پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های این هفته با اطمینان به مردم این شهر که طرح تشکیل شهرستان جدید متوقف شده است، تاکید کرد: دیگر هیچ تجمعی نباید شکل بگیرد و یادآور شد ما مناطق و مردم بخش های چنارشاهیجان و قائمیه را پاره تن خود می دانیم و دوست داریم همیشه کنار هم باشیم و مخالف پیشرفت هیچ منطقه ی نیستیم چه قائمیه چه غیر قائمیه، اما ملاک ما قانون است و باید در چهارچوب قانون باشد.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه امروز 7 اردیبهشت 97 این شهر با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان اظهار داشت: این جشن‌ها امسال با رعایت حدود الهی با شکوه‌تر از هر ساله برگزار شود.

وی با بیان اینکه گاهی می‌بینیم مراسماتی به اسم امام زمان (عج) برگزار می‌شود که هیچ سنخیتی با ایشان ندارد گفت: این مجالس نباید همراه با لهو و لعب باشد که قلب امام زمان را به درد می‌آورد.

امام جمعه کازرون با اشاره به نامگذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی افزود: بهترین حمایت، خرید جنسی است که کارگر ایرانی تولید می کند و هر جنس خارجی که بخریم ضربه زدن به کار و کارگر ایرانی است.

حجت الاسلام خرسند گفت: باید کیفیت کالا بالا برود، اما وقتی توجه کنیم به خرید کالای ایرانی، تولید کننده هم مجبور به ارتقای کیفیت کالاست. لذا بهترین حمایت از کارگر، خرید کالای ایرانی است.

وی ضمن گرامیداشت روز شوراها، روز ملی خلیج فارس، روز کار و کارگر، روز معلم و همچنین تجلیل از سربازان گمنام ولیعصر(عج) که نقش کم نظیری در تامین امنیت کشور دارند و همچنین تبریک روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: جوانان ما باید افتخار کنند که الگوی آنان در تقوا رشادت ایمان و اخلاص علی اکبر است

خطیب جمعه کازرون با اشاره به روز معلم اظهارداشت: معلمان عزیز حق حیات به گردن ما دارند، شالوده یک جامعه به آموزش و پرورش است، گرچه معلمی عام است و هرکسی تدریس می‌کند و آموزش می‌دهد معلم است.

 وی با تاکید بر اینکه باید قدر معلم را دانست، نه به صورت شعار، گفت: آیا زحمتی که یک معلم می‌کشد، از زحمتی که یک مهندس در شرکت گاز یا نفت می‌کشد کمتر است؟ نه تنها کمتر نیست، بلکه به مراتب بیشتر است، اما شما حقوق یک مهندس را در شرکت‌های خصوصی ببینید، سپس حقوق و مزایای معلم را نیز ببینید.

حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد. مدارس ما نباید برای کمترین برنامه شان بگویند پول و بودجه نداریم، می‌دانیم که دولت کمبود بودجه دارد، اما اگر جلو اسراف و تشریفات زائد را بگیرند می‌شود آموزش و پرورش را بهتر اداره کرد و به معیشت معلم بیشتر توجه داشت، لذا دولت و مجلس وظیفه سنگینی را برعهده دارد.

طرح تشکیل شهرستان جدید متوقف شد/ دیگر هیچ تجمعی نباید شکل بگیرد

امام جمعه کازرون با اشاره به روز تجلیل از سربازان گمنام ولی‌عصر(عج) و عزیزانی که در دستگاه های اطلاعاتی زحمت می‌کشند، گفت: یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا اینجاست که بعضی مواقع به قدری ضریب امنیت بالاست که سرمان را برای مسائل جزئی گرم می‌کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در خیلی از کشورهای دیگر می‌بینیم که افراد صبح که بیرون می‌روند، تضمینی نیست که تا شب به سلامت به خانه برگردند و این امنیت مفت و مجانی به دست نیامده است و نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی ما زحمت می‌کشند تا این امنیت به دست بیاید و وظیفه ماست که قدر این امنیت را دانسته و شکرش را با قدردانی از نظام جمهوری اسلامی ادا کنیم.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه قبل از هر چیز باید از شما مردم انقلابی، شهیدپرور و ولایت‌مدار کازرون تشکر کنم از اینکه به توصیه همه دلسوزان و این خدمتگزارتان توجه کردید و آرامش در مرکز شهرستان برقرار است گفت: شما مردم قابل تکریم و احترامید.

امام جمعه کازرون در ادامه افزود: مردمی که به خاطر برخی کم لطفی‌ها معترض بودند، ولی متانت خود را حفظ کرده و اجازه سوءاستقاده به دشمن را ندادید.

وی تصریح کرد: در اعتراضاتی که هفته قبل در میدان مرکزی شهر بود، رسانه‌های بیگانه به اختلافات دامن زدند، اما با هوشیاری و بصیرت مردم و مراقبت دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و مدارای نیروی انتظامی الحمدالله به کسی صدمه نخورد و درگیری پیش نیامد و مالی به غارت نرفت و خسارت مالی به کسی وارد نشد و کار هنجارشکنی صورت نگرفت. که البته جمعه هفته قبل بعضا شعارهایی نامناسب از سوی برخی داده می شد که خود مردم همراهی نکردند.

حجت الاسلام خرسند یادآور شد: این چند روز مردم با در دست داشتن پرچم‌های یا حسین، جمهوری اسلامی، تصاویر امام و رهبری و شهدا و آمدن به سمت روحانیت و نماز جمعه فارغ از اینکه شخص امام جمعه که باشد اعتماد خود را به این جایگاه نشان دادند. که برخی این وسط فکر می‌کنند امام جمعه بزرگ می‌شود و مقاصد غیرشرعی خود را مدنظر دارند.

وی افزود: در جلساتی که در تهران داشتم به تمام مسئولین عرض کردم که این مردم قابل تکریم هستند و چند روز آمدند و اجازه هیچ سوءاستفاده ای را ندادند. این جمعیت به تصمیم و عملکرد برخی مسئولین معترض بودند که اعتراض به‌حقی است که قانون آن را محترم شمرده است. این مردم آشوبگر و اخلالگر نبودند که مسئولان نیز به این نکته اذعان داشتند.

وی گفت: بنده با احساس غرور از داشتن چنین همشهریانی طبق وعده‌ای که داده بودم، از صبح شنبه تا شب پنجشنبه که در تهران بودم، در بیش از بیست جلسه و ملاقات شرکت کردم و حرف‌ها و خواسته‌های به‌حق شما مردم را به گوش مسئولان رسانیدم که البته صدای شما به گوش مسئولان رسیده بود.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه خواسته مردم این بود که یکی از مسئولان اظهار نظر کند، تاکید کرد: شاهد بودیم معاون اول محترم رییس جمهور که نفر دوم دولت است، در جلسه‌ای با حضور وزرا و استانداران اعلام کرد که دولت برای کازرون تصمیمی نگرفته و نباید بگذاریم مشکلات به چالش های سیاسی اجتماعی و امنیتی تبدیل شود. مدیر موفق کسی است که این چالش ها را در نقطه شروع حل کند. موضوع کازرون باید حل شود و نمی شود مردم هر روز به خیابان بیایند و عده‌ای بر این موج سوار شده و شعارهای خود را سر دهند، دولت درباره کازرون هیچ تصمیمی نگرفته است.

امام جمعه کازرون ادامه داد: قطعا این صحبت معاون اول برای دستگاه‌های اجرایی و وزارت کشور الزام آور است و موضع استاندار محترم که در جلسه‌ای با حضور جمعی از کازرونی‌ها، اظهار داشت که این طرح متوقف شده و باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد. بنده نیز در این پنج روز این دغدغه ها را منتقل کردم و برخی از این جلسات تا چندساعت به طول انجامید.

طرح تشکیل شهرستان جدید متوقف شد/ دیگر هیچ تجمعی نباید شکل بگیرد

وی گفت: با رییس مجلس شورای اسلامی پیرامون گلایههای مردم، و لزوم توجه بیشتر نماینده محترم به مشکلات حوزه انتخاباتی خود و پایان این وضعیت صحبت کردم. همچنین با رییس کمیسیون امنیت ملی و وزیر محترم اطلاعات، معاونین محترم وزارت کشور، برخی از معاونین و مسئولین قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز دیدار و گفتگو کردم.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه برخی در فضاهای مجازی سفر بنده را نمایشی عنوان کردند یا اینکه رفتیم علیه شهری دیگر بحث کردیم اینطور نبوده است، افزود: برای مشکلات کل شهرستان و بویژه دغدغه شما مردم کازرون بحث کردیم و گفتیم معیار قانون است.

امام جمعه کازرون گفت: همانطور که گفتیم این طرح با توجه به اینکه کارشناسی دقیق نشده بود، تا پشت در دولت رفته بود و طبق گفته وزارت کشور و استانداری از دستور کار دولت خارج و متوقف شده و مناطقی که مردم کازرون روی آن حساسیت دارند و به‌حق هم هست، مثل دهستان و منطقه دشت برم، دهستان و منطقه انارستان، و مناطق تاریخی و مذهبی که از اول جز طرح نبودند در آینده نیز در هر صورت جز کازرون باقی خواهند ماند.

وی افزود: اگر بنا باشد تقسیمی اعمال شود، این مناطق جزء کازرون خواهد بود و الان نیز جز کازرون است. اکنون نیز چیزی اتفاق نیافتاده که برخی می گویند تضمبن داده شود و تغییری در شهرستان کازرون داده شده است. بنابراین مناطق تاریخی، زیارتی مثل امامزاده سید حسین(ع) و بیشاپور و تنگ چوگان از اول جز این طرح نبودند. دو منطقه دشت برم و انارستان هم از اول جزء کازرون بوده و در آینده نیزدر هر صورتی جزء کازرون باقی خواهند ماند.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: بحث فرمانداری ویژه بوده که قبلا بحث کردم و از سال‌های پیش این را در خطبه های متعدد بیان کردیم و مکاتباتی هم از استان صورت گرفته و دید عزیزان در وزارت کشور برای این کار مثبت است و امیدوارم بزودی محقق شود.

وی در رابطه با خواسته مناطق قائمیه و بخشی از مردم کوهمره نودان گفت: ما تابع قوانین و مقررات کشور هستیم، البته ما این مناطق و مردم آنجا را جزء پاره تن خود می‌دانیم و دوست داریم همیشه کنار هم باشیم و در خطبه اول نیز عرض کردم که معیار برتری از نظر اسلام، تقواست، این تقسیمات کشوری برای مدیریت بهتر کشور است که حالا تا چه حد درست باشد، بماند. پس ملاک قانون است. حال اگر هم شهرستانی های ما در آن مناطق جور دیگری دوست دارند که البته یکسان نیز نیست، در قائمیه یکجور و در کوهمره نودان به یک شدت دیگری است، من نیز بنای بز مخالفت ندارم. اما می خواهیم بگوییم که تابع قانون هستیم. اگر در چارچوت قانون باشد، بعدا می توانیم پاسخگو باشم. قطعا ما مخالف پیشرفت هیچ منطقه‌ای نیستیم چه قائمیه چه غیر قائمیه.

امام جمعه کازرون گفت: در سفر خود به تهران پروژه هایی را دنبال کردیم که مربوط به کل شهرستان است. بنابراین این حساسیت ها باید فروکش پیدا کند، بحث حدود کازرون و مناطقی که روی آن حساسیت هست، قطعا برای کازرون حفظ خواهند شد. فارغ از این ما به قانون و مقررات کشور می سپاریم و قطعا قانون باید آنچنان که نوشته شده، اعمال شود تا موجب بدبینی مردم مناطق به هم نشود. که حالا عزیزان ما فکر کنند که کازرونی ها بدشان می آید که آنها توسعه پیدا کنند یا اینکه از پیشرفت و عمران داشته باشند ناراحت می شوند، که چنین چیزی نیست. لذا سعی کنیم این فضای صمیمی دوستانه و برادرانه بین مناطق شهرستان مثل سابق حفظ شود و دشمن سوءاستفاده نکند.

وی ادامه داد: توصیه من به تمام هم شهرستانی ها در مناطق مختلف این است که حفظ آرامش متانت و قانون مندی و سعه صدر و کنترل کردن احساسات و احساسی برخورد نکردن است. اگر دیدیم فردی به فردی در منطقه ای دیگر توهین می کند، آن را گسترش نداده و منتشر نکنیم و آن را به حساب همه مردم آن منطقه نسبت ندهیم. حتی اگر دیدید به شخص بنده حقیر که جایگاهی نیز ندارم توهینی شد، اشکال ندارد. بنده راضی نیستم کسی بخواهد به خاطر حمایت از من جواب بدهد. بنابراین با متانت باید برخورد کنیم تا از این مرحله عبور کنیم.

حجت الاسلام خرسند افزود: من در این سفر با کمک برخی نخبگان شهرستان در تهران که مسئولیت هایی داشتند، برخی مشکلات دیگر شهرستان را پیگیری کردم و چند جلسه نیز به آنان اختصاص دادم و قرار شد این جلسات ادامه داشته باشد. همچنین جمعی از نخبگان کازرونی تشکیل شده و بنده نیز شرکت کنم برای پیگیری بهتر مسائل شهرستان.

وی اضافه کرد: چون قطعی نیست وعده نمی دهم و به وقت اعلام می کنم، اما در رابطه با راه اندازی بیمارستان امام علی(ع) و تجهیز بیمارستان فعلی ولیعصر(عج) و تجهیز اورژانس، پتروشیمی کازرون، تونل محرم و سدنرگسی و جاده مواصلاتی توجه شده و کارگروهی در تهران تشکیل شود و این موارد را در وزارتخانه های مختلف پیگیری کنند و به فرعیات نباید زیاد بپردازیم که چیزی برای شهرستان حاصل نمی شود.

حجت الاسلام محمد خرسند در ادامه از سفر استاندار به کازرون خبر داد و افزود: در چند روز گذشته هم چند ملاقات خوب با استاندار محترم برگزار شده که ایشان هم وعده های خوبی دادند. دو هیئت در چند روز گذشته از استانداری، معاونت عمرانی و مدیران کل موثر استان از کازرون بازدیدهایی داشتند و همچنین معاونت محترم سیاسی امنیتی استانداری و مسئولین دیگر به کازرون آمدند. در جلسه ای نیز که در استانداری با حضور استاندار و برخی معاونین بود، ایشان وعده دادند که به احتمال زیاد در اواخر همین هفته که ایام مبارک نیمه شعبان است به کازرون خواهند آمد. که با وجود خواستن از وی برای آمدن به نماز جمعه، وی گفتند اجازه دهید که چند روز بعد با دست پر بیایم و به چند پروژه شهرستان بودجه ای اختصاص داده و قدمی برای رفاه بیشتر مردم شهرستان برداشته باشم.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: دیگر هیچ تجمعی نباید شکل بگیرد، چرا که قول پیگیری دغدغه‌ها را مسئولین داده اند و با دقت و کارشناسی های لازم، بحث تشکیل شهرستان جدید هم متوقف شده است. بنابراین امیدواریم هم مردم کازرون و هم شهرهای تابعه راضی باشند و آرامش خود را حفظ کنید و مراقب توطئه های دشمن باشید. رادیو بی بی سی و آمریکا و اسرائبل و سرکرده منافقین که دلشان برای ملت ایران نسوخته است. تمام جنایاتی که در این کشور رخ داده توسط اینها بوده، حال دلسوز مردم کازرون شده اند، دروغ می گویند. البته مردم کازرون با بصیرت و روحیه انقلابی شان مشت محکمی به دهن آنها زدند چرا که قصد دیگری آنان داشتند و مردم با آنان همراهی نکردند.

وی با تشکر از شورای تامین استان و شهرستان و مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی که وظایف خود را انجام دادند گفت: اینکه می گویم آرامش، خطاب به مسئولین نیز هست. تصمیم و اقدامات باید در جهت رسیدن شهرستان به آرامش باشد. تا کازرون نیز همچون گذشته بدرخشد و در تاریخ ماندگار باشد.

حجت الاسلام خرسند گفت: این اطمینان را می دهیم که مسئولین در استان و کشور دغدغه های مردم کازرون و قائمیه و  مناطق دیگر را شنیده اند و با همدلی شهرستانی آباد را شاهد باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: مجددا خودم و شما عزیزان را به رعایت تقوا سفارش می کنم. تقوا به نماز و روزه تنها نیست. امروز رعایت تقوا به این است که مراقب گفته ها و نوشته هایمان باشیم؛ چرا که نباید موجب تفرقه و اختلاف بشود و آرامش جامعه را بهم بریزد. اگر گله و مشکلی هم داریم از راه های قانونی پیگیری کنیم. بنده نیز به عنوان خدمتگزار شما و زبان گویای شما در خدمتتان خواهم بود و به این خدمتگزاری افتخار می کنم.


نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴