوده و الان هم همین است. اگر قانون فصل الخطاب باشد همه مشکلات حل می شود. وی با اشاره به دلجویی از صدمه‌دیدگان در این حوادت اخیر گفت: باید از صدمه دیدگان این حوادث دلجویی شود.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، حجت الاسلام خرسند در بخشی از خطبه امروز جمعه 4 خردادماه در رابطه با مسایل اخیر شهرستان کازرون نکاتی را بیان کرد: اولا که این حادثه جای تاسف دارد و کار نباید به اینجا می رسید که متاسفانه رسید. ولی این حادثه گرچه تلخ بود اما درس و عبرت هایی در آن نهفته است که باید برای آینده از آن عبرت گرفت.

وی افزود: یکی اینکه ما باید قدر نعمت امنیت و آرامش را بدانیم و اخوت و برادری‌ها را تقویت کنیم. مسایل منطقه ای و تقسیمات نباید موجب این بشود که اخوت و برادری‌ها نادیده گرفته و موجب بی تقوایی و توهین نسبت به هم بشود. دوم اینکه مراقب شایعه‌سازی و دروغ پراکنی‌ها باشیم. در این حادثه شایعات و دروغ هم در بوجود آمدن و هم در شعله‌ور شدنش وجود داشت. بی بصیرتی و ساده لوحی وجود داشت که اینها باید درس عبرت باشد. بویژه کسانی که اهل قلم و خبرند و در رسانه نقش آفرینند و در فضای مجازی حضور دارند. چرا هر چیزی را منتشر می‌کنید، هر دروغ و شایعه ای را که آدم می‌بیند که نباید منتشر کند. از اینقدر کج سلیقگی و درک نکردن مسایل آدم رنج میبرد. ما باید از این حوادث عبرت بگیریم.

خطیب جمعه کازرون در ادامه با تشکر از همکاری افرادی که در جهت بازگشت آرامش به شهر تلاش کردند اذعان داشت: من باید از مردم انقلابی و غیور کازرون تشکر کنم که خودشان همکاری کردند تا آرامش به شهر برگردد. به وزیر خارجه آمریکا منافقین کوردل و سلطنت طلب ها که نوکر غرب و آمریکا هستند توجه نکردند. از معتمدین مردم که برای برقراری آرامش تلاش کردند نیر تشکر می کنم. همچنین از خانواده عزیزانی که در این حادثه تلخ کشته شدند، تشکر می کنم که نهایت همکاری و بصیرت را داشتند و البته خانواده‌های مذهبی بودند.

فصل‌الخطاب قانون است/ از صدمه‌دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود

وی با اشاره به دلجویی از صدمه‌دیدگان در این حوادت اخیر گفت: باید از صدمه دیدگان این حوادث دلجویی شود. شاید افرادی در آن روز حادثه بازداشت شدند که نباید می شدند و بعضا برخورد نامناسبی هم با آنان شده، باید از اینها دلجویی شود. البته از طرفی تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی نیز جراحاتی دیده‌اند که باید آنها نیز ترمیم شود.

امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه نباید دستگاه های رسمی تضعیف شوند تصریح کرد: اگر ماموری در نیروی انتظامی یا یک قاضی اشتباهی کرده، نباید کلیت دستگاه های نظامی و قضایی زیر سوال برود. باید انتقادات را بشنوند و اصلاح شود. این حوادث باید ریشه یابی دقیق توسط دستگاه های بی طرف و حقیقت یاب بشود و با عوامل  پیدا و مخفی که در بوجود آمدن این حادثه نقش داشتند برخورد شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون نظارت بر عملکرد نمایندگان باید نسبت به گلایه مردم کازرون توجه کنند. هرچه سریعتر وضعیت دستگیر شدگان تعیین تکلیف شود. البته تعداد زیادی آزاد شده و تعدادی در دست اقدام است که باید سرعت بیش تر بگیرد. لازم به ذکر است که حساب برخی متخلفان که به اموال عمومی یورش برده و در راستای تحقق آمال دشمنان قدم برمی دارند، از مردم کازرون جداست. مردم کازرون مردمی انقلابی، مبارز و ولایتمدار هستند که خودشان آرامش را به شهرشان برگردانند.

حجت الاسلام خرسند با تاکید بر قانون مداری و توجه به حساسیت های منطقه‌ای بیان داشت: از ابتدا حرفمان عمل به قانون بوده و الان هم همین است. اگر قانون فصل الخطاب باشد همه مشکلات حل می شود. به حساسیت ها توجه شود، وگرنه مردم کازرون همه بخش های شهرستان را پاره تن خود می دانند و پیشتر این مسایل نبوده و در آینده هم نباید باشد.

وی افزود: خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است، چنانکه دشمن از حوادث کازرون خوشحال شده و وزارت خارجه امریکا، منافقین و سلطنت طلبان بیانیه می دادند. اما مردم کازرون از آمریکا، انگلیس و مزدوران آنان مثل منافقین و سلطنت طلبها نفرت دارند و این نفرت را به زودی با وحدتشان و شعار مرگ بر امریکا نشان خواهند داد.

امام جمعه کازرون همچنین با گلایه از برخی عملکردها که منجر به بروز این حوادث شد تصریح کرد: البته ما از برخی عملکردها گلایه هم داریم که چرا باید شب اول ماه رحمت، شهر ما حالت اینچنینی پیدا بکند که باید این را برای بعد بگذاریم. امروز اولویت اصلی ما حفظ آرامش است که مردم همکاری کرده و ان شالله این آرامش ادامه خواهد داشت و نکاتی که اشاره کردم، هم شما همشهریان عزیز و هم مسوولین توجه داشته باشند. امام جمعه و روحانیت نیز خدمتگرار مردم و همیشه مدافع حقوق مردم بوده و خواهد بود. امیدواریم خداوند صمیمیت را در دلهای ما بیشتر بفرماید.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹