پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۳۴۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
فوری:
بیات پور مدیرکل دفتر شورا و شهرداری های استانداری فارس با ارسال نامه ای به فرمانداری کازرون، حسین موحدیانی شهردار منتخب شورای شهر کازرون را حائز شرایط مصرحه در بند "ب" شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب شهرداری ندانست.

به گزارش اختصاصی کازرون نما براساس گزارش دریافتی، در حالی که بند "ب" شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب شهرداران تاکید دارد شهرداران انتخابی می بایست حداقل ۵ سال سابقه مدیریتی در امور شهرداری و شهری داشته باشند. انتخاب شهردار جدید کازرون به دلیل عدم احراز شرایط این بند (حداقل پنج سال سابقه مدیریت امور شهری) در پرده ابهام قراردارد.

از طرفی محسن روزبهی رئیس شورای اسلامی شهر کازرون این امر را به معنی رد صلاحیت اجرایی حسین موحدیانی ندانسته و تاکید می کند که چندین شهردار منتخب در سطح استان فارس دارای چنین شرایط ویژه ای بوده و صلاحیت اجرایی این قبیل شهرداران در کمیته ای ویژه در استانداری مورد بررسی و تایید قرار می گیرد.

استانداری فارس حسین موحدیانی را حائز شرایط بند

وی اظهار داشت: فرایند فعلی انتخاب شهردار کازرون امری طبیعی و براساس بخشنامه وزارت کشور و رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری می باشد.

روزبهی تاکید کرد: سوابق اجرایی ذکر شده در قانون انتخاب شهرداران قابل تفسیر بوده و در صورتی که هر کدام از شهردارهای منتخب در بررسی اولیه حایز این شرایط نباشند، قطعا شرایط در کمیته ویژه استانداری بررسی می گردد. بر همین اساس وی این امر را به معنی رد صلاحیت شهردار منتخب ندانست.

روزهای آینده مشخص خواهد کرد آیا حسین موحدیانی که به رغم نداشتن سابقه اجرایی، اما با رای قاطع شورای پنجم به عنوان شهردار کازرون معرفی گردیده است از فیلتر کمیته ویژه استانداری عبور خواهد کرد و سکان شهرداری سومین شهر پرجمعیت استان فارس را به دست خواهد گرفت؟ یا شورای پنجم باید به فکر انتخاب گزینه ای دیگر باشد.

گفتنی است: بند ب شرایط انتخاب شهرداران که بنا به استناد آن شهردار منتخب کازرون هنوز حایز شرایط آن نگردیده عبارت است از:

ب- حتی المقدور متاهل و دارای حداقل ۲۵ سال سن و ۵ سال سابقه اجرایی مرتبط با امور شهرداریها (تشخیص همترازی مدیریت و نیز تجربه مرتبط در بخش دولتی و خصوصی برعهده وزارت کشور "استانداری" می باشد).

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
1
1
مدیر محترم کازرون نما . خواهشمند است این پیام را به اعضای شورای پنجم بگویید . { چرا نباید کسی شهردار کازرون شود که حداقل چند سالی در شهرداری سابقه اجرایی داشته باشد . ایا قحط الرجال است . کسی باید شهردار کازرون شود که تجربه بالایی در سمت شهرداری داشته باشد تا بتواند از پس مشکلات شهری براید.
حسین دوست دار کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
1
1
مدیر محترم کازرون نما . شما که با اعضای شورای پنجم در ارتباطیت به مردم بگویید که چرا شورای پنجم اصرار بر انتخاب این گزینه دارد . تخصص مهم است اما تجربه مهمتر
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
1
1
دلیلشان کاملا منطقیست ، ایشان هیچگونه تجربه مدیریتی ندارند و بعید میدانم بتوانند شهردار موفقی بشوند. تجربه های کاری هم که در رزومه عنوان کرده بودند، به درد شهرداری نمیخورد چون بعضی از آنها کاملا سوری هست مثل مشاوره ها و بعضی هم فقط نیاز به پول و تعداد سهام در یک شرکت دارد و فرد عملا کاری نمیکند فقط اسمش هست مثل رئیس هیئت مدیره و حتی در بعضی شرکت ها مدیرعاملی . فکر میکنم ایشون بیشتر به درد ناظم یه مدرسه میخوره. اونم مدرسه ابتدایی. البته این نکته هم قابل اشاره هست که ایشون که در حال حاضر حدود سی و نه سال سن دارند، تا سن حدود سی و یک یا سی و دو سالگی هیچگونه رزومه ای ندارند، یعنی طرف تا سی و چند سالگی نتوانسته برا خودش کاری دست و پا کند، حالا هوس شهرداری کرده است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
1
1
واقعا در همه پست ها و مناسب کشور این قانون لحاظ میشه یا فقط وقتی کار به کازرون و سپردن امور به خود فرزندان کازرون میرسد تیغ قانون و تبصره و ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت و........ دست به دست هم میدهند که فرزندان کازرون سر بلند نکنند؟؟؟؟؟؟
پس چطور آقا زادگان و افراد دارای ژن برتر یه شبه پست های بالا بالا میگیرند؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
1
قهرمان:
*ماده 71- وظایف شورای اسلامی شهر به شرح زیر است*

1- انتخاب شهردار برای مدت چهارسال .

تبصره 1- *شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید*

تبصره 2- شهردار نمیتواند همزمان عضو شورای شهر باشد .

تبصره 3 ( اصلاحی 4/8/1382 ) – نصب شهرداران در شهرها با جمعیت بیشتر از دویست هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می گیرد .

*شورای شهر براساس ضوابط و شرایط احراز صلاحیت شهرداران مندرج در آیین نامه مصوب این قانون ، شهردار مورد نظر خود را انتخاب می کند . وزیر کشور و استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند .*
*در صورتی که وزیر کشور یا استاندار ، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند ، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس می نماید @ در صورت اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و عدم صدور حکم شهردار@ ، موضوع توسط شورای شهر به هیأت حل اختلاف ذی ربط ارجاع خواهد شد .*

*هیأت مذکور @ ظرف پانزده روز @ مکلف به تصمیم گیری بوده و تصمیم آن هیأت برای طرفین ( وزارت کشور و شورای اسلامی شهر ) لازم الاجرا می باشد .* چنانچه در مدت مقرر ، هیأت حل *اختلاف نظر خود را اعلام ننماید ، نظر شورای شهر متبع خواهد بود و شهردار میتواند اختیارات قانونی خود را اعمال و اجرا نماید*

@ghahraman17
https://telegram.me/joinchat/Bq5J_D7s5fN97J1GtLBXTA
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
1
پاسخ به حسین آقا. سلام دوست عزیز، قحط الرجال نیست ولی تقریباً هیچ کدام از کازرونی هایی که تخصص مدیریتی و شهری دارند بدلایل زیادی حاضر به پذیرفتن مسولیتهای اینچنینی در شهر خودشون نیستند. آباد کردن شهری که منابع مالی و درآمدی کمی داره و در حال حاضر بدهکار هم هست به تفکر مدیریتی خلاقانه ای نیاز داره که با شرایط موجود بتونه درآمدزایی پایدار ایجاد کنه تا تحولی در شهر بوجود بیاره و مناسبترین منابع مالی پایدار در کازرون، میتونه اجرای طرح های فرهنگی و گردشگری و تفریحی باشه که مدبران متخصص کازرونی که در شهرهای دیگه مشغول به فعالیت هستند و جایگاه خاص خودشون رو دارند به این مساله واقف هستند که بسیاری از طرح های درآمدزای فرهنگیشون منوط به پذیرفتن شدن و احترام گذاشتن به تفاوت سلیقه ها و فرهنگ ها توسط مردم و دیگر مسولین است و پذیرفتن این مسولیت یعنی جنگی تمام عیار با مسولین و نهادهایی که خودشون رو فراقانونی میدونند و توقع دارند شهرداری بر اساس نظر اونا عمل کنه و این یعنی جلوگیری از اجرای اینگونه پروژه ها. پس تنها منبع درآمدی شهرداری به عوارض ساخت و ساز و فروش تراکم و ... محدود میشه که اونم کافی نیست. تازه این در صورتی هست که این درآمدها وصول بشه و با توصیه بزرگان شهر و زدوبندها کمتر نشه .
بنابراین متقاضیان متخصص تصدی این مسولیت کمتر میشن جز اینکه برنامه و هدف دیگری رو دنبال کنن مثل سؤ استفاده مالی و یا سیاسی .
اگر شما کسانی رو میشناسید که متخصص هستن و تمایل به پذیرش این مسولیت هم دارند همین جا معرفی کنید تا در صورت عدم تایید آقای موحدیانی ، شورا به اون گزینه ها هم فکر کنه .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
1
0
علتش مشخصه دیگه
چون ایشون شریک تجاری آقای ... و سایر دوستان هست ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
لطفا اینقدر تنگ نظر نباش
همین آقایونی که ازشون اسم بردی و کازرون نما سانسور کرد میتونستن سرمایشون رو ببرن شیراز و تهران
ولی وایسادن تو شهر خودشون و همینجا سرمایه گذاری کردن
کمی انصاف ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
1
0
با توجه به تغيير شهردار شيراز و به همراه آن شهرداران مناطق،،،ميتوان رايزني كرد و يكي از شهرداران اسبق مناطق شهرداري شيراز دعوت بكار گرفت(البته نياز به پيگيري هاي دلسوزانه دارد)،،همواره داراي كارنامه درخشان ميباشند،،
به نظر من بومي يا غير بومي بودن ملاك نيست،،كارآمدي و مديريت و تجربه مهمتر است
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
متاسفانه سالهاست حق الناس فراموش شده است! مردم را از صندوق های رأی ناامید نکنید! وقتی رأی آوردید نه دنبال منافع شخصی بلکه خیر همگانی مردم باشید!! عاقبت بی توجهی به مردم و حق الناس خوب فاجعه بار است!!
واقعا کازرون یک مدیر شهری توانمند و سالم ندارد! اگر واقعا یک مدیر شهری کازرونی که توانمند و سالم باشد وجود نداشته باشد و یا اینکه وجود داشته باشد توانایی مدیریت شهر داری کازرون را نداشته باشد باید به حال کازرون تأسف خورد!! و برای آینده نه تنها کازرون بلکه ایران نگران بود!!
شیرازی
|
United States
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
بنظرم کازرون مظلوم واقع شده مهندسی پاک فطرت رو شهردار قبلی شیراز بیارین کازرون تا شهردار بشه اون وقت میبینین چجور شهر تون آباد میکنه. مثل شهر ما شیراز ک ابادش کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸