پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
خطیب جمعه کازرون:
خطیب جمعه کازرون با تاکید بر همت و حضور خود کازرونی ها در آبادسازی شهرستان بیان داشت: کازرونی ها نیز باید خودشان نیز همت بکنند، به ویژه سرمایه داران کازرونی ساکن در دیگر شهرها باید به صورت عملی تعصبشان را نشان دهند و به کازرون بیایند و سرمایه گذاری کنند. کازرون را خود کازرونی ها باید آباد کنند.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، حجت السلام خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه این هفته (۱۴ اردیبهشت ۹۷) ضمن بزرگداشت روز شیخ صدوق و شیخ کلینی و اشاره به روز ۱۸ اردیبهشت روز بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: متاسفانه بیمه ها به تعهداتشان در قبال بیماران خاص به خوبی عمل نمی کنند. در شهرستان ما باید مراکزی برای رسیدگی به این بیماران بوجود بیاید تا مقداری از دغدغه این عزیزان بخاطر هزینه ها و درمان کمتر شود.

امام جمعه کازرون با تاکید بر عظمت جایگاه معلم بیان داشت: جایگاه معلم رفیع است، به همین مناسبت روز شهادت عالم متفکر انقلاب، شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده که به همین علت ضرورت دارد از سوی دولت، مجلس و خیرین به جایگاه معنوی و مادی معلم در جامعه توجه بیشتری بشود.

وی افزود: در بحث مدرسه سازی، خیرین اقدامات خوبی انجام داده اند که خداوند از ایشان قبول کنند، اما در بحث تجهیزات و تهیه اقلام اموزشی نیز نیاز هست که خیرین ورود پیدا کنند چرا که کمک در این زمینه نیز ارزشی کمتر از ساخت و ساز مدارس ندارد.

حجت الاسلام خرسند با توجه به وعده رئیس جمهور آمریکا پیرامون روشن شدن حضور آنان در برجام گفت: منتظریم ببینیم که ۲۲ اردیبهشت رییس جمهور امریکا برای ماندن یا خروج از برجام چه تصمیمی خواهد گرفت. گرچه بود و نبودشان فرقی نمی‌‌کرد، چرا که آنان تا به الان به تعهداتشان عمل نمی کردند. تهدیدها و تحریم ها باقی بوده است و همچنین قرار بود که پس از برجام با تکریم با مردم ایران سخن بگویند، نه با تهدید که همه اینها نشان از خوی استکباری آنان دارد.

خطیب جمعه کازرون خاطرنشان کرد: شما از برجام خارج شوید، ما هم از ان پی تی خارج می شویم و اجازه نخواهیم داد بازرسان سازمان انرژی هسته ای به مراکز ما قدم بگذارند. ما نیز برنامه های هسته ای‌مان را به قبل از برجام برمی گردانیم. اینطور نیست که جمهوری اسلامی هیچ گزینه ای روی میز نداشته باشد.

کازرون را خود کازرونی ها باید آباد کنند/ دولت دِین خود را به مردم کازرون ادا کند

وی افزود: در تهاجم بین المللی نیز اگر ذره‌ای عقل داشته باشید، با جمهوری اسلامی از راه نبرد نظامی و جنگ وارد نخواهید شد. لذا مقام معظم رهبری نیز فرمودند که آمریکایی ها می خواهند هزینه جنگ با جمهوری اسلامی را از روی دوش خود برداند، به دنبال حکام احمقی مثل عربستان سعودی می گردند که آنها هم اگر ذره ای عقل داشته باشند، سینه به سینه جمهوری اسلامی نخواهند شد چرا که قطعا شکست خواهند خورد و مقابله با جمهوری اسلامی به منزله زوال ال سعود خواهد بود.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: ما جنگ ندیده نیستیم، هشت سال صدام آوردید و شرق و غرب کمکش کرد اما نهایتا چه شد. به اسرائیل پیشرفته ترین امکانات را داده اید اما درد مقابل جبهه مقاومت مستاصل است. همین آل سعود توسط مردم فقیر یمن زمینگیر شده است. پس دم از تهدید جمهوری اسلامی گزافه گویی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما امیدی از اول به برجام نداشتیم و این وضعیت را هم پیش بینی می کردیم. اگر در برجام بمانید و به تعهداتان عمل کنید به نفع خودتان است، اگر نمانید ما نیز دستمان باز است و کارهایی را که باید، انجام میدهیم.

امام جمعه کازرون بر همدلی مسوولین کشور تاکید کرد و گفت: مسوولان کشور همه باید یکصدا باشند و اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند. باید از غرب قطع امید کرده و بدانند که دنیا فقط امریکا و اروپا نیست. همکاری اقتصادی را با همسایگان توسعه دهند و دلار را از چرخه معاملات بین المللی کشور خارج کرده و پول های ملی را جایگزین کنند. کما اینکه با ترکیه نیز اینچنین شده است و همچنین بر بحث اشتغال تاکید شود که توصیه مقام معظم رهبری است. باید جلو واردات بی رویه گرفته شده و به داخل کشور پرداخته شود تا شاهد حل مشکلات کشور باشیم.

خطیب جمعه کازرون پیرامون حضور استاندار فارس در کازرون بیان داشت: دیروز که استاندار محترم به شهرستان آمدند و ضمن حضور در جمع مردم وعده هایی را دادند که باید زمان بگذرد و در حد توان عملی کنند. اما ایشان از پروژه های شهرستان بازدید داشتند و از رکودی که در پروژه های کازرون وجود دارد تعجب کردند.

وی گفت: استاندار برایشان جای سوال و تعجب بود، اینکه دو بیمارستان ۲۰۶ تخت خوابی رها شده و بیمارستان امام علی (ع) که با همت دانشگاه آزاد ساخته شده و ۳ سال است با وجود تکمیل ساختمان بیمارستان، بر سر تجهیز آن بین دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی توافقی صورت نگرفته است که باید مدیریت شود چرا که نیاز کازرون است و عقب ماندگی های زیادی در بحث درمان دارد.

حجت الاسلام خرسند در ادامه پروژه هایی را که استاندار فارس از جزییات آنها مطلع شده و باید پیگیری شوند بیان کرد: بحث پروژه کتابخانه مرکزی که چندسالی است رها شده که با این شرایط اگر ادامه پیدا کند، برای اثار باستانی بد نخواهد بود(!)، تصفیه خانه فاضلاب کازرون که طبق آمار ۷۴ درصد پیشرفت داشته اما اکنون روند کندی دارد. که وعده داده اند تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده یک فاز آن به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: بحث تونل محرم که پس از سفر پیشین استاندار سرعت خوبی پیدا کرده و مطالعات تونل دیکانک، منطقه ویژه اقتصادی و استقرار گمرک در این منطقه، شهرک صنعتی کازرون، کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل شده، جاده های کازرون، سد نرگسی، پل بالاده و بیمارستان قائمیه و مشکلاتی که در بخش های مختلف شهرستان وجود دارد از آن جمله اند که بدون تعارف پیگیری جدی و دلسوزی لازم برای تحرک بخشیدن به پروژه ها نبوده است. که با بهانه های کمبود اعتبار همه تعطیل شده یا با سرعت بسیار کند دنبال می شوند.

امام جمعه کازرون ضمن تقدیر از اقدام استاندار به خاطر حضور در کازرون و بررسی پروژه ها و وعده های داده شده برای رفع مشکلات گفت: اما فعالیت این پروژه ها، بودجه‌ها و همت ملی می طلبد. دولت، بویژه دو دولت اخیر باید دین خود را به مردم کازرون ادا بکند.

وی با تاکید بر همت و حضور خود کازرونی ها در آبادسازی شهرستان بیان داشت: کازرونی ها نیز باید خودشان نیز همت بکنند، بویژه سرمایه داران کازرونی ساکن در دیگر شهرها باید به صورت عملی تعصبشان را نشان دهند و به کازرون بیایند و سرمایه گذاری کنند. کازرون را خود کازرونی ها باید آباد کنند. نیروهای نخبه ای که از این شهر در پایتخت و دیگر شهرها هستند و بعضا مسئولیت های مهمی داشته‌اند باید با به عرصه وارد شده و به جهت توسعه شهرستان خود کمک کنند.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به ارزش همبستگی بوجود آمده در بین مردم تصریح کرد: این همبستگی که بوجود آمده و حس تعلق به شهر و دیار سرمایه خوبی است. این سرمایه را برای عمران و آبادانی شهرستان ذخیره کنید. این سرمایه خرج افراد و مسائل انتخاباتی نباید بشود و از این فضا نباید برای مسائل سیاسی و انتخاباتی سوءاستفاده شود. اینها سرمایه هایی برای کل شهرستان است و باید از آن استفاده شود. انتخابات هم به وقت و به جای خودش پیگیری خواهد شد چرا که این بحث الان بسیار زود هنگام و انحرافی است.

وی اضافه کرد: امروز اولویت شهرستان، توسعه فرهنگی و اقتصادی، بویژه ایجاد اشتغال است. یکی از سخت ترین لحظات عمر بنده وقتی است که یک جوان تحصیلکرده یا والدین او به من مراجعه می کنند و درخواست شغل دارند و کاری نمی توانم بکنم، انسان احساس خجالت می کند. شهری با این امکانات و جاذبه های مختلف گردشگری نباید اینچنین باشد.

حجت الاسلام خرسند با تاکید بر فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری بیان داشت: باید موانع سرمایه گذاری و تنگ نظری ها برداشته شود که اصل و نسب فرد چیست یا ثروت را از کجا آورده است. هرکس که در این شهر سرمایه گذاری کند باید از او استقبال کنیم چرا که اشتغال و توسعه با سرمایه گذاری و کار ایجاد می‌شود.

وی افرود: همه مسوول اند، هم مردم و هم دولت مسئول هستند که دولت باید حق این شهر را ادا کند. البته استاندار محترم نیز وعده دادند که از ایشان خواستم جلساتی در مرکز استان برای پیگیری پروژه ها تشکیل شود و بنده نیز به شخصه دنبال و مطالبه خواهم کرد تا وعده ها به وقت خودش محقق بشوند.

امام جمعه کازرون در پایان با توصیه به حفظ برادری و همبستگی گفت: همشهریان عزیز باید با حفظ اخوت و برادری سعی کنیم که این شهرستان درخشندگی خود همچون گذشته را حفظ کند و با همت شما مردم مشکلات شهرستان روز به روز کمتر بشود.

همچنین بعد از نماز عصر توسط امام جمعه کازرون از برندگان مسابقات مذهبی دانش آموزی و بزرگسال که به همت آموزش و پرورش کازرون برگزار شده بود، با لوح و گواهی از آنان تقدیر شد.


نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹