پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
فرمانده سپاه ناحیه کازرون در نشست خبری عنوان کرد:
به مناسبت فرا رسیدن سالروز گرامیداشت دفاع مقدس و دهه اول محرم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون طی نشستی با خبرنگاران، برنامه های هفته دفاع مقدس را تشریح نمود.

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، این نشست که با حضور اصحاب رسانه و سرهنگ شهرام افشاریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در سالن جلسات فرماندهی این نیرو برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، سرهنگ افشاریان ضمن خیر مقدم به مدعوین و گرامیداشت سالروز دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت دهه محرم طی سخنانی عنوان داشت: تقارن دو مناسبت دفاع مقدس و محرم را به فال نیک می گیریم؛ چراکه این دو مناسبت مهم و ارزشی در تاریخ دنیا به ثبت رسیده است و تقارنی است که هم جنبه معنوی و هم جنبه فرهنگی دارد و ان شاءالله با برنامه هایی که در این ایام اجرا خواهد شد یاد و نام و خاطره شهدا بیشتر از همیشه جلوه گر می شود.

اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و مذهبی در هفته دفاع مقدس و محرم

فرمانده سپاه کازرون همچنین 1100 شهید شهرستان را نماد بزرگی خواند و خاطر نشان کرد: با وجود این شهدا مشخص می شود که مردم شهرستان کازرون در دوران دفاع مقدس همه درگیر بوده اند. عده ای در نقاط مرزی، عده ای در پشت جبهه و عده ای دیگر در خط رزم از میهن خویش دفاع کرده اند. پس باید بدانیم که این افتخارات نسل به نسل ادامه خواهد داشت و در حال حاضر شهدایی داریم که هم سن حضرت علی اکبر امام حسین(ع) و حضرت قاسم هستند.

فرمانده سپاه کازرون در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: هیچ راهی جهت مقابله با این تهاجم محکم تر از کار فرهنگی قوی نیست به طوری که به فرموده مقام معظم رهبری جنگ گنج است و باید مسائل مهم جنگ از جمله رشادت دلاورمردان را از آن استخراج نمود.

اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و مذهبی در هفته دفاع مقدس و محرم

این مقام مسئول همچنین در خصوص برنامه ایام محرم خطاب به سخنرانان مجالس روضه و دعا تاکید کرد: سخنرانان سعی کنند با توجه به تقارن دو مناسبت ملی و مذهبی در گوشه ای از سخنرانی خودشان حتما یادی از شهدای دفاع مقدس و رشادت و دلاوری های رزمندگان داشته باشند تا فرهنگ عاشورا پررنگ تر شود. لذا ما در این خصوص سعی کرده ایم با توجه به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید پیشکسوتان و سخنرانانی  در زمینه دفاع مقدس را به مدارس اعزام کنیم تا جهت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و قیام عاشورا سخنانی جهت دانش آموزان مطرح کنند.

افشاریان در خصوص برنامه هفته دفاع مقدس به خبرنگاران گفت: به دنبال بزرگ نمایی و آمار نیستیم به طوری که امسال سعی کرده ایم در هر منطقه از شهرستان کازرون یک برنامه سنگین داشته باشیم که جمعا در کل شهرستان بیش از 500 برنامه درخصوص محرم و دفاع مقدس داریم که ان شاءالله در 31 شهریور شروع هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح و اقتدار بسیج و سپاه رقم خواهد خورد. در بحث فرهنگ و هنر و هنرمند یک نمایشگاه بزرگی با عنوان کوچه های بی پلاک به مدت یک هفته داریم که هم فرهنگ اهل بیت و هم فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا در کنار نمایشگاه نمایانگر است .

اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و مذهبی در هفته دفاع مقدس و محرم

این مقام مسئول در خصوص برگزاری آئین گرامیداشت یاد و نام شهدای شهرستان نیز خاطرنشان کرد: ما کوچه هایی در شهر کازرون داریم که با تقدیم نمودن 18 شهید و یا 12 الی 5 شهید درخشش خاصی دارند و جهت جلوه دار نمودن این کوچه ها آئینی را تحت عنوان کوچه باغ شهادت و یا همان آبروی محله اجرا خواهیم کرد. یعنی برنامه های اجرایی را در داخل کوچه با حضور مردم کوچه و مسئولین شاهد خواهیم بود تا بتوانیم پیام شهدا و رزمندگانی که در این کوچه ها روزگارانی داشته اند برای نسل های جوان و نوجوان ترویج دهیم .

سرهنگ افشاریان همچنین در خصوص اجرای یک شب شعر و خاطره میان هنرمندان شاعر که شعرهایی در خصوص دفاع مقدس و حماسه سروده اند خبر داد و خاطر نشان کرد: دو فیلم محبوب و پر طرفدار با نام یتیم خانه ایران و ماجرای نیمروز در سالن هایی که برنامه داریم نیز اکران خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه شهرستان کازرون بیش از 9 هزار رزمنده داشته است، برنامه ای دیگر تحت عنوان عصر خاطره ها با همکاری امام جمعه محترم در مکتب زهرای کازرون در این ایام خواهیم داشت.

اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و مذهبی در هفته دفاع مقدس و محرم

فرمانده سپاه ناحیه کازرون در خصوص برگزاری اولین یادواره شهید مصلحیان که جزء یکی از شهرداران شهید کشور محسوب می شود و هم تراز شهید باکری می باشد نیز عنوان داشت: این یادواره در مقابل شهرداری کازرون در فضای باز اجرا می شود و شاهد تحول بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

شهرام افشاریان در خصوص وضعیت تاسف بار بازار کازرون هم اشاره ای نمود و خاطر نشان کرد: بازار کازرون هم با تقدیم نمودن شهدای زیادی نقش به سزایی در دوران دفاع مقدس داشته است ولی در حال حاضر بسیار کمرنگ جلوه می کند که خوشبختانه ما با طراحی یک برنامه ای منظم موفق شده ایم با راه اندازی شورای فرهنگی مذهبی در بیش از 30 نقطه از بازار میان کسبه و هر نقطه شامل 3 الی 4 نفر، هویت اصلی و فرهنگی بازار را تا حدودی درخشان کنیم و برنامه ای در هفته دفاع مقدس تحت عنوان آبروی بازار داریم که قرار بر این است در محل کسب شهدای بازار یک یاد و خاطره ای از این عزیزان داشته باشیم.

در پایان فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون دیگر برنامه های این دهه را یکی تجلیل از شهدای مدافع حرم، برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان مادران پرچم دارا جنگ نرم  میان بسیج خواهران، یادواره علی اکبرها و قاسم های خمینی(ره)، اردوهای جهادی یک روزه در نقاط محروم، و... بیان کرد و در گوشه ای دیگر از سخنان خود در خصوص اردوهای جهادی از فرماندار محترم شهرستان کازرون آقای علوی و دیگر مسئولان کمال تشکر را به عمل آورد. 

نویسنده: علی گلچین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
ممنون میشم اگه فرمانده محترم سپاه یا امام جمعه محترم یا دیگر مسولین فرهنگی به سوال من پاسخ بدهند.
سالیانه هزاران هزار برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی در هر شهر انجام میشه، هزاران هزار شعار فرهنگی مذهبی روی دیوارها نوشته میشه، هزاران هزاران مجلس دعا و عزاداری و مرثیه برگزار میشه، هزاران هزار مجلس بزرگداشت این گروه و اون گروه برگزار میشه، هزاران نفر با خوشرویی و بدرویی امر به معروف و نهی از منکر میشن و برای این فعالیت ها هزینه های کلانی از بیت المال مصرف میشه.
خب نتیجه ی این همه فعالیت بعد از نزدیک به نیم قرن چی بوده؟
اخلاقیات در جامعه نسبت به دوران ستمشاهی طاغوت بهتر شده؟
دزدی و جنایت کمتر شده؟
رشوه و اختلاس کمتر شده؟
دروغ و ریا کاری کمتر شده؟
کمک به همنوع بیشتر شده؟
معتاد کمتر شده؟
چی شده؟ من هر چی فکر کردم دیدم وضعیت اخلاقی در جامعه، بهتر که نشده هیچ، بدتر هم شده. فکر کنم داریم اشتباه میزنیم داداشای گلم.
اگه اشتباه میگم، تاثیرات این فعالیت های فرهنگی و مذهبی رو بگید تا بلکه من هم روشن بشم.
ممنون از پاسخ شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸