پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

دروووووووود

سلام به همه ی شما شنوندگان عزیز کازرونی و خوشحال هستیم که به رادیوی خودتان گوش می دهید.

بدون هر مقدمه ای برنامه ی امروز را که مختص بانوان، آن هم بانوان ورزشکار شهرستان کازرون است را شروع می کنیم.

یکی از شاخصه هایی که از دیر باز باعث پیشرفت و جهش قابل لمس در بین ورزشکاران کازرونی بوده و هست، فیزیک بدنی مناسب و تفکر ناب و نبوغ و برجستگی و توانمندی هایی است که اول از همه به سبب شرایط آب و هوایی مناسب و موقعیت جغرافیایی شهرستان و نوع تغذیه و البته ژن و پتانسیلی است که خداوند متعال در این نقطه از خاک کشور و در نزد مردم کازرون به هدیه گذاشته است؛ که بایستی توجه ویژه ای از طرف مسوولان و متولیان امر و صاحبان جامعه به آن بشود.

مقدمه ای که عرض کردم در خصوص داشته هایی است که در وجود و جسم و جان جوانان و ورزشکاران کازرونی به وفور یافت می شود که می توان با پرداختن به این امر و سرمایه گذاری بر این موارد به توفیقاتی مهم دست یافت.

در این بین و در همین سال های اخیر و با اهمیت دادن به ورزش بانوان روند رو به رشد بسیار ملموسی در بین این ورزشکاران به دست آمده است. از ورزش های فکری و انفرادی مثل شطرنج گرفته تا دو میدانی و ورزش های رزمی و خصوصاً رشته های تیمی هندبال و بسکتبال و والیبال و حتی فوتسال ...

به همین دلیل امروزه با توجه به شایستگی ها و توانمندی هایی که بانوان محترم در ورزش از خود نشان داده اند و مقام های قهرمانی را برای شهرستان به ارمغان آورده اند لزوم رسیدگی بیشتری به ورزش بانوان به چشم می خورد.

بانوانی که در این بازار کساد اسپانسر یا حامیان مالی و کمبود هزینه ها و دست خالی اداره ی ورزش و جوانان این روزها در بعضی رشته ها و در رده های سنی مختلف از جمله هندبال و بسکتبال بر سکوی قهرمانی کشور می ایستند بایستی مورد تشویق و تمجید ویژه قرار بگیرند.

مربیان کارکشته و کاربلد و کاردانی که از زندگی خود می زنند و در آموزش و پرورش به عنوان معلم یا دبیر ورزش به تربیت و پرورش ورزشی دختران نوجوان و جوان می پردازند باید مورد حمایت متولیان امر قرار بگیرند و بایستی به آن ها بها داده شود و تا آن جایی که امکان پذیر است باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند تا برای یک اعزام به مرکز استان یا دیگر شهرستان های کشور برای یک دیدار یا یک دوره مسابقات قهرمانی به مشکل برنخورند.

این بانوان قهرمان بیشتر وقت ها از نظر وسیله ی حمل و نقل و ایاب و ذهاب در مضیقه هستند و متاسفانه در برخی مواقع حتی هزینه ی خورد و خوراک را هم ندارند که این امر به هیچ وجه شایسته ی یک مدیریت شهرستان بزرگی جون کازرون نیست.

این که اداره ی ورزش و جوانان کازرون از نظر بودجه در مضیقه می باشد حرفی نیست و در این کمبود توان مالی تا آن جا که میسر بوده رشته های خاص ورزشی بانوان را به مسابقات استانی و کشوری اعزام کرده است اما بحث حمایت از ورزش بانوان بایستی از چهار چوب اداره ی ورزش و جوانان که این روزها با بی پولی دست و پنجه نرم می کند و به نوعی با دست خالی آبروداری می کند بیرون بیاید و به درون جامعه و بین آحاد مردم خصوصاً خیرین یا صاحبان شرکت های تولیدی و صنعتی و غیره بیاید تا به عنوان حامی مالی این قشر دلسوز و زحمت کش و لایق و قهرمان را تحت پوشش خود قرار بدهند و خود را در افتخارات به دست آمده توسط بانوان ورزشکار برای جامعه ی بانوان شهرستان کازرون سهیم بدانند و اجر اخروی ببرند و دعای خیر جامعه ی ورزش شهرستان کازرون خصوصاً دختران و خواهران ما را برای خود داشته باشند.

امروزه لزوم حمایت از ورزش بانوان شهرستان کازرون بیش از هر زمانی بیشتر به چشم می خورد با توجه به شایستگی هایی که این قشر از جامعه از خود نشان داده اند اما مظلوم واقع شده اند!

شنوندگان عزیز و مهربان و کازرونی های فهیم و ورزش دوست، اگر فقط کمی به عقب برگردیم و به راهیابی تیم هندبال بزرگسالان کازرون به مسابقات لیگ برتر کشور فکر کنیم یا همین چند روز اخیر و مقام سومی هندبال دختران دانش آموز مدرسه ی الزهرا در مسابقات کشوری و مقام اول بسکتبالیست های دختر دانش آموز مدرسه ی دخترانه یزدانی و متوجه خواهیم شد که باید به ورزش بانوان ویژه رسیدگی شود باید بانوان ورزشکار را حمایت کرد تا به جایگاه واقعی شان در سطح کشور برسند یعنی مقام های قهرمانی را برای شهرستان پر افتخار کازرون کسب کنند.

حالا که آموزگاران رشته های ورزشی بانوان در مدارس و مربیان ورزشی در سطح شهرستان با زحمات بی دریغ خود در شکوفایی ورزش بانوان تلاش وافری دارند و در نتیجه نائل به کسب مدال های رنگارنگ و عنوان های معتبر استانی و کشوری می شوند زمان آن رسیده است که بر این دختران و بانوان سرمایه گذاری خوبی صورت بگیرد و سازمان ها یا ارگان ها یا شرکت های صنعتی و تولیدی مسوولیت اسپانسرینگ یا حمایت مالی از آنان را به عهده بگیرند تا سلامتی و شادابی و نشاط در بین این قشر از جامعه رونق تازه ای بگیرد و فضای شهرستان به نوعی ورزشی شود.

امروز ورزش های همگانی و سالن های ورزشی و  اماکن بدنسازی خصوصی قشر وسیعی را از بانوان شهرستان به خود جلب کرده اند و البته در سنین مختلف و این است که می توان به آینده ی شهرستان در خصوص سلامتی بهداشت و درمان و فکر و اندیشه و روح و روان و روحیه ی نشاط آور در بین بانوان امیدوار بود و در نتیجه فرزندانی سالم در همه ی ابعاد اجتماعی تحویل جامعه داده شود که مادرانی که از سلامت جسمی و فکری برخوردار هستند فرزندانی سالم و شاداب را تربیت و روانه ی جامعه می کنند.

بنده از این رادیو نام چند بانوی ورزشکار باسابقه و مربیان زحمت کش رشته های مختلف ورزشی شهرستان را برای شما شنوندگان عزیز رادیو صدای کازرون ذکر می کنم تا به نوعی تقدیری از زحمات بی دریغشان در امر ورزش شهرستان و قهرمان پروری شان شود.

خواهران جمشیدی، خانم باقرپور، خانم خواجه زاده، خانم زنگنه، خانم مزرعه کار، خانم کریمی، خانم ها خسروپوری ها،  سیزدوده، ستونی زاده، ابوالحسنی، نیک پور، پزشکیان، پریشان، اعتدالی، خدیو ، پوشیده، مهربان، احمدزاده، حسینی، مهربان، محمدی، نیک پور و دریسی، هاشم پور، بستانسان و زارع، مردانی و آب روشن ها. امیدوارم که بانویی زحمت کش ورزش کازرون را از قلم نیانداخته باشم.

در خاتمه خواهشی که می توانیم از برخی خیرین محترم شهرستان در امر ورزش داشته باشیم این است که قدم جلو بگذارند و برخی از رشته های ورزشی افتخار آفرین را که می توانند آینده ی خوبی در کسب عنوان های قهرمانی در کشور داشته باشند و حتی می توانند بازیکنانی را به اردوهای مختلف تیم ملی بفرستند حمایت کنند و هزینه های نه چندان زیادی را صرف این عزیزان و این پاره های تن خانواده های ورزشی و جامعه ی ورزش بانوان شهرستان کنند تا با فراغ بال و خیالی آسوده در مسابقات مختلف استانی و کشوری شرکت کنند.

در ضمن این حامیان مالی هم می توانند از نظر تبلیغات خود با این تیم های ورزشی استفاده ببرند و هم یک نوع کمک مالی به اداره ی ورزش و جوانان شهرستان کازرون داشته باشند که امروزه با خصوصی شدن بخش ورزش در کل کشور، دست اداره ی ورزش از نظر توان مالی در مضیقه رفته است و بودجه ای به درد به خور یا رقم مالی چشم گیری که بتوان با آن جوابگوی اعزام تمام تیم های ورزشی خصوصاً ورزش بانوان که انصافاً از شایستگی های خوبی برخوردار است را به اکثر مسابقات باشد امکان پذیر نیست و بیشتر وقت ها مربیان و حتی بازیکنان مختلف برای اعزام به یک دوره از مسابقات مجبور می شوند که از هزینه ی شخصی خود خرج کنند که به نظر نمی رسد شایسته ی شهرستانی بزرگ و تاریخی و بلند آوازه در ورزش کشور باشد!

بله شنوندگان عزیز، از همه ی این تعابیر که بگذریم این حق نسبی و شهروندی نیمی از مردم جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم یعنی زنان و با محدودیت هایی که سر راه ورزش بانوان است باید به فکر ساخت و ساز سالن های اختصاصی و پارک های ویژه ی بانوان و اماکن خاص ورزشی برای دختران و زنان با شرف شهرستان کازرون باشیم.

به امید چنین روزی که شاهد ورزشی بودن همه ی بانوان کازرونی باشیم.

برنامه ی امروز ما در همین ساعت به پایان رسید تا برنامه ای دیگر خدا یار و نگهدارتان

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷