پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۲۵۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶
امام جمعه قائمیه:
امام جمعه قائمیه گفت: در کشور ما قانون فصل‌الخطاب است؛ یعنی حرف اول و آخر را قانون می‌زند و بحث شهرستان شدن قائمیه و کوهمره از مجاری قانونی پیگیری شده است و اگر مجاری قانونی تشخیص دادند این جا باید شهرستان شود، شهرستان می‌شود و کسی حق اعتراض و سنگ‌اندازی ندارد و ما در کنار برادران عزیزمان در شهرستان‌های همجوار زندگی می‌کنیم.

به گزارش کازرون نما از قائمیه ، حجت‌الاسلام حسین انصاری در خطبه نمازجمعه این هفته این شهر با اشاره به ۲۳ مرداد و پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان بر ارتش سرتاسر مسلح و جنایتکاران رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: حادثه پیروزی حزب‌الله لبنان به دنیا ثابت کرد که پیروز شدن و نجات در مقابل زورگویان و ستمگران تنها در مقاومت است و مقاومت فلسطین و حزب‌الله در میان جنبش‌های مقاومت همچون نگینی است که هر روز درخشنده‌تر از گذشته می‌شود.
انصاری با بیان اینکه آنچه که مسلم است هیأت حاکمه جدید آمریکا براى توجیه خروج خود از برجام به‌ دنیا بهانه‌تراشی می‌کند گفت: آمریکا به دنبال خروج از برجام با هزینه ایران است که قطعا این فرصت از سوى ما در اختیار این کشور قرار نمی‌گیرد و البته این به مفهوم حفظ برجام با هر هزینه‌اى نیست.
امام جمعه قائمیه گفت: در کشور ما قانون فصل‌الخطاب است؛ یعنی حرف اول و آخر را قانون می‌زند و بحث شهرستان شدن قائمیه و کوهمره از مجاری قانونی پیگیری شده است و اگر مجاری قانونی تشخیص دادند این جا باید شهرستان شود، شهرستان می‌شود و کسی حق اعتراض و سنگ‌اندازی ندارد و ما در کنار برادران عزیزمان در شهرستان‌های همجوار زندگی می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: اگر قانون صلاح و مصلحت شهرستان شدن را فعلاً نبیند ما همچون گذشته یکی از بخش‌های شهرستان کازرون هستیم و در فضای آرام با وحدت، برادری، برابری و همدلی در کنار مردم مومن و متدین دیار سلمان فارسی زندگی می‌کنیم. 
انصاری با تاکید بر آنکه باز هم تکرار می‌کنم در نظام ما قانون حاکم است و همه مردم باید خود را با قانون تنظیم کنند نه قانون را با خود، خاطرنشان کرد: بر فرض تشخیص دولت مبنی بر ارتقاء دو بخش به شهرستان باز هم محدوده پیش‌بینی شده شامل امامزاده سیدحسین و مجموعه بیشابور نیست و مردم و نماینده مردم در مجلس چشم طمع به محدوده مورد نظر مردم شریف کازرون ندارند و به حساسیت‌ها در تقسیمات کشوری احترام می‌گذارند.
وی متذکر شد: به مردم عزیز و ولایتمدار یادآور می‌شوم وکیل شما در مجلس شورای اسلامی جهت ارتقاء بخش به شهرستان تلاش شبانه‌روزی کرده؛ با هرگونه توهین به دیگران، تجمع‌های غیرقانونی و تهدید به بستن راه جنوب کشور زحمات نماینده عزیز را نقش برآب نکنید؛ چراکه هرگونه ناامنی و تشنج و جوسازی سیستم تصمیم‌گیری کشور را مختل و معطل می‌کند.
امام جمعه قائمیه خاطرنشان کرد: ردم ما با مردم کازرون رفت و آمد دارند، ازدواج کردند، جمعیت زیادی از همشهریان ما در کازرون زندگی می‌کنند، معاش و معاملات ما با آنها گره خورده است، هم‌وطنان ما در آنجا مسئولیت دارند و بلعکس برادران کازرونی از قدیم‌الایام تاکنون در شهر ما اشتغال ایجاد کرده‌اند، مشغول کار و کسب هستند و به ما خدمت می‌کنند.

این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: سرنوشت معیشت ما و آنها به هم گره خورده است و به همدیگر محتاجیم، حتی اگر شهرستان مستقل باشیم؛ پس تنگ‌نظر نباشیم. این اتحاد و برادری و مهربانی‌ها را نباید لکه‌دار کرد؛ هرگونه عملی که سبب توهین و جسارت و تحریم بازار شود و این رابطه برادری را سست کند محکوم است و دستگاه‌های امنیتی و قضایی قطعا برخورد قانونی و سخت می‌کنند.
خطیب جمعه قائمیه تاکید کرد: به خودم و مسئولین عزیز خطاب می‌کنم فراتر از مسئولیت و ساعت کاری به فکر مردم باشید، خواب‌ها را کم کنید، از مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزید، تفریحات را در کار ببینید و پاشنه‌های کفش را بکشید؛ چراکه این مردم زجرها کشیده و پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، لذا شایسته خدمتند و اگر مسئولین در خدمتگزاری به مردم کوتاهی کنند مورد خشم و غضب خدا قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/

 

نویسنده: ایمان احمدی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
3
2
با اهداء سلام به مسوولین محترم کازرون نما و امام جمعه محترم قائمیه امیدورام با همت والای شما و تلاش نماینده محترم شهرستان جناب استاد رضازاده شاهد تولد شهرستان کوه چنار باشیم تا مردم شهر کازرون هم اینقدر ناراحت حضور ما دهاتی ها در شهرشان نباشیم.اتفاقی که برای نوراباد افتاد و با جدایی از کازرون باعث رشد و تعالی اش گردید .خدایا بحق این ماه عزیز نماینده ما موفق شود این آرزوی دیرینه کوهمریایها وچنارشاهیجانی ها را براورده کند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
4
3
مردم کازرون به دنبال حق خود هستند . این مردم چنارشاهیجان هستند که باید قانونی عمل کنند . قانون می گوید هویت تاریخی و طبیعی یک شهر باید حفظ شود و به نظر مردم احترام گذاشته شود . دشت برم و امام زاده سید حسین و بیشاپور هویت کازرون هست و مردم دشت برم خواستار الحاق به بخش مرکزی هستند. حالا اگر شما قانونی هستید ، حق را به کازرون می دهید یا چنارشاهیجان.
برات
|
France
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
2
5
ما مردم کوهمره اگر نخواهیم تحت لوای چنارشیجون باشیم باید کی رو ببینیم. بابا ما گذشتیم از شهرستان شدن. از طلا بودن پشیمان گشته ایم/ مرحمت فرموده ما را مس کنید.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
3
وقتی مردم کازرون، فوج فوج دارن مهاجرت میکنن به شیراز و اینجا رو ترک میکنن، دیگه هر کسی به خودش اجازه میده که تز جدید بده.
پریشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
1
0
درست است که مردم منطقه باید به رشد مناطق به شهر و شهرستان روی خوش نشان بدهند لکن در صورتی این طرح ها موفق است که به رفاه مردم مستضعف روستاها حومه لطمه نزند
مثلا طرح شهر شدن بالاده و در نتیجه رفتن منطقه فامور زیر چتر آن مصیبتی برای مردم محروم آن روستاها درست کرده که نگو و نپرس. مردم چه لعنت ها که به خود نمی فرستند برای زیر بار این طرح رفتن .
حال تصور کنید مردم بیچاره از دشت برم و کلانی و ... برای امور اداری خود به جای کازرون رهسپار چنارشاهیجان شوند،چه مصیبتی خواهد بود
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
3
حقیقت اینه که دیگه کسی کازرون نمونده که بخواد برای شهر، دلسوزی کنه. بسیاری از کازرونی های اصیل و شاخص، مهاجرت کردن به شیراز، بوشهر، تهران و اصفهان.
کسانی هم که موندن اینجا، به دلایلی نمیتونن برن، وگرنه اونها هم رفته بودن.
عزیزان! سروران! مخاطبان عزیز! مردم بزرگوار کازرون!
کازرون امروز، هیچ نوع جذابیتی برای زندگی نداره. یه روز دلمون خوش بود به دریاچه پریشان، خشک شد- دلمون خوش بود به سرآب دختران، خشک شد- دلمون خوش بود به آب خیرات، خشک شد- دلمون خوش بود به هوای معتدل کازرون، تبدیل به هوای گرم و شرجی شد، دلمون خوش بود که کولر آبی داریم، الان بدون کولر گازی نمیشه زنده موند- دلمون خوش بود به کباب کازرون، شد ترکیب پیاز و سویا-دلمون به نبود ترافیک، خوش بود، ترافیک هم بهش اضافه شد.
اضافه کنید به همه اینها، نبود یک پارک درست حسابی با تمام امکانات، نبود یک سینمای فعال، نبود یک سالن تئاتر مناسب، نبود یک کتابفروشی با کتابهای تاریخی، ادبی، فرهنگی، مذهبی و ...-وضعیت شهرسازی و عمران شهری افتضاح-آسفالت خیابونها فاجعه-نبود واحدهای صنعتی بزرگ و اشتغالزا و مولد جهت اشتغال جوانان- نبود مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان جهت به کار گیری نیروی تحصیلکرده و نخبه دانشگاهی-نبود زیرساخت های حمل و نقل مدرن مانند فرودگاه و یا ایستگاه راه آهن- کمبود امکانات درمانی و معطل ماندن بسیاری از طرح ها، از جمله بیمارستان دانشگاه آزاد و ....
باور کنید قصد تخریب ندارم، واقعیتها رو گفتم. با این وضعیت، هیچکس حاضر نیست یک روز هم تو این شهر بمونه. کازرون با مهاجرت ساکنینش، داره هویت خودش رو از دست میده. منطقی باشیم. نمیشه فقط با آشکارده، مردم رو تو این شهر نگه داشت. خصلت ذاتی تمام انسانها، تمایل به پیشرفت و ترقی هست و مردم اینجا هم از این قاعده مستثنی نیستن. در هر صورت، مشکل اصلی شهر ما، جداشدن قائمیه و ... نیست، اگر چه که باید از شهر دفاع کرد. مشکل اصلی ما اینه که حتی نسل جوان کازرون و فرزندان این مردم هم انگیزه فوق العاده ای برای مهاجرت از کازرون دارن. فرزندم، دانش آموز یکی از دبیرستان های کازرون هست، میگفت هر سال، تعداد قابل توجهی از دانش آموزان، پرونده تحصیلیشون رو میگیرن و میرن شیراز و با فخر و مباهات هم از مهاجرتشون صحبت میکنن. این تفکر خطرناک، متاسفانه در بین نوجوانان و جوانان کازرونی هم نفوذ کرده و مثل موریانه داره بنیان این شهر رو تهدید میکنه. مشکل امروز کازرون اینه!!!!!!!
اگه در قسمتی از متن، از درون مایه طنز استفاده کردم، برای تنوع و رسایی مطلب بود و خدای نکرده قصد جسارت یا توهین به هیچ قشری نداشته و ندارم. تشکر از مدیریت سایت کازرون نما جهت انعکاس نظرات و دیدگاههای مردم از طریق کامنت ها.
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
2
کامنت (سعید) اگر چه بسیار تلخ و رنج آور هست، ولی بخشی از واقعیات شهر کازرون رو بیان میکنه که نمیشه اون رو انکار کرد. شهر ما که زمانی نه چندان دور، زبانزد مردم استان فارس بود و از سرسبزی، پرآبی و آرامش اون سخنها گفته می شد، این روزها اصلا حال خوبی نداره.
بی نظمی، نابسامانی اجتماعی، بیکاری، فقر فرهنگی ناشی از کمبود امکانات فرهنگی، اقتصاد ضعیف، مشکلات مدیریت شهری و ... باعث شده که انگیزه زندگی در کازرون، تا حد زیادی کم بشه. تعداد قابل توجهی از مردم، هر ساله با پایان سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها، بار سفر میبندن و شیراز رو برای ادامه سکونتشون انتخاب میکنن. در واقع فرار رو بر قرار ترجیح میدن.
دلم میگیره از اینکه بخوام چنین جملاتی رو به زبان جاری کنم، ولی شوق مردم برای مهاجرت از کازرون، نه تنها کم نشده، که در سالهای اخیر به مراتب بیشتر شده. کسانی رو میشناسم که خودشون چند سالی هست که رفتن شیراز و هر بار که کازرون میان، کلی از خوبیهای شیراز میگن و به نوعی، دیگر همشهریان رو هم ترغیب به ترک کازرون میکنن. آینده خوبی رو برای این شهر، متصور نیستم. کازرون نیاز به مسئولان بومی، دلسوز و پرکار داره تا بتونن به سرعت، عقب ماندگی های شهر رو تا حدی جبران کنن، ولی افسوس که این امر بیشتر به یک رویای شیرین شبیهه تا واقعیت!
غائله اخیر در مورد جدایی بخشی از شهرستان، نشان دهنده همین واقعیات تلخ و اسفبار است. این طرح چه اجرا بشه و چه اجرا نشه، مشکلات کازرون پابرجاست. مهاجرت وحشتناک و دسته جمعی مردم به شیراز ، بحران فزاینده ای رو در بلندمدت ایجاد میکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
2
0
درود بر امام جمعه محترم قایمیه . شهرستان شدن حق قانونی و شرعی امردم است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷