پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۲۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

متاسفانه اخبار واصله در خصوص دو پاره شدن شهرستان کازرون و حواشی آن موجب شد تا بنده نیز وظیفه خود را در قالب ذکر چند نکته ادا نمایم ان شاء الله که  خیر و منفعت مردم شهرستان را به دنبال داشته باشد.

بنا بر مفاد ماده 7 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری " شهرستان واحدي از تقسيمات كشوري است با محدوده جغرافيايي معين كه از به هم پيوستن چند بخش همجوار كه از نظر عوامل طبيعي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي واحد متناسب و همگني را به وجود آورده‌اند.

تبصره 1 - حداقل جمعيت شهرستان با در نظر گرفتن وضع پراكندگي و اقليمي كشور به دو درجه تراكمي به شرح زير تقسيم مي‌شود.

 

الف – تراكم زياد 120000 نفر.

ب – تراكم 80000 نفر.

 

تبصره 2 - در نقاط كم تراكم، دورافتاده‌، مرزي، جزايري و كويري با توجه به كليه شرايط اقليمي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي تا حداقل 50 هزارنفر با تصويب هيأت وزيران و در موارد استثنائي با تصويب مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند كمتر از 50 هزار نفر باشد.

تبصره 3 - مركز شهرستان يكي از شهرهاي همان شهرستان است كه مناسب‌ترين كانون طبيعي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي آن محدوده شناخته مي‌شود.

تفسیر این قانون به نظر آن قدر سخت نیست که نماینده محترم بنا به یک سوء تفاهم پیگیر جداسازی بخش کوهمره و نودان از شهرستان کازرون شده باشند و توجه به درج کلمات کلیدی  هم چون پيوستن چند بخش همجوار در متن این ماده ی قانونی همه چیز را به روشنی توضیح می دهد و امکان شهرستان شدن بخش کوهمره و نودان به جز با جدا شدن بخشهایی از شهرستان کازرون میسر نخواهد بود و این موضوع فرصت اخذ فرمانداری ویژه را برای همیشه ساقط خواهد نمود .

صراحتاً عرض می کنم که استفاده از فرصت تغییر و تحولات کابینه دولت برای کسب نتایج و منافع فردی و منطقه ای ، کاری صحیح و اخلاقی نیست .

اتفاقی که قبلا هم منشاء حرکات عجولانه و غیر موثر بوده است .

 

نماینده محترم شهرستان کازرون !

نکته ای که در اینجا مغفول مانده آن است که تبدیل شدن بخش های چنارشاهیجان و کهمره و نودان به شهرستان پایان مشکلات آن نخواهد بود و در خوش بینانه ترین حالت ، شهر جدید کوه چنار بعد از ده ها سال تازه به جایی خواهد رسید که اکنون شهر کازرون به عنوان مرکز شهرستان قرار دارد .

عدم وجود امکانات درمانی ، آموزشی و از همه مهمتر بودجه ای مکفی که هر روز حادثه ی نا خوشایندی را رقم می زند . در این میان عجیب تر آنکه کسی که با رای مردم همین شهرستان انتخاب شده است اکنون تیشه ی تفرقه را به ریشه ی این شهرستان می زند .

شهرستانی که تجربه جدایی برخی شهرها را از پیش داشته است .

سوالی که ابتدا در اذهان مردم متبادر می شود، آن که چرا از میان تمامی بخشها ، کهمره و نودان حائز این شرایط شده است و به لحاظ قانونی تقاوتها در چیست ؟

و دیگر آنکه اگر هدف عزیزان خدمت هست (کما اینکه باید باشد ) چرا این اهم در کل شهرستان حادث نمیشود .

مدتهاست که مردم این شهرستان چشم به دستان عزیزان دارند اما دریغ از آنچه که می بایست بشود .

این اتفاق ناخوشایند تا آنجا پیش رفته که تلاشها فقط در جهت عکس رشد این شهرستان می باشد و مردم نجیب کازرون را هر روز با استرسی تازه مواجه می کند  .

امروز احداث راه آهن کازرون به دلیل همان نگاه های منطقه ای از حرکت باز ایستاده و تنها بیمارستان تامین اجتماعی شهر نیمه کاره رها شده است ، تونل محرم به دلیل عدم وجود نقدینگی و برخی کارشکنی ها تعطیل شده و امید به احیاء دریاچه پریشان به دلیل تغییر برخی مشخصات فنی سد نرگسی از میان رفته است .

و سوال اینکه پیکر نحیف این شهرستان تحمل چند ضربه ی دیگر را خواهد داشت ؟

در مثالی بارز و نشانه ای از همان رویکردهای فردی ، محله ای و منطقه ای به تصویب پتروشیمی نودان می توان اشاره کرد حال آنکه آبی برای مصرف در آن دشت وجود نداشت و اگر هم می داشت ساخت یک پتروشیمی آلاینده با تولیداتی همچون اوره و آمونیاک ، محیط زیست منطقه ی کهمره و نودان را به کل از میان می برد  .

باید توجه داشت که امروزه هنگامه ی انجام موضوعات غیر کارشناسی و غیر واقعی به سر رسیده است و امیدوار کردن مردم کهمره و نودان به چیزی که حتی به سودشان نیست ، خردمندانه نخواهد بود .

امروز اتحاد این شهرستان از هر چیز مهمتر است و نشانه رفتن احساسات و غیرت مرمان این دیار نتیجه ی خوبی در بر نخواهد داشت .

کهمره و نودان امروز نیازمند یک نگاه فنی ، کارشناسی و اصولی است تا بتوان از تمام ظرفیت های آن به خوبی استفاده کرد و بی شک راه این مقصد از تخریب شهرستان نخواهد گذشت .

در پایان از مطالب زیبای تمامی نخبگان شهر ، دوست عزیزم جناب دکتر دشمن زیاری و سخنان حکیمانه امام جمعه محترم شهرستان کازرون در همین خصوص تشکر میکنم .

انشاالله با حفظ این همبستگی شاهد روزهای بهتر و درخشان تر  در شهرستانمان باشیم

نویسنده: رضا بهادران
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
0
با سلام .مطالبتون بیشتر شعار بود تا واقعیت .
حسین
|
United States
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
1
راست میگه کاکام قانون شعارن !
معلومن ای کاکام کازرونی نی یا ای باشه هم طرف یکین که میدونین
خیلی هم خوب بی . دستش مرزا
هرکی سی کازرون بینویسه جاش رو چیشمو .
حداقل ای بنده ی خدا موقی نوشتن ندروشیده مث باقیشو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
برخی ازمردم تمامی خواه و انحصارگر کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳