پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

این روزها خون و خشم و آن روزها آرامش متانت و عقلانیت تاریخی مدنیت شهرمان را مثل زدند و می گفتند چرا یک شاخه گل نشکست؟ چه فرهنگ غنی و عمیقی بر این مردم حاکم بود که یک لیوان یک بار مصرف در خیابان رها نکردند؟ همه جا کازرونی زبانزد شدکه شیوه اعتراض مسالمت آمیز را به همه یاد دادند. شاید ما را چشم زدند ولی این هم بعید است شاید کسانی نخواستند این وضع آرام بر شهر و شهرستان حاکم باشد.

اما نه!!!

هیچکس نباید بپذیرد که غیرخودی در میان ماست و اگر هم بیگانه این روزها در بوق و کرنای خود می دمد طبیعی است که آتش را باد شعله ور می کند. اما چه کسی یا کسانی آتش افروختند؟

حتما توپ را می خواهید به میدان مردم بیندازم اما نه چون مردم عوام چشم به دهان خواص خود می دوزند هیچکدام از آنان که امروز دم بر نمی آورند در ایفای مسئولیت قانونی خود قدم راسخ برنداشت. ما تقسیمات را اگر منشااین غائله ندانیم باید فقر ومعیشتی را که آن نماینده محترم فرمودند دلیل قرار دهیم.

اما نه این هم نمی تواند قانع کننده باشد نفاق از بحث تقسیمات شروع شد و بهانه گیر هم جز بهانه نمی خواست که به دلایل ذیل این بهانه را به دست گرفتند:

ابهام موجود در روند رسیدگی به پرونده تقسیمات و عدم قاطعیت و جزمیت کامل در گفتار و رفتارها و سخنان ابهام برانگیز سیاسیون دو مقوله مهم وتاثیر گذار بر فضای عمومی بود تا آنجا که آنرا  از حوزه مدیریتی خارج نمود و این همان دعواست که اگر در بستر کارشناسی بدون دخالت نماینده و اشخاص قدر قدرتی که به لطف رای مردم در جایگاه رفیع نشسته اند کمی مسامحه و گفتگو و تامل و تعامل را با مردم پیش می گرفتند امروز در تیتر روزنامه ها نمی نوشتند کازرون مدیریت می خواهد.

وقتی می توان از زبان معاون محترم رئیس جمهور هم بشنویم که مدیران نباید بگذارند این مسائل به بحران تبدیل شود. قطعا مساله مدیریت را باید دلیل دانست وگرنه از نظر حقیر اگر نمایندگان سیاسی دولت قاطعانه و قانونی طرح را مورد دفاع قرار می دادند، این همه التهاب ایجاد نمی گردید و اکنون هم اگر واقعا شاخصه های قانونی در آن نیست، بهتر آنست که به جای تطبیق دادن قانون با طرحی  که منطبق با قانون تشخیص نمی دهند بدون هیچ خوف از جناح طرفدار و غیر طرفدار آن و صرفا باستناد قانون آنرا رد نمایند

خواست شخص یا گروه و دسته ای ازمردم نمیتواند مقدمات تجزیه و تفکیک و تقسیم شود و اگر بنا را برخواست مردم بگذاریم دیگر کارشناسی امری مهمل است که ما آنرا به سخره گرفته ایم تا قانون را دور بزنیم. بنابراین در این روزهای سخت هم گفتگو سخت نیست؛ افراد شاخص مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادوار مجلس و همه آنانکه دوستدارانی دارند باید قدم پیش نهند و وساطت کنند مردم ما فهم و شعوری دارند که نباید احساس کنند تحقیر می شوند و دیگران را دایه دلسوز تر از مادر نکنیم.

باید بزرگان پا در عرصه نهند و این مساله را از درون حل کنند و این توانایی را باید آنانکه خانه به خانه و چهره به چهره با مردم سروکار داشته اند امروز به خرج دهند

همین روزها روزهای تنگ مامورین نظامی و انتظامی است که خردمندان در میدان نمی آیند و آنان ناچار از دفاع هستند ولی منجر به خونریزی می شود


نویسنده: مسعود هوشمندی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴