پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۳۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
تعداد بسیار زیاد مسافربرهای برون شهری در میدان اصلی شهر کازرون و مشکلات موجود در این زمینه سبب شده تا دود جولان مسافربرهای حومه شهرکازرون به چشم مردم برود.

به گزارش کازرون نما به نقل از رحیم زارع خبرنگار: بیکاری جوانان در سطح استان فارس  به ویژه در شهرستان کازرون سبب شده تا در چند سال اخیر مشاغل غیر متعارف و کاذب در این شهرستان بیش از دیگر شهرستان‌های استان خودنمایی کند.

وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی مردم به دلایلی مانند خشکسالی و رکود در بخش کشاورزی و تاثیر آن بر درآمد مردم سبب شده تا بسیاری از جوانان بیکار این شهرستان با هزار نوع قرض و قسط خودرویی ارزان قیمت خریده و راهی خیابان‌ها شوند.

چوب لای چرخ تاکسی‌های مجوزدار

در چند سال اخیر با افزایش فعالیت مسافرکش‌های برون شهری در اغلب خیابان‌ها و معابر اصلی کازرون از جمله میدان اصلی شهر (میدان شهدا) مسافربرهایی را می‌بینیم که بدون داشتن مجوز و هویتی مشخص اقدام به جابه‌جایی گسترده مسافران به مقصد شهرهای تابعه شهرستان کازرون می‌کنند.

البته واضح و مبرهن است که این مسافرکش‌ها از روی ناچاری و بیکاری تن به این کار داده‌اند. در حال حاضر در مرکز شهر کازرون رویت این موضوع که تاکسی‌های مجوزدار در خیابان‌های شهر بدون مسافر در حال تردد هستند و سواری‌های شخصی مسافران مسیرهای منتهی به خروجی‌های شهر را سوار کرده‌اند به امری عادی بدل شده است.

پای سخن مدیران حمل ونقل شهری

پیمان پیران، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کازرون با اشاره به اینکه مدت طولانی است که مسافربران شخصی از میدان مرکزی شهر٬ برای شهرهای اطراف مسافر می‌گیرند اظهار داشت: مسافرکش‌های برون شهری ایستگاه خود را به صورت غیرقانونی به میدان مرکزی شهر آورده‌اند؛ بارها مشاهده شده است که آنها به این موضوع بسنده نکرده و اقدام به جابه‌جایی مسافران داخل شهری نیز می‌کنند.

وی افزود: عدم اجرای مصوبه شورای اسلامی مبنی بر تشکیل سازمان حمل ونقل بار و مسافر سبب ضایع شدن حقوق نزدیک به 400 راننده تاکسی و اتوبوس در ناوگان حمل ونقل شهری شده است.

پیران گفت: ایستگاه تاکسی‌های برون شهری  بر طبق قانون بایستی در محدوده خروجی شهر باشد و البته با ساماندهی پایانه‌های مسافرکشی و نظارت می‌توان این معضل را که چهره میدان اصلی شهر را مخدوش کرده، برطرف کرد.

مدیرعامل اتوبوسرانی کازرون افزود: امید است تا مجموعه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی بر این موضوع نظارت لازم و کافی را داشته باشند و با مسافرکشان شخصی در میدان شهدا برخورد قاطع انجام دهند.

مسافربرهای برون شهری در کازرون جولان می‌دهند

قانون چه می‌گوید؟

بر اساس آیین نامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه، شهرداری برای انجام وظایف مدیریتی خود در حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهر و حومه می‌تواند با توجه به شرایط شهر و تشکیلات حمل و نقل خود در شهرهای با جمعیت بیش از یکصدهزار نفر، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و سازمان مدیریت حمل و نقل بار و در شهرهای دارای سازمان حمل و نقل همگانی، مدیریت حمل و نقل مسافر و مدیریت حمل و نقل بار در سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری و در سایر شهرها مدیریت حمل و نقل و مسافر تاسیس کند

سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر با رعایت قوانین و مقررات یاد شده می‌تواند از ادغام سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی ودر صورت وجود قطار شهری به وجود آید.

در ادامه این قانون آمده است: مجوزی برای اشتغال به حمل بار و مسافر توسط شخص حقیقی واجد شرایط تحت پوشش شرکت حمل و نقل برای مدت، خدمت، مسیر و محدوه معین، طبق این آیین نامه و سایر مقررات مرتبط، توسط شهرداری صادر می‌شود

همان‌گونه که در قانون اشاره شده است، تشکیل مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر یکی از راهبردهای اساسی ساماندهی وضعیت حمل ونقل شهری است. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در کازرون حاکی از آن است که اساس نامه تشکیل مدیریت حمل‌ونقل به تصویب شورای اسلامی شهر نیز رسیده است و بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظف به همکاری و انجام هماهنگی‌های لازم با شهرداری برای اجرای وظایف مقرر در این آیین‌نامه هستند

به نظر می‌رسد مدیریت شهری کازرون برای ساماندهی مسافربرهای برون شهری چاره‌اندیشی نکرده و به برنامه‌ریزی منسجم نیز نرسیده‌اند، چاره‌ای که بتواند نان این رانندگان زحمت‌کش را آجر نکند و از طرف دیگر نیز نمک به زخم تاکسی‌داران دارای مجوز نپاشد.

نویسنده: رحیم زارع
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سراج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
وقتی بیکاری اومد، همه این مسائل پشتش میاد.
اگر واقعا مسئولین بخوان یه فکر اساسی بکنن، باید دنبال یک انقلاب صنعتی و اقتصادی در کشور باشن تا زمینه وجود چنین بحرانهایی از بین بره. وگرنه مردم برای سیرکردن شکمشون، مجبورن که چنین کارهایی بکنن.
اگه واقعا دنبال رفع مشکلید، این دانشگاه آزاد و پیام نور و علمی کاربردی که دکان مدرک فروشی هستن، تعطیل کنید. تمام جوانها، با لیسانس و فوق لیسانس، بیکار دارن میچرخن. خیال کردین دست هر جوان یک مدرک بدین، شاهکار کردین؟؟؟
نه داداش!!! جوانها کار میخوان، درآمد میخوان. تا ازدواج کنن و تشکیل خانواده بدن و به سازندگی جامعه کمک کنن. مدرک به چه درد میخوره؟؟؟
مدرک تو کشور ما یعنی کاغذپاره.
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
فقط شهر ما نیست که اینجوریه، خیلی از شهرها همین مشکل رو دارن. شما فقط یه سر به بوشهر در دو قدمی ما بزن. تمام ماشین های شخصی، مسافرکشی میکنن. این مسائل ناشی از بیکاری و نبود شغل و درآمد پایدار و مکفی هست. جوانی که درس خونده، سربازی رفته، الان میاد تو بازار کار میبینه هیچ کار مناسبی پیدا نمیشه، به ناچار به شغلهای کاذب روی میاره.
شاید در این باره چیزهایی شنیده باشین، تعدادی از فارغ التحصیلان برتر رشته شیمی در کشور، به علت نبود شغل مناسب و درآمد کافی، متاسفانه کارگاه های زیر زمینی ساخت مواد مخدر صنعتی مثل شیشه، راه اندازی کردن و از این راه ارتزاق میکنن. یعنی دانششون رو برای تخریب جامعه به کار گرفتن. چون از بیکاری رنج میبرن.
بیکاری فقط یک مشکل نیست. بیکاری مادر تمام مشکلات، بلایا و بحرانهای اجتماعی و اخلاقیه. اگر فکری براش نکنیم، بنیان کشور رو نابود میکنه. یک فرد بیکار دارای زمینه اعتیاد، فساد اخلاقی، جرم و جنایت هست. مسافرکشان شخصی، یکی از هزار مشکل ناشی از بیکاری هستن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
واقعا تعجب میکنم. این همه مشکل تو این شهره، اونوقت گیر دادیم به چه چیزهایی!!
شما فقط عصرها و شب ها، یه سر به بوستان رفیع قسمت انتهای اون بزنید، علنا مواد مخدر توزیع میکنن. تو تاریکی اون قسمت از پارک، مشروبات الکلی می خورن. اینها مشکل نیست؟
سرمون رو نکنیم زیر برف. نباید گزینشی با مشکلات برخورد کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰