پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
علی اسدزاده
متأسفانه به همین تجلیل و تکریم زبانی و جلسه­ و یا در قالب یک لوح از خبرنگاران و اصحاب رسانه بسنده شده است و به حق می ­توان ادعا کرد که قشر محروم و مستضعفی که با عشق و علاقه کار می­ کند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می­ دارد
17 مرداد ماه به مناسبت شهادت محمود صارمی، شهید عرصه خبر، که به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده، اقدامی بسیار به­ جا و پسندیده است و موجب شده است تا به این مناسبت هر ساله نشست ها و مراسم ­های متعددی برای تجلیل و تکریم از مقام خبرنگار و اصحاب رسانه به­ پا گردد و هدایایی هم اهدا می­ شود. ائمه جمعه، مسئولین و صاحبان بیان و قلم در اهمیت و موقعیت، سختی کار و تأثیرگذاری اجتماعی و ... خبرنگاران و اصحاب رسانه می­ گویند و می­ نویسند و مدح و منقبت می ­نمایند به عنوان نمونه به موارد زیر اشاره می­ شود.

- خبرنگار چشم بیدار و تیزبین جامعه است.

- شغل خبرنگاری از مشاغل دشوار و پردغدغه است.

- خبرنگاران، سرمایه­ های اصلی رسانه­ ها هستند.

- خبرنگار حق­طلب و مطالبه­­ گر است.

- خبرنگار بیش از هر قشری آمر به معروف و ناهی از منکر است.

- خبرنگار نقش روشنگری و پیانم رسانی دارد.

- خبرنگار صدای رسا و بلیغ مردم­ است.

- خبرنگاران مشاوری امین و منتقدی منصف برای مسئولان و مدیران جامعه ­اند.

- خبرنگاران چشم تیزبین و گوش شنوای مردمند.

- خبرنگاران افشاگر نادرستی و رسواگر خائنین­ اند.

- خبرنگاران فریاد رسای مظلومین و رسواکننده ظالمین­ اند و در صحنه­ های خطرناک، برای کشف حقیقت و بیان آن، خطرپذیرند.

- و ...

آحاد مردم و جامعه هم از خبرنگاران انتظارات فراوانی دارند و بر کار آنها قضاوت می­ کنند. بدیهی است که از عملکرد آنها عده ­ای خوشحال و برخی نگران می­ شوند.

البته که خبرنگارانِ مزدور و آلت دست زر و زور و تزویر هم در دنیای کنونی کم نیستند که برای رسیدن به منافع و آمال و آرزوهای دور و دراز، شرف خود را، انسانیت خود را، آزادگی خود را همه چیز خود را فروخته­ اند تا حقایق را وارونه نشان دهند. اخبار بر وفق مراد ارباب تهیه نمایند، تا با اطلاعات کذب و دروغین ملت ­ها را بفریبند یا بترسانند و ... تا خواست دشمنان، غارتگران، سلطه جویان، زیاده­ خواهان را به ملت­ ها القا نمایند.

بنابراین در دنیای امروز، در برابر هجوم و شبیخون فرهنگی استکبار جهانی، رسالت خبرنگار و رسانه انقلابی بسیار سنگین، و مقابله بسیار سخت و پیچیده است.

ولی متأسفانه به همین تجلیل و تکریم زبانی و جلسه­ و یا در قالب یک لوح از خبرنگاران و اصحاب رسانه بسنده شده است و به حق می ­توان ادعا کرد که قشر محروم و مستضعفی که با عشق و علاقه کار می­ کند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می­ دارد همین خبرنگاران هستند که به جز عده قلیلی از آنها، اکثریت با سختی­ ها و مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می ­کنند.

امروز متأسفانه عده­ ای از خبرنگاران به علت تنگی معیشت بر خلاف میل باطنی خود ابزار دست برخی فرصت­ طلبان موقعیت­ های اجتماعی واقع شده ­اند که مترصد سوار شدن بر قاطر چموش قدرت نشسته ­اند، مع­ الاسف و با عرض معذرت باید گفت که تعدادی از خبرنگاران که امیدواریم زیاد نباشند، می ­بایست سوژه ­هایی را پردازش کنند که صاحبان قدرت می­ خواهند. جریان­ هایی را تطهیر نمایند که مدیران مسئول اجاره ­ای می ­پسندند، اخباری را منتشر نمایند که وزیران، وکیلان و مدیران کل و از این قبیل خوش شان می ­آید، کسانی را تضعیف و تخریب کنند که ممکن است روزی روزگاری رقیب باشند و یا حریف بشوند و از این­گونه، چرا؟ چونکه می­ گویند دخل شان به خرج شان نمی­ رسد. پرواضح است که کاری اینچنین سخت که مثل کاردی دولبه است که هم می تواند آگاه نماید و هم می­ تواند اغفال کند می­ بایست آنچنان تأمین گردد و آسوده­ خاطر باشند تا با اعصابی آرام، آن بنویسند که خود می­ بینند و تصویری را ترسیم کنند که با چشمان خود به تماشا نشسته ­اند.

و در پایان باید از مسئولین مربوطه گله­ مند بود که در دولت­ های گذشته تا به­ حال وعده­ های زیادی داده شده ولی صد تا یکی از آن ها هم عمل نشده است و حداقل نیاز معیشتی اکثر خبرنگاران تأمین نگردیده است؛ در صورتی­ که از آنان انتظار داریم که با روحیه­ ی انقلابی و تلاش جهادی انواع توطئه­ های مکتوب، مصور، صوتی و مونتاژ خبرنگاران مزدور بی­.بی­.سی، سی­.ان­.ان، استکباری و صهیونیزمی را خنثی کنند.

امید است که به برکت خون شهیدان رسانه، مسئولان مربوطه، برای تأمین حداقل معیشت خبرنگاران و رفع مشکلات باقیمانده بیمه­ ای آنها و تقویت رسانه­ های متعهد و مسئول، طرحی نو دراندازند تا در این تهاجم فرهنگی و جنگ نرم­ سرافراز از میدان آیند.

یاد شهدای رسانه گرامی و راه شان پر رهرو باد.

نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷