پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۱۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
امام جمعه کازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: تجربه شورای شهر مبنی بر نظارت به حسن اجرای انتخابات و نظارت استصوابی بیانگر این است که این شورا در اختیار هیچ جناحی نیست.

به گزارش کازرون نما ، حجت ­الاسلام محمد خرسند در خطبه­‌های نمازجمعه این هفته در کازرون با گرامی‌­داشت سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروزه در برخی فضا­های مجازی نسبت به برخی اقوام، نژادها، مذاهب و ملیت­‌های گوناگون توهین و جسارتی روا داشته می­‌شود که این امر با معیار اسلامی که تکیه بر تقوا است جور در نمی­‌آید.

وی گفت: برخی از روی عمد به بهانه‌­های مختلف در پی اختلاف‌افکنی میان ملیت و مذاهب هستند؛ به‌طور مثال در حادثه منا و شهادت تعداد بی‌شماری از حاجیان کشورهای مختلف باعث شد عده‌­ای در داخل کشور مسئله عرب و عجم را پیش بکشند و توهین­‌هایی را بر مسلمانان روا دارند.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: مردم افغانستان مردمی مظلوم هستند و امروز بیشترین شهدای مدافع حرم مربوط به شیعیان مظلوم این کشور است.

خرسند با بیان اینکه خرابکاری و ارتکاب جرم یکی دو تبعه افاغنه در کشور را نباید به پای تمام مردم مظلوم و شیعی افغانستان نوشت متذکرشد: داعشی و جانی دانستن تبعه‌­های افاغنه در کشور با معیار اسلامی و انسانی جور در نمی­‌آید.

وی در بخش دیگر سخنان خود 26 تیرماه سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان را گرامی­‌داشت و گفت: این شورا از بدو تأسیس تا کنون تعداد 40 انتخابات گوناگون از جمله اصلی و میان دوره‌­ای را به درستی و بدون نگرش به جناحی خاص نظارت کرده است.

خطیب نماز جمعه کازرون با اشاره به اتهامات واهی که به شورای نگهبان از سوی برخی افراد روا داشته می­‌شود تصریح کرد: تجربه این شورا مبنی بر نظارت به حسن اجرای انتخابات و هم چنین نظارت استصوابی بیانگر این است که این شورا در اختیار هیچ جناحی نیست و تمام اتهامات براین شورا بی اساس است.

خرسند خاطرنشان کرد: امروز شورای نگهبان به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و برهمین اساس دشمن به جدی با آن مخالف است.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نظارت بر انتخابات شورای اسلامی هم به شورای نگهبان واگذار شود تا این انتخابات از بی‌نظمی و مشکلاتی که داشته بیرون بیاید.

خرسند به فضیلت و فواید مقوله حجاب پرداخت و تصریح کرد: حجاب باعث آرامش فرد، خانواده و اجتماع می‌شود و ارزش زن با رعایت حجاب بالا رفته و در جامعه قداست پیدا می­کند.

امام جمعه کازرون ادامه داد: حفظ حجاب موجب ایجاد آرامش روحی مردان و کم شدن هیجانات و التهابات کاذب در آنها می­‌شود.

خرسند در پایان آزادسازی شهر موصل عراق از یوغ داعشیان ستمگر و ظالم را به مردم عراق به ویژه شیعیان و مرجعیت این کشور تبریک گفت و تصریح کرد: این پیروزی بزرگ انسان را به یاد فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس می­‌اندازد و امیدواریم زمینه‌­ای برای پیروزی­‌های بعدی باشد.

 انتهای پیام/

 

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حسین خرسند
|
Germany
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
1
با تشکر از امام جمعه محترم
مردم افغانستان برادران هموطن سابق ما هستند و بسیار مهمان نواز و مهربان هستند .هر کس به مردم یک کشور اهانت و توهین کند مصداق نژاد پرستی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
1
بله دقیقا ما هم باورمون شده که شورای نگهبان اصلا نگاه جناحی ندارند. فقط خوب تشخیص میدن چیزایی ماها نمی فهمیم و چیزایی و کسایی که ما ميخايم و اونا صلاح نميدونن. واقعا خدا را شکر از این. نعمت شورای نگهبان . خدایا خودت بیشترش کن
پریشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
1
شورای نگهبان نگاه جناحی ندارد اصلا و ابدا ،امکان ندارد حتی یک نفر تو این کشور به این قضیه تشکیک وارد کند!
و البته تنها شورایی است که در جهان هستی از آغاز تاکنون به هنگام انتخابات مجلس خبرگان خودشان خودشان را تایید می کنند !
و تمامی جهانیان از این ابتکار عمل کشور ما مدتها همین طور سرپایی انگشت به دهان مانده اند!
و همین طور زیرلب تکرار می کنند :تبارک الله احسن الخالقین !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
1
یعنی آیت الله سیستانی و ده تا مرجع تقلید دیگه صلاحیت اجتهاد یکی رو تایید کنند اصلا مهم نیست. فقط علم شورای نگهبان مهمه. خدایا این همه خوبی شورای نگهبان رو از ما نگیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
1
جناحی نیست فقط تمام اعضای آن از اصولگرایان است !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
دقیقن درست میفرمایند، شورای نگهبان در اختیار هیچ جریان سیاسی نیست، بلکه اعضاء منتصب و محترم شون، بصورت کاملن رسمی، در راس هرم یک جریان سیاسی خاص هستند. همین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳