پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
محمد بارونی؛
آری همه این امور زشت و ناپسند، واین تقلاهای بیهوده و ناصواب، که یاوران شیطان انجام می دهند به این علت است که آنان یاد خدا را فراموش کرده اند و دل هایشان از نور ایمان خالی شده است و از جهل و تاریکی ، و شیطان صفتی سرشار گشته است .
در فرهنگ لغت،  واژه ”شیطان ” را به روح پلید، خبیث و شریر، متمرد و نافرمان معنی شده است. به عبارتی شیطان به هر موجود آزاردهنده و منحرف کننده و طاغی و سرکش گفته می شود. این موجود پست و خبیث، ممکن است انسان یا غیرانسان باشد.
” ابلیس" نام آن شیطانی است که آدم ابوالبشر را فریب داد و اکنون هم با لشکر خود در کمین انسان هاست . بر اساس آیات قرآن، ابلیس از طایفه جن است، که مخلوق مادی است و از جنس فرشتگان نیست ، اما به خاطر عبادت های چندین هزار ساله اش، در صف فرشتگان قرار گرفته بود .
آنگاه که خدا انسان را آفرید و به فرشتگان امر کرد که در برابر انسان سجده کنند، همه سجده کردند، اما ابلیس نافرمانی کرد و گفت من از آتشم و انسان از خاک است . من از او برترم و در برابر او سجده نمی کنم و به خاطر همین سرکشی و طغیان گری، از درگاه رب العالمین رانده شد.
شیطان، از آن زمان سوگند یاد کرد که در کمین انسان ها بنشیند و آن ها را فریب دهد. او اکنون برای فریب انسان ها از ابزارهای متنوعی چون فریب کاری، شرارت، پنهان کاری، دروغ، اختلاف افکنی، قمار و شراب، تهمت و افترا ، اخلال گری ، اسراف و تبذیر، آراستن زشتی ها به زیبایی ها و سایر اعمال زشت دیگر استفاده می کند .
البته شیطان برای رسیدن به خواسته خود به تنهایی گام بر نمی دارد و برای این منظور از بین انسان ها یارگیری می کند . لذا قرآن در سوره مجادله آیات 19-14 آنانی که باعث گمراهی دیگران می شوند،  یاران شیطان ( حزب الشیطان ) معرفی نموده است .
یاوران شیطان آنانی هستند که طرح دوستی و رفاقت با کسانی می اندازند که مورد خشم و غضب پروردگار واقع شده اند . افرادی که از روی لجاجت به دستورات و قوانین دین اسلام پشت کرده اند و برای خاموش نمودن چراغ نورانی قرآن و اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند .
یاوران شیطان نه دوستدار مسلمانان و مومنان هستند و نه دل بسسته به غضب شدگان. آنان در هنگام بروز مشکلات و سختی ها ، نه مسلمانان را یاری می کنند و نه یار و یاور مغضوبین هستند. بلکه منافقانی هستند که هر لحظه به شکلی ظاهر می شوند و هرجا که منفعتی باشد، آنجا حاضر می شوند .
یاوران شیطان سوگند دروغ می خورند .آنان برای پوشاندن چهره زشت و نازیبای خود به سوگند های دروغ متوسل می شوند. قسم یاد می کنند که ما با مومنان و مسلمانان هستیم و نسبت به ارزش های دین مقید و پای بندیم ، اما دروغ می گویند.
یاوران شیطان سوگند های خود را سپری قرار می دهند تا مردم  را از راه خدا باز دارند . آنان برای رسیدن به نیت های شوم و زشت خود قسم یاد می کنند که یار و یاور مسلمانانند و هدفشان فقط اصلاح امور است ، اما این سوگندها فقط پوششی برای رسیدن به خواسته های خودشان است .
یاوران شیطان از همه توان و امکانات بهره می گیرند .آنان از همه ظرفیت های موجود از جمله سرمایه های اقتصادی و نیروهای انسانی برای رسیدن به مقصد ناصواب خود استفاده می کنند. آنان مانند رهبر خود ( ابلیس ) حسودند و از این که مسلمانان به مقام والای انسانیت ترقی نمایند حسادت می ورزند و برای جلوگیری از این ترقی و کمال انسان ها ، از هیچگونه بذل و بخشش در اموال و بهره گیری از اولاد خود ، دریغی نمی ورزند .
و عجیب این که یاوران شیطان روز قیامت هم در پیشگاه حضرت رب العالمین سوگند دروغ یاد می کنند. آنان چون در این دنیا با خدعه و نیرنگ ، و سوگندهای دروغ شخصیت شان شکل گرفته است، در آن جا هم به همین صورت برانگیخته می شوند. آن جا نیز قسم دروغ می خورند که هدف ما فقط اصلاح گری بود و برای هدایت انسان ها تلاش می کردیم. اما مکرشان نقش برآب خواهد شد.
آری همه این امور زشت و ناپسند، واین تقلاهای بیهوده و ناصواب، که یاوران شیطان انجام می دهند به این علت است که آنان یاد خدا را فراموش کرده اند و دل هایشان از نور ایمان خالی شده است و از جهل و تاریکی ، و شیطان صفتی سرشار گشته است . چون  هردلی که  از ایمان و نورالهی بی بهره و بی نصیب گردد، مسلما شیطان و شیطان صفتی آنجا لانه خواهد گزید . و چون شیطان در دلی لانه کند بر اعمال و رفتار صاحب آن دل مسلط گردد و او را به راهی خواهد برد که خود بخواهد و چنین صاحب دلی از اعضای ” حزب اشیطان"خواهد شد،  و قطعا از زیانکاران می باشد .
أُولئك حزْب الشَّيطان  أَلا إن حزْب الشَّيطان هم الْخاسرون
منبع : تفسیر نمونه – آیت ا...  مکارم شیرازی . ...
نویسنده: محمد بارونی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲