پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
امام جمعه بخش جره و بالاده :
خطیب جمعه بخش جره و بالاده : ايستادگى وسيله پيروزى است، منتها كسانى ‏كه مقاومت مى‏ كنند، بايد از خطرات مقاومت نترسند. اگر ترسيدند، در مقاومتشان اختلال پيدا خواهد شد و پيروزى به‏ دست نخواهد آمد و اين، آفت اغلب ملت ها و جماعات است كه وسط راه دچار ترس مى‏ شوند.

به گزارش کازرون نما ، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های مورخ ۲۰ مرداد ماه سال ۹۶ که با حضور با شکوه مردم ولایتمدار و شهید پرور و بصیر بخش در مسجد امام حسین (ع) بالاده برگزار شد در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی به مناسبت در پیش رو بودن روز 23 ذی القعده روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا (ع) از دور و نزدیک به ذکر فضائل و برکات و  آداب زیارت آقا امام رضا علیه السلام  پرداخت.

خطیب محترم جمعه بخش جره و بالاده در خطبه دوم  پس از توصیه به تقوای الهی و طلب مغفرت برای همه مومنین و مومنات بعد از اشاره به مناسبتهای مهم هفته آینده به تشریح و تبیین موارد ذیل پرداخت:

 شنبه 21 مرداد 19 ذیقعده : روز حمايت از صنايع كوچك

دوشنبه23 مرداد21 ذیقعده : پيرزوى قهرمانانه حزب‏ الله لبنان بر ارتش سر تا پا مسلح و جنايتكار رژيم مجعول صهيونيستى در جنگ 33 روزه (1385 ه ش / 2006 م)  روز مقاومت اسلامى

چهارشنبه 25مرداد 23 ذیقعده : روز زیارتی مخصوص حضرت امام رضا (ع) از دور و نزدیک

پنجشنبه 26 مرداد 24 ذیقعده : حماسه خونين پاوه (1358 ه.ش)

آغاز بازگشت افتخارآفرين اولين گروه آزادگان 8 سال دفاع مقدس به ميهن اسلامى (1369 ه.ش)

 1.فاجعه ‏باربودن وضع صنايع كوچك و متوسط:

يكى از كارهايى كه به‏ طور مشخّص مهم است در زمينه مسائل اقتصادى كه هم مسأله ركود را مى ‏تواند تا حدود زيادى علاج كند و هم مسأله اشتغال را، پرداختن به صنايع كوچك و متوسّط در بخش صنعت است. صنعتى كه وزير محترم صنايع هم در مجلس گفته است كه وضع صنعت فاجعه ‏بار است.

 امروز حدود شصت درصد از امكانات توليد تعطيل است؛ بعضى ‏ها به كمتر از ظرفيت كار مى‏ كند، بعضى ‏ها کلا كار نمى ‏كند؛ بايستى ما توليد را زنده كنيم، توليد را احياء کنیم  اين فاجعه بيشتر متوجّه صنايع كوچك و متوسّط است. احياء صنايع كوچك و متوسّط يكى از برنامه ‏هاى اساسى دولت بايد باشد؛ در اقتصاد مقاومتى اين يكى از اركان است. اين‏كه ظرفيّت هاى كارخانه ‏ها چند برابر كاركرد آن‏ ها است، يعنى خيلى زير ظرفيّت كار مى ‏كنند، اين جزو مسائلى است كه بايد به آن توجّه بشود.

2.درس جنگ ۳۳روزه راه پيروزى تنها در گرو مقاومت و نهراسيدن و توكل‏:

يك راز و سنت الهى‏

راه مقاومت و ايستادگى، تنها راه پيروزى است، راه ديگرى وجود ندارد، ولو مقاومت‏ كننده يك گروه كوچك باشد، ولو آن ‏قدرتى كه در مقابل آن مقاومت مى ‏شود، ارتش درجه يك دنيا باشد و از طرف آمريكا هم حمايت بشود. هرچه باشد، اين يك راز و سنت الهى است.

ايستادگى وسيله پيروزى است، منتها كسانى ‏كه مقاومت مى‏ كنند، بايد از خطرات مقاومت نترسند. اگر ترسيدند، در مقاومتشان اختلال پيدا خواهد شد و پيروزى به‏ دست نخواهد آمد و اين، آفت اغلب ملت ها و جماعات است كه وسط راه دچار ترس مى‏ شوند.

اگر آن گروه، ملت و جماعتى كه مى ‏خواهد مقاومت كند، از فقدان لذايذ زندگى، از فقدان حيات و از فقدان راحتى نترسد و ناراحت و آشفته نشود و پيش برود، بدون ترديد مقاومت با پيروزى همراه است. اين مقاومت وقتى با ايمان باشد، ادامه پيدا خواهد كرد. لذا مى‏ گوييم و هميشه گفتيم كه ايمان همراه با مقاومت، به دنبالش پيروزى است. مراد ما فقط ايمان دينى هم نيست؛ ايمان به هر اصلى. البته اگر ايمان دينى باشد، آن وقت خداى متعال وعده كرده است كه همه قوانين طبيعت و تاريخ در خدمت اين مقاومان قرار خواهد گرفت.

3.تنديس‏هاى استقامت‏:

روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، ميهن اسلامى شاهد حضور آزادگان سرافرازى بود كه پس از سال‏ ها اسارت در زندان ‏ها و اسارت گاه هاى مخوف رژيم بعث عراق، قدم به خاک پاک ميهن اسلامى خود گذاشتند. آزادگان، با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارهاى جسمى و روحى دشمنان ايستادند و روابط اجتماعى جامعه كوچك اردوگاهى خود را بر پايه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شكنجه ‏هاى مزدوران بعث هراسى به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى ‏ترين كسان به قضاى الهى بودند. اينان سينه‏ هايى فراخ ‏تر از اقيانوس داشتند كه از همه‏ جا و همه‏ كس بريده و به خدا پيوسته بودند، آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسيات رهايى يافته بودند.

 4.دولت دوازدهم و انتظارات مردم از آن‏:

مطالبات واقعى مردم بر اساس پيمايش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى‏:

بر اساس پيمايش سراسرى كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى انجام داده و مصاحبه حضورى با  ۱۴۹۰۶ نفر از افراد  ۱۵ سال و بالاتر ساكن در ۳۱ استان كشور كه به روش تصادفى انتخاب شده‏ اند، به دست آمده و داده ‏هاى آن جمع‏ آورى و پردازش شده است.

مهم‏ترين مطالبات مردم آشكار شده است. از مردم سؤال شده به نظر شما در حال حاضر مهم ‏ترين مشكل جامعه چيست؟

پاسخ‏ ها به ترتيب فراوانی به شرح ذیل بوده است:

گرانى و تورم، فقر و كمبود امكانات، مسائل و مشكلات اقتصادى، بى ‏عدالتى و تبعيض، اعتياد، مواد مخدر، دخانيات، كم آبى، بى‏ سوادى و فقر فرهنگى، كم‏كارى و مديريت غلط مسؤولان، معضلات اجتماعى، فساد،فساد اقتصادى، نقض قانون و بى قانونى، بالا رفتن سن ازدواج و طلاق، تجمل ‏گرايى و كمرنگ شدن ارزش‏ هاى مذهبى، بدحجابى، تحريم و مذاكرات هسته‏ اى، پارتى بازى، دروغ و دورويى، مسكن، مسايل سياسى، ناامنى و جرم، مشكلات جوانان، سلامتى و بيمارى، آلودگى آب و هوا و محيط زيست، بى‏ توجهى به درخواست ‏هاى مردم و...

اولويت اصلى از زبان مقام معظم رهبری :

در مراسم تنفيذ حكم حجت‌الاسلام حسن روحانى براى تصدى پست رياست جمهورى در دولت دوازدهم كه پنجشنبه برگزار شد، مقام معظم رهبرى به تبيين سه جهت ‏گيرى دولت آينده پرداختند و فرمودند: « پرداختن به مشكلات مردم به ‏ويژه مشكلات معيشتى و اقتصادى» به ‏عنوان اولويت اصلى، « تعامل گسترده با دنيا و ارتباطات وسيع با ملت ‏ها و دولت ‏ها » و « ايستادگى همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه ‏طلبان »

سه جهت‏ گيرى اصلى است كه بايد به‏ طور همزمان در دستور كار دولت باشد.

در حكم تنفيذ مقام معظم رهبرى فرموده بودند: «لازم مى ‏دانم  بار ديگر درباره ‏ى اجراى برنامه‏ ى اقتصاد مقاومتى و توجه ويژه به موضوع اشتغال و توليد داخلى تأكيد كنم

اولويت اصلى دولت دوازدهم از زبان رئيس جمهور:

هم‏چنين دکتر روحانى هم در سخنرانى خود در اين مراسم با اشاره به اين‏كه على‏ رغم قدم‏ هاى مهم برداشته شده توسط دولت يازدهم، هنوز وضعيت فقر و نابرابرى در كشور شايسته ملت و زيبنده جمهورى اسلامى نيست، هدف دولت دوازدهم را «ريشه‏ كن كردن كامل فقر مطلق از جامعه ايران» و «ايجاد نظام جامع تأمين اجتماعى» خواند و افزود: «رفع فقر در گرو ايجاد شغل است و ايجاد شغل و توليد ثروت، مستلزم سرمايه ‏گذارى ‏هاى گسترده و دسترسى به بازار و فناورى ‏هاى پيشرفته است

رئيس‏ جمهور، اولويت اصلى دولت دوازدهم را «افزايش توليد و اشتغال» دانست و گفت: «ما برنامه اقتصادى خود را بر مبناى سياست‏ هاى كلى نظام به‏ ويژه سياست ‏هاى اقتصاد مقاومتى و اصل ۴۴ و با هدف ايجاد يك انقلاب اقتصادى طراحى كرده ‏ايم

5.تحولات منطقه:

الف: حمله جنگنده های آمریکایی به منطقه الجمونه نزدیک مرز تنف ( مرز عراق و سوریه ) که تازه به دست حشد الشعبی آزاد شده بود که در این بمباران 40 رزمنده حشدالشعبی شهید که 7 عضو سپاه پاسداران ایران از جمله سردار حسین قمی هم جزو شهداء بودند و این بمباران فقط در حمایت از داعش و به قول هنری کسینجر مشاور امنیت ملی آمریکا حملات به منظور حفظ داعش برای جلوگیری از امپراطوری ایران در منطقه است .

ب : جنگ لفظی شدید بین آمریکا و کره شمالی و تهدید کره شمالی به حمله به جزیره گوام یکی از پایگاه های مهم نظامی آمریکا

ج : سنگین ترین و وحشیانه ترین قتل عام شیعیان افغانستان توسط داعش و طالبان در روستای میرزا اولنگ در ولایت سر پل و تیر باران 52 نفر و به اسارت بردن 47 دختر جوان شیعه

د : پیروزی های بسیار غرور آفرین حزب الله لبنان در بلندی های عرسال بر جبهه تکفیری النصره و بیرون راندن آنها از لبنان و پس گرفتن اسرای عزیز حزب الله و پیکرهای مطهر شهدا .

 ه : جنایت هولناک داعش در سر بریدن شهید قهرمان و الگوی مقاومت و ایثار شهید محسن حججی جوان 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان که با انتشار آخرین تصویر روضه کربلا را برای همه شیعیان روضه مجسّم کرد.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش جره و بالاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴