پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۴۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

با رصد منصفانه اظهار نظرها و مطالب منتشره از سوی موافقین و مخالفین پیرامون مسایل اخیر شهرستان، در می یابیم الحق و الانصاف از هر دو سمت موافقین و مخالفین منصف، مطالب و دیدگاه های قابل تاملی مطرح شده است که شایان توجه بایسته هستند. اما ناگفته نماند که متاسفانه می توان آشکارا رد پای برخی تحلیل های سطحی و سوء نظرها و اظهارات سخیف و تفرقه انگیز شهری روستایی و قضاوت های آمیخته به حقد و حسادت و سو گیرهای شخصی و بعضا سیاسی و ایرادگیری های بنی اسرائیلی را نیز مشاهده نمود که قاعدتا واکنش ها و تعبیر و تفسیر های خاص خود را در پی خواهد داشت.

بدون شک طرح مطالبات و خواسته ها از طرف شهروندان و به ویژه طرح مباحثی که در جهت احقاق حقوق شهرستان در همه زمینه ها، از مسئولین محترم در همه رده ها از سوی شهروندان صورت می گیرد ضمن اینکه فی الواقع حق ایشان است، خود از نشانه های نشاط سیاسی و اجتماعی محسوب می شود و به عبارتی نشان از سرزندگی سیاسی و اجتماعی و بلوغ سیاسی شهرستان ما دارد که می بایست همگان از وجود چنین فضایی بسیار خرسند و خوشنود باشیم و البته هستیم. بر همین اساس می طلبد که هم مسئولین محترم و هم فعالین و کنشگران سیاسی با بالا بردن سطح بردباری و تحمل خود و ارتقاء ظرفیت نقدپذیری خود، شرایط پیش آمده را به فرصتی برای ارتقاء سطح توسعه یافتگی سیاسی و اجتماعی شهرستان تبدیل نمایند.

برهمین اساس بسیاری از دوستان و فرهیختگان شهرستان دیدگاه های خود را پیرامون مسایل اخیر شهرستان مطرح نموده اند. اینجانب نیز دیدگاه علمی خود را در خصوص مسایل مطرح شده در قالب مقاله ای تحت عنوان طرح مباحثی پیرامون مسائل اخیر شهرستان قبلا انتشار داده و هم اکنون نیز در آرشیو جراید محلی از جمله روزنامه طلوع و نیز سایت کازرون نما قابل دسترسی است. در همین راستا و در جهت همراهی با نیک اندیشان مصلح و روشنگری برخی گفتنی هایی را به صورت موجز اشارت می کنم.

1- عموم مسئولین محترم و بویژه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی فرصت خدمت گذاری به مردم را قدر بشناسند و فراموش نکنند که فرصت ها همچون ابر بهاری می گذرند و لذا برادرانه توصیه می کنم، در استفاده از فرصت ها و موقعیت ها، و پیگیری مسائل مهم شهرستان اهتمام بیشتری نمایند.

2- متاسفانه در طول سالیان غلبه فرهنگ ایرادگیری آنهم از نوع بنی اسرائیلی آن، خود بهتر پنداری و ضعیف انگاری ناشی از آن، بویژه آن گاه که طرف مقابل به لحاظ پرهیز از پیچیده شدن موضوع و یا احیانا پرهیز از تنش های سیاسی و اجتماعی بویژه در موارد و مواقعی که فقط با جرقه ای قابلیت شعله ور شدن دارد و یا به هر دلیل موجه یا غیر موجه دیگر و البته در سایه ضعف و عدم اطلاع رسانی و آگاه سازی به موقع پیرامون اقدامات خود در چشم خلایق فردی ضعیف و ناتوان جلوه داده می شود، در شهرستان ما متاسفانه فضای قابلیت زا و انگیزشی کار و فعالیت را مشوش نموده و توان ها و فرصت ها، صرف بگو مگو های بی حاصل شده است و می شود.

3- متاسفانه نبود کانونی تصمیم ساز و تصمیم گیر که با نگاهی راهبردی راهکار های منطقی و عقلایی جهت گیری های مهم توسعه ای شهرستان را تبیین و ارائه داده و در خصوص مسایل و مهمات شهرستان چاره اندیشی کرده و راهکار ارایه دهد، باعث شده است در شهرستان ما در غالب اوقات تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، بعضا شتابزده و غیرهمه جانبه، همراه با سوگیری های قومی محلی اتخاذ و لذا به سرعت رنگ و بوی سیاسی و جانبداری قومی محلی به خود گیرد، و نتیجه اینکه سوء ظن ها بر نیت های خیرخواهانه سایه می افکند و زمینه ساز تقابل و مشاجرات می گردد. بویژه در هنگامه طرح مباحث مهم و سرنوشت ساز، همچنانکه پیرامون طرح موضوع تغییر در تقسیمات کشوری شهرستان در این روزها پیش امد، خلاء نبود این کانون خودنمایی می کند.

4- از منظرگاه علمی و ظرافت های مدیریت سرزمینی و نیز پیشبرد کم هزینه اقدامات توسعه ای می توان چنین انتظار داشت که مسئولین ذیربط در خصوص کم و کیف برنامه ها و طرح های توسعه ای خود، با اطلاع رسانی های به موقع و نیز ارتباط گیری های پی در پی با اقشار مختلف مردم به منظور ملاحظه بازخورد ها، به برطرف نمودن نگرانی های دلسوزان و رسیدن به اقناع عمومی، اقدام عاجل نمایند.

5- اگرچه گفتنش حتی به صورت سربسته تلخ است و البته غیر قابل کتمان و ناگفتنش نتوانم و صد البته با اطمینان که مایه نگرانی دوستداران اعتلا و پیشرفت شهر و دیارمان کازرون است، اما باید همچنان از بروز نشانه های واگرایی و عدم همراهی و عدم انسجام مدیریت توسعه در سطح شهرستان که حقیقتا دردی جانکاه و کهنه بوده و دود آن نیز مستقیما به چشم عموم مردم شهرستان رفته است اظهار نگرانی نمایم.

مع الاصف به گمانم در مقطعی که در آن قرار داریم ، گفتمان اعتدالی و اصلاحی که همگان را بر حقانیت و کارآمدی اش بر فائق آمدن بر مسایل مهم کشوری اتفاق نظر پیش آمده و با هوشیاری و هوشمندی سیاسی مردم در همراستا کردن مجلس و دولت بستر های مناسب همگرایی و هم افزایی ملی پیش امده انتظار نابجایی نخواهد بود که مسئولین محترم شهرستان ما نیز با ادراک ضرورت های توسعه ای شهرستان و فرصت شناسی در جهت بهره گیری از فرصت ها ی پیش امده هم افزا و همگرا تر در جهت رفع تنگنا ها و مسائل و مشکلات مهم مردم شهرستان در ابعاد مختلف اهتمام ورزند که در این صورت به طور قطع و یقین مستظهر به عنایات الهی و حمایت های قاطبه مردم خواهند بود. ان شاء الله.

*دانشیار دانشگاه زابل

نویسنده: دکتر غریب فاضل نیا*
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
9
1
آقای فضل نیا سلام
کاکو ما نفهمیدیم شما کدوم بری هستید
بخدا ما مردم کازرون صغیر نیسیم که شما برامون تعیین تکلیف کنین و متیل بگین
موضع خودت تو جریان شهرستان شدن چنار شیجون چنن کاکو
ای حرفای که میزنین و ای نصیحتا بومون هم می تونه بگه
میخوی بگی شمام هسین. باشه سی ما محترمین ولی ما صغیر فرض نکن و از موضع بالا با ما حرف نزنین
موفق باشین
پاسخ ها
غریب فاضل نیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
با سلام
اینکه می فرمایید کدام بری هستید. بنده یک معلم دانشگاه هستم و همواره مدافع حقوق عموم مردم. در خصوص مسایل اجتماعی و علمی همواره نگاه علمی دارم - در خصوص تقسیمات کشوری مقاله مبسوطی نوشته ام که در آرشیو همین سایت کازرون نما می توانید ببینید. این هم لیبک آن:
http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/3768/تأملی-در-مسایل-اخیر-کازرون
- به لحاظ سیاسی بنده با افتخار به عنوان یک فعال سیاسی شناسنامه دار و در خط و مشی اصلاح طلبی هستم.
- طرز بیان شما نشان می دهد که انگاریا پدرتان در نصحیت شما کوتاهی کرده و یا خود شما چندان نصحت پذیر نبئده اید.
- بنده کوچک تمام انسان های روی کره نمین هستم و به هیچ عنوان خودم را بالاتر از احدی نمی بینم که بخواهم از موضع بالا با کسی صحبت کنم.
- برای بیان دیدگاه تان بهتر بودخودتان را معرفی می کردید. شاید بهتر می شد ببینیم واقغا همجناکه فرموده اید صغیر هستید یا نه.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
0
باسلام و ادب جناب فاضل نیا
بسیار خوشحالیم از اینکه بعد از اینکه سالها در زیر چتر پاره تمسخر کازرونی های به اصطلاح شهری بودیم بالاخره با همت مردم فهیم کوهمره نودان و چنارشاهیجان داریم بیرون می آییم و انشااله با تلاش نماینده محترم و همت مردم غیرتمند نهال شهرستان کوه چنار در حال رشد و ثمر دهی می باشد. همانگونه که نوراباد با جداشدن از کازرون شکوفا شد. زنده باد کوه چنار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
9
2
درود بر جناب دکتر
لطف کنید نظرتون رو به واقع مشخص کنید
خط رو مشخص کنید.این آب گل آلود نیست که بشه باهاش ماهی گرفت.یا با ما یا بر علیه ما.
پاسخ ها
غریب فاضل نیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
با سلام موضع علمی و نگاه و موضع سیاسی بنده در خصوص مسایل مختلف شهرستان همیشه کاملا روشن بیان شده است. شما به آرشیو همین سایت مراجعه بفرمایید.
در خصوص فراز دیگر فرمایشتان شما را به وجدان خودتان ارجاع می دهم.
آیا واقعا یک معلم تا اینقدر ممکن است پست شود که از آب گل آلود ماهی بگیرد که یکی از آنها بنده باشم.
شما باید به یک معلم که بسی در قید و بند گفتار و نوشتار و اندیشه خود پایبند و محتاط است که به پلیدی و پلشتی نلغزد حق بدهید که ورودش به قضایا و مسایل احساسی و افراطی نباشد. ضمن اینکه نظر علمی بنده در خصوص تغیر در تقسیمات کشوری در کازرون با تاکید بر ایجاد فرمانداری ویژه در نوشتار علمی بنده که لینک آن در همین سایت است کاملا روشن بیان شده است. یه زحمت به خود بدهید و ببینید.
شاید بد نباشد این سئوال را از خودتان بکنید که شما چه کاره اید که برای آدم ها مسیر دو طرفه با ما و یا علیه ما تعین می کنید.
بنده در زندگی طریقی جز حق و پیمودن راه حق و حقیقت و انصاف و اخلاق راه دیگری نمی شناسم. حق را که شناختم از آن حمایت می کنم حتی اگر در اقلیت باشم.
برای تشخیص گل آلود بودن آب فقط چشم ظاهر کفایت نمی کند کمی بصیرت عمیق هم لازم است تا در دام برخی منفعت طلبان و سیاسی کاران از خدا بی خبر گرفتار نشد.
- در ثانی شما که فرمده اید یا با ما یا بر علیه ما. این ما کی هست. چرا حداقل خودتان را معرفی نکرده اید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
9
جناب ناشناس شما را نمیدانم اما مردم شهرستان انسانهایی متین و باشخصیت هستند که اجازه ابراز بیان را به همه افراد بخصوص روشن اندیشان و اساتید دانشگاه میدهند. کسی چون دکتر فاضلنیا نیازی به ابراز وجود ندارد برادر یا خواهر گرامی، لطفا در ادبیات خود تجدید نظر کنید. بزرگی میگفت ادب اداب دارد و این جمله چقدر زیباست. در ارتباط با نظر شما باید بگویم که جناب دکتر اولا نظر کارشناسانه خود را داده است، البته امکان دارد کسانی چون منتقد نوشتار ایشان باشد، خوب نقد کنید تا دیگران به سطح ادب و دانش شما پی ببرند و البته بهره جویند. در ثانی بگذارید با ابراز نظرات متفاوت مردم نسبت به قضایای شهرستان آگاه تر شوند.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
8
جناب آقای دکتر سلام علیکم.
یاد دارم که شریعتی در یکی از نوشته هایشان می گفت، گفتن حقیقت برای من سخت و هزینه بر بود، به گونه ای که هر جناحی برداشتی از این گویه های ما داشت و بودند کسانی که با توجه به پیش فهم خود، ما را به گروهی نسبت می دادند، توصیه می کنم به منتقدانی که بقال وار نقد می کنند توجه نکنید. حتی لزومی بر جواب دادن هم وجود ندارد. برای شما ارزوی موفقیت می کنم استاد بزرگوار
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
9
به لحاظ سیاسی بنده با افتخار به عنوان یک فعال سیاسی شناسنامه دار و در خط و مشی اصلاح طلبی هستم. خوب الان متوجه شدین که جناحش کدومن کاکو
راسخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
10
آقای دکتر سپاسگزارم که سعی هموار به صورت آکادمیک به حواث شهرستان نگاه می کنید.
یه سیف آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
9
ای حرفای که میزنین و ای نصیحتا بومون هم می تونه بگه میخوی بگی شمام هسین. باشه سی ما محترمین ولی ما صغیر فرض نکن و از موضع بالا با ما حرف نزنین: به عنوان یه بی طرف من هم فکر نمیکنم که بابای محترمتون در نصیحت کردنتون دقیق بوده جناب ناشناس. در ضمن فکر نمیکنم کازرونی باشی، لطفا گویش زیبای کازرونی رو با ادبیات سخیف به چالش نکشید. جناب اقای دکتر خیلی هم متن اکادمیک شما رو متوجه نشدم اما شخصیتتون برای ما ماییه فخره
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
10
دردو بر انسان های وارسته و صادق. سلام بر دکتر فاضلنیا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
10
متنوتون عالی بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
10
جناب دکتر ابراز نظر برخی نشون میده که هر چی بزرگتر باشی برخی سعی در تخریب بیشترت دارن. البته قرار نیست همه با نظر شما موافق باشن این طبیعیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳