پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۹۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
امام‌جمعه کازرون:
خطیب نمازجمعه کازرون گفت: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کشور بر اساس وظایف خود زوایای قراردادهای کشورمان با فرانسه را به مردم بازگو کنند.

به گزارش کازرون نما ، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر در سخنانی اظهار داشت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هفته دوم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکای نام گرفته؛ چراکه در تیرماه حوادث تروریستی و اتفاق‌های ناگواری در دهه 60 صورت گرفته که در آن به طور مستقیم و یا غیرمستقیم آمریکا نقش داشته است.

وی، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، حادثه 7 تیر و انفجار حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از رجال تأثیرگذار کشورمان شد، بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیرماه، شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس با شلیک مستقیم موشک توسط آمریکا و شهادت 290 مسافر مظلوم این پرواز را از جمله جنایات کشور آمریکا و غربی‌ها به فاصله تنها یک هفته برشمرد.

امام جمعه کازرون با ابراز تأسف از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاریس که هم‌زمان با برگزاری جلسه امنیتی گروهک‌ منافقان در این کشور صورت گرفت، متذکر شد: اگر وزیر امور خارجه از این متینگ خبر داشتند چرا به این کشور سفر کردند و چنانچه خبر نداشتند سؤال‌برانگیز است.

خرسند با بیان اینکه چه انگیزه‌ای وجود دارد به کشوری که در تحریم‌ها ما را رها کرده این همه بها داده شود، افزود: چرا قراردادهای میلیاردی نان و آب‌دار با فرانسه بسته شده و این همه منفعت به این کشور رسانده می‌شود.

وی از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کشور و مجلس درخواست کرد زوایای قراردادهای نفتی با شرکت توتال فرانسه، شرکت هواپیمایی ایرباس، رنو و پژو و... را با مردم درمیان بگذارند.

خطیب نمازجمعه کازرون تصریح کرد: در حالیکه کشورمان با اوج بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند، انعقاد قراردادهای میلیاردی برای منفعت رساندن به کشور فرانسه چه معنایی دارد.

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز مواد مخدر از نوع شیمیایی و قرص‌های روان‌گردان به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده و براساس آمار بین‌المللی سالیانه میلیاردها دلار صرف مواد مخدر در دنیا می‌شود.

این مقام مسؤول ارتباط صمیمی والدین با فرزندان و دقت و نظارت در دوست‌یابی آنان را بهترین پیشگیری برای در نیفتادن به دام سوداگران مواد افیونی عنوان کرد و افزود: شمار بسیاری از زندانیان کشورمان را معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر تشکیل داده است که دراین راستا یک مبارزه و پیشگیری فراگیر ضروری است.

وی 21 تیرماه روز عفاف و حجاب را گرامی داشت و تصریح کرد: جای سؤال است چرا دولت قانون حجاب و عفاف را که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اجرایی نمی‌کند؟

امام‌جمعه کازرون خاطرنشان کرد: چرا کسانی که دغدغه اجرای قانون اساسی را دارند، اصل هشتم قانون اساسی با موضوع «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» که معطل مانده است را پیگیری نمی‌کنند.

خرسند متذکر شد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جزئی از حقوق شهروندی است، بنابراین باید تمام مسؤولان به ویژه قوه قضائیه به آن عمل کنند.

وی گفت: بدحجابی امروز به یک ابزار سیاسی در آمده و برخی از روی عمد می‌خواهند چهره نظام دینی و اسلامی را زشت کنند و بی‌حیایی و بی‌حجابی را ترویج دهند.

امام‌جمعه کازرون در پایان، استحکام پیوند کانون خانواده و استواری نظم در جامعه را از فواید پوشش و رعایت حجاب زنان برشمرد و گفت حجاب فقط پوشش مو به تنهایی نیست، بلکه زنان باید علاوه بر پوشش ظاهری، در رفتار و کلام در برابر نامحرمان نیز حجاب را رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
هر دم از این باغ بري (اظهارنظري) میرسد!
فقط درباره این قرارداد اقتصادي و مهندسی و سیاسی کمبود نظر علمی داشتیم که بحمدالله رفع شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
بیکاری موقعی زیاد شد که شرکت های خارجی ها از پارس جنوبی بیرون رفتن با تحریم ها. و همه کارها خوابید و فقط یه سری کارا که با نهادهای ....... داخلی قرارداد دوساله بود مثلا بعد پنج سال تحویل میدادن با پول بیشتر از اون قرارداد. اوج اشتغال جنوب کشور دهه هشتاد بود که هرکی میومد عسلویه کار داشت و انواع شرکت های خارجی توش پروژه داشتن و هزاران مهندس و کارگر ایرانی شاغل بودن.و چقدر انتقال فناوری شد
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
البته حاج آقا با عرض معذرت، این همان فرانسه است که در عین روابط خوب با رژیم شاهنشاهی، در اوج انقلاب پذیرای حضرت امام بودند
اما استحضار دارید که هر کاری باید مطابق قانون پیش برود، همین سفر یک وزیر از مدت ها قبل باید برنامه ریزی و با کشور مقابل هماهنگ شود،این که چرا این گونه رفتار کرده است ،بهتر است در قالب قانون تذکر داده شود و اصلاحات انجام شود
مثلا طرحی در مجلس ارائه شود که وزیر خارجه قبل از عزیمت به هر یک از کشورهای خارجی و یا حتی در مسائل مهم سیاسی،مکلف است حداقل نظر مساعد دو تن از ائمه جمعه محترم را کسب کند ،این جور هم قانون رعایت می شود هم جای چک و چانه و حرف و حدیث باقی نمی ماتد،
با تشکر از دور اندیشی حضرتعالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
سلام.
امام جمعه محترم
ارتباط الکساندر دوگین و طالب زاده وپورازغدی و حسن عباسی از تئورسین های ستاد رییسی چه بود.؟
الکساندر دوگین فرزند افسر عالیرتبه اطلاعات ارتش شوروی و مشاور استراتژیک ولادیمیرپوتین روس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
ازاینکه حاج اقا خرسند برای مردم ارزش قایل هستند جای تشکر دارد امیدواریم همیشه اینچنین باشد !!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
دستاورد قراردادهایی که با شرکت های ایرانی وابسته به مراکز ..... منعقد شده بود پرداخت سه و نیم برابری مبلغ یک قرارداد معمولی با شرکت های خارجی بود که متاسفانه به اخراج بسیاری از نیروهای شاغل در پارس جنوبی منجر شد و بعد از حدود هشت سال هنوز به بهره برداری نرسیده و هیچکس هم پاسخگو نیست چون انتقاد کردن به این شرکت ها به معنی مخالفت و تضعیف یک ......... تلقی میشه و برچسب فتنه گر و جاسوس و... به افراد پیگیر این قرارداد ها چسبونده میشه و از رده خارجشون میکنن. تازه در صورت بهره برداری، هیچگونه تعهد و تضمینی در خصوص مشکلات بعدی در بهره‌برداری وجود نداره.
قرارداد با توتال، برخلاف ترس هایی که دولت آمریکا در مورد همکاری با ایران به جهان مخابره میکنه، این پیام رو به همه ی سرمایه‌گذاران و دولت های خارجی داد که ایران کشور امنی برای سرمایه‌گذاری هست و آمریکا رو منزوی کرد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
حداقل انتظار شرعی و اخلاقی و انسانی و قانونی که از امام جمعه ها میشه داشت اینه که معیارهای دوگانه نداشته باشند.
اوایل برجام به دروغ داد میزدند که تنها نتیجه برجام اومدن رستوران های زنجیره ای مک دونالد هست و میگفتن کدام کشور حاضر میشه تکنولوژی به ایران بیاره و با صحبت های تند سعی در نشون دادن نا امنی برای سرمایه داران خارجی داشتند. بعد که به ایرباس و بوئینگ قرارداد بستن، همشون یکصدا گفتن اینا فقط روی کاغذه. بعد که هواپیما ها هم رسیدن، گفتن چرا اینهمه پول بابت این قراردادها خرج شده، بعد که مشخص شد هواپیماها بصورت اجاره به شرط تملیک خریداری شده و دولت یک ریال هم پرداخت نکرده، گفتن مگه مشکل مردم هواپیما بود؟؟؟!!!!!
در خصوص رفع تحریمهای دریایی و بیمه ای و بانکی و دانشگاهی و فروش نفت و.... ، چشم هاشون رو بستند و فقط عدم اطمینان چند بانک خارجی به ارتباط با بانک های ایرانی رو هر هفته فریاد زدند ( که اونم ناشی از ارسال جو ناامنی توسط همین آقایان بود) و سعی در بی اهمیت جلو دادن دستاورد های برجام کردند.
حالا هم که با توتال بر اساس قوانین کشور قرارداد بسته شده دو هفته هست گلوی خودشون رو وقف تخریب این قرار داد کردند. قراردادی که زنگنه به همه ی شبهاتشون پاسخ داد ولی گویا اینا نمیخوان بشنون.
در حالی که در خصوص قراردادهای .....دولت های نهم و دهم یه کلمه هم نگفتند.
متاسفم که با این دوگانگی در قضاوت و دخالت در همه ی امور تخصصی ای که کوچکترین اطلاعی از اون ندارند، موجب سلب اعتماد مردم از خودشون میشن و بعد فکر میکنن دشمن روی مردم کار کرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
بیخیال. خدا نماز رو قبول کنه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
چرا کسی نميگه دستگاه های نظارتی قرارداد مربوط به نیروگاه هسته ای بوشهر با روسیه رو تشریح کنند تا ببینیم این چند ساله چطور بوده و چقدر گرفتن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴