پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

پیشرفت تکنولوژی و تغییرات روزمره ی آن باعث شده است پدیده های مختلف به صورت دو سویه و گاه چند سویه با پدیده های دیگر در ارتباط باشند؛ به گونه ای که تصمیم گیری در مورد یک پدیده نیازمند نگرش تخصصی و چند بعدی به آن می باشد تا تجربیات تلخ حاصل از آزمون و خطا که حاصل تک بعدی نگریستن به مسائل پیش روی انسان ها در جامعه می باشد به حداقل کاهش یابد. دستیابی به توسعه ی پایدار هر شهر نیز نیازمند بهره گیری از تصمیمات علمی برگرفته از معیارهای علمی و بومی سازی آنها متناسب با شرایط اقلیمی می باشد تا تصمیاتی که اتخاذ می گردد حاصل پایش و کنکاش چند جانبه متخصصان در پدیده ها مختلف باشد که چنین تصمیماتی از تشکیل کارگروه های تخصصی شامل فارغ التحصیلان هر حوزه می باشد.

به عنوان مثال از وظایف کلیدی مسئولان شهری بررسی و شناخت کمبودها، نيازها و نارسايي های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهر خود و تهيه طرح ها و پيشنهادهاي اصلاحي و راه حل هاي كاربردي در اين زمينه‌ها جهت برنامه‌ريزي و ارائه آن به مقامات مسئول استانی و کشوری ذيربط می باشد که با ایجاد کارگروه متشکل از اساتید، متخصصین و باتجربه های مرتبط به هر حوزه می توان به این امر دست یافت. به همین جهت مسئولان شهری برای تصمیم گیری در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی نیازمند تصمیمات تخصصی و علمی می باشند تا با تصمیم گیری مبتنی بر تحلیل فرصت ها و تهدیدهای هر حوزه بتوان شرایطی را ایجاد کرد و توسعه‌ای را برای جامعه به ارمغان آورد که نیازهای کنونی را بدون آنکه توانایی نسل های آتی را به مخاطره بیافکند برای جامعه تامین ‌کند و آینده ای را خلق کنند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

برای نمونه البته از بین نمونه های بسیار، در شهرستان کازرون که اقتصاد مبتنی بر کشاورزی دارد نیاز شدید به احداث و راه اندازی کارخانه های تبدیلی و تکمیلی محسوس است. هرچند شهرستان کازرون یک شهرستان کشاورزی است، اما این کشاورزی معیشتی است و اقتصادی نیست. لذا با جلب حمایت و همکاری سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان در جهت احداث و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی تولیدات و محصولات کشاورزی می توان بازار خوب و مناسبی در این خصوص داشته باشیم که موجب رشد اقتصادی و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان می شود چرا که استان فارس و شهرستان کازرون دارای ظرفیت، پتانسیل و توانمندی بسیاری در تولید محصولات و کالاهای مختلف است همچنان که پنیر که یک روزی وارداتی بود امروزه استان فارس به کشورهای آسیای میانه صادرات دارد.

بنابراین برای توسعه فعالیت های اقتصادی و رشد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با وجود کشاورزی در منطقه کازرون حمایت جدی و دلسوزانه مسئولان شهری از جمله اعضای محترم شورای اسلامی و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی را می طلبد که با جذب سرمایه گزاران بخش خصوصی علی الخصوص همشهریانی که به دلیل عدم حمایت از طرف مسئولان شهرستان ترجیح داده اند در شهرستان های همجوار اقدام به سرمایه گزاری نمایند، بتوان عدم وجود بودجه کافی دولتی که مهمترین دلیل عدم اجرای طرح های گوناگون اقتصادی و صنعتی یا به سرانجام نرساندن طرح های نیمه کاره در سطح شهرستان عنوان می شود را تا حدودی مرتفع کرد.

 

* کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی (eMBA)

نویسنده: محمدهادی شیبانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳