پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
به مناسبت آغاز سال تحصیلی:
به مناسبت آغاز سال تحصیلی، زنگ دانش آموز شهید با شعار دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز در گلزار شهدا به صدا در آمد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، زنگ دانش آموز شهید در اولین روز سال تحصیلی 97-96 با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمعی از مسئولین شهرستان کازرون و دانش آموزان دبیرستان شاهد حاج یداللهی در جوار گلزار شهدای این شهر نواخته شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با هدف پاسداشت یاد و خاطره ایثارگری شهدای دانش آموز آرمیده در بهشت زهرا(س) «زنگ دانش آموز شهید» به صدا در آمد.

حجت الاسلام و المسلمین خرسند، امام جمعه کازرون، طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم گفت: این شهدا بهترین روهروان امام حسین(ع) هستند، که هشت سال عزتمندانه مبارزه کردند.


خرسند افزود: ما به این شهدا بدهکار هستیم و امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون این شهیدان است، وگرنه وضعیت امروز ما از عراق، افغانستان و سوریه بدتر بود.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه شهدا برای دین و اعتقادات خود جنگیدند، گفت: باید به ارزش های دینی خود پای بند باشیم، چون تمام تلاش دشمن هدف قرار دادن جوانان با دام های اعتیاد، ماهواره، فضای مجازی و ... است که جوانان را دین گریز کنند.

وی ادامه داد: چون جوانی که در دام اعتیاد و ابتذال بیافتد، دیگر توان دفاع از کشورش را ندارد.

خرسند در ادامه با ذکر سجایای اخلاقی شهیدان و مثال زدن از شهید حججی و طلبه شهید مسرور گفت: ما باید با خدمت به خانواده شهدا و ارتباط با خانواده آنان بخشی از بدهی خود را به شهدا ادا کنیم. و نباید در جامعه نسبت به مسائل بی تفاوت باشیم.

در پایان این مراسم، دانش آموزان با غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و قرائت فاتحه، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشته و به زیارت آن ها رفتند.

نویسنده: ایمان مرتجز
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴