پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
خطیب جمعه کازرون خواستارشد:
نماز جمعه این هفته کازرون به امامت حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در مصلی نماز جمعه این شهر با حضور هزاران نفری جمعیت معترض کازرونی به طرح تفکیک این شهرستان برگزار شد

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، حجت الاسلام محمد خرسند خطیب جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه امروز 31 فروردین ماه 97 ضمن تبریک فرا به مناسبت رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: به فرموده امام خمینی (ره)، پاسداران برای اسلام خدمت می کنند و اگر سپاه نبود، کشورهم نبود. لذا پاسداران باید روحیات معنوی را در خود تقویت کنند چرا که تا این روحیه است نظام و مملکت ما از خطرات در امان خواهد بود.

وی همچنین با توجه به چهارم شعبان ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع) و روز جانباز و پنجم شعبان ولادت امام سجاد(ع) این مناسبت ها را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و شیعیان تبریک و شادباش گفت.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به 5 اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس خاطر نشان کرد: این حادثه نشانه لطف الهی به ملت ایران و انقلاب اسلامی بود. در مدیریت اوایل انقلاب نفوذی‌هایی همچون بنی صدر وجود داشت و همچنین دستگاه های امنیتی ما به رشد و بلوغ نرسیده بود، از طرفی نیز ارگان های نظامی همچنان آماده نبودند.

وی افزود: دشمن با پیشرفته ترین تجهیزات و نیروهای آموزش دیده برای آزادی گروگان های امریکایی، حمله‌ای نظامی در سرزمین طبس کردند. تا با فرود هلیکوپتر و هماهنگی با جاسوسان، گروگان ها را آزاد کنند. همه چیز طبق نقشه درست پیش رفت اما به گفته امام، شن ها مامور خدا بودند. وقتی آماده حرکت به سمت تهران بودند، فکر همه چیز را غیر از امداد غیبی که در اینجا شن ها بود را نکرده بودند و نقشه دشمن نقشه برآب شد. که البته تا به امروز نیز لطف الهی شامل این کشور بوده است.

امام جمعه کازرون با تاکید بر ضعف آمریکا نسبت به گذشته یادآور شد: آمریکا دیگر آمریکای آن زمان نیست، این را بدانید که از هر زمان دیگری ضعیف تر است. چنانچه تهدیداتی علیه سوریه کردند و چند موشک زدند اما تاثیری نداشت. چند موشک زدند تا حکام احمق عرب را بدوشند و در وقت مناسب آنها را ذبح کنند. کما اینکه پهلوی، مبارک، قذافی و صدام و دیگر نیروهای خود را ذبح کردند و دیر نخواهد بود که آل سعود و سران کنونی عرب را نیز ذبح خواهند کرد.

وی همچنین ضمن تشکر از ارتش جمهوری اسلامی به دلیل برگزاری مراسم باشکوه رژه گفت: در این مراسم شاهد بودیم که سلاح ها و موشک های جدیدی را به نمایش گذاشتند، ان شالله خداوند نیروهای نظامی ما را مورد عنایت خود قرار دهد.

همه کمک کنند تا فضای احساسی به فضایی معقول تبدیل شود

در ادامه حجت‌الاسلام خرسند پیرامون مسائل شهرستان کازرون بیان داشت: حقیقتا حرف ها و گلایه های فراوانی برای گفتن دارم. اما الان نمی خواهم به این حرف ها و گلایه ها بپردازم. اگر به نصیحت های بنده عمل شده و مشورت شده بود و به خیرخواهی‌ها توجه کرده بودند، وضعیت شهرستان به این حد نمی‌رسید.

وی اضافه کرد: اما امروز توصیه من به همه دلسوزان و همشهریان، حفظ آرامش و متانت است که توصیه اسلام، امام و مقام معظم رهبری است. در کشور ما دشمنان کمین کرده اند و نباید غفلت بورزیم. در مسایل داخلی نباید موجب غفلت از دشمنی دشمنان بشویم. دشمن می خواهد به واسطه همین مسائل جزئی سوء استفاده کند وگرنه شبکه های سلطنت طلب کی دلسوز مردم ایران و کازرون بوده اند. چرا عظمت های دیگر شما و یا حتی محسنات همین تجمعات را نمی گویند.

خطیب جمعه کازرون با تاکید بر اینکه دشمن در کمین است و باید مراقب باشیم، عنوان کرد: احساسات را باید کنترل کنیم. تقسیمات کشوری همیشه تنش هایی داشته، البته ما این بحث را اساسا ضرورت امروز نمی دانیم. آیا مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات ملی، قیمت دلار، مشکلات اشتغال و ازدواج با این تقسیمات حل می شود؟ چرا اولویت ها را گاهی گم می کنیم؟ این گلایه ماست. به جای اینکه بنشینیم برای رونق اقتصادی و عمرانی شهرمان برنامه ریزی کنیم، گرفتار این مسایل شده ایم.

وی اعلام داشت: قبلا هم عرض کردم هرکه را دیدید که تفرقه انگیزی می‌کند بدانید یا شیطان است و یا خود را اجاره شیطان داده است. حال که این بحث مطرح شده باید به حساسیت ها توجه شود. قبلا نیز عرض کردم که مرّ قانون رعایت شود. اما می‌بینیم گاهی رعایت نمی شود و روابط بر ضوابط می چربد.

خرسند با توصیه همشهریان به آرامش گفت: ما با آرامش می توانیم خواسته هایمان را دنبال کنیم. قانون باید رعایت شود و اگر طبق قانون شهری شرایط شهرستان شدن دارد، انجام شود. مردم کازرون و قائمیه خواسته هایی دارند و همه را دعوت به آرامش می کنم و کسی واکنش نشان ندهد. چنانچه بی تقوایی ها را می بینیم، اگر کسی را هرچند قبول نداشته باشیم نباید توهین و جسارت کنیم یا به مردم منطقه ای بی احترامی شود.

وی اضافه کرد: البته من خواسته مردم کازرون را قانونی می دانم و چون قانونی می دانم قول داده ام به گوش مسوولین برسانم و اینکار را خواهم کرد. لذا خواهش بنده این است که با توجه به اینکه کازرونی ها انقلابی بوده اند و تا به امروز نیز معضلاتی نداشته اند، خواهشم این است که اعتراضات امروز دیگر تمام شود، مسوولین نیز گوش شنوا داشته باشند و به خواست مردم توجه کنند.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به پیگیری های استانداری فارس بیان داشت: استاداری مکاتباتی با تهران داشته و ما نیز در حال دنبال کردن هستیم که البته باید دقت هایی صورت بگیرد و ملاحظه مردم کازرون بشود که البته قول داده اند که بشود. بحث فرمانداری ویژه، حد و حدود زیست محیطی، مذهبی و تاریخی شهرستان کازرون باید رعایت شود.

وی با توجه به کمین دشمن و سواستفاده از دغدغه های مردم گفت: در آشوب هایی که در دی ماه اتفاق افتاد، افرادی دستگیر شدند که از شهرهای دیگر با تحریک گروه‌های معاند آمده بودند که ما باید برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، این مضوع را مورد توجه قرار دهیم.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به رای 60 درصدی شهرستان کازرون به آقای روحانی اظهار داشت: این اعتراضات حرف شما مردم را به گوش مسوولین رسانده است. آقای رئیس جمهور محترم، مردم این شهرستان ۶۰ درصد به شما رای دادند، حرف این مردم را بشنوید. تدبیر به عمل است به شعار نیست، یکی از مصادیق تدبیر اینجا است.

وی با اشاره به تجمعات اخیر در کازرون گفت: این عصبانیت مردم تنها به خاطر تقسیمات نیست و مجلس نیز باید نسبت به دغدغه مردم راجع به نماینده محترمشان توجه داشته باشد. کارشناسان آمدند به خواست مردم توجه کرده اند، اما مواضعی عجله ای موجب این اتفاقات شد.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه هرکسی دلسوز شهرش است و نمی‌خواهد دشمن از این وضعیت سوء استفاده کند به این اعتراضات باید پایان دهد تا مسایل پیگیری شود، افزود: در هفته آینده نیز ملاقاتی خواهیم داشت که مسائل پیگیری شود و با تدبیر و صبر و حوصله شما مسئله حل شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم برادروار کنار یکدیگر زندگی کنیم و این خلاف آموزه‌های دینی و اخلاق عرفی است که توهین شود، اجازه ندهیم که در هر دوشهر، فضایی برای بی‌تقوایی ایجاد شود.

خرسند خواستار همکاری و همراهی مردم شد تا فضای احساسی به فضایی معقول و عقلایی تبدیل شود و افزود: بنده به عنوان خدمتگزار شما این مسائل را دنبال کرده‌ام و عرض کردم که گلایه‌هایم در جای خود و به وقت خود باقی است

امام جمعه کازرون از سعه صدر و همراهی نیروی انتظامی استان و شهرستان تشکر کرد و گفت: نیروی انتظامی نیز باید در صحنه باشد و رصد کند، ما با مردم مشکلی نداریم اما خدای نکرده ممکن است فردی که مریض است، اهداف سیاسی خود را دنبال و مطالب ساختار شکنانه گفته شود.

وی با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم آرامش به شهرستان برگردد، بزرگان و همه کمک کنند افزود: بنده عرض کردم وقتی کازرون می گویم، یعنی مردم کازرون و بخش مرکزی، چنارشاهیجان، کوهمره نودان، خشت، کنارتخته و کمارج و جره و بالاده.

خرسند گفت: اگر دادگستری در قائمیه زده شد، با پیگیری‌های بنده بوده و همچنین بخش بهداشت و درمان که با نامه نماینده و فرماندار وقت به دکتر ایمانیه زده شد اما دکتر گفت در صورت صلاحدید امام جمعه اینکار را می‌کنیم که به دلیل موافقت بنده مجهز شد و حوزه علمیه نیز از دیگر فعالیت های صورت گرفته ما در این منطقه است.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه خود شهر کازرون امروز مشکلات فراوانی دارد اظهارداشت: دو بیمارستان ناتمام داریم، تونل دیکانک از شمال شهر کازرون در آینده و تونل محرم باید مورد توجه قرارگیرد. جاده‌ها باید از نظر کمی و کیفی بهبود پیدا کند و از اینکه از جایی جاده عبور کند از تنگ نظری دست برداریم.

وی افزود: آرزوی ما باز شدن جاده بالاده به سمت کوهمره سرخی است و اینکه سد نرگسی که می‌تواند کشاورزی شهرستان و دریاچه پریشان را نجات دهد نیاز شهرستان است و اینها در فضای صمیمانه و محبت‌آمیز درست می‌شود، نه با توهین.

خرسند با بیان اینکه من به احساسات پاک شما درود می‌فرستم و خواسته‌های شما را به حق می‌دانم و هرجا هم مشکلی باشد می‌گویم، تاکید کرد: به حرف این خدمتگزارتان در پایان دادن به تجمعات تمکین کنید تا آرامش برگردد.

خطیب جمعه کازرون گفت: مسوولان استان و کشور نیز باید کازرون را ویژه ببینند و عرض کردم که مقام معظم رهبری بهتر از هرکس کازرون را شناخت، و در سفرشان به فارس به کازرون می‌آیند و می‌گویند من به کازرون بدهکارم.


نویسنده: سرویس سیاسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸