پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
با حضور معاون استاندار فارس:
طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، فرماندار و روسای ادارات آبفا و جهاد کشاورزی شهرستان کازرون و برخی دیگر از مسئولین این شهرستان، در محل اجرای پایلوت طرح، از دستگاه كنترل كننده هوشمند ولو هاي كشاورزي با قابليت موتورايز و بهينه سازي الگوي مصرف آب رونمایی شد

به گزارش کازرون نما، در این مراسم که با حضور رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و عربی مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری استانداری فارس، فرماندار کازرون و روسای ادارت در محل اجرای پایلوت طرح در یکی از باغ های پشت گلزار بهشت زهرای این شهر صورت پذیرفت، مهندس محمدیاسین دیوانی به نمایندگی از مخترعین در مورد قابلیت های دستگاه و نحوه عملکرد و مدت زمان اجرای آن توضیحاتی داد و سپس توسط معاون استاندار از طرح رونمایی شد.

از دستگاه هوشمند کنترل ولوهای کشاورزی اختراعی جوانان کازرونی رونمایی شد

مهندس رحمانی معاون استاندار، پس از رونمایی از این اختراع جوانان کازرونی به خاطر تلاش این جوانان در جهت رشد و شکوفایی و خلاقیت در کشور تقدیر و تشکر کرد و قول مساعد داد که با حمایت از این طرح، این مخترعین بتوانند طرح را گسترش داده تا زمینه تجاری سازی آن فراهم گردد.

در ادامه این مراسم، یکی از باغداران کازرونی که هم اکنون از این طرح به صورت پایلوت و آزمایشی در باغ وی استفاده می گردد، پیرامون عملکرد این دستگاه هوشمند و کارایی آن گفت: با توجه به قابلیت دستگاه و تقسیم بندی مناسب آب توسط آن، به میزان زیادی مصرف آب در باغ کاهش یافته و دیگر نیاز به حضور وی جهت آبیاری در آن مکان نیست.

از دستگاه هوشمند کنترل ولوهای کشاورزی اختراعی جوانان کازرونی رونمایی شد

این باغدار همچنين افزود: با توجه به قیمت مناسب این دستگاه، خرید آن برای همه کشاورزان و باغدارن آسان می باشد.

گفتنی است: دستگاه "كنترل كننده هوشمند ولو هاي كشاورزي با قابليت موتورايز و بهينه سازي الگوي مصرف آب"

به شماره اظهارنامه: 139550140003013999 و شماره ثبت: 93090 به تاریخ: 1395/11/14 به نام مخترعین آن شامل: سجاد دهقاني، محمدياسين ديواني، مجتبي سعيدي مقدم و عباس باسره با طبقه بندی بین المللی: F16K 31/02 در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده است.

از دستگاه هوشمند کنترل ولوهای کشاورزی اختراعی جوانان کازرونی رونمایی شد

خلاصه اختراع:

هدر رفت آب يكي از مشكلات اصلي در بخش كشاورزي است. عدم كنترل صحيح در تقسيمات آب در بخش كشاورزي، آبرساني به باغ هاي كه از يك منبع آبي تغذيه مي شوند را متزلزل مي كند و تغيير در كم و زياد شدن ميزان آبرساني به آنها عوارضي در پي دارد. سيستم هاي قديمي، از نيروي انساني براي اين تقسيم بندي آب استفاده مي كنند كه بر اساس زمان استفاده هر باغ از آب، نيروي انساني اقدام به باز كردن شيرهاي مربوطه در زمان مشخص شده مي نماید كه به دليل خطاهاي انساني اعم از باز و بسته نكردن درست شيرها و بي توجهي در باز و بسته كردن زمان مناسب شيرها و يا گاها فراموش كردن در اجراي برنامه آبرساني باعث مي شد که آبرساني به برخي از باغات و يا زمين هاي كشاورزي كمتر و يا به بعضي ديگر بيشتر شود. از طرفي بي برنامه گي، هدر رفت و تقسيم ناعادلانه آب منجر به ضررهاي جبران ناپديري مي گردد.

از اين رو استفاده از سيستم هاي مكانيزه و هوشمند در بهينه سازي الگوي مصرف آب و اجراي برنامه دقيق در زمان بندي مصرف صحيح آب با حذف خطاي انساني و كاهش هدر رفت آب به خاطر بي برنامگي با توجه به كمبود شديد اين سرمايه مهم زندگي به چشم مي خورد. از اين طرح مي توان در حوزه كشاورزي، باغداري، آبياري فضاهاي سبز شهري كه بدون نياز به اپراتور ميتوان مديريت و كنترل شوند، استفاده كرد و شاهد روند رو به رشد الگوي بهينه مصرف در سطح كلان شد.

از دستگاه هوشمند کنترل ولوهای کشاورزی اختراعی جوانان کازرونی رونمایی شد

این سیستم با جایگزینی سیستم اتوماتیک و با حذف خطاهای انسانی این قابلیت را دارد که در زمانی که کاربر در ساعات مختلف شبانه روز اقدام به بستن دریچه های ورودی به مزارع مختلف می کند و گاهاً به علت عدم حضور به موقع در منطقه جهت آبرسانی به مزارع در ساعات تعیین شده و یا بستن دریچه، منجر به کاهش زمان آبدهی و یا افزایش آن به مزارع می شود و یا  میزان سهم مورد نیاز هر مزرعه در طول ماه و یا سال به میزان زیادی کم و یا زیاد می شود و عملاً محصول خروجی باغات و یا مزارعی که با میزان کمتری آب تغذیه شده اند با بهره وری نامناسبی روبه رو می شود، با تعیین نوع کشت به میزان مورد نیاز وتعریف شده برای آن کشت، آن را آبیاری نماید.

این طرح در باغها و مزارع، زمین های کشاورزی، آبیاری فضاهای سبز شهری که بدون نیاز به اپراتور می توان مدیریت و کنترل شوند کاربرد دارد

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
سلام عرض تبریک دارم خدمت دانشمند جهادگرجناب آقای دکتر دیوانی و تیم همراهشون. به امید تلاش بیشتر و اخبار بهتر در زمینه تکنولوژیهای نوین تر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴