پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
گزارش:
نمی بینیمش اما او هر روز کوچه ما را می روبد؛ بی آنکه برای ناتوانی دستانش قوتی فرستاده باشیم. «خسته نباشیدی»، «سلامی» و حتی نگاهی. سال هاست که از زبان و چشم آدم ها دور افتاده است.

به گزارش کازرون نما، صبح ها همراه خورشید به کوچه می آید و شب ها هنوز هست که خورشید می رود و ما یادمان رفته است که پاکیزگی ارمغان دست های اوست. دست هایی که هر روز جاروی دسته بلند را بر سطح کوچه می کشد و گرد عبور گام های تند، گرد عبور ثانیه های عجول، گرد عبور نگاه های فراری؛ تندی لحظه ها را جارو می کند.

راستی اگر یک روز نیاید، انبوه نازیبایی ها آبروی کوچه را می برد و ما می مانیم و خاطره مردی با لباس نارنجی و حسرت دیدنش.

پس تا هست کاش یادمان بماند برای دست هایش دعا کنیم و برای خستگی های دیرسالش «خدا قوتی» بفرستیم.

دستمزدهای پایین، نادیده گرفتن حقوق انسانی، نداشتن امنیت شغلی، پرداخت نکردن حقوق تعریف شده در قانون کار از سوی کارفرما و بسیاری موارد دیگر را می توان نام برد که بیانگر تضییع حقوق رفتگران شهرداری است. رفتگران زحمت کشی که روز و شب و در گرما و سرما، با کار و تلاش طاقت فرسا، تلاش می کنند تا نظافت و پاکیزگی را به شهر و شهروندان هدیه کنند، اکنون به علت عدم دریافت حقوق، پیش زن و فرزند خود سرافکنده شده اند.

یکی از رفتگران شهرداری کازرون گفت: از فرورودین امسال حقوقی نگرفته ام و این مساله مرا با تنگناهای مالی بسیاری دست به گریبان کرده و برای گذران زندگی روزمره دچار مشکل شده ام.

نارنجی پوشان کازرون سه ماه بدون حقوق

عکس تزئینی است

وی که نخواست نام خود را فاش کند، ادامه داد: شرکت پیمانکاری که در قالب آن مشغول کار هستیم، شهرداری را مقصر این مساله می داند و مدعی است که شهرداری کازرون به تعهدات مالی خود پایبند نیست.

یکی دیگر از کارگران شهرداری کازرون نیز گفت: پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران شهرداری، به عنوان قشری ضعیف در جامعه، تنگناهای بسیاری برای آنان ایجاد کرده است و مسئولان باید توجه بیشتری به رفع این مشکلات داشته باشند.

وی افزود: پرداخت نشدن حقوق زندگی را بر ما و خانواده هایمان بسیار سخت کرده است به طوری که دیگر پس اندازی هم برای هزینه کردن باقی نمانده است.

در حالی شاهد عقب افتادگی چند ماهه حقوق کارگران شهرداری هستیم که تنها یک ماه به پایان تصدی گری شورای چهارم و شهردار فعلی مانده است و شنیده ها حکایت از تغییرات کلی در ساختمان سبز شهرداری دارد.

متاسفانه فاصله چندماهه از زمان انتخابات تا آغاز به کار شورا و شهردار جدید آسیب هایی را نیز به همراه داشته است. بی انگیزگی مجموعه تصمیم گیرنده در شهرداری، واگذاری های خارج از اصول و تشریفات قانونی، انتصاب های عجولانه و… باعث تشدید وضعیت نا به سامان شهرداری کازرون گردیده است.

در این میان امید است حقوق قانونی قشر آسیب پذیر جامعه کارگری فارغ از هرگونه تغییرات مدیریتی در ساختمان سبز شهرداری مورد توجه تصمیم گیران قرار گرفته و به عنوان اولویت متولیان مطرح گردد.

نویسنده: سرویس اجتماعی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
1
انتخاب شهردار ناکارآمد توسط شورای چهارم
ناتوانی در قدرت تصمیم گیری شهردار( مشاوران ضعیف ایشان)، الیته ایشان بجای اینکه شهردار باشند بیشتر شبیه به گوش و ماشین امضاء بودند تا شهردار.
انتخاب معاونین ضعیف شهردار
و از همه مهمتر بیخیالی و خونسردی شهرداری ، که هیچ وقت داخل شهرداری حضور نداره که بفهمه و متوجه بشه مشکلات این قشر ضعیف شامل چه چیزهایی میشه.
این قشر زحمت کش بجز حقوق به احترام و توجه نیاز دارند، آیا تا با حال شده از اون سوزکی تون پیاده بشی و1 سلام و خداقوت بهشون بگی، من که فکر نکنم/ آیا به خودتون اجازه دادید از ماشین تون پیاده بشید و عید رو بهشون تبریک بگید؛ من که بعید می دونم.
یا شاید شخصیت خودتون رو بالاتر میبینی، بخدا اینها هم انسان هستند، خانواده دارند ، سوپری سرکوچه دیگه نسیه بهشون نمیده چون شما و مجموعه مدیریتی تون اونها رو بدحساب کردید، اونها رو سرافکنده کردید.
شک نکنید به اون دنیا نخواهد رسید تو همین دنیا باید پاسخگو باشید.
یوحنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
حق کشی در تمام کشور وجود داره و ربطی به شغل و کسب وکار بخصوصی نداره .پس بهتره شهرداری بره کار یاد بگیره بجای گرفتن عوارض و مالیات .اون وقت میشه صاحب درآمد و میتونه خرج کارمندانش رو بده .یا اینکه بودجه شهرداری رو هم دولت پرداخت کنه.بهترنیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸